פורסט לודג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פורסט לודג' (פרוור)
Forest Lodge
דרך פירמונט ברידג', פורסט לודג'
דרך פירמונט ברידג', פורסט לודג'
מדינה אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
מדינה ניו סאות' ויילסניו סאות' ויילס ניו סאות' ויילס
פרוור סידני העיר
אוכלוסייה
 ‑ בפרוור 4,965 (10 באוגוסט 2021)
קואורדינטות 33°52′52″S 151°10′52″E / 33.881°S 151.181°E / -33.881; 151.181

פוֹרֶסְט לוֹדְג'אנגלית: Forest Lodge, תרגום מילולי בקתת יער) הוא פרוור בסידני, המנוהל על ידי עיריית סידני (The City of Sydney).

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורסט לודג' הוא פרוור קטן הממוקם כ-4 ק"מ דרום-מערבית למרכז העסקים הראשי של סידני. הוא דחוק בין הגליב ממזרח, אננדייל ממערב, ביסנטניאל פארק מצפון ואוניברסיטת סידני בדרלינגטון מדרום.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורסט לודג' נקרא על שם בית האחוזה שבנה אמברוס פוס (Ambrose Foss) בשנת 1836. בית אחוזה זה עמד על תלו עד הריסתו המתוכננת ב-1912. אזור האחוזה התרחב וכלל מספר שכונות של בתי מגורים בסגנון ויקטוריאני, והיווה אזור מגורים זול יותר מאננדייל וגליב הסמוכים, שעברו פיתוח מואץ עוד במאה ה-19 על ידי יזמים מקומיים. בפתח המאה ה-21 נחשב פורסט לודג' לאחד הפרוורים השקטים באזור סידני, לאחר שפיתוח האזורים סביבו יצר רצף עירוני שהותיר לו שטח קטן יחסית.

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכזו של פורסט לודג', בהצטלבות רחובות רוס וג'ון, כולל כמה פאבים ובתי קפה שמשרתים את קהל הסטודנטים של האוניברסיטאות הסמוכות, אוניברסיטת סידני בדרום ואוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני (UTS) במזרח. מרכז השלום ולימודי יישוב סכסוכים[1], מבנייני הקמפוס של אוניברסיטת סידני, ממוקם בפרוור. בצפונו של הפרוור ממוקם ביסנטניאל פארק (פארק לציון 200 שנה להתיישבות המערבית באוסטרליה) המהווה ריאה ירוקה ואזור קיט ומשחק לאזור העירוני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פורסט לודג' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The University of Sydney Centre for Peace and Conflict Studies