פורטל:לונדון/אתר נבחר/אוסף אתרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוסף אתרים נבחרים של פורטל לונדון

לעריכת הקטעים לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

כנסיית סנט פול מכיוון גשר המילניום
כנסיית סנט פול מכיוון גשר המילניום

קתדרלת סנט פול, הנמצאת על גבעת לודגייט במרכז הסיטי של לונדון, היא מקום מושבו של הבישוף של לונדון. המבנה הנוכחי של הקתדרלה הוקם במאה ה-17 על ידי האדריכל, סר כריסטופר רן, והיא הקתדרלה הרביעית באותו מקום. המבנה בנוי בסגנון רנסאנס או בארוק מאוחר. שילוב זה של שני הסגנונות מופיע בכנסיות רבות שבנה כריסטופר רן, וכיום נקרא סגנון "רן-נסנס". כיפתה הגדולה של הכנסייה נבנתה בהשראת בזיליקת פטרוס הקדוש ברומא. גובהה 108 מטרים, והיא אחד המבנים הגבוהים בלונדון. מתחת לכיפה, בגובה 30 מטרים ו-259 נדרגות נמצאת "גלריית הלחישות", הנקראת כך בשל ההדים הנוצרים בה כשאנשים מדברים: בשל צורתה המעגלית של הגלריה, כשאדם מדבר במרחק כמה עשרות מטרים הוא נשמע כאילו הוא עומד מטרים ספורים בלבד מהמאזין. בקריפטה (המרתף) של הכנסייה מוזיאון המציג את אוצרות הכנסייה, וכן קברו של כריסטופר רן, קברו של אדמירל הוריישו נלסון ושל ארתור ולסלי, הדוכס הראשון מוולינגטון.

2

מרכבתו המוזהבת של הלורד ראש העיר.
מרכבתו המוזהבת של הלורד ראש העיר.

מוזיאון לונדוןאנגלית: Museum of London) מתעד את היסטוריה של לונדון החל מהתקופה הפלאוליתית ועד ימינו. המוזיאון נמצא במרכז הסיטי של לונדון, בקרבת קתדרלת סנט פול.המוזיאון, שנפתח בשנות ה-70 נמצא במבנה שנבנה כחלק מפרויקט שיקום הסיטי, והוא אחד מבנייני מתחם הברביקן. בגן המוזיאון מצויים חלקים מחומת העיר לונדון. המוזיאון מציג את אוסף איגוד העיר לונדון שהוצג קודם לכן בבנין הגילדהול. גלריות המוזיאון מסודרות בסדר כרונולוגי ומציגות מוצגים ארכאולוגיים, דגמים, תמונות ותרשימים. המוזיאון מתמקד בעיקר בהיסטוריה הסוציאלית והכלכלית של העיר, תוך מתן דגש למוצגים ארכאולוגיים המציגים היבטים אלה, וכן להשפעת התרחבות העיר על היבטים אלה ועל חיי האוכלוסייה בעיר. כמו כן במוזיאון מוצגת מרכבתו המוזהבת של הלורד ראש העיר, וכן שחזור רחוב בלונדון בתקופה הוויקטוריאנית.

3

המגדל הלבן
המגדל הלבן

מצודת לונדון או מגדל לונדוןאנגלית: The Tower of London) היא מצודה וטירה על גדות נהר התמזה בלונדון שבאנגליה. המצודה נקראת באופן רשמי הארמון והמצודה של הוד מלכותה - מגדל לונדון, אף שמלכי אנגליה לא התגוררו במצודה מאז המלך ג'יימס הראשון שמלך בין השנים 15661625. המצודה זכתה לשמה בשל המגדל הניצב במרכזה, המכונה "המגדל הלבן". מגדל זה שימש ככלא המלכותי. המלכה אליזבת הראשונה הייתה כלואה בו, וכן אחותה המלכה מרי הראשונה. האדם האחרון שהיה כלוא במגדל היה רודולף הס, שנכלא בו במלחמת העולם השנייה. תיירים רבים מבקרים כיום במצודת לונדון, כדי לחזות בתכשיטי הכתר, באוסף השריון וכלי הנשק המוצג במגדל, ובעורבים הגרים בו. על פי האמונה, כל עוד מתגוררים עורבים במגדל לא תיכבש אנגליה. כיום יש במגדל שבעה עורבים שחורים. לכל עורב שם ועל רגלו טבעת צבעונית.

