פורטל:צה"ל/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית תמונות נבחרות של פורטל צה”ל

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

אברהם אדן ("ברן") מניף את דגל הדיו בט' באדר ה'תש"ט, 10 במרץ 1949, עם סיום כיבוש משטרת אוּם רַשְרַש (היום אילת), במסגרת מבצע עובדה, אחרון מבצעי צה"ל במלחמת העצמאות.

2

מטוס קרב F-15I רעם של חיל האוויר הישראלי. מטוס זה משמש כמטוס תקיפה לטווח רחוק ומטוס עליונות אווירית.

3

ג'יפ ה"האמר" (HMMWV) המשמש למספר רב של מטרות בחיל הרגלים הישראלי וכוחות היבשה.

4

"דבור" - ספינת הבט"ש הוותיקה של חיל הים הישראלי. לסירה עבר מבצעי עשיר הכולל השתתפות במלחמת יום הכיפורים וסיכול עשרות פעולות טרור וחדירה מהים.

5

מסדר צבאי במגרש המסדרים של בה"ד 1 - בית הספר לקצינים של צה"ל. על מגרש המסדרים אסור על הצוערים לדרוך למעט בטקס הסיום. מוטו בית הספר הוא "ממני תראו וכן תעשו".

6

בואינג 707 ("ראם") לתדלוק אווירי בשירות טייסת 120 ("טייסת הבינלאומית") של חיל האוויר הישראלי, מתדלק מטוס F-15 ("בז") אשר מלווה בשני מטוסי F-15 נוספים. מטוסי הבואינג 707 לתדלוק אווירי מאפשרים להגדיל משמעותית את טווח הפעולה של מטוסי החיל.

7

טנק מרכבה סימן 3ד ב"ז עם מיגון קס"ג של חיל השריון הישראלי. זהו הטנק המתקדם ביותר מהדור השלישי של סדרת המרכבה הישראלית. לצידו משרתים מרכבה סימן 4 המתקדם יותר ומרכבה סימן 2 הישן.

8

מסוקי קרב מדגם AH-1 קוברה "צפע" של חיל האוויר הישראלי. המסוקים הזריזים אך הקטלניים שירתו בהצלחה מאז שנות ה-80 של המאה ה-20 והשמידו מאות מטרות טרור ועשרות כלי רק"מ סורים.

9

תותח מתנייע מדגם M-109 "דוהר" בקליבר 155 מ"מ של חיל התותחנים הישראלי. תותחים אלה משרתים מאז שנות ה-80 של המאה ה-20 בצה"ל ושימשו להפגזת מטרות טרור במלחמת לבנון הראשונה ואחריה.

10

טנקי צנטוריון במצעד צה"ל ב-1965. טנקים אלה היוו את עיקר מחץ השריון של צה"ל במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים.

11

רובה צלפים כבד מדגם בארט M82A1 בקליבר 0.5 BMG‏ (12.7x99 מ"מ נאט"ו). הרובה משמש בצה"ל לצליפה למרחקים ארוכים, פגיעה במטרות קשות, חדירת חומרים ופירוק פצצות מרחוק.

12

זחל"ם מדגם M3 חמוש בתותח נ"מ TCM-20. כלי זה שירת בימיו הראשונים של צה"ל במערך הנ"מ הישראלי.

13

יעקב דורי, הרמטכ"ל הראשון של צה"ל. כיהן בשנים 1948-1949.

14

חיילי יחידות מובחרות בצה"ל וחיל הנחתים האמריקני מתאמנים בגלישה ממסוק סער CH-46 Sea Knight במהלך אימון משותף.

15

מטוס קרב מדגם F-16I סופה של חיל האוויר הישראלי עם מכלי דלק תצורתיים המיועד לפעילות התקפית רב משימתית בטווחים קצרים, בינוניים וארוכים.

16

דחפור די-9 משוריין מדגם Caterpillar D9R של חיל ההנדסה הישראלי. הדחפורים המשוריינים הפכו לכלי מרכזי במלחמה של צה"ל כנגד הטרור.

