פינת אור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פינת אור
סוגה טלנובלה משפחתית
יוצרים כריס מורנה
כותבים כריס מורנה
ריקרדו מורטאו
מרכוס ויז'לון
בימוי גרארדו מריאני
אוסוולדו קפרה
חורחה אונגליה
שחקנים סולדד פסטורוטי
גידו קסקה
אגוסטין סיירה
פסקול Rinconcito de Luz (עונה 1)
Chapa Cha (עונה 2)
Libres Come el Sol (עונה 2)
ארץ מקור ארגנטינהארגנטינהארגנטינה
שפות ספרדית
מספר עונות 2
מספר פרקים 199
תוכנית מקור קטנטנות
הפקה
מפיק כריס מורנה
יאיר דורי
ונינה איגלסיאס
נטלי נובל
נורה וז'ה
מפיקים בפועל גבריאלה אספינו
חברת הפקה כריס מורנה גרופ
דורי מדיה גרופ
אורך פרק 40 דקות
שידור
רשת שידור Azul TV (ערוץ 9)
América TV
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
ערוץ 2
תקופת שידור מקורית 10 בפברואר 200318 בדצמבר 2003
תקופת שידור בישראל 1 ביולי 200314 באפריל 2004
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פינת אורספרדית: Rincón de Luz) היא טלנובלה ארגנטינאית לכל המשפחה אשר החלה את שידוריה ב-10 בפברואר 2003 באזול טי.וי. (כיום ערוץ 9) (עונה ראשונה) וערוץ אמריקה טי.וי (עונה שנייה) הארגנטינאיים, והגיעה לסיומה ב-18 בדצמבר 2003.

בישראל שודרו שתי העונות בערוץ הילדים מ-1 ביולי 2003 ועד 14 באפריל 2004, ובמקביל בשידורים חוזרים בערוץ 2.

הסדרה נוצרה על ידי כריס מורנה, אשר שימשה גם בתור כותבת ומפיקה, והיא מהווה סדרת ספין אוף לטלנובלה המצליחה הקודמת שלה קטנטנות. זכויות הסדרה קטנטנות, כמו גם שמה, היו שמורות לערוץ בו הוא שודר, ומאחר והספין אוף תוכנן לעלות בערוץ המתחרה - שמה הוחלף והוצג כפינת אור.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלל שבע העונות של הסדרה "קטנטנות" שודרו בערוץ Telefe, שנחשב לערוץ הפופולרי והמצליח בארגנטינה. אולם במהלך העונה השישית, היוצרת והמפיקה של הסדרה, כריס מורנה הסתכסכה עם המנהל החדש של הערוץ קלאודיו ויז'ראול בשל צמצום התקציב עבור הסדרה, זאת בעקבות המשבר הכלכלי בארגנטינה שהתרחש באותה תקופה, ולבסוף הוביל הסכסוך להחלטה לבטל את שידוריה של קטנטנות. בשל העובדה שהעונה השישית נחתמה עם סוף פתוח, חידשה ההפקה את הצילומים לקראת העונה השביעית עוד טרם סיומה, והספיקה לצלם מספר פרקים בטרם נתבטלה הסדרה כולה. לאחר ההודעה על הביטול נאלצו הכותבים לשכתב את קווי העלילה, שלפני כן התפרסו על פני יותר מ-100 פרקים, תוך פרק זמן קצר יחסית, וההפקה לא רק הייתה צריכה לקטוע את הצילומים של העונה החדשה - אלא לצלם את הפרקים לגמרי מחדש, על פי אותם שכתובים. כתוצאה מכך העונה השביעית התקצרה באופן ניכר, ואף שודרה מספר חודשים לאחר המועד המקורי, כאשר עד אז שודר ספיישל בן 10 פרקים מדי שבוע (ולא מדי יום כמו שאר העונות).