4

האנדרטה לשרפה הגדולה של לונדון
האנדרטה לשרפה הגדולה של לונדון

האנדרטה לשריפה הגדולה של לונדון המכונה בלונדון בפשטות האנדרטה (the Monument), ממוקמת בסיטי של לונדון שבאנגליה, בסמוך לקצה הצפוני של גשר לונדון, קרוב למקום שבו פרצה השרפה הגדולה של לונדון בשנת 1666. האנדרטה, שתוכננה על ידי כריסטופר רן ורוברט הוק, בנויה בצורת עמוד דורי מאבני פורטלנד, שבראשה דמות להבה מצופה זהב. בצדה המערבי תבליט המתאר את השריפה, מעשה ידי קיוס גבריאל קיבר. בתבליט נראה המלך צ'ארלס השני, ולצדו אחיו ג'יימס, דוכס יורק, (מאוחר יותר המלך ג'יימס השני), ומצדיהם מנחות דמויות החירות, האדריכלות והמדע את המלך בבנייה המחודשת של העיר. גובה האנדרטה 61 מטר - המרחק המדויק ממקום האנדרטה למאפייה של תומאס פארינור, האופה המלכותי, בסימטת פודינג שם החלה השריפה הגדולה. אל ראש האנדרטה ניתן להגיע בטיפוס ב-311 מדרגות.

5

ארמון בקינגהאם הוא ארמון המלוכה הבריטי בלונדון, בריטניה. זהו משכנה הקבוע של המלכה אליזבת השנייה. המבנה העיקרי המוכר למתבוננים בארמון מבחוץ (החזית המזרחית של הארמון) נוסף לארמון לאחר נישואיה של המלכה ויקטוריה לנסיך אלברט. ב-1847 נוסף לארמון אגף חדש, שתכנן אדוארד בלור, שהשלים צורה של ריבוע, וכך נוצרה החצר הרבועה שבמרכז הארמון. בסיום שיפוץ זה היו בארמון 19 חדרי אירוח ממלכתיים, 52 חדרי שינה מלכותיים, 188 חדרי שינה למשרתים, 92 משרדים ו-78 חדרי אמבטיה. הארמון נפגע בתקופת הבליץ במלחמת העולם השנייה. משפחת המלוכה לא שהתה בארמון באותה עת. בחזית הארמון מתבצע מדי יום בקיץ (מדי יומיים בחורף) טקס החלפת המשמר, שמאות תיירים באים לחזות בו. יצירות אמנות רבות מוצגות ב"גלריית המלכה" שנבנתה במקום בו עמדה הקפלה המלכותית שנהרסה בבליץ - המתקפות האוויריות הגרמניות במלחמת העולם השנייה.

6

החזית הדרומית של אולם וסטמינסטר
החזית הדרומית של אולם וסטמינסטר

ארמון וסטמינסטר (מוכר גם בשם "בית הפרלמנט") הוא ארמון על גדת נהר התמזה ברובע וסטמינסטר של העיר לונדון. הארמון משמש כמשכנו של הפרלמנט הבריטי. הארמון הוא אחד מבתי הפרלמנט הגדולים בעולם. המבנה הפנימי מסובך למדי וכולל כ-1,200 חדרים וחדרי מדרגות ויותר משלושה קילומטרים של מסדרונות. אף שרב חלקי הארמון הוקמו במאה ה-19, אולם יש בו חלקים עתיקים דוגמת אולם וסטמינסטר. בארמון וסטמינסטר כאלף חדרים, 100 גרמי מדרגות ומעל 3 קילומטר של מעברים. גובהו של מגדל השעון, המכונה ביג בן, מעל 106 מטרים והוא מגדל השעון הידוע בעולם. השם הוא שמו של הפעמון, אך הכינוי דבק במגדל כולו. בדרום המבנה נמצא מגדל ויקטוריה שבו נמצא הארכיון של הפרלמנט. המגדל הוא הגבוה במבני הארמון.

