פולין ופולט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פולין ופולט
Pauline & Paulette
בימוי Lieven Debrauwer עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Dominique Janne עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Lieven Debrauwer, Jacques Boon עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Philippe Ravoet עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Ann Petersen
Julienne De Bruyn
Rosemarie Bergmans
Magda Cnudde
Jenny Tanghe
Jef Demedts
Warre Borgmans
Nand Buyl
Idwig Stéphane
Bouli Lanners
Koen Crucke
Camilia Blereau
François Beukelaers
Dora van der Groen
Ingrid De Vos עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Frédéric Devreese עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Michel Van Laer עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה K2 Productions, K-Star עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 78 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט הולנדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו paulineandpaulette
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פולין ופולט (צרפתית: Pauline & Paulette) הוא סרט קולנוע בלגי דובר פלמית וצרפתית משנת 2001, המספר על ארבע אחיות מבוגרות: פולין, שסובלת ממוגבלות שכלית התפתחותית קשה ומתפקדת כילדה בת ארבע, פולט, בעלת חנות פרחים ושחקנית חובבת, המשמשת מושא להערצתה של פולין, ססיל, האחות הצעירה שעקרה אל העיר הגדולה ומרתה, האחות הבכורה, שירשה את כל רכוש ההורים ועוסקת רק בטיפול בפולין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרתה מטפלת במסירות בפולין. אך כשמרתה נפטרת, מגלות פולט וססיל, שזה בלתי אפשרי למצוא לפולין מוסד טיפולי בקרבת מקום מגוריה של פולט. הן מגלות גם, שאף אחת מהן לא תצליח לטפל בפולין במסירות הראויה בה הצליחה לטפל בה מרתה, גם אם הן יפרשו מכל עיסוקיהן האחרים.

מרתה הורישה את ההון המשפחתי למי שיטפל בפולין והאחיות ססיל ופולט מנסות לחלק את הטיפול בפולין ביניהן אך גם חלוקת הטיפול ביניהן נכשלת. פולט לא יכולה להמשיך בעיסוקיה הקודמים גם כמטפלת חלקית של פולין וססיל לא מצליחה להמשיך באורח חיים תקין עם אהוב ליבה, אלבר, כאשר פולין נמצאת בהשגחתה.

אלבר מדבר צרפתית בלבד ואילו פולין מדברת פלמית בלבד. מעבר לזאת, אלבר הוא אדם אנוכי, שמסרב להתחשב בפולין. החיים בבריסל, לצד אלבר וססיל גם מרחיקים את פולין מפולט – מושא ההערצה שלה. פולין בורחת בחזרה אל עיירת הולדתה ואל אחותה פולט. פולט קוראת לססיל לפגישה אצל הנוטריון ומודיעה, שהיא בוחרת להעניק את ירושת המשפחה למוסד טיפולי טוב ומרוחק, המיועד לאנשים עם לקות אינטלקטואלית, שיטפל בפולין בימי השבוע. פולט תגור בקרבת המוסד ותטפל בפולין בסופי השבוע. ססיל, שמעוניינת בהון המשפחתי, מנתקת את קשריה עם אחיותיה, לאחר שההון יוצא מידיהן.

כדי להצליח לשמור על קשר עם פולין בסופי השבוע, פולט מוותרת על אורח חייה הקודם. היא מוכרת את החנות, פורשת מתיאטרון החובבים, שהיה מרכז חיי החברה שלה ושוכרת דירה בקרבת המוסד. היא מנסה לשקם את חיי החברה שלה במקום מגוריה החדש, אך מתחילה להבין, שהאדם היחיד שבאמת אכפת לו ממנה הוא אחותה פולין. פולט משלימה עם המצב החדש וחופשות סוף השבוע עם אחותה, בעלת הלקות האינטלקטואלית, הופכות להנאה הגדולה של חייה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]