עם סיום הסדרה החלה מורנה לפתח סדרה חדשה שמהווה מעין המשך לא ישיר ל"קטנטנות", אשר יועדה לעלות בערוץ Azul TV (ערוץ 9) המתחרה. השם "פינת אור" הוא שמו של בית היתומים סביבו התרכזה "קטנטנות", והוא היה השם שנבחר גם לבית היתומים החדש בסדרה החדשה וגם לשמה של הסדרה עצמה, כמו גם כיוון ש-Telefe החזיקו בזכויות על השם קטנטנות. לסדרה היו שתי עונות כאשר פרק 99 נחשב לפרק הסיום של העונה הראשונה, אמנם לא באמת נחשב ככזה, זאת למרות הכיתוב "המשך יבוא.." שהוצג בסופו. כריס מורנה, שהחותם שלה ניכר בסדרות מוכרות רבות וטובות כמו "קיץ נצחי", "המורדים", "אלמה פיראטה" ו"כמעט מלאכים", אשר רובן מזוהות היטב עם הקהל בישראל, יצרה, הפיקה וכתבה את פינת אור בשיתוף פעולה עם אנשי תעשייה שליוו אותה בעבר. הסדרה הופקה בשיתוף עם חברת ההפצה וההפקה הישראלית "יאיר דורי אינטרנשיונל", ואף על פי שהיא הופקה באותן חברות ההפקה של "המורדים" והיא בעלת יוצרים זהים, פינת אור היא סידרה חינוכית, מותאמת לכל המשפחה ומפוקחת בידי מוסדות חינוכיים.

הסדרה פינת אור מציגה בעיות שכיחות שונות שעוברות על ילדים ומתבגרים, ולאחר מכן חושפת בפני הקהל דרכים לפתור אותן על הצד הטוב ביותר. פינת אור מלמדת את הצופה דברים על החיים שספק אם עסק בהם בעבר; פינת אור מלמדת על כמה שאהבה, חלומות, חברים ומשפחה אלו הדברים הכי חשובים לנו בחיינו, מאחר שהם תמיד עוזרים לנו ברגעים הקשים ובלעדיהם קשה מאוד, ואף אי אפשר להסתדר. הסדרה דוגלת במגוון ערכים ביניהם אהבה, חלומות, תקווה ואמונה לאורך כל פרקי הסדרה, ובמהלכן היא מנסה ללמד את הצופים להפנים אותם ולהשתמש בערכים האלו בחיי היומיום.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלוורו דה סולאר, בחור בן 25 אשר עד עתה כל שעשה בחייו היה להתבטל ולברוח ממחויבויות, חוזר לבואנוס איירס לאחר שהות ארוכה באי איביזה שבאירופה. בשדה התעופה מקבלים אותו שני חבריו הטובים מהילדות, חוויר וטוביאס, והם נוסעים במכונית ב.מ.וו יקרה שאלוורו רכש קודם לכן. הסיבה לחזרתו היא מברק ששלחה לו סבתו ויקטוריה דה סולאר, בו היא מודיעה לו לחזור בהקדם האפשרי על מנת לקבל את חלקו בירושה שלה, זאת לאחר שהחליטה לחלק את הונה הרב בין כלל נכדיה בעודה בחיים. סבתו מזכירה במברק, נוסף על כך את החתונה של מריה חוליה דה סולאר, הבת שלה ודודתו של אלוורו, שאמורה להתקיים בעוד מספר ימים. אולם הדברים מקבלים תפנית חדה, כאשר אלוורו מתוודע לעובדה שהוא אינו הולך לקבל לבסוף את חלקו בירושה, מאחר שוויקטוריה קיבלה את הרושם לפיו הוא אינו עשה דבר על מנת להיות ראוי לה, וכעת עליו להוכיח לסבתו שהוא אכן זכאי לקבל אותה, ובנוסף ויקטוריה מנחה אותו ואף מציבה לו תנאים לכך: לאחר שבמשך כל חייו לא טרח לעבוד, ואף בזבז כספים רבים בין היתר על התהוללות, עליו לייסד מאפס ולבסס סוג של עסק, לנהל אותו באופן שקול, אחראי ובוגר ולהתחיל להיות אכפתי ורגיש לסביבתו, וכל זאת יצטרך לבצע ולהשיג לגמרי לבדו. אלוורו נדהם מההחלטה ומהתנאים שהציבה לו סבתו, ומאחר ואין באפשרותו לשלם כעת על מכונית הב.מ.וו אותה רכש בהגיעו לבואנוס איירס, הוא מבין שהסתבך אף יותר ממה שחשב.

