פיניאס ופרב - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פרב פלטשר)

פיניאס ופרב () היא סדרת טלוויזיה קומית מונפשת אמריקאית לילדים. את הסדרה הפיקה חברת וולט דיסני, והיא שודרה בערוצי דיסני ברחבי העולם. להלן רשימה חלקית של הדמויות אשר הופיעו בסדרה.

רוב דמויות הסדרה כפי שהופיעו בסוף הפרק "רכבת הרים - המחזמר"

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיניאס פלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיניאס פלין
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב וינסנט מרטלה
דיבוב בשפה העברית הדר שחף
דמויות קשורות
משפחה לינדה פלין (אמא)
קנדיס פלין (אחות)
לורנס פלטשר (אבא חורג)
פרב פלטשר (אח חורג)

פיניאס פליןאנגלית: Phineas Flynn) הוא הדמות הראשית בסדרה. פיניאס הוא בנה של לינדה פלין ובנו החורג של לורנס פלטשר. פיניאס הוא אחיה הקטן של קנדיס פלין, ואחיו הגדול (במעט) והחורג של פרב פלטשר. לו ולפרב יש פלטיפוס מחמד משותף ושמו פרי. פיניאס אינו יודע על החיים הכפולים שמנהל פרי, בתור סוכן חשאי.

לפיניאס חברים רבים, והבולטת שביניהם היא ילדה שגרה מעבר לרחוב העונה לשם איזבלה. הוא אינו מודע לעובדה שאיזבלה מאוהבת בו ורוצה להיות החברה שלו. פיניאס מאוד אופטימי, ותמיד מסתכל על "חצי הכוס המלאה" (הצד החיובי). פיניאס הוא גם מאוד חכם ויצירתי. תפקידו בצוות הוא לתכנן את הפרויקטים שלאחר מכן פרב בונה, אחת מהפעילויות הראשונות שפיניאס תכנן הייתה לאמן קופים לרכוב על אופניים ולעשות להטוטנות[1]. את פיניאס מדבב וינסנט מרטלה.

פיניאס נולד באמצע שנות ה-90. אמו לינדה גידלה אותו כחד הורית, עד שהתאהבה בסוחר עתיקות בריטי בשם לורנס פלטשר, במופע של הלהקה הבדיונית לאב הנדל. לבסוף, לינדה ולורנס נישאו, וכך הפך לורנס לאביו החורג של פיניאס, ופרב הפך לאחיו החורג[2].

מערכת היחסים של פיניאס ופרב היא ארוכה, מעבר להיותם אחים חורגים. במהלך הסדרה פיניאס מגדיר את פרב כ"חברו הטוב ביותר" ומציין שלא היה יכול לבקש אח יותר טוב מפרב[1].

בפרק הלפני-אחרון של הסדרה, "Act your age", המתרחש עשר שנים לאחר אירועי הסדרה, פיניאס מגלה שאיזבלה הייתה מאוהבת בו מתקופת בית הספר היסודי עד לתיכון ומנסה למוצאה בטרם תעזוב לקולג' על מנת להתוודות על אהבתו אליה שהחלה למעשה כאשר הגיע לתיכון. לאחר מכן השניים הופכים לזוג ועוברים ללמוד יחדיו בקולג' על מנת לממש את אהבתם. בסוף הפרק פיניאס ואיזבלה מתנשקים.

פרב פלטשר[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרבס 'פרב' פלטשר
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב תומאס סנגסטאר
דיבוב בשפה העברית אופיר צמח וגיא רושיניאק
דמויות קשורות
משפחה לורנס פלטשר (אבא)
לינדה פלין (אמא חורגת)
פינאס פלין (אח חורג)
קנדיס פלין (אחות חורגת)

פרבס 'פרב' פלטשר (באנגלית: Ferbs 'Ferb' Fletcher) (תומאס סאנגסטר) הוא אחיו החורג של פיניאס, אשר הגיע מאנגליה. הוא תמיד מבלה עם פיניאס וביחד הם בונים דברים משונים. ברוב הפרקים יש לו דברים חשובים להגיד, אך הוא אינו מדבר כלל, למעט משפטים בודדים או חצאי משפטים מדי פרק. בדרך כלל הוא אחראי על בניית ההמצאות. שיערו ירוק והוא לבוש בסרבל סגול על חולצה צהובה - בהירה. פרב מאוהב בוונסה דופנשמירץ, בתו של ד"ר היינץ דופנשמירץ, אויבו המושבע של פרי הפלטיפוס (ללא ידיעתו של פרב).

