פיטר סארסגארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיטר סארסגארד
Peter Sarsgaard
לידה 7 במרץ 1971 (בן 53)
בסיס חיל האוויר סקוט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה John Peter Sarsgaard עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג מגי ג'ילנהול (2 במאי 2009–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Ramona Sarsgaard, Gloria Sarsgaard עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטר סארסגארדאנגלית: Peter Sarsgaard;‏ נולד ב-7 במרץ 1971) הוא שחקן קולנוע אמריקאי. נחשף לקהל כעורך המגזין "ניו ריפבליק" בסרט "חשיפה" (2003).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סארסגארד נולד בבסיס חיל האוויר האמריקני שבאילינוי לג'ודי ולג'ון. אביו היה מהנדס בחיל האוויר האמריקני, ואחר כך עבד עבור מונסנטו ועבור IBM. מקור שם המשפחה בדנמרק, מוצאם של שניים מסבי-סביו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סארסגארד החל את קריירת המשחק שלו בתפקיד אורח בסדרה "חוק וסדר", ובסרט הקולנוע "גבר מת מהלך" (1995), בו גילם את אחד משני הקורבנות של שון פן, ושיחק את בילי בקסטר בדרמה "כחול המדבר" (1998) בכיכובו של קייסי אפלק. הוא קיבל הכרה מצד המבקרים רק ארבע שנים אחר כך בסרט "בנים אינם בוכים", בו גילם הומופוב אלים שרצח את ברנדון טינה, אותה גילמה הילרי סוונק בסרט.

בהמשך כיכב, בין השאר, כבנו של אתוס ב"האיש במסיכת הברזל" (1998), כריצ'רד לונגמן ב"מרכז העולם" (2001) של הבמאי הסיני ויין וואנג, כמלח רוסי ב"קיי-19" (2002), כחוקר מתלמד דו מיני ב"קינסי" (2004), כמפקד טיסה ב"הטיסה" (2005) וכחייל בלתי יציב בסרט של סם מנדס, "ג'ארהד" (2005). ב-2003 השתתף בסרט "חשיפה", כעורך המגזין "ניו רפובליק". בנוסף כיכב בסרטים "התא" ו-"אגם המוות". בשנת 2009 כיכב בסרטים "לחנך את ג'ני" ו"היתומה".

ב-2010 השתתף בסרט "כמו יום ולילה", בתפקיד הסוכן החשאי פיצג'רלד. ב-2012 נתן את קולו לדמותו של הרובוט בסרט "רובוט ופרנק". בשנת 2013 שיחק בסרט "לאבלייס", בסרט "מהלכי לילה" לצד ג'סי אייזנברג ובסרט "בחורות טובות" לצד דקוטה פנינג. ב-2014 השתתף בסרט "שובר את הכלים". ב-2016 השתתף בסרט "שבעת המופלאים". באותה שנה שיחק בסרט הדרמה הביוגרפי "ג'קי" על ג'קלין קנדי-אונאסיס, רעייתו של נשיא ארצות הברית ג'ון פ. קנדי, בכיכובה של נטלי פורטמן.

ב-2017 גילם את המדען פרנק אולסון בסדרת הדוקו-דרמה "לענה" בנטפליקס, בבימויו של ארול מוריס. בנוסף אותה שנה, השתתף בסרט הספרדי "פבלו". ב-2018 שיחק בדרמת האימה "השקר", לצד ג'ואי קינג.

באותה שנה פורסם כי ישתתף בסרטו של בארי לוינסון "השורד", המתאר את סיפורו של ניצול השואה הארי האפט, שאולץ להתאגרף כדי לחיות. הסרט הוקרן לראשונה בשנת 2021. בן פוסטר מגלם את האפט. לצדו משתתפים בילי מגנוסן, ויקי קרייפס, דר זוזובסקי וג'ון לגוויזאמו. [1]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סארסגארד נמצא במערכת יחסים עם השחקנית מגי ג'ילנהול מאז שנת 2002. באפריל 2006 התארסו ובאוקטובר באותה שנה נולדה בתם רמונה. באמצע שנת 2009 התחתן הזוג בקפלה בעיר ברינדיזי באיטליה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע

טלוויזיה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיטר סארסגארד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Ben Foster to Star in Boxing Drama". Variety films. נבדק ב-18 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)