פוקימון יהלום ופנינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פוקימון פלטינה)
פוקימון יהלום ופנינה
Pokémon Diamond and Pearl
העטיפה האמריקאית לפוקימון יהלום, המציגה את הפוקימון האגדי, דיאלגה.
העטיפה האמריקאית לפוקימון יהלום, המציגה את הפוקימון האגדי, דיאלגה.
כללי
תאריך הוצאה יפן: 28 בספטמבר 2006
בעולם: 2007
סוגה משחק תפקידים
פיתוח Game Freak
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב קן סוג'ימורי
סדרה פוקימון
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו DS
המשחק הקודם פוקימון ברקת
המשחק הבא פוקימון פלטינה
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון יהלום ופנינה (אנגלית: Pokémon Diamond Version and Pearl Version, יפנית: (ポケットモンスター ダイヤモンド・パール Poketto Monsutā Daiyamondo Pāru‏, "Pocket Monsters: Diamond & Pearl") הם משחקי וידאו מסוג משחקי תפקידים שפותחו על ידי Game Freak והופצו על ידי נינטנדו לקונסולת הנינטנדו DS. יחד עם הגרסה המשופרת שלהם, פוקימון פלטינה (אנגלית: Pokémon Platinum), מהווים המשחקים את הדור הרביעי בסדרת משחקי הפוקימון. המשחק ראה אור לראשונה ביפן ב-28 בספטמבר 2006, ובשאר העולם במהלך שנת 2007.

כמו במשחקים הקודמים בסדרה, יהלום ופנינה עוקבים אחר הרפתקאותיו של מאמן פוקימונים צעיר, במסעו להיות המאמן הטוב ביותר, תוך כדי סיכול מזימה של ארגון פשיעה, במשחק זה צוות גלאקטיק. המשחק מציע חידושים על פני המשחקים הקודמים, כגון משחק באינטרנט דרך רשת ה-Wi-Fi, ושינויים במכניקת הקרבות ובתחרויות. יהלום ופנינה הם שני משחקים נפרדים, כאשר רוב העלילה משותפת להם, מלבד שינויים קלים. יש צורך להחליף ביניהם פוקימונים על מנת להשלים את הפוקידע של האזור.

ההכרזה על הפיתוח של יהלום ופנינה התרחשה במהלך מסיבת עיתונאים של נינטנדו בסוף שנת 2004. המשחק עוצב בסגנון ובגרפיקה חדשה המנצלת יכולות ותכונות של הנינטנדו DS. הוא היה עתיד לצאת ביפן בשנת 2005, אך נדחה ל-2006.

המשחקים זכו לביקורות חיוביות ברובן. רוב המבקרים שיבחו את תוספת השימוש ב-Wi-Fi, והרגישו שהמשחקיות, על אף שלא שונתה כל כך, עדיין סוחפת. התגלתה מחלוקת בעניין הגרפיקה, והשמע זכה לתיאור כפרימיטיבי. המשחקים זכו להצלחה רבה יותר מהדור הקודם שיצא ל-Game Boy Advance, ונמכרו כ-18 מיליון עותקים ברחבי העולם.

פריקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פוקימון אגדות: ארכאוס

בשנת 2022 יצא המשחק "פוקימון אגדות: ארכאוס" שמהווה משחק מקדים לאירועי "יהלום ופנינה" ומתרחש במחוז סינו, שבעבר נקרא "היסוי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]