פיטר ולר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פיטר וולר)
פיטר ולר
Peter Weller
ולר, ספטמבר 2011
ולר, ספטמבר 2011
לידה 24 ביוני 1947 (בן 76)
סטיבנס פוינט, ויסקונסין, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1973
מקום לימודים
פרסים והוקרה זוכה פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע פריז
מועמד לפרס אוסקר
מועמד לפרס סטורן
מועמד לפרס גילדת שחקני המסך
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטר ולראנגלית: Peter Weller; נולד ב-24 ביוני 1947) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ובמאי טלוויזיה אמריקאי, וכן דוקטור להיסטוריה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ולר ידוע בעיקר בשל תפקידו כרובוקופ בשני סרטי הקולנוע הראשונים בסדרה, כדמות הראשית באקארו בנזאי בסרט הפולחן הקלאסי "The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension" וכן בגין תפקידו בסרט "Naked Lunch". ב-1984 שיחק בסרט הדרמה "בן בכור", לצד שרה ג'סיקה פרקר. הוא זכה למועמדות לפרס אוסקר בשנת 1993 על הסרט הקצר "Partners", אותו ביים ובו כיכב.

בשנת 1995 שיחק בסרטם המשותף של וים ונדרס ומיכלאנג'לו אנטוניוני "מעבר לעננים", לצד אנסמבל שחקנים כמו אירן ז'קוב, ג'ון מלקוביץ' וסופי מרסו, ז'אן רנו ומרצ'לו מסטרויאני וכן בסרטו של וודי אלן, "אפרודיטה הגדולה".

כמו כן, הוא הינחה את התוכנית "Engineering an Empire" בערוץ ההיסטוריה וגילם את דמותו של סטן לידי בעונה 5 של הסדרה "דקסטר" של רשת שואוטיים.

בשנת 2005 שיחק בסרט "איש של אלוהים", לצד ניקי ריד. פיטר ולר זכור גם בשל משחקו לאחרונה (2013) בסרט "האויב בתוכנו - סטארטרק" בתור אדמירל מרקוס אשר שולח את צוות האנטרפרייז לתפוס את קאן.

בשנים 2012–2013 דובב את באטמן בסרט האנימציה "האביר האפל חוזר".

בשנים 2013-2014 הופיע בסדרת הטלוויזיה "ילדי האנרכיה". בשנת 2018 גילם מטייל מסתורי בסדרת הטלוויזיה הקומית "פוראבר" ברשת פריים וידאו, ובעונה השלישית של סדרת הטלוויזיה "מקגייוור" ברשת CBS.

בשנת 2023 גילם את קרואולי בסדרת מותחן הריגול "מחילת הארנב" של שירות הזרמת המדיה "פרמאונט+".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.