מאחר שהמדובב תומאס סאנגסטר הוא יליד בריטניה, כל קטע דיבוב של פרב הוקלט טלפונית או באולפנים באנגליה. לפי דבריהם של יוצרי הסדרה, סאנגסטר הוא המדובב היחיד בסדרה שלא פגש את קבוצת המדובבים.

פרב מעריץ את סדרת סרטי "סטאמבלברי פינקבאט" - פרודיה לשר הטבעות ולהארי פוטר[3].

בפרק Act your age, מתגלה כי פרב יוצא עם ונסה דופנשמירץ וכי שמו המלא של פרב הוא 'פרבס'. שם זה אושר כשמו המלא על ידי יוצרי הסדרה לאחר מכן בחשבון הטוויטר.

קנדיס פלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדיס פלין
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב אשלי טיסדייל
דיבוב בשפה העברית עדי קוזלובסקי ורונה בקרמן
דמויות קשורות
משפחה לינדה פלין (אמא)
פיניאס פלין (אח)
לורנס פלטשר (אבא חורג)
פרב פלטשר (אח חורג)

קנדיס גרטרוד פלין (באנגלית: Candace Flynn) (אשלי טיסדייל) היא אחותם הגדולה של פיניאס ופרב. במהלך כל פרק בסדרה, מנסה קנדיס להלשין על המצאותיהם של פיניאס ופרב לאמא, אך בכל פעם המצאותיהם נעלמות רגע לפני שאמה באה לראות אותן. חברתה הטובה ביותר של קנדיס היא סטייסי היראנו. קנדיס רגישה לגזר לבן ולמוצרי חלב, גם כאשר ברוב סצינות הבוקר, היא נראית אוכלת דגנים בחלב.

קנדיס מאוהבת בג'רמי ג'ונסון; היא התנשקה עמו לראשונה בפרק "הקיץ הוא רק שלך" ופעם נוספת בפרק "שנה חדשה"[4]. קנדיס מפחדת מאחותו הקטנה של ג'רמי, סוזי ג'ונסון, מכיוון שהיא תמיד מנסה להבריח את קנדיס בטענה שהיא צריכה להיות הילדה האהובה על ג'רמי.

בפרק Act your age, מתגלה שקנדיס לומדת במכללה למשפטים.

פרי הפלטיפוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרי הפלטיפוס
פרי בדמותו כסוכן חשאי
פרי בדמותו כסוכן חשאי
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב ליאון גריזוצקי
מידע
כינויים הסוכן פ'
שמות נוספים ברתולומיאו[5]
גזע פלטיפוס (ברווזן)
מין זכר
מקצוע סוכן חשאי
דמויות קשורות
משפחה פיניאס פלין ופרב פלטשר
אויבים ד"ר היינץ דופנשמירץ

פרי הפלטיפוס (באנגלית: Perry the Platypus; נקרא גם הסוכן פ' או רק פרי) הוא דמות בדיונית של ברווזן דמוי אדם המופיעה בסדרת הטלוויזיה. פרי הפלטיפוס נוצר על ידי דן פוונמיר וג'ף "סוומפי" מארש וקולו מדובב על ידי דיי בראדלי באקר. הוא הופיע לראשונה יחד עם רוב הדמויות הראשיות בסדרה בפרק הפיילוט "רכבת הרים". בכל פרק בסדרה, פרי מוצג ככוכב העלילה, יחד עם יריבו ד"ר היינץ דופנשמירץ. הוא אחת הדמויות הראשיות בסדרה, ונחשב לדמות המוכרת ביותר בה. הוא הופיע בכל פרקיה, ספריה ושני סרטיה. בשיר "kick it up a notch" נראו פרי ושאר הדמויות הראשיות בסדרה מנגנות על כלי נגינה למיניהם ופרי מנגן על גיטרה בס.

