פעילות על-טבעית 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פעילות על-טבעית 2
Paranormal Activity 2
מבוסס על פעילות על-טבעית עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טוד ויליאמס
הופק בידי אורן פאלי
ג'ייסון בלום
עקיבא גולדסמן
תסריט מיכאל ר. פרי
כריסטופר ב. לנדון
טום פבסט
עריכה גרגורי פלוטקין
שחקנים ראשיים קייטי פיטרסטון
מיכה סלוט
בריאן וולנד
מולי אפרים
ספראג' גריידן
צילום מיכאל סיימונדס
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 באוקטובר 2010
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, Found Footage עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3,000,000 $
הכנסות 177,512,032 $
הכנסות באתר מוג'ו paranormalactivity2
סרט קודם פעילות על-טבעית (2007)
סרט הבא פעילות על-טבעית 3 (2011)
סרטים בסדרה פעילות על-טבעית
www.paranormalmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פעילות על-טבעית 2אנגלית: Paranormal Activity 2) הוא סרט אימה על-טבעי אמריקאי משנת 2010 שבויים על ידי טוד ויליאמס ונכתב על ידי מייקל ר. פרי. הסרט הוא פריקוול לקודמו, "פעילות על-טבעית", שהתחיל כחודשיים לפני עלילת הסרט הראשון. הסרט יצא לאקרנים בחצות ב-22 באוקטובר 2010 בארצות הברית, הממלכה המאוחדת, קנדה, מקסיקו, ברזיל, פולין ואירלנד.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנת 2006 מתרחשת פריצה בביתם של קריסטי (מגולמת על ידי ספראג' גריידן) ודניאל ריי (מגולם על ידי בריאן וולנד), שמשאירה את ביתם הפוך ומבולגן חוץ מחדרו של בנם התינוק, האנטר. הדבר היחיד שנגנב היא השרשרת שנתנה לקריסטי אחותה קייטי (קייטי פיטרסטון). בעקבות כך, דניאל מתקין מצלמות אבטחה במיקומים שונים ברחבי הבית, בהם בסלון, במטבח, בחדר השינה של האנטר, בחצר ובכניסה לבית. מרטין (מגולמת על ידי ויויס קורטז), אומנת המשפחה, מבינה שמאחורי הפריצה לא עומדים גנבים אלא רוחות רעות, אותם היא מנסה לגרש בהמשך על ידי טיהור הבית. אף על פי כן, כאשר דניאל מגלה זאת הוא מחליט לפטר אותה משום שהוא חשב שהדבר עשוי לפגוע בבנו. בהמשך, קייטי וקריסטי מדברות על כך שהן עונו בילדותן על ידי שד שהיה בביתם. בתו של דניאל, אלי (מגולמת על ידי מולי אפריים) מתחילה לחקור את ההתרחשויות המזורות שקרו באחד הלילות - מישהו דפק בחוזקה על דלת הכניסה, בזמן שהיא הייתה לבדה עם אחיה האנטר, כשדניאל וקריסטי יצאו לבלות, וכשיצאה אל מחוץ לדלת לחפש את מי שדפק על הדלת, הדלת נסגרה מעצמה וננעלה. היא גילתה שבני אדם יכולים לעשות עסקות עם שדים כדי לזכות בעושר או בכוח, על ידי ויתור על חייו של בנם הבכור. היא גם הבינה שעד שהאנטר נולד, לא נולד בן זכר במשפחתן של קריסטי וקייטי מאז ימיה של סבתא רבתא שלהם.

בהמשך, האימה שחווים בני המשפחה רק גוברת: אבי, כלב המשפחה מסוג רועה גרמני, מותקף בחוזקה על ידי השד. דניאל ואלי לוקחים את אבי למרפאה בעת שקריסטי והאנטר נשארות לבדם בבית. כאשר קריסטי נכנסת לחדרה של בנה, השד מושך את קריסטי אל מחוץ לחדר המדרגות ומרים אותה באוויר, שניות לאחר מכן קריסטי משתחררת וממהרת חזרה לחדרה אך השד מושך אותה שוב וגורר אותה אל המרתף של הבית, שם היא נשארת למשך כשעה. לאחר כשעה דלת המרתף נפתחת וקריסטי יוצאת ממנה כאשר השד בתוך גופה. למחרת, אלי נשארת לבדה בבית עם אחיה וקריסטי, אשר לא יצאה מהמיטה. אלי שומעת רעשים מן המרתף ובסופו של דבר רואה את דלת המרתף מכוסה בשריטות. היא גם רואתה את המילה "Meus" (שפירושה בלטינית "שלי") חרוטה על הדלת. אלי עולה למעלה לבדוק מה מצבו של אחיה האנטר, ומגלה את קריסטי יושבת בחדרו, עם סימן נשיכה מוזר על רגלה. היא מטלפנת מיד לדניאל ומתחננת שיחזור הביתה, ומציינת כי משהו לא בסדר עם קריסטי.