7

הכניסה הראשית לארמון סנט ג'יימס
הכניסה הראשית לארמון סנט ג'יימס

ארמון סנט ג'יימסאנגלית: St. James's Palace) הוא אחד הארמונות העתיקים ביותר בלונדון. הארמון נמצא בקרבת המול, צפונית לפארק סנט ג'יימס. בניית הארמון הוזמנה בשנת 1530 על ידי המלך הנרי השמיני, במקום שבו עמד קודם לכן בית חולים למצורעים הקרוי על שמו של ג'יימס הקדוש (יעקב בן-חלפַי), ועל שמו נקרא הארמון והפארק הסמוך. הארמון נבנה מלבנים אדומות, בסגנון טיודור, סביב ארבע חצרות פנימיות. הוא הפך לבית המגורים העיקרי של בית המלוכה האנגלי, ולמרכז האדמיניסטרטיבי של משפחת המלוכה, בשנת 1698. הארמון ניזוק בשריפה בשנת 1809. מן הארמון המקורי נותר רק בית השער המקורי הטיודורי. בשל השריפה ובזמן השיפוצים עבר המלך ג'ורג' השלישי לבית בקינגהאם שהפך מאוחר יותר לארמון בקינגהאם. כיום משמש הארמון מרכז אדמיניסטרטיבי רשמי של הממלכה המאוחדת - שגרירים זרים לבריטניה מגישים את כתב ההאמנה שלהם לחצר סנט ג'יימס, על אף שבפועל נעשה הדבר בארמון בקינגהאם. בחזית הארמון נערך מדי יום או יומיים טקס החלפת משמרות זמן קצר לאחר הטקס שנערך בארמון בקינגהאם.

8

ארמון קנזינגטוןאנגלית: Kensington Palace) הוא ארמון בגני קנזינגטון בלונדון. הארמון נמצא ב"רובע המלכותי קנזינגטון וצ'לסי" - אחד מרובעי לונדון. בשנת 1689 קנה המלך ויליאם השלישי את הארמון מנכדו של רוזן נוטינגהאם. האחרון ממלכי בריטניה שהתגורר בארמון היה המלך ג'ורג' השני. בתקופתו עוצבו מחדש הגנים על ידי צ'ארלס ברידג'מן אשר הפך את הגנים הרשמיים לגני קנזינגטון של ימינו - בסגנון אנגלי כפרי, וכן בנה את הסרפנטין, ואת האגם העגול שבגנים. לאחר מותו של ג'ורג' השני, המשיכו בני משפחת המלוכה להתגורר בארמון, אך לא המונרך. בין היתר נולדה בארמון מרי מטק בשנת 1867. בשנת 1981 אוחדו דירות 8 ו-9 בארמון על מנת ליצור דירה חדשה לצ'ארלס, נסיך ויילס ולרעייתו דיאנה שאך נישאו. הארמון נותר מקום מגוריה הרשמיים של דיאנה, אף לאחר גירושי בני הזוג, ועד יום מותה. כיום החדרים הממלכתיים בארמון פתוחים לציבור.