פרי הוא ברווזן המחמד של משפחת פלין-פלטשר, ונתפס שם כחיה מבויתת שלא עושה דבר. עם זאת, הוא חי בסתר חיים כפולים כחבר בארגון של בעלי חיים שהם סוכנים חשאיים המכונה "אלרת"ם" (קיצור ל"ארגון ללא ראשי תיבות מגניבים"). כניסות סודיות ורבות לארגון נמצאות בדרך כלל סביב הבית, בצד הבית ובעיקר העץ שיושבים לצידו פיניאס ופרב כשחושבים את אשר לבנות. הוא נאבק באופן יומיומי עם ד"ר היינץ דופנשמירץ, מדען מרושע הרוצה להשתלט על השטח המשולש של דאנוויל עם המכשירים שהוא יוצר.

פרי נוצר ברווזן בגלל מראו המרשים וחוסר בידיעת הציבור על הברווזן. הביקורתית על דמותו מאנשי מקצוע ואוהדים היו חיוביות למדי. שיווק הדמות כוללים חולצות, תחפושות, בובות והופעות בספרים ובמשחקי וידאו. לפי ביקורות מפי ילדים ושחקנים, פרי הפלטיפוס היא הדמות שיוצרת את הצלחת הסדרה. בנוסף לכך, כל הביקורות שקיבלה הדמות טובות וחיוביות.

בסדרה "חוקי המרפי של מיילו" (שנוצרה על ידי היוצרים של פיניאס ופרב) התגלה כי מיילו לבש פיג'מת ברווזון (הדומה במראה שלה לפרי הפלטיפוס) עד שהתלכלכה מכתם קפה.

תפקידו בפיניאס ופרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרי הפלטיפוס כ"פלטיפוס רגיל".

פרי הוא ברווזן המחמד של פיניאס ופרב. הוא אומץ כיוון שמבטו היה ממוקד בפיניאס ובפרב יחדיו (כפי שנראה בסרט)[6][7]. ללא ידיעתם, פרי חי חיים כפולים כסוכן חשאי הנלחם בפשע ועובד בסתר ל"ארגון ללא ראשי תיבות מגניבים" (אלרת"ם) והצופן שלו בארגון הוא הסוכן פ'[8][9][10]. רב-סרן מייג'ור מונוגרם, המפקד שלו, מדווח לו על פעילותיו של דופנשמירץ, דרך טלוויזיה ענקית, במפקדה של הארגון הנמצאת מתחת לבית משפחת פלין-פלטשר. בכל יום, הוא נלחם במדען המרושע והמטורף, דוקטור היינץ דופנשמירץ, שמנסה באמצעות המצאות שבונה להשתלט על השטח המשולש של דאנוויל[11]. פרי תמיד מסכל את תוכניותיו של דופנשמירץ ובכך בטעות מוביל להריסה של המתקן שפיניאס ופרב בונים על מנת להפוך את הקיץ למושלם[11]. פיניאס ופרב מודעים שמשהו קורה להמצאות שלהם כל יום, אבל הם לא יודעים כי פרי הוא הגורם לכך, ולא אכפת להם מכך שהמצאותיהם נעלמות[11]. אחותם, קנדיס, גם אינה יודעת כי פרי עומד מאחורי הרס ההמצאות של פיניאס ופרב, אותם היא מנסה להראות לאימם שחושבת שקנדיס לא שפויה. לאורך כל הסדרה, פרי מודע שההמצאות של פיניאס ופרב נהרסות, אבל הוא לא מתעניין בהן. בנוסף לכך.

פרי ודופנשמירץ נראים מתעבים זה את זה כבר מהיום בו נפגשו, אולם לעיתים קרובות הם ידידותיים אחד לעבר את השני. בפרק "ילד אמיתי" דופנשמירץ אף אמר כי פרי הוא חברו הטוב ביותר והוא מרגיש כאילו הוא הבן שלו, בעוד שפרי בדרך כלל מציל את חייו של דופנשמירץ כאשר המזימה שלו כמעט הורגת אותו. כאשר מייג'ור מונוגרם שולח את פרי הפלטיפוס לעצור את דופנשמירץ, בעת שפרי הפלטיפוס פורץ לבניינו של דופנשמירץ, הוא נלכד על ידי דופנשמירץ בניסיונו לפרוץ, והוא מקשיב לסיפור על המזימה של הדוקטור, שבדרך כלל נוגעים לילדותו הקשה והאומללה בגימלשטופ. לאחר מכן הוא נמלט ובמאבקו השני, פרי יוצא מנצח. השניים סומכים ומסתמכים זה על זה, ודופנשמירץ הזכיר זאת בפרק "הגיע הזמן!" כאשר דופנשמירץ החליף את פרי הפלטיפוס בסוכן חשאי אחר, דוב פנדה העונה לשם "פיטר הפנדה" ופרי ודופנשמירץ היו מדוכאים כל כך, עד שלא היה להם כוח להילחם. כאשר פרי לא מגיע למקום של תוכניתו המרושעת של דופנשמירץ, הדוקטור סירב לבצע את תוכניותיו ודאג לפרי, אף על פי שציין, "אני מקווה שמשהו נורא קרה לו". כשדופנשמירץ הזמין את פרי לתה, במטרה להפוך אותו למרושע, כאשר הוא ראה כי פרי בורח הוא אמר: "אני מבין שאתה לא רוצה להיות בן ברית שלי, אנסה לא לקחת את זה באופן אישי".

