פיבי קייטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיבי קייטס
Phoebe Cates
קייטס, 2009
קייטס, 2009
לידה 16 ביולי 1963 (בת 60)
ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה Phoebe Belle Katz עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג קווין קליין (1989–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים פרנקי קוסמוס, אוון קליין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיבי בל קייטסאנגלית: Phoebe Belle Cates; נולדה ב-16 ביולי 1963) היא שחקנית קולנוע יהודייה-אמריקאית, שנודעה בעיקר הודות למשחקה בסרטי נעורים.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייטס נולדה בניו יורק שבארצות הברית למשפחה יהודית בעיקרה, מלבד סבה מצד אמה שהיה סיני-פיליפיני. משפחתה עסקה בתעשיית הבידור, הן בטלוויזיה והן בברודוויי. אביה, ג'וזף קייטס (במקור "כץ") היה מפיק ידוע בברודוויי, אשר סייע ביצירת שעשועון הטלוויזיה שאלת ה-64 אלף דולר. אימה של קייטס, לילי, נולדה בסין. קייטס למדה בבית הספר ג'וליארד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקומדיית הנעורים "נעורים בקצב מהיר" גילמה את חברתה הטובה והמנוסה יותר של סטייסי המילטון (ג'ניפר ג'ייסון לי), שתומכת בה ומספקת לה הדרכה לאורך המסע.

היא גם שיחקה במיני-סדרה "תחרה" בשנת 1984.

קייטס הייתה כוכבת משנה בסדרת סרטי "גרמלינס", כוכבת המשנה בסרט "אלף האורות של ניו יורק", וכיכבה בסרט הקומדיה השחורה "פרד תתפגר" (Drop Dead Fred) בתור אליזבת קרונין, אישה צעירה שעוברת תקופה קשה בחייה. אליזבת מתמודדת עם נישואים כושלים, אם שולטת, וקיום אומלל בסך הכל, עד שחברה הדמיוני מהילדות, פרד, מופיע ומכניס אותה למסע של גילוי עצמי.

היא הופיעה על כריכת מגזיני נוער כ"סבנטין", "Tean Beat". קייטס גם הופיעה על במת התיאטרון בשנת 1985 במחזה אוף ברודוויי "Rich Relations" של דייוויד הנרי הואנג וכיכבה בשנת 1994 בקומדיה הרומנטית "הנסיכה קאראבו".

בשנת 2005 פתחה קייטס בוטיק אופנה בשם Blue Tree בשדרת מדיסון שבניו יורק.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייטס ובעלה קווין קליין בטקס פרסי האוסקר, 1989

קייטס נישאה בשנת 1989 לשחקן זוכה האוסקר קווין קליין, אותו פגשה כשנבחנה לתפקיד בסרט "החברים של אלכס". להם שני ילדים: אחת מהן היא הזמרת גרטה קליין הידועה בשם הבמה פרנקי קוסמוס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]