אלוורו המדוכא הולך לבית קפה מקומי יחד עם חבריו חוויר וטוביאס, כאשר חוויר מנסה לעודד אותו, ואילו טוביאס נוקט בגישה פסימית ומשיג את התוצאה ההפוכה. בבית הקפה נתקל אלוורו באדם נוסף מילדותו, אשר היה יותר אויב מאשר חבר; חואן איגנסיו. בין השניים קיימת יריבות שהחלה עוד בילדותם, ומאז ועד היום עדיין לא הגיעה לקצה. חואן איגנסיו מספר לאלוורו שהוא עורך דין שעובד בחברה שבבעלותה של ויקטוריה, ועד לא מזמן הוא אף מונה על ידה למיופה הכוח שלה. לא עובר זמן רב עד שאלוורו מסיק מדבריו כי הוא היה מעורב בעניין הירושה שלו, מה שגורם לו להיות מדוכא אף יותר. שלושת החברים יוצאים מבית הקפה ומתכננים לעשות סיבוב פרידה אחרון במכונית היקרה, אולם בדיוק אז לוקאס, ילד רחוב חכם ומנהיג חבורת ילדים שכוללת את חוליאן, מתאו, טלי וקרולה, נדרס על ידי אלוורו בשל חוסר תשומת לב רגעית. טוביאס שוב בוחר להסתכל על חצי הכוס הריקה, ומסביר לאלוורו וחוויר שכולם עלולים להישלח לכלא, אולם אלוורו עולה על העובדה שלוקאס למעשה ביים את הכל כדי לקחת ממנו כסף במרמה. אלוורו, שלא יכול לסבול ילדים מכל הסוגים והגילאים מתחיל להתעצבן, אך חוויר ממהר להרגיע אותו ולשכנע אותו לשלם ללוקאס ולילדי החבורה האחרים. אלוורו והילדים מגיעים לבית של ויקטוריה, והוא מבקש מהם לחכות בחדר האורחים עד שישלם להם.

הוא הולך לחדרה של סבתו כדי לבקש ממנה את הכסף, אולם במהלך השיחה עמה עולה במוחו רעיון, ועד מהרה אלוורו ממציא סיפור שלם אודות היותו מנהל מעון לילדים יתומים/יתומות, כאשר הוא מצפה בדרך זו לשכנע את ויקטוריה להעניק לו את שמגיע לו, והיא מתרשמת ממנו לטובה. בינתיים, ילדי הרחוב מתרשמים מהאחוזה הגדולה והמפוארת וכל אחד מהם מתחיל לבחון מקרוב חלק אחר שלה. בתה של ויקטוריה מריה חוליה כאמור מתחתנת, ומתנות שקיבלה מאנשים מכל רחבי העולם כבר ממלאות חדר שלם. מתאו, הילד הקטן בחבורה נכנס לחדר ושובר שלא במתכוון, את המתנה היקרה ביותר. לוקאס והחבורה ממהרים אליו למשמע הרעש, ולמראית חלקי המתנה השבורים הם מבינים שהם בצרה גדולה, אולם הם לא היחידים ששמעו את הרעש, ועד מהרה מריה חוליה מתייצבת מולם בחדר המתנות ומגלה אף היא על המקרה, שמוציא אותה מהכלים וגורם לה מאותו רגע להתחיל לגלות סלידה ושנאה כלפי הילדים. בסופו של דבר ויקטוריה מרגיעה אותה, אלוורו משלם לילדים והם עוזבים את הבית. בהמשך, חואן איגנסיו מגלה על השקר של אלוורו על כך שהוא לא מנהל שום מעון יתומים/יתומות ומספר על כך לוויקטוריה, שכועסת עד מאוד. אלוורו שומע את השיחה ביניהם ומבין כי הוא חייב לשכנע מחדש את סבתו להאמין לו, כאשר הפעם הוא מחליט לעבור מדיבורים למעשים ולממש את רעיון המעון במציאות. אלוורו מספר על כך לחבריו חוויר וטוביאס, ומבקש מהם לאתר שוב את לוקאס והחבורה כדי שיעזרו לסיפור להיראות כמה שיותר אמין. הילדים מסכימים להצעה ולתנאים שהוצבו בפניהם במסגרתה, אולם לא עובר זמן רב עד שמנהיג החבורה הפיקח, לוקאס מחליט לנצל את המצב ולבקש תמורה להירתמותם לעניין. בלית ברירה נאלץ אלוורו להסכים, הפעם לתנאים שלהם, מה שמאלץ אותו להתחיל לדאוג להם ולחפש לכולם קורת גג. הבית בו הם משתכנים לבסוף מתברר כרדוף סיפורים רעים וסודות רבים, אשר מעוררים את סקרנותם של הילדים ודוחפים אותם לחקור את הבית ואת עברו. במקביל למציאת הבית שני ילדים שמתגוררים בשכונה בו הוא נמצא שנקראים סבסטיאן ולוסיאנה קרידה לא מרוצים מהשתכנות של ילדי הרחוב בשכונה ומנסים לעשות הכל כדי להיפטר מהם ואף מגלים כלפיהם שנאה, עוינות ואף אלימות.