תוך כדי עבודתם על הסדרה החיים המודרניים של רוקו, היוצרים של פיניאס ופרב, דן פוונמיר וג'ף סוומפי מארש החלו ליצור אלמנטים חוזרים שהם חלקים מפרקי הסדרה. בין האלמנטים שיצרו היו פעולות רצפות וסצינות מרדף. פוונמיר ומארש רצו לעשות שימוש חוזר ברכיבים אלו בסדרה שלהם ובחרו כי פרי יבצע את סצנות אלו[6]. השניים נתנו לו אויב שיהיה אויבו בצורה עקבית ומתמשכת העונה לשם דופנשמירץ, כדרך המאפשרת לצופים להכיר אותו[12].

בעת בחירת הגזע של פרי, פוונמיר ומארש רצו לבחור חיה אחת נדירה, חיה שהילדים לא יכלו "לבחור בחנות לאימוץ חיות מחמד ולהתחנן להורים לקנות אותה"[13]. הם בחרו בברווזן בגלל המראה המעורפל והמרשים שלו[14].

כמו שאר הדמויות בסדרה, פרי הפלטיפוס בנוי מצורות גאומטריות פשוטות, כדי לאפשר לצופים צעירים בקלות לצייר ולזהות אותו. היחידה שיודעת על הסוכן פ' (ואף אחד לא יודע שהיא יודעת) היא סטייסי, חברתה הטובה של קנדיס.

בפרק Act your age, מתגלה שלאחר אירועי הפרק האחרון, דופנשמירץ שבת מרשע והחל ללמד כמורה למדעים בתיכון של ונסה. בעקבות כך, פרי מובטל ומשחק מדי ימי רביעי עם דופנשמירץ וכל יתר צוות אלרת"ם במשחק כדורת.

איזבלה גרסיאה שפירו[עריכת קוד מקור | עריכה]

איזבלה גרסיאה שפירו
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב אליסון סטונר
דיבוב בשפה העברית מיכל מוכתר,
יעל טל
דמויות קשורות
משפחה ויויאן גרסיאה שפירו (אמא)
נאנה שפירו (סבתא)
פינקי (צ'יוואוות מחמד)

איזבלה גרְסיאה שפירו (Isabella Garcia-Shapiro) (אליסון סטונר): השכנה של האחים. תמיד נכנסת לגינתם ושואלת: "מה ת'עושים?" (?'Whatcha doin). היא מאוהבת בפיניאס. היא מנהיגת קבוצת בנות הצופים בדנוויל, והן מתלוות אליה ברוב הפרקים. אימה מקסיקנית ואביה יהודי. נשיקתה הראשונה עם פיניאס הייתה בסרט "המסע אל היקום המקביל" לפני שקרל מחק להם את הזיכרון. מחזיקה ברשותה כלב צ'יוואווה בשם פינקי המשמש גם הוא, בדומה לפרי הפלטיפוס, כסוכן חשאי בשם צ' (פינקי הצ'יוואווה), בארגון אלרת"ם ופועל כנגד מעצבת אופנה מרושעת.

בפרק Act your age, מתגלה שאיזבלה ויתרה על אהבה לפיניאס בתחילת תקופת התיכון וניתקה איתו קשר (עד לכדי כך שבקיץ האחרון הם כלל לא נפגשו או שוחחו). משמשת כמלצרית במסעדה של משפחתה, "Nosh Olé", מסעדה מקסיקנית-יהודית. לקראת עזיבתה למכללה חוזרות אליה רגשותיה לפיניאס בעוד פיניאס מחפש אותה. פיניאס עובר ללמוד במכללה של איזבלה על מנת לממש את אהבתם. מתנשקים לראשונה בסוף הפרק (אם כי התנשקו בסרט, אך זכרונם נמחק).

