פודינג יורקשייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פודינג יורקשייר
Yorkshire pudding
מאכלים
סוג פודינג עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם יורקשייר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים חלב פרה, ביצה, קמח עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מאפי פודינג יורקשייר מוכנים
פודינג יורקשייר כחלק מארוחת צלי יום ראשון
פודינג יורקשייר כקערה לרוטב בשר, נקניקיות, מחית ואפונה

פודינג יורקשייר הוא מאפה עשוי בלילה מהמטבח הבריטי[1]. הוא מוגש לצד רוסטביף או מנות אחרות הכוללות רוטב בשר עשיר, ונלווה באופן מסורתי לארוחת צלי יום ראשון. המנה אהודה מאוד בכל רחבי הממלכה המאוחדת.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פודינג יורקשייר מוגש באופן מסורתי עם צלי יום ראשון ולעיתים מוגש כמנה נפרדת לפני מנת הבשר העיקרית. אכילתו כמנת פתיחה נפוצה עדיין ביורקשייר. כשהוא נאכל כמנת פתיחה בדרך כלל מצורף לו רוטב בשר ובצל. רוטב הבשר נחשב בעיני רבים כליווי חיוני לפודינג יורקשייר. מקור המנהג בתקופות עוני, בהן אכילת מנה משביעה כפודינג יורקשייר קודם לבשר עודדה הסתפקות בכמות קטנה יותר של בשר. כיוון שרוטב הבשר העשיר משומן הצלי הוגש עם הפודינג במנה הראשונה, לעיתים קרובות הוגשו פטרוזיליה או רוטב בשמל עם המנה העיקרית ומנת הירקות.

הכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להכנת פודינג יורקשייר שופכים את הבלילה לתוך תבנית שקעים משומנת שחוממה קודם לכן עד שהשמן שבה לוהט, ואפיית המאפים בחום גבוה עד שיתפחו. בעבר אפו אותו בתבנית גדולה תחת הצלי כדי לקלוט את טפטופי השומן, או באותה תבנית בה נצלה קודם לכן הבשר כדי לעשות שימוש בשומן הבשר שנותר בכלי. כיום מקובל להשתמש בתבנית שקעים, כמו לאפיית מאפינס.

ניתן להקפיא פודינג יורקשייר כשהוא עטוף במהודק, ולהפשירו לפי הצורך. כיום נפוצות גם יחידות אישיות שלו (שנאפו בתבנית לחמנייה) המשווקות כמוצר קפוא.

גיוונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אופים את המאכל עם נקניקיות בתוכו הוא מכונה "קרפדה במאורה". בתפריטי הפאבים המאפה משמש כקערה, בה מגישים מגוון מילויים. ניתן להשתמש במאפה גם כמאכל מתוק, במילוי ריבה, סירופ זהוב, סוכר או שמנת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אין הוא פודינג במובן המוכר בישראל של קינוח העשוי קרם מתוק קרוּש