פורטל:גאוגרפיה/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית תמונות נבחרות של פורטל גאוגרפיה

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

סאלאר דה אויוני הוא מדבר מלח בדרום-מערב בוליביה. שטחו 10,582 קמ"ר, והוא מדבר המלח הגדול בעולם. הוא מהווה חלק מרכס הרי האנדים, וגובהו כ-3,650 מ' מעל פני הים. מדי נובמבר פוקדים את הלגונות השונות במדבר להקות פלמינגו.

2

מחצבת גבס במכתש
קיר האמוניטים במכתש
מראה כללי של המכתש
מכתש רמון הוא מכתש אירוזי, הגדול מסוגו בעולם, המצוי בנגב הישראלי, אחד מחמישה מכתשים בנגב, ומהווה תופעת טבע ונוף ייחודית. על קצה המכתש מצויה העיירה מצפה רמון. הסברה כיום היא שהמכתש נוצר משחיקה של שכבות סלע רכות הנמצאות תחת שכבות קשות יותר - מרכז המכתש היה בעבר ראשו של הר, שפתי המכתש פונות עדיין אל ראש ההר שכבר לא קיים, ופנים ההר נשחק והפך למכתש. אורכו של המכתש כ-40 ק"מ, רוחבו המרבי כ-9 ק"מ ועומקו היחסי כ-400 מטר.

3

הרי סִימֶן הם רכס הרים בצפון אתיופיה המשתרעים ברמה האתיופית, צפונית-מזרחית לעיר גונדר. חלקם המערבי של ההרים הוכרז כפארק לאומי בשטח של 136 קמ"ר, וב-1978 הוא היה בין ראשוני אתרי המורשת העולמית. מסיב ההרים נוצר לפני 40 עד 75 מיליון שנה כאשר לבה פרצה מהקרקע והגיעה לעיתים לשכבה בעובי של 3 ק"מ. מאז התעצבו ההרים כתוצאה מתהליכי בליה, והם עשירים בפסגות מחודדות, עמקים עמוקים וצוקים הנישאים עד לגובה של 1,500 מטר. הפסגה הגבוהה בהרי סימן היא ראס דשן הנישא לגובה של 4,533 מטר, והוא ההר הגבוה באתיופיה והרביעי בגובהו באפריקה כולה.

4

תמונת לווין של אנטארקטיקה
קרחון ימי בקרבת אנטארקטיקה
אנטארקטיקה היא היבשת שבה נמצא הקוטב הדרומי של כדור הארץ. בשטח של כ-14,000,000 קמ"ר היא מדורגת כיבשת החמישית בגודלה. אנטארקטיקה היא המקום הקר ביותר בעולם, ורובה ככולה מכוסה קרח לאורך כל השנה. מפאת תנאי מזג האוויר הקשים, אין בה תושבי קבע, אולם ממשלות רבות ברחבי העולם מתחזקות תחנות מחקר, שחלקן מאוישות כל השנה וחלקן מאוישות רק בקיץ.

5

שקיעה באי אייטוטקי
תצלום אוויר של אטול פוקאפוקה
נוף באי ררוטונגה
איי קוּ‏ק הם שתי קבוצות איים בדרום האוקיינוס השקט, ממזרח לקו התאריך הבינלאומי, הקרויים על שם מגלה הארצות האנגלי ג'יימס קוק. האיים בעלי שטח מעשי של כ-240 קילומטרים רבועים, אך כולל שטחי המים הטריטוריאליים מגיע השטח הכולל ל-1.8 מיליון קמ"ר.

6

חולית היא גבעת חול שנוצרה על ידי סחיפה אאולית: חולות סחף (המורכבים בעיקר מקוורץ) מובלים באמצעות רוח מחוף הים, עד שהם מתחילים לעבור הרבדה. דיונות נוצרות לרוב במדבריות או באזורי חוף ים. הדיונות הגדולות ביותר בעולם נמצאות במדבר סהרה וברבע אל חאלי בערב הסעודית, במדבר נמיב שבנמיביה ובבדאין חרן שבצפון סין.