באלג'יט טג'ינדר[עריכת קוד מקור | עריכה]

באלג'יט טג'ינדר
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב מאוליק פאנצ'ולי
דיבוב בשפה העברית אופיר צמח וגיא רושיניאק

באלג'יט טג'ינדר (Baljeet Tjinder)[15] (מאוליק פאנצ'ולי): חבר של פיניאס ופרב. מוצג כחנון ממוצא הודי. באלג'יט משתתף ברוב הפרקים ומנהיגם של החללים כאלוף הטריוויה של הרפתקה בחלל ברמה 16 היחיד בעולם. באלג'יט מוצג כ"חנון" של ביופורד הביריון.

לפי הפרק, Act your age, באלג'יט סיים את לימודיו מוקדם מכל החבורה ומשמש כפרופסור בקולג'. הוא יוצא מזה מספר שנים עם ג'ינג'ר. מתגלה גם כי באלג'יט כמו כולם פרט לפיניאס ידע למשך כל הסדרה שאיזבלה מאוהבת בפיניאס, אך בחר שלא להגיד לו בטענה ש:"אנחנו בנים, אנחנו לא מדברים על רגשות."

ביופורד ואן-סטום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביופורד ואן-סטום
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב בובי גיילור
דיבוב בשפה העברית גילן שחף
דמויות קשורות
משפחה בופאלו ואן-סטום (אמא)

ביופורד ואן-סטום (Buford Van Stomm) (בובי גיילור): חבר של פיניאס ופרב. מוצג כבריון ומנהיגם של הפינקים. ביופורד הוא הבריון של באלג'יט והן עושה לו משיכות תחתונים במהלך הסדרה. ביופורד נוהג לסחוב את באלג'יט יחד איתו לכל מקום. במספר פרקים הם עובדים יחדיו בשיתוף פעולה. באחד הפרקים ביופורד החליף את באלג'יט בחנון אחר, אך הוא לא מוצא מישהו שיספק אותו כמו באלג'יט. על אף שרוב הזמן מוצג ביופורד כבריון קשוח, מתגלים בו לעיתים מאפיינים הנתפסים כ"חנוניים" ואף נשיים. לביופורד יש דג זהב אשר שמו הוא "ביף" (בשר) והוא קרוי על שם אמו.

בפרק Act your age, מתגלה כי ביופורד התקבל למגמת הקולנוע בקולג'.

דוקטור היינץ דופנשמירץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר היינץ דופנשמירץ
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב דן פוונמיר
דיבוב בשפה העברית גלעד קלטר
מידע
כינויים דוף
גיל 47[16]
מקצוע מדען
דמויות קשורות
משפחה רוג'ר דופנשמירץ, (אח)
שרלין דופנשמירץ, (אישה לשעבר)
ונסה דופנשמירץ (בת)
אויבים כל אלרת"ם ופרי הפלטיפוס בפרט

דוקטור היינץ דופנשמירץ (באנגלית: Doctor Heinz Doofenshmirtz) הוא האנטגוניסט של הסדרה. דופנשמירץ הוא מדען מרושע, ומטרתו בחיים היא להשתלט על המחוז בו הוא חי. דופנשמירץ מדבר במבטא גרמני כבד למדי, אך בעל רמה גבוהה של אנגלית.

בכל פרק בסדרה, דופנשמירץ מכין מזימה מרושעת או מכונה למטרה מרושעת, ששמה מסתיים בסיומת "טרון" (באנגלית נקרא "אינֵטוֹר"). להמצאת כל מכונה נותן דופנשמירץ את סיבתו להמצאת המכשיר על ידי הבאת סיפור רקע אישי. לרוב, סיפורים אלה עוסקים בילדות האומללה שחווה כילד וכנער בעיר הדמיונית גימלשטופ. לפי הסיפורים, הוריו העדיפו את בנם השני רוג'ר מאשר את היינץ והחליטו שהוא יעבוד כגמד גינה (כשאסור לו להוציא קול או לזוז). בכמה מן הפרקים מוזכר גם שגידלו אותו להקת נמרים והוריו לא נכחו בלידתו. למרות זאת ברוב הפרקים מוצגים חייו האומללים בצל אחיו רוג'ר שגדל להיות אדם מצליח, מוכשר נדיב וטוב לב. בנוסף, אחיו משמש כראש עיריית דנוויל והרבה המצאות של דופנשמירץ מתעסקות בו ובניסיונו לגנוב את תפקידו. ככל הנראה רוג'ר לא מודע לשנאתו של דופנשמירץ אליו.