17

טנק מרכבה סימן 4 של חיל השריון הישראלי. הטנק הוא חוד החנית של חיל השריון הישראלי והדור המתקדם ביותר בסדרה.

18

אח"י מבטח מדגם סער 1/סער 2 של חיל הים הישראלי, המוצגת במוזיאון ההעפלה וחיל הים בחיפה. נבנתה במספנות קונסטרוקסיון מקאניק דה נורמאנדי בשרבורג שבצרפת. מפקדה הראשון היה עזרא קדם וקציני המחלקות הראשונים היו מיכה רם וחיים שקד. הייתה הראשונה במסגרת שייטת ספינות הטילים והשתתפה בחיפושי הצוללת דקר. במלחמת יום הכיפורים השתתפה הספינה בקרב הסטי"לים הראשון בעולם, קרב לטקיה.

19

חיילי גדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי) בעת אימונים. גדוד הנח"ל החרדי, השייך לחטיבת כפיר, נועד לחרדים וחרדים לאומיים המעוניינים לשלב שירות צבאי קרבי עם הקפדה אדוקה על שמירת מצוות. מסגרת זו היא אחת מכלל המסגרות המיועדות לשירות חרדים בצה"ל.

20

מסוק סער מדגם UH-60 בלקהוק "ינשוף". המסוק משמש להנחת לוחמים ומשאות קלים וכן לחילוץ פצועים ופינוי נפגעים. במלחמת לבנון השנייה זכו 2 טייסות הבלקהוק של חיל האוויר הישראלי לצל"ש יחידתי.

21

רובוט לסילוק פצצות מדגם אנדרוס MarkV-A1 של חיל ההנדסה הישראלי. הרובוט משמש את פלגות הס"פ של יהל"ם.

22

אלופי צה"ל: יצחק שדה ויגאל אלון בשנת 1948.

23

טנק שיוט מדגם קרומוול. שני טנקי קרומוול היוו את ראשיתו של חיל השריון הישראלי, אחרי שנגנבו מהבריטים על ידי צוותיהם.

24

סוללת טילי הוק של מערך הנ"מ הישראלי במצעד צה"ל ב-1965. במשך השנים הפילו סוללות ההוק 36 מטוסים ומסוקים במלחמות ישראל.

25

תותח קרופ 75 מ"מ. תותחים אלה שירתו במלחמת העצמאות ומוצבות במספר אנדרטאות בישראל תותח זה מוצב באזור "המצבה" בבת-ים.

26

מחפר ממוגן מדגם CAT 330 ולידו יעה אופני מדגם 966. אלו הם כלי צמ"ה של חיל ההנדסה הישראלי.

27

טלפון שדה TA-312 א"ח של חיל התקשוב.

28

טקס סיום קורס טיס מספר 154 של חיל האוויר הישראלי.

29

ג'יפ סופה M-240 המשמש לניוד קל ומהיר של חיל הרגלים הישראלי. שימו לב למספר הכלי שבתמונה: 666666.

30

תומ"ת M-107 "רומח" של חיל התותחנים הישראלי שהפגיז את סוריה במלחמת יום הכיפורים והשתתף בהפגזה על ביירות במבצע שלום הגליל.

31

טנק M4A1 סופר שרמן. הטנק האמריקאי הבינוני היווה את עמוד השדרה של חיל השריון הישראלי בשנות ה-50 של המאה ה-20 ואף נחל הצלחות במלחמת ששת הימים בקרב נגד חטיבת טנקי "פטון" ירדנית.

32

אח"י חץ, ספינת טילים מדגם סער 4.5. תמונה זו צולמה ב-2 באוגוסט 1991 בה הכלי שימש לניסוי שיגור טיל קרקע-אוויר "ברק".

33

נגמ"שים כבדים מדגמי פומ"ה (נגמ"ש של חיל ההנדסה הישראלי) ואכזרית (נגמ"ש של חטיבת גולני) חונים בגבול הצפון, במלחמת לבנון השנייה.