7

מפלי איגואסו הם סדרה של מפלי מים על נהר איגואסו אותו הם מחלקים לקטע עליון ולקטע תחתון, והשוכנים על קו הגבול בין מדינת פרנה בברזיל ופרובינציית מיסיונס בארגנטינה. המפלים שוכנים לאורך קטע בן 2.7 ק"מ בנהר, כ-20 ק"מ בקו אווירי ממקום שפכו אל נהר פרנה, בנקודת הגבול המשותפת של שתי המדינות עם פרגואי. סך הכל כוללת המערכת כ-275 מפלים שגובהם המקסימלי הוא 82 מטרים.

8

מוניומנט ואלי
מבט פנורמי על מונומנט ואלי
מבט פנורמי על מונומנט ואלי
מוניומנט ואלי הוא עמק הממוקם בארצות הברית באזור הגבול הדרומי של מדינת יוטה עם צפון מדינת אריזונה. העמק שוכן בשטחי השמורה של שבט הנאוואחו. האזור הוא חלק ממישור קולורדו. צבעו האדום והחי של העמק נובע מתחמוצות הברזל אשר חשופים לבלייה של סלעי הטין הקלאסטיים. הסלעים הכהים יותר בעמק, בצבע כחול-אפור קיבלו את צבעם מהתחמוצת המנגנית.

9

האי גָאצ'וֹי, "אי התרנגולים", המזכיר במראהו קרב תרנגולים
נטיפים במערת תיין קונג
מפרץ הא לונג
מפרץ הא לונג הוא מפרץ בצפון וייטנאם, הידוע בשל אלפי האיים הקרסטיים הפזורים בו. האיים עשויים אבן גיר, והם מכוסים בצמחייה סבוכה. כמה מהאיים חלולים, ויש בהם מערות. הגדולה שבהן, האנג דאו גו כוללת מספר רב של זקיפים ונטיפים. ייחודיות נופיו של המפרץ הביאה את אונסק"ו להכריז עליו, בשנת 1994, כעל אתר מורשת עולמית.

10

ההרים הכחולים הם רכס הרים בניו סאות' ויילס שבאוסטרליה, כמאה קילומטרים מערבית לסידני. זהו רכס של הרי שולחן עשויים אבן חול שמגיעים עד כ-1,300 מטרים מעל גובה פני הים. באזור נמצא מגוון עצום של מיני בעלי חיים וצמחים, חלקם ייחודיים לאזור. ההרים הכחולים מוגדרים כפארק לאומי ואף הוכרזו כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. האזור נקרא "ההרים הכחולים" בגלל עצי האקליפטוס המאכלסים אותו. האדים העולים מעצי האקליפטוס מכילים שמן הגורם לאוויר לקבל גוון כחלחל, וכך נראים ההרים מרחוק ככחולים.

11

נהר היאנגצה
אחד מעיקולי הנהר
אחד מעיקולי הנהר
נהר היאנגצה הזורם בסין הוא הנהר הארוך ביותר באסיה והשלישי באורכו בעולם אחרי הנילוס באפריקה והאמזונאס בדרום אמריקה. היאנגצה מהווה עורק תחבורה ראשי, המקשר את חופי סין אל פנים הארץ. לאורך הנהר הוקמו ערים רבות אשר נהנו מקרבה לעורק התחבורה, אך סבלו מהצפות כאשר הנהר עלה על גדותיו. ב-20 במאי 2006, הסתיימה בנייתו של סכר שלושת הנקיקים, הסכר ההידרואלקטרי הגדול בעולם, המסדיר את הזרימה בנהר למניעת הצפות ומייצר חשמל.

12

ים המלח
ים המלח הוא ימה מלוחה חסרת מוצא, הנמצאת בתחום השבר הסורי אפריקני על גבול ישראל-ירדן. חופיו הם המקום היבשתי הנמוך ביותר בעולם. מקווה מים זה הוא השלישי במליחותו בעולם, אחרי אגם דון חואן באנטארקטיקה ואגם עסל בג'יבוטי.

13

בלילה
בשנת 1898
מפרץ חיפה הוא המפרץ בחוף הים התיכון של ארץ ישראל, אורכו (בציר צפון-דרום) הוא כ-12 קילומטר והנחל העיקרי הנשפך אליו הוא הקישון. ככל שמתקדמים ממזרח למערב המפרץ מעמיק וחלקו המזרחי הוא למעשה חלק מעמק זבולון ששקע לאחר תקופת הקרח האחרונה מתחת לפני המים. האזור לחוף מפרץ חיפה הוא משכנו של אזור התעשייה של רובע מפרץ חיפה של העיר חיפה המכיל מפעלי תעשייה רבים.

