סנופי וצ'ארלי בראון, פינאטס - הסרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פינאטס - הסרט)
סנופי וצ'ארלי בראון, פינאטס - הסרט
The Peanuts Movie
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על פינאטס מאת צ'ארלס מ. שולץ
בימוי סטיב מרטינו
הופק בידי קרייג שולץ
בריאן שולץ
קורניליוס אוליאנו
פול פיג
תסריט קרייג שולץ
בריאן שולץ
קורניליוס אוליאנו
מדבבים ביל מלנדז (סנופי, Woodstock)
פרנצסקה קאפאלדי (Little Red-Haired Girl, Frieda)
Madisyn Shipman (Violet Gray)
טרומבון שורטי
קריסטין צ'נוות' עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Blue Sky Studios
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 6 בנובמבר 2015
משך הקרנה 88 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ילדים, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $99,000,000
הכנסות $246,233,113
הכנסות באתר מוג'ו peanuts2015
www.peanutsmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סנופי וצ'ארלי בראון, פינאטס - הסרטאנגלית: The Peanuts Movie) הוא סרט אנימציה של חברת פוקס המאה ה-20 שיצא לאקרנים ב-6 בנובמבר 2015. הסרט מבוסס על סדרת הקומיקס פינאטס מאת צ'ארלס מ. שולץ ונחשב למחווה לספישל הטלוויזיה המיתולוגי ״חג המולד של צ'ארלי בראון״ אשר יצא לאקרנים לפני 60 שנים. חברת ההפצה של הסרט בישראל גלובוס מקס החליטה שלא להפיצו בגרסתו המקורית אלא רק בדיבוב לעברית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהילדה הג'ינג'ית הקטנה עוברת לגור בשכונה ומאוחר יותר מצטרפת לכיתתו, צ'ארלי בראון מתאהב בה, אם כי הוא חושש שרצף חוסר המזל הארוך שלו ימנע ממנה להבחין בו. אחרי שלוסי אומרת לו שהוא צריך לנסות להיות בטוח יותר בעצמו, צ'ארלי בראון מחליט לצאת לסדרה של פעילויות חדשות בתקווה למצוא משהו שיגרום לילדה הג'ינג'ית הקטנה להבחין בו.

בסיוע סנופי ווודסטוק, הוא מבצע מופע קסמים בתוכנית הכישרונות של בית הספר; עם זאת, הוא נאלץ להפסיק את המעשה שלו כדי לעזור לאחותו סאלי עם המופע שלה, מה שגורם לו להשפלה פומבית. לאחר מכן, צ'רלי בראון נרשם לריקוד בבית הספר וגורם לסנופי ללמד אותו את כל כישורי הריקוד שלו. בריקוד, צ'רלי מושך שבחים על כישוריו, אבל הוא מחליק במהלך ההופעה שלו. זה גורם לאחת הנעליים שלו לפגוע בממטרה, מה שגורם לו שוב להיות מושפל מול כולם.

צ'רלי בראון משתף פעולה עם הילדה הג'ינג'ית הקטנה כדי לכתוב דו"ח ספר. כשהיא לא זמינה למשך שבוע בגלל מחלה משפחתית, צ'רלי בראון מחליט לכתוב את הדו"ח לבדו, על הרומן "מלחמה ושלום" מאת ליאו טולסטוי, עליו הוא כותב דו"ח מקיף. במקביל, צ'רלי בראון מגלה שהוא התלמיד היחיד שקיבל ציון מושלם במבחן שנערך מוקדם יותר באותה שנת לימודים. חבריו ושאר התלמידים מברכים אותו, והפופולריות שלו מתחילה לטפס.

עם זאת, כשהוא הולך לקבל מדליה באסיפת בית ספר, הוא לומד שהעבודות במבחן התערבבו בטעות, ושפטי הייתה למעשה זו שקיבלה את הציון המושלם. צ'רלי בראון חושף את הטעות ודוחה את המדליה, ובכך הופך שוב לא פופולרי, ושוב, מודח באגרסיביות על ידי כל השאר.

בינתיים, סנופי כותב רומן על דמותו של אס המעופף במלחמת העולם הראשונה שמנסה להציל את פיפי מהברון האדום בעזרת וודסטוק וחבריו, תוך שימוש באירועים ובמצבים המרכזיים סביב צ'רלי בראון כהשראה לפיתוח סיפורו. הוא מגלם את ההרפתקה שלו פיזית ונתקל בצ'ארלי בראון והחבורה כמה פעמים בדרך. סנופי, בסופו של דבר, מצליח להביס את הברון האדום בקמיקזה ולהציל את פיפי.

לפני שעזב את בית הספר לקיץ, צ'רלי בראון מופתע כשהילדה הג'ינג'ית הקטנה בוחרת בו לחבר לעט (כחלק מפרויקט בית ספרי במהלך הקיץ). לינוס משכנע את צ'ארלי בראון שהוא צריך לספר לילדה הג'ינג'ית הקטנה מה הוא מרגיש כלפיה לפני שהיא עוזבת לקיץ. בראון דוהר לביתה, אך במקום זאת הוא נתקל באמה, שמודיעה לו שהיא עומדת לצאת באוטובוס למחנה קיץ. צ'רלי בראון מנסה לרדוף אחרי האוטובוס אבל הילדים האחרים מונעים ממנו להגיע אליו. בדיוק כשהוא עומד לוותר, הוא רואה עפיפון נופל מהעץ-אוכל-עפיפונים. המיתר מסתבך סביב מותניו ומפליג איתו, ובכך מושך אותו איתו. כשהגיע לאוטובוס, צ'רלי בראון סוף סוף שואל את הילדה האדמונית הקטנה מדוע היא בחרה בו למרות כישלונותיו. הילדה מסבירה שהיא מעריצה את חוסר האנוכיות והנחישות שלו, וקוראת לו אדם ישר, אדיב, אכפתי וחומל. כולם מברכים אותו ומשבחים את צ'ארלי בראון כידיד אמיתי ונושאים אותו הביתה.

דמויות הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות ריבוי הדמויות הוחלט שלא יהיו דמויות חדשות בסרט. אולם דמויות נוספות כמו: פיפי אהובתו של סנופי, אולף, אחיו של סנופי צפויים להופיע בסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של סנופי וצ'ארלי בראון, פינאטס - הסרט (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.