פיטי לאונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיטי לאונה
לידה 7 באוקטובר 1977 (בת 46)
סלבדור, ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Priscilla Novaes Leone עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Pitty עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה הפדרלית של בהיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול קונטרה אלט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת פורטוגזית, פורטוגזית ברזילאית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Deckdisc עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג דניאל וקסלר (22 בדצמבר 2010–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.pitty.com.br
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פריסילה נובאס לאונהפורטוגזית: Priscilla Novaes Leone;‏ נולדה ב-7 באוקטובר 1977 בעיר סלבדור, באהיה, ברזיל), ידועה בתור פיטי (נהגה פיצ'י) היא זמרת רוק ברזילאית ויוצרת.

היא הייתה חברה בשתי להקות בעבר, Inkoma וshes. את קריירת הסולו שלה התחילה בשנת 2003. היא מכרה יותר מ-5 מיליון עותקים בקריירה שלה, מה שהפך אותה לאחת הזמרות רבות המכר בשנות ה-2000 המוקדמות. היא נבחרה לזמרת הרוק הכי סקסית באמריקה הלטינית ובברזיל ובמקום 35 בעולם בשנת 2010. היא זכתה בכמה פרסים בטקס הפרסים של MTV ברזיל, כולל אמנית השנה פעמיים, קליפ השנה, ההופעה החיה הטובה, ושלוש פעמים בתור הזמרת של "להקת החלומות" אשר ניתנת לקהל בבית לבחור את ההרכב החלומי בעיניהם. היא זכתה ביותר מ-50 פרסים בקריירת הסולו שלה, שיא בברזיל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטי לאונה נולדה בעיר סלבדור, באהיה בברזיל, חיה את רוב ילדותה בעיר פורטו סגורו. אביה, מוזיקאי ובעל פאב, היה מנגן שירים של להקות ואמנים משנות ה-60 וה70 כמו אלביס פרסלי והביטלס ומאוחר יותר גם להקות כמו AC\DC, נירוונה, אליס אין צ'יינס, מטאליקה ועוד שהשפיעו מאוד על כיוון המוזיקה של פיטי. היא למדה מוזיקה באוניברסיטה הפדרלית של באהיה.

היום היא חיה בסאו פאולו עם בעלה דניאל וקסלר, המתופף של להקת NX ZERO.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטי הייתה המתופפת של להקת shes בין השנים 1997–1999 היא הייתה הזמרת של להקת Inkoma בין השנים 1995–2001. כשאינקומה התפרקה, היא הוזמנה על ידי המפיק רפאל ראמוס להקליט אלבום סולו.

היא הוציאה שלושה אלבומי אולפן מלאים- Admirável Chip Novo ב-2003, Anacrônico ב-2005 ואת Chiaroscuro ב-2009, הוציאה שני אלבומים של הופעות חיות Des)Concerto Ao Vivo) ב-2007 ואת A Trupe Delirante No Circo Voador ב-2011 ושלוש תוספות די.וי.די- Admirável Vídeo Novo ב-2004, DualDisc Anacrônico ב-2005 ואת Chiaroscope ב-2009

ב-2011 חברה לגיטריסט שלה, מרטין מנדונסה ויחד הם הקליטו דיסק בפרויקט מקביל שנקרא אגרידוסה (Agridoce) שפירושו בעברית "מר מתוק", היא על הפסנתר והוא על הגיטרה. יחד הם הסתגרו כחודש יחד עם המפיק והצלם לכתוב ולהקליט דיסק בסגנון פולק, רוקנרול ובלוז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיטי לאונה בוויקישיתוף