34

משגר רקטות 240 מ"מ מדגם MAR-240 על תובת טנק שרמן. הכלי שירת בחיל התותחנים הישראלי.

35

מסוק קרב מדגם AH-64D אפאצ'י לונגבו ("שרף") של חיל האוויר הישראלי. ל"שרף" מכ"ם גל-מילימטרי היכול להנחות טילי הלפייר-II בדייקנות אל המטרה. בנוסף, מצויד ה"שרף" במערכות C4SI (שליטה, בקרה, פיקוד, קשר, מחשבים ומודיעין) המאפשרות להתממשק עם מערכת צי"ד ולפעול בשיתוף פעולה עם כלים אחרים באיתור, סימון והשמדת מטרות.

36

הנמ"ר - נגמ"ש כבד המבוסס על תובת טנק מרכבה סימן 4, חמוש בקטלנית (עמדת מקלע כבד או תותח אוטומטי תוצרת רפא"ל הנשלטת מתוך הכלי) ומקלעי מאג ומצויד במערכת צי"ד. זהו נגמ"ש העתיד של חיל הרגלים הישראלי.

37

גליל - רובה סער תוצרת ישראל המהווה חיקוי של Rk62 הפיני, שהוא בעצמו חיקוי של הקלצ'ניקוב AK-47. הגליל שירת בצה"ל מ-1975 עד 1990 כנשק העיקרי של לוחם חיל הרגלים והיה בשימוש גם בשנות ה-90 של המאה ה-20 כנשק כוחות שריון, תותחנים והנדסה. הגליל נחשב לאמין וחזק, אך סובל ממשקל גבוה ונחשב לפחות מדויק מה-M16, מחליפו.

38

חיילי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל חוזרים מלבנון במהלך מלחמת לבנון השנייה.

39

שיגור של טיל "חץ 2" - טיל נגד טילים בליסטיים שיכול ליירטם בגובה רב. הטיל פותח בידי ישראל תוך סיוע כספי מצד ארצות הברית ומהווה מערכת יחידה מסוגה בעולם. מערכות "חץ" מבצעיות במערך הנ"מ הישראלי ופרושות ברחבי ישראל.

40

היחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) של חיל האוויר הישראלי מדגימה חילוץ באמצעות מסוק יסעור. יחידה 669 היא אחת מיחידות העילית של צה"ל. מטרתה המקורית היא לחלץ טייסים שאולצו לנטוש את מטוסם מאחורי קוי האויב אך בעתות שגרה מחלצת מטיילים שנתקעים או חיילים שנפצעים בקרבות.

41

נגמחו"ן - נגמ"ש כבד המבוסס על תובת טנק צנטוריון. נגמ"ש זה החל כנגמ"ש הנדסי אך משנכנסה הפומ"ה לשירות בחיל ההנדסה הפך הנגמחו"ן לכלי הבט"ש (ביטחון שוטף) של חיל הרגלים הישראלי ביהודה, שומרון ועזה ורצועת הביטחון בדרום לבנון.

42

צנחנים עולים למסוק סער מסוג UH-60 בלק הוק ("ינשוף") של חיל האוויר הישראלי
צנחנים עולים למסוק סער מסוג UH-60 בלק הוק ("ינשוף") של חיל האוויר הישראלי
צנחנים עולים למסוק סער מסוג UH-60 בלק הוק ("ינשוף") של חיל האוויר הישראלי

43

נגמ"ש M-113 המשמש את כל יחידות השדה של צה"ל. יתרונותיו: אמינות וורסטיליות. חסרונו: מיושן ופגיע מאוד, בעל מיגון גרוע.

44

רכב להובלת עצורים ("זינזאנה") של חיל המשטרה הצבאית.

45

כטב"מ "Scout" תוצרת התעשייה האווירית, במוזיאון חיל האוויר. חיל האוויר הישראלי היה מחלוצי השימוש בכלי טיס בלתי מאוישים וישראל היא אחת היצרניות הבולטות של כלים אלה.