אויבו המושבע של דופנשמירץ הוא פרי הפלטיפוס, פלטיפוס המחמד של פיניאס ופרב. פרי משמש כסוכן חשאי של "אלרת"ם" (קיצור ל"ארגון ללא ראשי תיבות מגניבים"), ותפקידו העיקרי הוא לעצור את פעילותו המרושעת של דופנשמירץ. פרי תמיד מצליח להביס את דופנשמירץ. דופנשמירץ, למרות היותו גאון בתחום ההמצאות הוא אינו חכם במיוחד ברוב הדברים האחרים בחייו ולא מצליח לזהות את פרי בלעדי כובעו שמסמל אותו כסוכן חשאי, גם אם רואה את פרי מסיר את הכובע ומדמה את עצמו לחיית מחמד.

בתו היא ונסה דופנשמירץ ואחיו הוא רוג'ר דופנשמירץ, ראש עיריית דאנוויל. בעבר, היינץ היה נשוי לשרלין דופנשמירץ אך התגרש ממנה ומרבית הכנסתו היא משרלין אשר נותנת לו דמי מזונות. גרושתו היא עשירה ולא מוזכר הרבה בסדרה עליה.

בסיום הסדרה, דופנשמירץ חדל להיות רשע והופך למורה למדעים בכיתה של ונסה. משחק מדי יום שלישי בכדורת עם פרי הפלטיפוס ואלרת"ם.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינדה פלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינדה פלין (לינדנה כוכבת הפופ)
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב קרולינה ראה
דיבוב בשפה העברית יעל בן-ארי
דמויות קשורות
משפחה בטי ג'ו פלין (אמא)
קלייד (אבא)
טיאנה וובר (אחות)
לוריין (דודה)
לורנס פלטשר (בעל מנישואים שניים)
פיניאס פלין (בן)
קנדיס פלין (בת)
פרב פלטשר (בן חורג)

לינדה פלין-פלטשר (Linda Flynn-Fletcher) (קרולינה ראה): אמא של פיניאס וקנדיס. בהתחלת רוב הפרקים היא יוצאת מהבית ובכך ללא ידיעתה היא מאפשרת לפיניאס ופרב לעשות את מה שתכננו לאותו יום. למרות מאמציה של קנדיס, עד זקנתה לא מגלה לינדה על מעלליהם של פיניאס ופרב. בעבר יצאה עם דופנשמירץ, ובכך גרמה לו לנסות להשתלט על דאנוויל רבתי. אחר כך היא הפכה לכוכבת פופ בשם "לינדנה" שהוציאה להיט שנכתב על עצמה, בשם "אני לינדנה ואני רוצה רק לכייף". דופנשמירץ מודע לכך שהיא הפכה לכוכבת פופ, אך איננו מודע לכך שהיא חיה באותה עיר עדיין. בפרק הספיישל "איפה פרי? חלק 1" (Where's Perry - Part 1) דופנשמירץ רואה העתק רובוטי של כל משפחת פלין-פלטשר ומשיב: "אני חושב שיצאתי עם זאתי, אה.. אבל לא ידעתי שהיא הייתה רובוט!".

