פלנטריום כוכב כדורגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלנטריום כוכב כדורגל
Planetarium Football Star
כללי
תאריך הוצאה 30 באוקטובר 2006 (V.1)
סוגה משחק רשת מרובי-משתתפים
פיתוח Planetarium Games
דרישות תוכנה
מצבי משחק יחיד
פלטפורמות דפדפן אינטרנט
www.footstar.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פלנטריום כוכב כדורגלאנגלית: "Planetarium Football Star" ) הוא משחק כדורגל וירטואלי, הידוע גם בשם "פוטסטאר" (באנגלית: "FootStar"). הוא משחק מבוסס דפדפן שבסיסו בפורטוגל. כרגע משחקות בו כ-80 מדינות שונות מרחבי העולם . המשחק מופיע בעברית בנוסף לעוד עשרות שפות אחרות.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלנטריום כוכב כדורגל (פוטסטאר) הוא משחק שבו השחקנים מנהלים שחקן כדורגל משלהם, אך עם אופציה להיות בעבודות נוספות כגון מאמן קבוצה, מאמן נבחרת לאומית, או יו"ר התאחדות הכדורגל של המדינה שבה הוא משחק. כל שחקן חדש מקבל שחקן בגיל 17 עם 0 נתונים בכל התחומים. על השחקן לטפל בכל ההיבטים של ניהול השחקן, משלושת האימונים היומיים, ועד בחירת הקבוצה בה הוא ישחק. השחקן משחק במשחקים וירטואליים במהלך השבוע. בעקבות האימונים, השחקן יכול להשתפר ולעלות ביכולותיו, מה שיעזור לשחקנו לשחק יותר טוב במשחקים. בנוסף השחקן יכול לרכוש חפצי משחק לשחקן שלו, אשר יגבירו את יעילותו, כגון קניית נעליים וכפפות שוער.

במשחק משתתפים אלפי שחקנים ברחבי העולם, אשר משחקים במסגרת שחקנים לפי מדינות הלאום שלהם. המשחק זכה לפופולריות רבה בעיקר בפורטוגל וברזיל. המשחק כולל תמיכה במספר רב של שפות, כולל עברית.

מדי עונת משחקים (כשלושה חודשים) קבוצת מפתחי האתר מבצעים מעקב. לעיתים מוכנסים שינויים בהתאם למשוב שמעבירים השחקנים.

גביעים ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצה המסיימת ראשונה בליגה בתום 14 מחזורים מוכתרת כאלופה, ונוסף לה "גביע אליפות" לארון התארים. לאורך העונה, בימי רביעי, מתקיימים משחקי גביע בשיטת נוק-אאוט, בתום מספר סיבובים (הנקבע לפי מספר הקבוצות המשתתפות בגביע באותה מדינה) מוכתרת מחזיקת הגביע, אשר ניצחה בגמר. כמו כן ישנם שלושה סוגי תחרויות בינלאומיות, "ליגת האלופות", שבה משתתפות כל האלופות מרחבי העולם. "גביע המחזיקות" שבה משתתפות מחזיקות הגביע, ו"הליגה היבשתית" שבה משתתפות מספר קבוצות מהליגה הראשונה של כל מדינה (בהתאם לדירוג המדינה)

גביע העולם, גביע העולם לצעירות, וגביע העולם עד 18, הם טורנירים בהם נבחרות לאומיות מתחרות בנבחרות אחרות במטרה לזכות בגביע העולם. הגביע מחולק לבתים. בשלב הבתים יש 8 בתים של 4 נבחרות שמהם עולות 2 נבחרות. כל המשחקים מתקיימים במדינה שנבחרה לארח את המשחקים. בנוסף יש גביע נבחרות עד 21, וגביע נבחרות עד 18, שמורכבים באותה מתכונת.

בנוסף יש גם נבחרות עירוניות, אשר גם הן משחקות במוקדמות ויכולות להעפיל לגביע העולם, אך גם נוספים להן "משחקי דירוג", שהם המשחקים שבהם משחקות כל הנבחרות אשר הגיעו בעונה שעברה ל-3 המקומות האחרונים בבית המוקדמות, בתום העונה 48 הנבחרות העירוניות שמדורגות ראשונות חוזרות למוקדמות גביע העולם.

פלנטריום כוכב כדורגל בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל, כמו בכל המדינות בפוטסטאר יש ליגות, שמתחלקות למספרים, החל מהליגה השנייה. בכל ליגה ישנן 8 קבוצות שמתחרות מידי עונה על הזכות לעלות ליגה, להישאר בליגה או לנשור ממנה לליגה נמוכה יותר. בישראל קיימת ליגת העל, שהיא הליגה הראשית, ומתחתה נמצאות שתי ליגות B. בנוסף לליגה ישנו המפעל של הגביע שנמשך לאורך כל העונה ומשוחק בסגנון נוק-אאוט. את גביע העולם השמיני לנבחרות עד גיל 21 אירחה ישראל (בפעם הראשונה בהיסטוריה). בטורניר זכתה נבחרת איטליה. טורניר נוסף שישראל אירחה במשחק הוא גביע העולם עד גיל 18 שבו זכתה נבחרת ברזיל בפנדלים. בנוסף על כך, לישראל יש ייצוג בתחרויות הבינלאומיות על ידי קבוצות הצמרת הישראליות.

כמו לכל מדינה במשחק, גם לישראל יש יו"ר התאחדות, כאשר בתפקיד נמצא כעת אוהד עובד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]