9

המוזיאון הבריטי
המוזיאון הבריטי

המוזיאון הבריטי הוא אחד מהמוזיאונים הגדולים והמפורסמים בעולם. המוזיאון נמצא בשכונת בלומסברי ברובע קמדן בלונדון ונוסד בשנת 1753 על ידי סר הנס סלואן, מדען ופיזיקאי. המוזיאון הבריטי נפתח לראשונה לציבור ב-15 בינואר 1759. במוזיאון יותר משישה מיליון מוצגים. החצר הגדולה על שם המלכה אליזבת השנייה תוכננה על ידי משרד האדריכלים פוסטר ושות', ונפתחה לראשונה לציבור בשנת 2000. החצר היא החצר המכוסה הגדולה ביותר באירופה. תקרת החצר מורכבת מ-1656 לוחות זכוכית שצורתם עוצבה במיוחד. במרכז החצר נמצא חדר הקריאה של המוזיאון, שהיה בעבר חדר הקריאה של הספרייה הבריטית. במוזיאון מוצגים, בין היתר שיש אלגין (אפריז הפרתנון), ברונזת בנין, אבן רוזטה, ציורים של אלברכט דירר ובהם הדפס העץ "קרנף", מומיות מצריות, אגרטל פורטלנד, אוסף מארק אורל סטיין, הצהרת כורש, מוצגים מקבר סאטון הו, אוצר מילדנהול, גביע וורן, תיבת בימאראן ושחמט לואיס.

10

מגדל השעון בארמון המפטון קורט
מגדל השעון בארמון המפטון קורט

המפטון קורט הוא ארמון על הגדה הצפונית של נהר התמזה בלונדון שבאנגליה. הארמון נמצא ברובע ריצ'מונד שעל התמזה, במרחק 19 קילומטר ממרכז לונדון, במעלה נהר התמזה. הארמון הולאם בשנת 1525 על ידי המלך הנרי השמיני. ב-1604 נפגש בארמון המלך ג'יימס הראשון עם הפוריטנים של אנגליה. הפגישה כונתה לאחר מכן מועצת המפטון קורט. תוצאתו של מפגש זה הייתה תרגום התנ"ך לאנגלית - תרגום שידוע עד היום כתנ"ך המלך ג'יימס. בתקופת שלטונם של ויליאם השלישי ומרי השנייה נהרסו חלקים מארמונו של הנרי השמיני ואגף חדש, שבנייתו נמשכה בין השנים 16891694, נוסף לארמון, בתכנונו של האדריכל סר כריסטופר רן.

המלכה ג'יין סימור, אשתו השלישית של הנרי השמיני, ילדה את אדוארד השישי בארמון בשנת 1537. בעקבות סיבוכים בלידה היא נפטרה ב-12 יום לאחר הלידה. יש הטוענים שרוח הרפאים שלה עדיין רודפת את המדרגות בארמון.

המלכה קתרין הווארד, רעייה נוספת של הנרי השמיני, נאסרה בארמון ב-1542 בגין בגידה במלך. מסופר כי רצה לאורך הגלריה הגדולה תוך שהיא קוראת בשמו של המלך על מנת שיציל אותה. לאחר שהוצאה להורג נאמר שהרוח שלה עדיין רצה בגלריה זו. יש הטוענים שראו את רוחו של הנרי השמיני באולם הגדול בארמון. בארמון המפטון קורט נמצא מבוך גן, שנשתל בשנת 1689. במבוך שבילים באורך 800 מטרים.

11

טירת וינדזור
טירת וינדזור

טירת וינדזור היא אחד מאתרי המגורים העיקריים של בית המלוכה הבריטי. משפחת המלוכה הבריטית מתגוררת בארמון וינדזור בחג הפסחא וביוני ב"שבוע אסקוט", וכן במהלך השנה במועדים משתנים, בעיקר בסופי שבוע.

הטירה נמצאת בעמק נהר התמזה בברקשייר, בקרבת העיר וינדזור שבאנגליה. היא נבנתה במקור עבור ויליאם הכובש כאחת מההגנות של העיר לונדון. המלך אדוארד השלישי הפך את קפלת ג'ורג' הקדוש שבטירה לביתו של מסדר הבירית בשנת 1348. רוב הארמון הנוכחי נבנה על ידי המלך ג'ורג' הרביעי.