46

הגשר של אח"י דקר במוזיאון ההעפלה וחיל הים בחיפה. הצוללת אח"י דקר, שסימונה צ-77, הייתה צוללת בשירות חיל הים הישראלי אשר נרכשה מהצי המלכותי הבריטי ב־1965, וטבעה בדרכה לישראל. הצוללת הייתה בפיקודו של רס"ן יעקב רענן.

47

טנק מרכבה סימן 3ד ב"ז, נגמ"שי אכזרית, נגמ"ש M-113, דחפור D9L ומשאית ריאו עגור חונים במהלך תרגיל חטיבתי (תרח"ט) של עוצבת ברק (חטיבה 188).

48

משמר כבוד של חיל הים בבסיס חיל הים בחיפה.

49

מטוס קרב רב-משימתי מדגם F-16I סופה של חיל האוויר הישראלי. ה-F-16I הוא דגם משופר של ה-F-16 פייטינג פלקון בתוספת מערכות אוויוניקה ולוחמה אלקטרונית תוצרת ישראל.

50

מטוס קרב רב-משימתי חמקן מדגם F-35I אדיר, גרסה של ה-F-35 לייטנינג II בתוספת מערכות אוויוניקה ולוחמה אלקטרונית ישראליות, שנקלט ב-2016 בחיל האוויר הישראלי.

51

חיילות גדוד קרקל באימון החורף הראשון שלו, אשר נערך בדרום הארץ בשנת 2007. גדוד קרקל הוקם בפברואר 2004 כחלק ממגמה לשלב נשים במערך הלחימה של צה"ל.

52

ההמון מריע לחיילי צה"ל במצעדם, 1950, מרכז העיר ירושלים.
ההמון מריע לחיילי צה"ל במצעדם, 1950, מרכז העיר ירושלים.
ההמון מריע לחיילי צה"ל במצעדם, 1950, בפינת הרחובות יפו והמלך ג'ורג', במרכז העיר ירושלים.

53

זוג מטוסי קרב מדגם F-35I אדיר של טייסת 116 בחיל האוויר הישראלי
זוג מטוסי קרב מדגם F-35I אדיר של טייסת 116 בחיל האוויר הישראלי

זוג מטוסי קרב מדגם F-35I אדיר של טייסת 116 בחיל האוויר הישראלי. מטוסי לוקהיד מרטין F-35 לייטנינג II הם מטוסי קרב רב-משימתיים מהדור החמישי ומתאפיינים בחמקנות, באוויוניקה מתקדמת ובחליפת לוחמה אלקטרונית.

54

תותח מתנייע מדגם "דוהר" בקליבר 155 מ"מ של חיל התותחנים הישראלי.
תותח מתנייע מדגם "דוהר" בקליבר 155 מ"מ של חיל התותחנים הישראלי.

תותח מתנייע מדגם "דוהר" בקליבר 155 מ"מ של חיל התותחנים הישראלי בעת אימונים בשטח. תותחים אלה משרתים מאז שנות ה-80 של המאה ה-20 בצה"ל ושימשו להפגזת מטרות טרור במבצע שלום הגליל ולאחריו.


55

אח"י מבטח, ספינת טילים מדגם סער 1/סער 2 של חיל הים הישראלי, בטקס השקתה.
אח"י מבטח, ספינת טילים מדגם סער 1/סער 2 של חיל הים הישראלי, בטקס השקתה.

אח"י מבטח, ספינת טילים מדגם סער 1/סער 2 של חיל הים הישראלי, בטקס השקתה במספנות קונסטרוקסיון מקאניק דה נורמאנדי בשרבורג שבצרפת. מפקדה הראשון היה עזרא קדם וקציני המחלקות הראשונים היו מיכה רם וחיים שקד. הייתה הראשונה במסגרת שייטת ספינות הטילים והשתתפה בחיפושי הצוללת דקר. במלחמת יום הכיפורים השתתפה הספינה בקרב הסטי"לים הראשון בעולם, קרב לטקיה.