14

הר פוג'י הוא ההר הגבוה ביותר ביפן הוא, המתנשא לגובה של 3,776 מטר. זהו הר געש שכבתי השוכן במרכזו של האי הונשו. הוא מוקף בחמישה אגמים, ובשל גובהו הטמפרטורה באזור הפסגה נמוכה מאוד. להר, שידוע בעולם כאחד מסמלי יפן, מקום של קודש בתרבות היפנית, והוא אתר תיירות פופולרי ביותר במדינה. פוג'י הוא הר געש פעיל, והתפרצותו האחרונה אירעה בשנת 1707.

15

הרי האלפים הם רכס הרים במרכז אירופה, המתחיל באוסטריה, עובר דרך המדינות סלובניה, איטליה, שווייץ, ליכטנשטיין וגרמניה ומסתיים בצרפת. האלפים מהווים מחסום גאוגרפי-אקלימי ברור המפריד בין אזור האקלים הים-תיכוני מדרום לאלפים והאזור הממוזג שמצפון להם. הפסגות הגבוהות של האלפים מכוסות בשלג תמידי, ובעמקים שביניהן נוצרים קרחוני ענק המעצבים את הנוף. מוצאם של רבים מהנהרות הגדולים של מרכז אירופה (בהם: הריין, הדנובה, הפו והרון) הוא באלפים.

16

"עמודי שלמה"
מנהרות כרייה
ה"פטריה"
בקעת תִּמְנָע היא בקעה בשוליים המערביים של הערבה הדרומית, כ-25 קילומטר מצפון לאילת. הבקעה, שלהּ צורת פרסה, משתרעת על פני שטח של כ-60 קילומטר רבוע, ותחומה במצוקים תלולים משלושת צדדיה. היא מנוקזת על ידי נחל תמנע בצפון ונחל נחושתן בדרום, הזורמים לערבה שממזרח לה. במרכזהּ מתרומם הר תמנע לגובה של 453 מטרים. באזור שורר אקלים מדברי קיצוני. האדם נמשך לבקעת תמנע החל בתקופה הנאוליתית בשל עפרות הנחושת המצויות בה.

17

מאצ'ו פיצ'ו
מאצ'ו פיצ'ו היא עיר קדם-קולומביאנית של תרבות האינקה. העיר נמצאת על רכס הרים מעל עמק אורובמבה בפרו, במרחק של כ-70 ק"מ מהעיר קוסקו. המבנים במאצ'ו פיצ'ו בנויים מאבנים גדולות ומסותתות, והן הותאמו בדייקנות זו לזו ולכן אין שכבת טיט ביניהן. בשנת 1983 הכריז אונסק"ו על מאצ'ו פיצ'ו אתר מורשת עולמית.

18

בנגקוק
בנגקוק בזמן שקיעה
בנגקוק בזמן שקיעה
בנגקוק היא בירת תאילנד, אחת הערים הגדולות באסיה ומיעדי התיירות הפופולריים בעולם. אוכלוסייתה מוערכת בכ-6 מיליון וחצי תושבים. העיר נמצאת בעיקול של נהר צ'או פראיה, קרוב למפרץ תאילנד. בנגקוק נמצאת 2 מטר מעל גובה פני הים, ולכן יש קושי להגן על העיר מפני הצפות בתקופת המונסון. לעיתים קרובות לאחר גשמים כבדים סובלת העיר מהצפות.

19

נהר הריין
המראה המפורסם ביותר בריין המרכזי העילי - הלורליי
המראה המפורסם ביותר בריין המרכזי העילי - הלורליי
ריין הוא נהר שאורכו 1,233 קילומטר (הנהר הארוך במערב אירופה) אשר מקורותיו בהרי האלפים בדרום שווייץ ובצפון איטליה והוא זורם צפונה דרך אגם קונסטנץ, גרמניה והולנד עד שנשפך לים הצפוני. יובליו העיקריים של הריין הם הנהרות ארה, נקר, מיין ומוזל.