החדרים הרשמיים בארמון פתוחים לקהל, אחת האטרקציות העיקריות של הארמון היא בית הבובות של המלכה מרי.

12

בית המלכה, גריניץ'
בית המלכה, גריניץ'

בית המלכהאנגלית: Queen's House) הוא מבנה בגריניץ' שבמזרח לונדון המהווה חלק מהמוזיאון הימי הלאומי של הממלכה המאוחדת ואתר מורשת עולמית של ארגון אונסק"ו. המבנה תוכנן על ידי האדריכל איניגו ג'ונס ונבנה בשנים 1616-1617 עבור אן מדנמרק, אשתו של המלך ג'יימס הראשון. המבנה עבר שיפוץ והרחבה תחת פיקוחו של ג'ונס בשנת 1635 כדי לשמש את המלכה הנרייטה מריה, אשת המלך צ'ארלס הראשון. המבנה נחשב לאחד המבנים החשובים ביותר בהיסטוריה האדריכלית הבריטית בשל סגנונו הקלאסי הפלדיאני והיותו המבנה הראשון שנבנה בבריטניה בסגנון זה. בשנים 1986-1999 שופץ הבניין, וכיום הוא מציג את אוסף האמנות של המוזיאון הימי הלאומי - ובעיקר יצירות שנוצרו בין המאה ה־17 להמאה ה־20.

13

עמוד נלסון בכיכר טרפלגר
עמוד נלסון בכיכר טרפלגר

כיכר טרפלגראנגלית: Trafalgar Square), הכיכר המרכזית בלונדון, המנציחה את ניצחונה של בריטניה על צרפת בקרב טרפלגר בשנת 1805. במקור הייתה הכיכר חלק מהשטחים של האורוות המלכותיות. בשנת 1820 שכר ג'ורג' החמישי, שהיה אז יורש העצר, את האדריכל ג'ון נאש לתכנן את הכיכר. עבודת התכנון הושלמה על ידי הארכיטקט סר צ'ארלס בארי בשנת 1845. הכיכר מוקפת כבישים משלושה צדדיה. בצפונה - הגלריה הלאומית הבריטית; במערב- בית קנדה; במזרח - הכנסייה הקהילתית המלכותית - סנט מרטין בשדות (St Martin's-in-the-Fields); בדרומה - רחוב המול המוביל, תחת קשת האדמירליות אל ארמון בקינגהאם, ורחוב וייטהול המוביל אל בניין הפרלמנט הבריטי.

במרכז הכיכר ניצב עמוד נלסון, שעליו פסלו של הלורד אדמירל הוריישו נלסון, מפקד הצי הבריטי בקרב טרפלגר, מוקף על ידי ארבע אריות עשויי ברונזה.

14

החזית המערבית של המנזר
החזית המערבית של המנזר

מנזר וסטמינסטר (Westminster Abbey) וכנסיית פטרוס הקדוש, שהיא חלק מהמנזר, הם המקום שבו מוכתרים ונישאים מלכי אנגליה, ובהם קבורים רבים ממלכיה, ממנהיגיה, מסופריה וממדעניה של אנגליה. המנזר והכנסייה נמצאים מערבית לארמון וסטמינסטר (בניין הפרלמנט הבריטי) ברובע וסטמינסטר שבלונדון.

על פי המסורת נבנתה הכנסייה הראשונה במקום בשנת 616. אז היה האזור אי באמצע התמזה שנקרא "אי הקוצים". הכנסייה נבנתה במקום שבו ראו הדייגים שדגו בנהר את דמותו פטרוס הקדוש. את המנזר בנה המלך אדוארד המוודה בין השנים 10451065. המנזר נבנה לראשונה בסגנון נורמאני, ונבנה מחדש בין השנים 12451517 בסגנון גותי אנגלו-צרפתי. הבנייה מחדש החלה בתקופת הנרי השלישי והסתיימה בתקופת הנרי השביעי שבנה את קפלת הגבירה (שבנייתה הסתיימה בשנת 1503). המגדלים המערביים של המנזר נבנו בין השנים 1722 ו-1745 על פי תכנונו ותחת פיקוחו של סר כריסטופר רן.

