פיטר גריפין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיטר גריפין
תוכנית טלוויזיה איש משפחה
הופעה ראשונה "צילו של המוות"
הופעה אחרונה עדיין מופיע
יוצרים סת' מקפרלן
דיבוב סת' מקפרלן
דיבוב בשפה העברית לא מדובב
מידע
תאריך לידה 11 בנובמבר 1956 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה מקסיקו עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אדם
מין זכר
מקצוע אחראי הובלה במבשלה
כוחות שינוי צורה עריכת הנתון בוויקינתונים
דת נוצרי קתולי
אזרחות אמריקאית
מקום מגורים Griffin Home עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה לויס גריפין, מג גריפין, כריס גריפין, סטואי גריפין
חברים בריאן גריפין, קליבלנד בראון, ג'ו סוונסון, גלן קווגמאיר, ג'רום
אויבים ארני התרנגול הענק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטר לאוונבראו גריפיןאנגלית: Peter Griffin) הוא דמות מצוירת בדיונית בקומדיית המצבים המונפשת האמריקנית "איש משפחה". פיטר הוא הדמות הראשית בסדרה שעוסקת במשפחתו, משפחת גריפין. הוא הופיע לראשונה בטלוויזיה ב-20 בדצמבר 1998 והוא מדובב על ידי יוצר הסדרה סת' מקפרלן, שגם יצר ועיצב אותו. פיטר הוא אביהם של סטואי, מג וכריס ונשוי ללויס. פיטר מתגורר בעיר הבדיונית קוהוג שברוד איילנד עם משפחתו וכלב המשפחה בריאן.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר נולד במקסיקו בשם "ג'סטין פיטר לאוונבראו גריפין", לתלמה גריפין ולמיקי מקפיינגן. רק בבגרותו גילה את הזהות האמיתית של אביו ועד גיל מאוחר סבר כי אביו הוא פרנסיס גרפין שהיה נשוי בעבר לאמו הביולוגית (פרנסיס נפטר זמן-מה אחרי שפיטר נפל עליו בעודו שיכור). פיטר הוא מקרה מייצג של עובד צווארון כחול. בעברו עבד פיטר כמפקח בטיחות במפעל הצעצועים "Happy-Go-Lucky". לאחר מות בעל המפעל קנה סירה והחל לעבוד כדייג לצד שני עוזריו, סנטוס ופסקאוול, שני מהגרים פורטוגזיים. כיום, לאחר שסירתו נהרסה, הפך לאחראי הובלה במבשלה שבעיר.

פיטר מוחק את השם "ג'סטין" משמו המלא, בטענה של לויס (אשתו), שגילוי שמו הפרטי "משנה את אישיותו". דמותו של פיטר לא מתבגרת שכן בסדרה אין עקביות בזמן. ביחד עם חבריו ג'ו, קליבלנד וקווגמייר, נוהג פיטר לשתות לשוכרה במסבאה השכונתית "הצדפה השיכורה", אותה מנהל הוראס. לאחר שהוראס מת במהלך משחק בייסבול על ידי חברו של פיטר, ג'רום, ג'רום קונה את "הצדפה השיכורה" והופך למנהלה. פיטר נוהג להילחם עם ארני התרנגול הענק, אויבו המושבע. לראשונה נלחם ארני בפיטר לאחר שנתן לו קופונים שפג-תוקפם, מה שהרגיז את פיטר. עם זאת, ייתכן ושורש המריבה ביניהם הוא אגרוף שהכניס פיטר לארני 20 שנה לפני כן בעת נשף סיום התיכון שבו נכחו השניים. סיבה נוספת ליריבות ביניהם היא מחלוקת על מי ישלם על הארוחה שחלקו עם אשתו של ארני. פעמים רבות מגיע מלאך המוות, חבר קרוב של המשפחה, כדי לקחת את חייו של פיטר ונכשל במשימה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיטר גריפין בוויקישיתוף