פטריק מרפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פטריק מרפי
Patrick Murphy
לידה 30 במרץ 1983 (בן 40)
מיאמי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Patrick Erin Murphy עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית, המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.murphyforflorida.com
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית
2013–2017
(כ־4 שנים)
6 בינואר 2015 – 3 בינואר 2017
(שנתיים)
3 בינואר 2013 – 3 בינואר 2015
(שנתיים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פטריק ארין מרפיאנגלית: Patrick Erin Murphy; נולד ב-30 במרץ 1983) הוא פוליטיקאי ורואה חשבון אמריקאי חבר המפלגה הדמוקרטית. כיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז ה-18 של פלורידה בשנים 2013 עד 2017. במרץ 2015 הודיע על כוונתו להתמודד לסנאט מול הסנאטור מרקו רוביו הרפובליקני. הוא הפסיד בבחירות לרוביו כשקיבל 44% מקולות המצביעים לעומת 52% לרוביו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרפי נולד במיאמי שבפלורידה וגדל בקי לארגו. במהלך לימודיו החליף תיכון ולמד בלורנסוויל, ניו ג'רזי, עיירה הסמוכה לפרינסטון. בעת לימודיו בקולג' באוניברסיטת מיאמי עבד כפועל בנייה. בהמשך למד לתואר שני בחשבונאות וכלכלה באותה האוניברסיטה, ולאחר מכן עבד בדלויט טוש טומטצו במשך שנה. בסיום עבודתו בחברה מונה לסגן נשיא בעסק בנייה משפחתי.

ב-2012 העתיק את מיקום מגוריו על מנת להתמודד לבית הנבחרים של ארצות הברית על תקן המחוז ה-18 של פלורידה. לדבריו, הוא שמע כמה מאמירותיו של חבר הקונגרס המכהן מטעם מחוז זה, אלן וסט, והרגיש שהוא מחויב להתמודד מולו, וכיוצא בכך מיתג את עצמו בקמפיין כאלטרנטיבה לווסט. לאחר שנתמך בידי חברים בולטים של המפלגה הדמוקרטית, בהם מושל פלורידה לשעבר צ'ארלי כריסט והנשיא ביל קלינטון. המרוץ בינו ובין וסט היה לאחד מן היקרים ביותר באותן בחירות, וכן נקרא על אחדים "המרוץ המכוער ביותר". בסופו של דבר גבר מרפי על וסט, לאחר בחירות צמודות, כשב-20 בנובמבר, ימים אחדים לאחר הבחירות, הכיר וסט בתבוסתו.

ב-3 בינואר 2013 החל את כהונתו כחבר בית הנבחרים. בנובמבר 2014 התמודד לכהונה שנייה, ובפעם זאת הביס את יריבו הרפובליקני לאחר שזכה לתמיכה גורפת של כמעט 60% ממניין הקולות. מרפי תואר על ידי ההפינגטון פוסט כליברל בדעותיו, התומך בחופש הבחירה של נשים לבצע הפלה ובזכויות להט"ב, אך מתון כלכלית ופרו שוק חופשי שמעריך אחריות פיסקלית באשר לענייני מס.

במרץ 2015 הכריז מרפי כי בכוונתו להתמודד לסנאט. הסנאטור המכהן דאז מרקו רוביו, שהתמודד ללא הצלחה בבחירות לנשיאות 2016[1], התכוון תחילה להותיר את מושבו פתוח; אך לבסוף, מספר ימים לפני המועד האחרון להרשמה למרוץ ביוני 2016 הודיע כי הוא ירוץ לכהונה נוספת. מרפי נתמך על ידי הוועד הדמוקרטי לסנאט ובידי גורמים נרחבים במפלגתו. בבחירות הפסיד מרפי לרוביו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פטריק מרפי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]