אונסק"ו הכריז בשנת 1987 על הכנסייה ועל ארמון וסטמינסטר הסמוך כאתר מורשת עולמית.

מאז חג המולד בשנת 1066 שבו הוכתר במנזר ויליאם הכובש למלך אנגליה הוכתרו כל מלכי אנגליה במנזר. היוצאים מן הכלל היו אדוארד החמישי ואדוארד השמיני שלא הומלכו כלל. נהוג שהארכיבישוף מקנטרברי מכתיר את המלך.

15

הכניסה למוזיאון ויקטוריה ואלברט
הכניסה למוזיאון ויקטוריה ואלברט

מוזיאון ויקטוריה ואלברט, הידוע בכינויו ה- V&A, הוא מוזיאון בשכונת קנזינגטון ברובע קנזינגטון וצ'לסי שבמערב לונדון. המוזיאון מתמחה בעיצוב מוצרים, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פוקנציונלית. המוזיאון הוקם בשנת 1852, אז נקרא "מוזיאון דרום קנסינגטון", כהמשך לתערוכה הגדולה שנערכה בלונדון בשנת 1851, ביוזמת הנסיך אלברט בעלה של המלכה ויקטוריה. בשנת 1899 שונה שם המוזאון ל-"מוזיאון ויקטוריה ואלברט". בניין המוזיאון נבנה בסגנון אדוארדיאני וויקטוריאני, וב-145 הגלריות שלו (ששטחן הכולל 45,000 מ"ר) מוצגים כארבעה מיליון מוצגים.

16

הכניסה למוזיאון צ'רצ'יל וחדרי המלחמה של הקבינט כיום. בעת שנעשה בהם שימוש, הכניסה הייתה מתוך מרתפי בניין משרד האוצר הבריטי - אותו ניתן לראות בימין התמונה. ברקע של התמונה ניתן לראות את משרד החוץ וחבר העמים הבריטי.
הכניסה למוזיאון צ'רצ'יל וחדרי המלחמה של הקבינט כיום. בעת שנעשה בהם שימוש, הכניסה הייתה מתוך מרתפי בניין משרד האוצר הבריטי - אותו ניתן לראות בימין התמונה. ברקע של התמונה ניתן לראות את משרד החוץ וחבר העמים הבריטי.

מוזיאון צ'רצ'יל וחדרי המלחמה של הקבינט הם המצודה הצבאית היחידה בלונדון המשמשת כמוזיאון צבאי לתקופת מלחמת העולם השנייה, ופתוחה לקהל הרחב. חדרי המלחמה נמצאים ברחוב ג'ורג' הגדול, במרתף של בניין משרד האוצר הבריטי בלונדון שבאנגליה, למול פארק סנט ג'יימס. במהלך מלחמת העולם השנייה שמשו החדרים את ממשלת בריטניה ובעיקר את וינסטון צ'רצ'יל. החלק המוצג לקהל הוא חלק קטן מן הקומפלקס שגודלו כ- 12,000 מ"ר ובו, בתקופת מלחמת העולם השנייה, עבדו 528 אנשים. במפקדה היו מסעדה, מטווח, בית חולים, חדרי מגורים תת-קרקעיים, חדר לראש הממשלה, חדר לממשלה. חדר מפות שממנו ניהלה הממשלה הבריטית את פעולות הצבא ואף חדר סודי שהיה מסומן כחדר שירותים אישי לראש הממשלה אך בעצם היה בו קו טלפון ישיר לבית הלבן בוושינגטון.