אלוורו במהרה מתוודע לכך שלחיות עם ילדים שאינם רגילים לקבל הוראות ולמלא אחר חוקים לא הולך להיות פשוט, והעובדה שהוא סולד מילדים לא הופכת את המצב לקל יותר עבורו. הוא מתלונן על כך בפני חבריו, שמשכנעים אותו לשכור מישהו שילמד את הילדים להיות ממושמעים, וזאת כדי שיהיה לו איזשהו סיכוי לשרוד בסביבתם. לאחר חיפושים נרחבים אלוורו מאמין שהוא מצא את האדם הנכון לרסן את ילדי הרחוב חסרי המעצורים, וזוהי בחורה כפרית, סקרנית ומלאת מסתורין בשם סולדד, שנראה כי יש לה את כל המידות הנכונות של רגישות וסמכותיות כדי להתמודד עם כל אחד ואחת מהילדים. עם זאת, אף אחד אינו יודע שהיא שיקרה על מנת להתקבל לעבודה במעון, וכי יש לה מניעים נסתרים ושהיא שומרת על סוד כמוס ביותר הנוגע למשפחת דל סולאר עקב תאונה שעבר בן זוגה סנטיאגו ריברה במפעל ששייך למשפחה זו.

בשל אילוצים ובעיות חדשות שצצות להן מדי פעם לפעם, מעון בית היתומים נאלץ להמשיך בתפקודו המדומה כל פעם מחדש, וככל שהוא מחזיק מעמד יותר זמן כך מתרחשים בו יותר אירועים ועוברות יותר חוויות על המעון ובני ביתו; בהמשך אלוורו מכניס לחייו את דלפינה מושא אהבתו מילדות, כחלק ממזימתו לתעתע בסבתו, ובשלב מסוים מריה חוליה דה סולאר, שמאופיינת כחסרת ביטחון ואף מאובחנת כנוירוטית הופכת ביוזמתו של אלוורו למנהלת המעון, בין היתר על מנת לנקום בילדים על כל שעוללו לה מרגע שנכנסו לחייה. דלפינה לא מסתדרת עם הילדים וכן עם סולדד, שמתעמתת איתה לעיתים קרובות על הדרך שבה היא מתייחסת לילדים, ובעקבות זאת היא מתערערת ומנסה לגרום לילדים לחבב אותה, אולם ללא הצלחה, ואם זה לא מספיק העימותים העזים והמריבות בין סולדד לאלוורו מתחלפים עד מהרה בסיפור אהבה של שניהם, ומוציאים אותה מהתמונה בהדרגה. בו בזמן, נראה כי לרוב עוברים על המעון ובני ביתו ימים פחות שקטים ודברים פחות רצויים מסיפורי אהבה, לאחר שהפעם זהו חואן איגנסיו שמנסה להרע להם: הוא מנסה לפתות את סולדד על מנת לדלות ממנה מידע חיוני על המתרחש בבית, אשר יהיה לו לכלי עזר במטרתו לממש את כוונותיו הזדוניות.

