פיליפ פרוסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיליפ פרוסט
Phillip Frost
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1936 (בן 88 בערך)
פילדלפיה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים מיאמי ביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
תפקיד חבר ועד (אפריל 20062010) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיליפ (פנחס) פרוסטאנגלית: Phillip Frost; נולד ב-1936[1]) הוא רופא ואיש עסקים יהודי-אמריקאי. כיהן כיו"ר דירקטוריון חברת טבע תעשיות פרמצבטיות החל ממרץ 2010 עד דצמבר 2014.

ב-2015 דורג על ידי מגזין פורבס במקום ה-341 ברשימת עשירי עולם, עם הון מוערך של כ-5.3 מיליארד דולר.

ראשית דרכו וקריירה רפואית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרוסט גדל בפילדלפיה, בן למשפחה יהודית מסורתית ולו שני אחים גדולים שלחמו במלחמת העולם השנייה. אביו היה בעל חנות נעליים מקומית. למד לתואר ראשון בספרות צרפתית באוניברסיטת פנסילבניה ובמהלך הלימודים, אותם סיים ב-1957, שהה שנה אחת באוניברסיטת פריז.

הוא בעל תואר דוקטור לרפואה מקולג' אלברט איינשטיין לרפואה של ישיבה יוניברסיטי (1961). את הסטאז' עשה במרכז הרפואי מונטיפיורי בניו יורק ואת ההתמחות בבית החולים של אוניברסיטת פנסילבניה. בשנים 19631965 שירת כקצין בחיל הרפואה האמריקאי והוצב במכון הלאומי לסרטן במרילנד. את התמחותו השלים בבית החולים ג'קסון ממוריאל במיאמי.

ב-1966 הצטרף לסגל בית הספר לרפואה של אוניברסיטת מיאמי. בשנים 1972 עד 1990 כיהן כמנהל מחלקת הדרמטולוגיה במרכז הרפואי "מאונט סיני" (אנ') שבמיאמי ביץ'. ב-1991 מונה לפרופסור קליני בתחום הדרמטולוגיה באוניברסיטת מיאמי.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1972 רכש עם שותף את חברת התרופות "קי" (Key Pharmaceuticals) והיה היו"ר שלה עד למכירתה ב-1986 תמורת 600 מיליון דולר, עסקה שהכניסה לו כ-100 מיליון דולר.

ב-1987 הקים פרוסט עם שותפיו את חברת "איווקס", יצרנית תרופות גנריות ומוצרים וטרינריים. הוא שימש יו"ר ומנכ"ל החברה, הנפיק אותה בבורסה וב-2006 השלים את מכירתה ל"טבע" לפי שווי של כ-7.4 מיליארד דולר. לאחר הרכישה שימש כמשנה ליו"ר הדירקטוריון של "טבע" ובמרץ 2010 מונה ליו"ר החברה. ביוני 2014 הודיע על התפטרותו שנכנסה לתוקף בסוף שנת 2014.

במקביל משמש פרוסט כיו"ר ומנכ"ל חברת הביופארמה אופקו הלת' (Opko) הנסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב, כיו"ר חברת הביוטכנולוגיה פרולור שנסחרת בבורסת AMEX ובתל אביב, יו"ר חברת Castle Brands, חברת משקאות אלכוהוליים הנסחרת ב-AMEX, ויו"ר חברת ההחזקות והשירותים הפיננסים Ladenburg Thalmann. משקיע בחברות נוספות בישראל ובעולם.

פרוסט הוא פילנתרופ, תורם למוזיאון האמנות באוניברסיטת פלורידה אינטרנשיונל שמאז 2003 נקרא על שמו ועל שם אשתו (The Patricia and Phillip Frost Art Museum), תרם 33 מיליון דולר לבית הספר למוזיקה של אוניברסיטת מיאמי שנקרא מ-2003 על שמו ועל שם אשתו (The Phillip and Patricia Frost School of Music), הוא חבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת מיאמי, מכון המחקר TSRI והסמית'סוניאן. בנוסף הוא תורם למפלגה הדמוקרטית האמריקאית ותמך בקמפיין של ג'ון קרי ב-2004. הוא הצטרף ליוזמת ביל גייטס ווורן באפט והתחייב לתרום חצי מהונו לאחר מותו. הודות לתרומה ממשפחת פרוסט ב-2015 הושקה תוכנית מלגות פרוסט ישראל לסטודנטים ישראלים המעוניינים ללמוד לתארים מתקדמים במדעים באוניברסיטת אוקספורד[2].

בספטמבר 2018 הוועדה לניירות ערך ולבורסות הגישה נגד עשרה אנשים, ובהם פרוסט, כתב אישום, באשמת מניפולציה בשערי מניות במשך כחמש שנים[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]