כאשר דניאל מגיע, אלי, אשר צפתה בסרטי האבטחה מהלילה הקודם, מתחננת בפניו שיראה אותם כיוון שרואים בהם כיצד קריסטי הותקפה. לאחר שהוא צופה בקלטת, דניאל קורא מיד למרטין, שמכינה צלב כדי לגרש את השד. מרטין מציינת בפני דניאל שעליו לדקור את קריסטי באמצעות הצלב על מנת שהשד יצא ממנה. דניאל דוקר את קריסטי, ולמחרת היא כבר לא זוכרת דבר ממה שקרה. דניאל מציין בפני אלי שהוא מתכוון להעביר את השד אל קייטי כך שקריסטי והאנטר יישמרו. אלי מבקשת ממנו שלא יעשה כן משום שזה לא יהיה הוגן כלפי קייטי, אף על פי כן, דניאל מחליט לעשות זאת משום שהוא לא ראה שום דרך אחרת להציל את אשתו ובנו. באותו הלילה, בעת שדניאל מנסה לדקור בצלב את קריסטי, היא תוקפת אותו וכל האורות בבית נכבים. באמצעות ראיית הלילה המותקנת במצלמת כף היד שלו, דניאל מבחין שקריסטי והאנטר נעלמו. הרהיטים מתחילים בינתיים להתהפך, והנברשות מתחילות לרעוד. דניאל רודף אחרי קריסטי אל המרתף, ושם היא תוקפת אותו. דניאל מצליח לדקור אותה עם הצלב, דבר שגורם לה לקרוס. האדמה מתחילה לרעוד, ובהמשך דניאל שומע נהמות ושאגות, עד שלבסוף הרעד נעצר. דניאל לוקח את קריסטי למיטה ושורף תמונות של אחותה קייטי.

שלושה שבועות לאחר מכן, קייטי מבקרת בביתם של דניאל וקריסטי, ומספרת להם שדברים מוזרים החלו לקרות בבית שלה. קריסטי מבקשת שקייטי לא לדבר או תחשוב על כך. קייטי חוזרת בהמשך לביתה, ושם היא פוגשת את מיכה אשר מצלם באמצעות מצלמת וידאו חדשה. שאר הסצנה מורכבת מכשתי הדקות הראשונות של הסרט הראשון. ב-9 באוקטובר, הלילה לאחר שמיכה נהרג, קייטי שבתוכה השד מוכתמת בדם, הולכת לעבר בית אחותה. כאשר היא נכנסת לבית היא פוגשת בדניאל אשר יושב בסלון, שוברת את המפרקת שלו והורגת אותו. לאחר מכן היא עולה במדרגות והורגת את קריסטי בחדרו של האנטר. לאחר מכן היא קייטי עוזבת את החדר, כאשר היא לוקחת עימה את האנטר. המסך הופך לשחור כשברקע קול הבכי של האנטר. על המסך הופיעו כתוביות הנושאות את המילים הבאות (בתרגום מאנגלית):

"אלי הייתה בטיול מבית ספר וכאשר חזרה הביתה מצאה את גופותיהם של דניאל וקריסטי ריי ב-12 באוקטובר 2006, וכי מקום המצאם של קייטי והאנטר לא ידועים..."

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן שם הדמות
קייטי פיטרסטון קייטי
ספראג גריידן קריסטי
בריאן וולנד דניאל ריי
מולי אפריים אלי ריי
מיכה סלוט מיכה
סת' גינסברג בראד
ויויז קורטז מרטין
ג'קסון קסניה פרייטו
ויליאם חואן פרייטו
האנטר

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברות סרטי פרמאונט ודרימוורקס שכרו את התסריטאי מיכאל ר. פרי, כדי שייצור את "פעילות על-טבעית 2". אורן פאלי, הבמאי של הסרט הראשון, שימש כמפיק הסרט. קווין גראוטרט, במאי "המסור 6", נשכר הוא תחילה כדי לביים את הסרט; עם זאת, Lionsgate Entertainment מימשו סעיף בחוזה של גראוטרט כך שהוא יביים את הסרט האחרון בסדרת סרטי המסור. לבסוף טוד ויליאם נבחר כבמאי והחל את יצירת הסרט במאי 2010.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]