בעוד שנראה כי הדברים רק הולכים ומסתבכים, נדמה כי אלוורו מצליח לשמור על אופטימיות ויודע להציל את המצב כל פעם מחדש, ולעיתים בעזרת חבריו, סולדד והילדים. אולם בתוך כל המציאות הזאת הוא מסרב לקבל את השינוי שהוא עובר בתור בן אדם, ואף על פי כן, יכולת ההבנה וניסיון החיים של סולדד מרעידים את האדמה תחתיו, ועוזרים לו לסמוך שוב על אנשים, להאמין שקיימות מטרות אשר מאחוריהן כוונות טהורות בלבד, ולתת את כל כולו בשביל חלום.

כשהשינוי מתחולל באלוורו, בית היתומים מפסיק להיות בגדר פארסה והופך להיות מציאות חייו ושגרת יומו. ישנו האור בקצה המנהרה, קיים המחסה עבור האנשים בעלי הרגשות החיוביים והתקווה. יש יקום מיוחד גדוש הרפתקאות ושובבות, ובלב של כולנו קיימת פינת אור קטנטנה ששם כל החלומות שלנו שוכנים, מחכים לנו שנחלץ אותם. כל עוד נמשיך להאמין ולא נאבד את התקווה, לעולם לא נהיה לבד.

שידורי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארגנטינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה בארגנטינה בערוץ Azul TV (ערוץ 9) עד פרק 99 (עונה ראשונה), והיא נחלה הצלחה פושרת. כאשר פינת אור עברה לשדר את העונה השנייה בערוץ America TV, שנחשב לערוץ הרבה פחות פופולרי, הקהל שלה, שהיה מועט ממילא, איבד צופים נוספים ואחוזי הרייטינג אף היו בשפל בהתחשב בשעה בה היא שודרה (18:00 בערב). סיבה נוספת לירידת אחוזי הצפייה נבעה מעזיבתה הפתאומית של השחקנית הראשית סולדד בעקבות תאונת מטוס שהתרחשה בסדרה בפרק 154 שגרמה לדמותה להיעדר לפרק זמן ממושך.

פרק 100 שפותח את העונה השנייה הציג שינוי כללי באווירת הסדרה: הלוגו, שיר וריקוד הפתיחה, המדים של ילדי המעון והאריזה הגרפית של הסדרה עוצבו מחדש ושונו לגמרי. אנשים בכירים בערוץ החליטו לבצע שינוי נוסף, כאשר הקדימו את שעת השידור לשעה 11:00 בבוקר, ובעקבות כך שונה בפעם השלישית שיר הפתיחה בפרק 156. עקב שינוי זה הרייטינג של הסדרה הידרדר בשנית מאחר שמעריצי הסדרה שרובם הגדול לומד בבית הספר לא יכלו לצפות בה בשעה כזאת. לאחר טלטלות רבות ועתידה הלא ברור של הסדרה, בין היתר בפרק 191 חזרה סולדד לסדרה באופן רשמי לאחר היעדרות ממושכת כאמור אולם מלבד עלייה קלה באחוזי הרייטינג - חזרתה לא עוררה עניין, ולבסוף הסדרה הסתיימה לאחר 199 פרקים.

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה במשך כשנה בערוץ הילדים בשנים 20032004, ובניגוד לקהל הבית שלה - זכתה לרייטינג גבוה מאוד בקרב הקהל הישראלי, כאשר קיבלה 9 אחוזי רייטינג בממוצע. בנוסף, במקביל ולאחר סיום השידורים, הסדרה שודרה בשידורים חוזרים בערוץ 2 בימי שישי ושבת. מנחה ערוץ הילדים באותה תקופה תום אבני הופיע בעונה השנייה בחמישה פרקים.

מבחינה מסחרית בשנת 2004 יצא אלבום מדבקות רשמי בהוצאת PMI אשר היה משותף לפינת אור ולסדרה השנייה של מורנה, "המורדים" ששודרה במקביל, ובנוסף נמכרו תיקי יד, ארנקים, כובעים, מחזיקי מפתחות, שעונים, כריות, סדינים וחולצות של שתי הסדרות, כל זאת לקראת בואם של שחקני שתי הסדרות לביקור בישראל וקיום סבב הופעות נרחב.