20

קשת טבעית במדינת יוטה שבארצות הברית
קשת פורז'אגה בתדרארת אכאכוס שבדרום-מערב לוב
קשת טבעית בג'בל חרז, ירדן
קשת טבעית היא תצורת סלע טבעית בדמות קשת המאפשרת מעבר תחתיה, בדומה לגשר. רוב הקשתות הטבעיות נוצרו כאשר שכבת סלע רכה יחסית, דוגמת אבן גיר או אבן חול, נשחקה ונעלמה, וסלע קשיח יותר נותר מעליה בדמות קשת. רוחבה וגובהה של הקשת זהה לאלה של הסלע שנשחק, והוא עשוי לנוע מסנטימטרים בודדים ועד מאה מטרים ויותר. לעיתים מכונה קשת טבעית בכינויים "גשר טבעי" או "חלון טבעי", והדבר עשוי להיות מושפע מממדיה, מדרך היווצרותה, מהעובדה שהיא שימשה כגשר למעבר בני אדם עליה, או כ"חלון" למעבר דרכה, או אף לנבוע מסיבות שרירותיות.

21

"עיקול הפרסה"
תצלום אוויר של הגרנד קניון
נהר הקולורדו זורם בגרנד קניון
הפארק הלאומי גרנד קניון הוא פארק לאומי הנמצא בצפון מדינת אריזונה בארצות הברית. בפארק נמצא הקניון הגדול של הנהר קולורדו, אחד הקניונים הגדולים בעולם. הקניון עמוק ורחב עם צוקים גבוהים מעל הנהר קולורדו. המרחק בין שתי גדותיו מגיע עד 30 ק"מ, כשהרוחב הממוצע הינו 15 ק"מ. עומקו 1600 מטרים מהגדה הדרומית ו-1900 מטרים מהגדה הצפונית. אורכו של הקניון הוא כ-443 ק"מ, ובמרכזו שוצף נהר הקולורדו.

22

שפך הירדן לים המלח
זרימת הירדן בחורף
הירדן סמוך למוצאו מהכנרת
נהר הירדן הוא נהר העובר בשבר הסורי אפריקני, לאורכה של ארץ ישראל מצפון לדרום וחוצה אותה לשני חלקים, עבר הירדן המערבי ועבר הירדן המזרחי. הירדן הוא אחד הנהרות המפורסמים ביותר בהיסטוריה ובספרות, בעיקר מבחינה היסטורית ודתית. אורכו הכולל של הנהר ממקורותיו למרגלות החרמון ועד ים המלח 251 ק"מ וספיקתו בשפך לכנרת היא כחצי מיליארד מטר מעוקב בשנה.

23

כרטא מרינה
הכרטא מרינה היא מפה משנת 1539 מעשה ידי הקרטוגרף השוודי אולאוס מגנוס. מפה זו היא המפה הקדומה ביותר של הארצות הנורדיות שבה מפורטים שמות אתרים. מגנוס שקד על המפה במשך 12 שנים, והיא הודפסה לראשונה בשנת 1539 בוונציה על תשעה לוחות עץ במידות 55 על 40 ס"מ כל אחד.

24

מפולת שלגים באוורסט
תצלום אוויר של האוורסט מדרום
פסגת האוורסט
האוורסט הוא ההר הגבוה בעולם, ומתנשא בחלקו המזרחי של רכס הרי ההימלאיה בגבול שבין נפאל לסין. רוב שטחו מצוי בטיבט שהיא חלק מסין, וחלקו הדרומי שוכן בתחומי הפארק הלאומי סגרמאטהה שבנפאל. גובהו המדויק של האוורסט שנוי במחלוקת. שיטות מדידה שונות, כמו גם שינויים איטיים בגובהו של ההר בשל טקטוניקת הלוחות, מובילות לתוצאות שונות במקצת. מיפוי הודי שנערך ב-1954 קבע את גובה האוורסט כ-8,848 מטר וזהו הגובה המוכר רשמית עד היום על ידי סין ונפאל.

25

קטע מהנילוס ליד לוקסור
תצלום אוויר של נהר הנילוס
נהר הנילוס והדלתה שלו בתצלום מהחלל
הנילוס הוא נהר הזורם ביבשת אפריקה. נהרות הנילוס ואמזונאס נחשבים לשני הנהרות הארוכים בעולם. אורכו של הנילוס 6,655 ק"מ ושטח אגן הניקוז שלו הוא 2,870,000 קמ"ר, כעשירית משטחה של אפריקה. לנילוס שני מקורות עיקריים: הנילוס הלבן המתחיל באפריקה המשוונית והנילוס הכחול המתחיל באתיופיה. הנהר מהווה עורק חיים למצרים, סודאן ודרום סודאן, וזהו מקור המים העיקרי במדינות צחיחות אלו.