17

הלונדון איי - מבט מנהר התמזה
הלונדון איי - מבט מנהר התמזה

הלונדון איי - ה"עין של לונדון" - הוא הגלגל הענק הגבוה ביותר באירופה, והשני בגובהו בעולם. גובהו 135 מטרים. הגלגל נמצא על הגדה הדרומית של התמזה באזור למבת', בלונדון שבאנגליה, צפונית לגשר וסטמינסטר, ממול ארמון וסטמינסטר - הפרלמנט הבריטי. את הגלגל מפעילה חברת התעופה בריטיש איירוויז. את הלונדון איי תכננו האדריכלים דייוויד מרקס וג'וליה בארפילד. לגלגל 32 תאי נוסעים סגורים, המכונים "בועות"; בכל בועה מקום לעשרים וחמישה נוסעים, כך שבסך הכול יכולים 800 נוסעים לנסוע בגלגל בו זמנית. הוא מסתובב במהירות של 1.6 ק"מ לשעה. תא נוסעים מקיף את הגלגל כל 30 דקות. הגלגל אינו עוצר את סיבובו כדי לאסוף נוסעים. מהירותו איטית מספיק כדי שהנוסעים יוכלו להיכנס אל התא ולצאת ממנו תוך כדי תנועת הגלגל. לונדון איי רשום בספר השיאים של גינס כגלגל הצפייה הגבוה בעולם.

18

האנדרטה לזכר הנסיך אלברט
האנדרטה לזכר הנסיך אלברט

האנדרטה לזכר הנסיך אלברטאנגלית: Albert Memorial) היא אנדרטה בגני קנזינגטון, מול האלברט הול. האנדרטה נבנתה לבקשת המלכה ויקטוריה לזכרו של בעלה, הנסיך אלברט סקס קובורג גות'ה, לאחר מותו בשנת 1861. את האנדרטה תכנן האדריכל סיר גילברט סקוט בסגנון גותי. במרכזה נמצא פיסלו של הנסיך אלברט, הפונה דרומה לעבר האלברט הול, וכן פסלים המייצגים את יבשות אירופה, אסיה, אפריקה, והאמריקות. מסביב לפסל תגליף שעליו 169 דמויות.

19

פורטל:לונדון/אתר נבחר/19

20

פורטל:לונדון/אתר נבחר/20

21

פורטל:לונדון/אתר נבחר/21

22

פורטל:לונדון/אתר נבחר/22

23

פורטל:לונדון/אתר נבחר/23

24

פורטל:לונדון/אתר נבחר/24

25

פורטל:לונדון/אתר נבחר/25

26

פורטל:לונדון/אתר נבחר/26

27

פורטל:לונדון/אתר נבחר/27

28

פורטל:לונדון/אתר נבחר/28

29

פורטל:לונדון/אתר נבחר/29

30

פורטל:לונדון/אתר נבחר/30

31

פורטל:לונדון/אתר נבחר/31

32

פורטל:לונדון/אתר נבחר/32

33

פורטל:לונדון/אתר נבחר/33

34

פורטל:לונדון/אתר נבחר/34

35

פורטל:לונדון/אתר נבחר/35

36

פורטל:לונדון/אתר נבחר/36

37

פורטל:לונדון/אתר נבחר/37

38

פורטל:לונדון/אתר נבחר/38

39

פורטל:לונדון/אתר נבחר/39

40

פורטל:לונדון/אתר נבחר/40

41

פורטל:לונדון/אתר נבחר/41

42

פורטל:לונדון/אתר נבחר/42

43

פורטל:לונדון/אתר נבחר/43

44

פורטל:לונדון/אתר נבחר/44

45

פורטל:לונדון/אתר נבחר/45

46

פורטל:לונדון/אתר נבחר/46

47

פורטל:לונדון/אתר נבחר/47

48

פורטל:לונדון/אתר נבחר/48

49

פורטל:לונדון/אתר נבחר/49

50

פורטל:לונדון/אתר נבחר/50

51

פורטל:לונדון/אתר נבחר/51

52

פורטל:לונדון/אתר נבחר/52