הופעה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-27 במרץ 2004, במהלך חול המועד פסח, הגיעו לישראל מרבית כוכבי הסדרה, לסיבוב הופעות בהיכל נוקיה שבתל אביב. ההופעה גם כללה בין השאר את השחקנית נדיה די צ'לו ששיחקה בסדרה ולפני כן אף הופיעה בישראל במחזמר של "קטנטנות", ואת תום אבני שהשתתף כאמור ככוכב אורח בסדרה וגם על הבמה. ההופעה הייתה בלעדית לישראל, שכן בארגנטינה הסדרה לא נחלה הצלחה גדולה כמו בישראל ונחשבה לתקדים שכן מדובר בהפקה ארגנטינאית לחלוטין שעלתה על הבמות רק בישראל. יחד איתם הגיעו כוכבי המורדים שהופיעו כ-20 הופעות בסיבוב מקביל באותו היכל.

בנוסף התארחו הכוכבים בתוכניות אירוח שונות של אותה התקופה, ביניהן "החדר של חני" שבה התארחו סולדד ומריאנה.

בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה בערוץ בומרנג הלטיני, אשר משדר לכל מדינות אמריקה הלטינית, ובערוצים מקומיים נוספים במדינות אורוגוואי, פרגוואי ופרו, שם זכתה לנתוני רייטינג מרשימים. מדינות אחרות בהן שודרה הסדרה הן ספרד ואינדונזיה.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה יצא לאור דיסק עם כלל השירים דרך חברת סוני מיוזיק. השירים נכתבו והולחנו על ידי כריס מורנה וסולדד פסטורוטי, וסולדד בנוסף לצוות השחקנים הצעיר, שרו את כולו.

חלק מהשירים הם עיבודים לשירים שהופיעו בסדרה "קטנטנות" ובמספר תוכניות ארגנטינאיות. בנוסף, קיימים שירים אשר הופיעו בסדרה ובגרסת התיאטרון אולם לא נכללו באלבום.

Rincón de Luz
מס' שם משך
1. Rinconcito de Luz (פינת אור קטנה) 3:03
2. Brujita (מכשפה) 2:33
3. Niño de la Calle (ילד של הרחוב) 3:00
4. Voy Mal (רע לי) 2:27
5. Laura (לאורה) 2:59
6. Libres Como el Sol (חופשיים כמו השמש) 1:57
7. Mentiritas (שקרנוביץ') 2:33
8. Nada Soy (אני כלום) 3:08
9. Mi Socia (השותפה שלי) 2:47
10. El Amor No Es Eso (האהבה לא כזאת) 2:34
11. No Digas Nada (אל תגיד כלום) 3:54
12. Busca la Luz (חפש את האור) 2:57
שירים נוספים (לא נכללו באלבום)
מס' שם משך
13. Chapa Cha (צ'פה צ'ה) 1:34
14. Todo Todo (הכל הכל) 2:15
15. La Edad del Pavo (גיל ההתבגרות) 2:25
16. Los Miedos (הפחדים) 2:24
17. Ángeles Cocineros (מלאכים מבשלים) 2:08
18. Adolescente (מתבגר) 2:00
19. Penitas (צרות) 2:55
20. Pimpollo (ניצן) 4:24
21. Hasta Diez (לספור עד עשר) 2:05
22. Viva la Vida (הידד לחיים) 2:12
23. Pan y Queso (לחם וגבינה) 2:33
24. El Juicio (המשפט) 2:12
25. Renuncio a ser Adulto (מתפטר מתפקיד המתבגר) 1:19
26. Veinticuatro Horas (עשרים וארבע שעות) 1:22
27. Abre Entra (תפתח תיכנס) 2:47
28. Soltate (תשחרר) 2:40
29. Mi Chica Adorada (הבחורה שלי) 1:39
30. Malísima (מרשעת) 2:27
31. Condenada (אשמה) 2:47

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות שחקנים בוגר

צוות שחקנים צעיר

שחקנים אורחים

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2004 מרטין פיארו סדרת הילדים הטובה ביותר פינת אור מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]