26

מונולית הוא מצבה, פסל או צורה טבעית העשויה מאבן יחידה. אולורו, הנמצא במרכז יבשת אוסטרליה, הנו אחד המונוליתים הגדולים בעולם. הוא בנוי מאבן חול (מסוג ארקוזה) אחת שהמינרל העיקרי בה הוא פצלת השדה, גובהו 318 מטר מעל פני השטח ו-863 מטר מעל פני הים. היקפו 9.4 ק"מ והוא נמשך כ-2.5 ק"מ אל תוך הקרקע.

27

מבקרים בקניון
תצורות סלע אופייניות בקניון אנטילופ
אדם עומד בתוך הקניון, ממחיש את גובהו
קניון אנטילופ הוא קניון בתחומי שמורת האינדיאנים נאוואחו בצפון-מזרח אריזונה, הידוע בשל תצורות הסלע הייחודיות שבו, שמהוות מקור משיכה לתיירים ולצלמים. הקניון נוצר כתוצאה מסחיפה של אבני החול המצויות בו, בעיקר כתוצאה משיטפונות. שיטפונות אלה מאפיינים את הקניון גם כיום.

28

אגם מאפוריקה שבמערב ניו זילנד.

29

מבט מכיוון הים על ריו דה ז'ניירו וההרים הסובבים אותה.

30

רכס הרי הקווקז מכיוון חבל סוואנתי שבגאורגיה.

31

גייזר אולד פיית'פול, שבפארק לאומי ילוסטון, ארצות הברית.

32

תרשים המתאר את חלוקת האוקיינוסים בכדור הארץ.

33

אגם ריבינקה שבסלובניה.

34

נהר הירה החוצה את העיר מלבורן

35

מעיין מים חמים באיסלנד.

36

מפרץ היל באי וויטסאנדיי אשר בקווינסלנד, אוסטרליה.
המים הרדודים במפרץ מאפשרים ניווט כלי שיט בינות לדיונות חול לבנות החורצות את השטח הימי.

37

אזור צחיח במדינת קראלה שבהודו.

38

מספר איים זעירים בסמוך לחופי קליפורניה שבמערב ארצות הברית.

39

טורס דל פיינה, פטגוניה, צ'ילה.

40

העיר פריז במבט ממגדל אייפל.

41

מפלי ויקטוריה אשר נמצאים על גבול זמביה וזימבבואה.

42

מגדל השטן, ויומינג, ארצות הברית. המונוליט "מגדל השטן" הוא מחדר פלוטוני מסוג פקק געשי, שנוצר מהתגבשות מאגמה שנותרה בתוך צינור ההזנה של הר געש בתום התפרצות געשית.

43

הר הגעש סנט הלנס, אשר נמצא במדינת וושינגטון שבארצות הברית, פולט עשן.

44

נחל צאלים שבמדבר יהודה.

45

מאלה, בירת המלדיביים, ממבט על.

46

חוף באי מאהה שבסיישל.

47

טרסות על צלע הר בפיליפינים.

48

12 השליחים, מדינת ויקטוריה, אוסטרליה.

49

מפלי ניאגרה הממוקמים על גבול ארצות הברית וקנדה.

50

נהר הגנגס העובר בעיר ורנסי שבהודו.

51

סלע אולורו שבמרכז אוסטרליה הנחשב קדוש לאבוריג'ינים.

52

אגם יולקולסרלון, איסלנד.

53

השתקפותו של הר הוד, אשר במדינת אורגון, שבארצות הברית.

54

נוף בקרבת העיר סנט. גלן אשר בשווייץ.

55

חוף ים בקוסטה ריקה.

56

מראהו המושלג של הר ננגה פרבט שבפקיסטן. ההר התשיעי בגובהו בעולם.

57

אזור הררי בצפון צ'ילה, המהווה חלק מרכס הרי האנדים.

58

מראה ליילי של העיר פרנקפורט שבגרמניה, ונהר המיין הזורם בה.

59

קרחונים לחופה המערבי של גרינלנד.

60

אזור הפנטנל שבברזיל הינו אזור הביצות הגדול בעולם.

61

נוף אופייני בחצי האי סיני.

62

הר הגעש בהוואי בזמן התפרצות.

63

שמורת הטבע מסאי מארה שבקניה ממבט על.

64

מפלי הנילוס הכחול שבאתיופיה.

