פיית'לס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיית'לס
Faithless
פיית'לס בהופעה בפסטיבל בחיפה, 2005
פיית'לס בהופעה בפסטיבל בחיפה, 2005
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת האוס, טכנו, טריפ הופ עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים סוני מיוזיק אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
www.faithless.co.uk
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיית'לסאנגלית: Faithless) הוא הרכב מוזיקלי בריטי בסגנון מוזיקה אלקטרונית, דאנס והאוס שזכה לפופולריות בשנות ה-90.

ההרכב נוסד בתחילת שנת 1995 וכולל את מקסי ג'אז (סולן), סיסטר בליס (קלידים) ורולו ארמסטרונג (מפיק). השלושה הוציאו לאורך השנים שישה אלבומי מוזיקה, שנמכרו בכ-12 מיליון עותקים ברחבי העולם. הקטעים המוזיקליים הידועים ביותר של ההרכב הם "Insomnia", "God Is a DJ" ו-"We Come 1".

ב-2011 הודיע ג'אז כי ההרכב יֵצא בשנה זו לסיבוב הופעות אחרון, ולאחריו יתפרק. ב-7 וב-8 באפריל אותה שנה קיימה הלהקה צמד הופעות בבריקסטון אקדמי, הופעות שסיימו את מסע ההופעות וסימנו, למעשה, את סיום דרכה של הלהקה בהרכב המלא. שירים מתוך ההופעות הוקלטו ויצאו בהמשך כאלבום "Passin the Baton - Live from Brixton".

הרכב שכולל את מקסי ג'אז, סיסטר בליס והזמרת סודהא קטרפל הופיע ביולי 2011 בפסטיבל טומורולנד בבלגיה ושבוע לאחר מכן בפסטיבל ווטרפורד באירלנד. באוגוסט הופיע ההרכב בספליט שבסרביה. לאורך השנים תיקלטה סיסטר בליס באירועים שונים, בהם הופיע גם מקסי ג'אז בשירה.

הלהקה שבה והתאחדה בשנת 2015 להופעות שנקראו "פייתל'ס 2.0". בהמשך השנה הוציאה הלהקה אלבום אוסף תחת אותו השם. באלבום נכלל שיר חדש של הלהקה "I Was There". בראיון שנתנו חברי הלהקה באוגוסט הצהירו רולו וסיסטר בליס על כך שהם מוכנים לשוב ולשתף פעולה כלהקה והם מחכים להחלטתו של מקסי ג'אז[1]. בשנת 2017 המשיכה סיסטר בליס להופיע לבדה תחת השם "פייתל'ס" ו"פיית'לס די. ג'יי סט".

ביוני 2020 הוציאה הלהקה את השיר "Let the Music Decide". את חלק השירה ביצע הזמר ג'ורג' דה פואט(אנ'). בהמשך הוציאה הלהקה שני שירים נוספים, בהם התארחו זמרים שונים. באוקטובר יצא אלבום האולפן השביעי של הלהקה "All Blessed", בו לקחו חלק רק רולו וסיסטר בליס. היה זה האלבום הראשון של הלהקה בו לא השתתף מקסי ג'אז[2].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיית'לס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.