פארק רעננה

פארק רעננה
מידע כללי
תאריך הקמה 1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים ומידות
שטח 200 דונם
מיקום
מדינה ישראלישראל ישראל
מיקום רעננה עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 32°11′17″N 34°50′51″E / 32.18805556°N 34.8475°E / 32.18805556; 34.8475
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
האגם בפארק ומזרקה במרכזו

פארק רעננה הוא פארק ציבורי בשטח של 200 דונם, המשמש כפארק הגדול והמרכזי של העיר רעננה. הפארק שוכן בקצהו המערבי של רחוב אחוזה, בגבולה המערבי של העיר, וגובל בכפר בתיה ובשכונת "לב הפארק" השוכנות מצפון לו, ובשדות שבין רעננה להרצליה מדרום וממערב. הפארק מגודר מכל עבריו, והכניסה אליו היא דרך חמישה שערים, שניים בחלקו המזרחי ושלושה בחלקו המערבי ליד האגם. הפארק נחנך בשנת 1995.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכזו של הפארק אגם בצורת עלה תלתן, בדומה לזה המופיע בסמלה של העיר. את האגם חוצה גשר, וניתן לשוט בו. באגם שתי מזרקות, ושטים בו עופות מים. בחלקו הצפון-מערבי של הפארק שוכן אמפיתיאטרון המשמש להופעות תרבות שונות של אמנים מהארץ ומחו"ל בהם בקסטריט בויז, אוונסנס, אליס קופר, לורין היל, טורי איימוס, צ'יק קוריאה, איאן אנדרסון, זיגי מארלי, הקרנבריז והפט שופ בויז.

במסגרת הפארק מופעל פרויקט "פארק חברים", אשר נבנה על ידי בית איזי שפירא מתרומות, ובו מתקנים המיועדים גם לילדים בעלי קשיי נגישות. כמו כן מתקיימות במקום פעילויות משותפות לילדי בית איזי שפירא ולילדים אחרים מרחבי העיר. עוד בפארק: בית קפה-מסעדה, גלריה, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, מגרשי ספורט, פינת חי, מתקני משחקים לילדים, פסלים, גן ורדים, גן המוקדש לשבעת המינים, גן תבלינים ומשטחי דשא נרחבים. בנקודה הגבוהה בפארק שוכן מצפור, המאפשר תצפית בעיקר לכיוון האגם והשטחים שבדרום-מערב הפארק.

בעבר נדרשו תושבי חוץ לתשלום בכניסה לפארק בימי שבת. עתירה שהגישה עמותת אדם, טבע ודין בעניין נדחתה[1], ובעקבות זאת תוקנה פקודת העיריות, ונקבע בה כי אין לגבות דמי כניסה, אלא במקרים חריגים שיקבע שר הפנים באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת[2].

מאחר שהוועדה דחתה פה אחד את הכללים שהציע שר הפנים בטענה שהם נוגדים את התיקון לחוק[3], נאסרה למעשה גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים בכל הארץ, ובהם פארק רעננה. מסביב לפארק ישנן מספר רב של חניות בחינם לתושבי רעננה, ובתשלום לתושבי חוץ.

עוף מים בפארק רעננה העוף מים במונה הוא ברבור מצוי ומרחוק ברכייה שחורה

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פארק רעננה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]