65

סוגנפיורד שבנורווגיה הינו הפיורד השני בגודלו בעולם.

66

מבט על נהר קולומביה אשר זורם בקולומביה הבריטית, קנדה.

67

נוף בצפון ספרד.

68

נקודת זבריסקי, עמק המוות, קליפורניה, ארצות הברית.

69

תצפית מהר הזיתים על העיר העתיקה של ירושלים.

70

ואדי רם כפי שנצפה מפסגת הר רם בירדן

71

מפרץ קוק, פולינזיה הצרפתית.

72

מבט על ליבה של העיר ניו יורק המאופיינת בגורדי השחקים רבים.

73

שקיעה באי מאווי – האי השני בגודלו בהוואי.

74

העיר ניס שבצרפת בשעת חשיכה.
ניס הינה אחד מאתרי הנופש המובילים בריביירה הצרפתית.

75

קניון לוך ארד, מדינת ויקטוריה, אוסטרליה.

76

אגם יאמדרוק, טיבט.

77

נוף בוולינגיאנג שבמרכז סין.

78

חוף באי הפסחא ובו אחד מפסלי המואי.

79

האי מון סן מישל שמול חופי נורמנדי, צרפת המתחבר אל היבשה פעמיים ביום בשל תופעת גאות ושפל קיצונית.

80

השתקפותם של הרי הרוקי באגם מורנה הנמצא בפארק הלאומי באנף באלברטה שבקנדה.

81

צוקי מוהר, אירלנד.

צוק הוא בליטת סלע אנכית או כמעט אנכית. צוקים מקוטלגים כתצורות קרקע ארוזיות בגלל דרך היווצרותם. הצוקים נפוצים באזורי חוף, הרים ולאורך נהרות.
בסיסם של רוב הצוקים הוא בצורת שיפוע המכוסה בחלוקי אבן. באזורי אקלים צחיח או מתחת לצוקים גבוהים מדובר בערימה חשופה של סלעים שהתדרדרו. באזורים שבהם הלחות גבוהה יותר ייתכן ושכבת אדמה תכסה את האבנים.

82

אגמי פליטביצה, קרואטיה.

83

נוף בפארק גרנד סטיירקייס, יוטה, ארצות הברית.

84

בעלי חיים במכתש נגורונגורו אשר בטנזניה.

85

אזור צחיח במדינת נמיביה המהווה חלק ממדבר קלהארי .

86

מבט על אגם ג'קסון למרגלותיו של הר מוראן, המהווה חלק מרכס הרי טיטון.
האגם הינו חלק מהפארק הלאומי גרנד טיטון, אשר נמצא במדינת ויומינג, שבארצות הברית.

87

צילום לוויין של חצי האי הסקנדינבי בחורף

88

נוף ערפילי במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה.

89

נהר אורחון – הנהר הארוך ביותר במונגוליה.

90

נופיו הייחודי של פארק לאומי ברייס קניון אשר במדינת יוטה שבארצות הברית.

91

תופעת הזוהר הקוטבי בשמי אלסקה.

92

התעלה הגדולה בעיר ונציה שבאיטליה.
השיט הוא אופן התחבורה העיקרי בוונציה, והוא נעשה לרוב בגונדולה.

93

מפלי מולטנומה אשר ביער הגשם הממוזג של אורגון שבארצות הברית.

94

פארק לאומי יוסמיטי, קליפורניה, ארצות הברית.

95

תצלום לווין של העיר המתוכננת ברזיליה, בירת ברזיל, בעלת צורה דמוית ציפור.

96

חוף ים בגואה שבהודו.

97

אגם לוך נס אשר נמצא בצפון סקוטלנד.
האגם התפרסם בעיקר בזכות המפלצת המיתוליגית אשר כביכול נצפתה בו.

98

מראהו המושלג של הר הגעש דאמאבאנד אשר נמצא באיראן.

99

קשת בענן ברסס ובערפל של מפלי טקקאו אשר בקנדה.

100

The Blue Marble הינו תצלום מפורסם של כדור הארץ אשר צולם על ידי צוות החללית אפולו 17.
ארגוני איכות סביבה שונים ברחבי העולם, עושים שימוש בתמונה למטרות קידום המודעות לסכנות הרבות המסכנות את כדור הארץ.

101

בקעת גינוסר, תצפית צפונה מהר ארבל