לורנס פלטשר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורנס פלטשר
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב ריצ'רד או'בריאן
דיבוב בשפה העברית מולי שולמן
דמויות קשורות
משפחה וויניפרד פלטשר (אמא)
רג'ינלד פלטשר (אבא)
אדריאן פלטשר (אח)
לינדה פלין-פלטשר (רעיה מנישואים שניים)
פרב פלטשר (בנו)
פיניאס פלין (בן חורג)
קנדיס פלין (בת חורגת)
עליזה בקהאם פלטשר (אחיינית)

לורנס פלטשר (באנגלית: Lawrence Fletcher) (ריצ'רד או'בריאן) הוא אביו הביולוגי של פרב. אנגלי במוצאו. נוהג להשתמש במילים גבוהות. מנהל חנות עתיקות. יודע על המצאותיהם של פיניאס ופרב ואפילו עד לבניית דברים. ללורנס אח תחרותי בשם אדריאן פלטשר שנשוי ללוסי פלטשר. יש לו שישה אחיינים: שלושה בנים ששמם (לפי הידוע) הוא בקהאם, שני אחיינים ששמם פלה (פרודיות לשחקני כדורגל; דייוויד בקהאם ופלה), ואחיינית, המבוגרת מבין כולם, ששמה עליזה בקהאם פלטשר.

מייג'ור מונוגרם[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסיס "מייג'ור" מונוגרם
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב ג'ף מארש
דיבוב בשפה העברית יורם יוספסברג
מידע
כינויים מייג'ור מונוגרם, חד-גבה
דמויות קשורות
משפחה מונטי מונוגרם (בן)

פרנסיס "מייג'ור" מונוגרםאנגלית: Francis "Major" Monogram) (ג'ף מארש): מנהל את אלרת"ם (ארגון ללא ראשי תיבות מגניבים) המפקד של פרי ושל סוכנים אחרים. לעיתים רבות, כאשר הוא מספר לפרי על המזימות של דופנשמירץ, הוא גם מספר דברים שלא קשורים לנושא.

ונסה דופנשמירץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ונסה דופנשמירץ
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב אוליביה אולסון
דיבוב בשפה העברית מיכל רשף/ענת ארליך (דיבבה בפרק האחרון לסדרה)
דמויות קשורות
משפחה היינץ דופנשמירץ, (אבא)
שרלין דופנשמירץ, (אמא)
רוג'ר דופנשמירץ (דוד)

ונסה דופנשמירץאנגלית: Vanessa Doofenshmirtz) (אוליביה אולסון): בתו של היינץ דופנשמירץ, היא מופיעה במספר פרקים בהם היא עוזרת לאביה. פאנקיסטית-גותית, נולדה ב-15 ביוני, ובדומה לקנדיס היא מנסה להוכיח לאמה שאביה (היינץ דופנשמירץ) מרושע ולא מצליחה. מאוהבת במונטי מונגרם, בנו של מייג'ור מונוגרם. עם זאת, אהבתם אינה מתממשת ולבסוף, כפי שנראה בפרק Act your age, היא יוצאת עם פרב. היא גם למעשה הדמות היחידה שפונה לפרב בשמו המלא, "פרבס". בנוסף, מתגלה כי היא ידעה גם על אהבתה של איזבלה לפיניאס במשך כל פרקי הסדרה. החל מהפרק האחרון היא עוברת התמחות באלרת"ם.

ג'רמי ג'ונסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'רמי ג'ונסון
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב מיטשל מוסו
דיבוב בשפה העברית גילן שחף
דמויות קשורות
משפחה ג'ק ג'ונסון (אבא)
גברת ג'ונסון(אמא)
סוזי ג'ונסון (אחות)
הילדגרד ג'ונסון (סבתא)
אנאבל ג'ונסון (בת דודה)

ג'רמי ג'ונסון (מיטשל מוסו): חבר של קנדיס וידידם של האחים. קנדיס מאוהבת בו. אחיה הגדול של סוזי ג'ונסון, עובד בסלאשי בורגר. ג'רמי מנגן על גיטרה, ואף לימד את היינץ דופנשמירץ באחד הפרקים (כשהוא לא מודע שהשיעור היה לשם מזימה מרושעת).

סטייסי היראנו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטייסי היראנו
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב קלי הו
דיבוב בשפה העברית ענת ארליך ומיכל רשף
מידע
חברוּת בקבוצה חבר של ג'רמי
דמויות קשורות
משפחה ד"ר היראנו (אמא)
ג'ינג'ר היראנו (אחות)
בצ'אן היראנו (סבתא)

סטייסי היראנו (קלי הו): חברתה הטובה של קנדיס. סטייסי אוהבת אופנה, קניות ולהקת בנות בשם בטיס (שגם קנדיס אוהבת). בניגוד לדעתה של קנדיס, סטייסי חושבת שפיניאס ופרב בונים דברים מעניינים (דבר שלעיתים מרגיז את קנדיס), אך לרוב משתפת פעולה עם קנדיס.

היחידה שיודעת שפרי סוכן באלרת"ם (עונה 4 פרק 109).

ג'ני בראון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ני בראון
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב אליסון סטונר
דמויות קשורות
משפחה בפו בראון (אבא)
ג'נגו בראון (אח)
שרה (בת דודה)

ג'ני בראון (אליסון סטונר): חברתה השנייה של קנדיס פלין. היא רודפת שלום עולמי, ובדומה לקו המחשבה של סטייסי, מוצאת גם היא את המצאותיהם של פיניאס ופרב מעניינות. ג'ני מוגדרת כאחותו של ג'נגו בראון, אף שמעולם לא הוצג קשר כלשהו ביניהם בסדרה.

קארל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרל
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב טיילר אלכסנדר מאן
דיבוב בשפה העברית גלעד קלטר
מידע
כינויים ד"ר קוקוס

קארל קרל (טיילר אלכסנדר מאן): המתמחה ללא שכר של מייג'ור מונוגרם, מייג'ור מונוגרם מנסה למנוע ממנו ללכת למשימות אך לפעמים הוא נכשל וקארל יוצא למשימה.

בפרק Act your age שמתרחש 10 שנים לאחר אירועי הסדרה מתגלה שקארל החליף את תפקידו של מייג'ור מונוגרם לאחר שפרש.

רוג'ר דופנשמירץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוג'ר דופנשמירץ
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב ג'ון או'הארלי
דיבוב בשפה העברית גלעד קלטר
דמויות קשורות
משפחה היינץ דופנשמירץ, (אח)
שרלין דופנשמירץ, (גיסה)
וונסה דופנשמירץ (אחיינית)

רוג'ר דופנשמירץ (ג'ון או'הארלי): אחיו של ד"ר דופנשמירץ. ראש העיר של דאנוויל ודודה של ונסה, הופיע במספר פרקים. רוג'ר היה האח האהוב על הוריו ותמיד הצליח בכל מעשיו. רוג'ר הוא גם אהוב על תושבי העיר מלבד דופנשמירץ. דופנשמירץ ניסה דרכים שונות על מנת להביסו ואף פעם לא הצליח.

ג'נגו בראון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'נגו בראון
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב אלק הולדן
דמויות קשורות
משפחה בפו בראון (אבא)
ג'ני בראון (אחות)
שרה (בת דודה)

ג'נגו בראוןאנגלית: Django Brown) הוא חבר של פיניאס ופרב, אבא של ג'נגו הוא אומן אשר יוצר פריטים כענקיים והוא הופיע במספר פרקים. את קולו של ג'נגו מדבב אלק הולדן.

ג'נגו הוא בנו של אמן מפורסם ששמו בפו, ואחיה של ג'ני בראון. ג'נגו מאוד אתלטי, כפי שנראה בפרק "הקרקס" הוא הניח את רגלו מאחורי ראשו וכינה את עצמו "הבייגל האנושי".

את הופעת הבכורה שלו בסדרה, ערך ג'נגו בפרק "מסיבת חוף", כאשר ביופורד התנפל עליו בתחרות גלישה. ג'נגו מנגן על כינור[17]. הוא אוהב את הסרט "הרפתקה בחלל", ובפרק "נוצות החנונים" התחפש לדמות מסרט זה.

ג'נגו היה השופט במירוץ המרכבות שערכו פיניאס ופרב[18]. לג'נגו שיער חום ולרוב הוא לובש חולצת טריקו צהובה, ומכנסיים אדומים-כתומים. ג'נגו נקרא על שם ג'נגו מארש, בנו של ג'ף "סוומפי" מארש, אחד מיוצרי הסדרה[19].

מיפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיפ
תוכנית טלוויזיה פיניאס ופרב
דיבוב לורנזו לאמאס
דיבוב בשפה העברית מיכל מוכתר ומולי שולמן

מיפ (לורנזו לאמאס): חייזר, פיניאס ופרב בטעות פוגעים בחללית שלו כשהיא צפה בחלל, ולכן היא מתנגשת בחצר שלהם. הופיע במספר פרקים. מיפ מתואר כיצור חמוד ביותר וכדי למצוא אותו פיניאס ופרב משתמשים ב"מד חמידות". קנדיס התבלבלה וחשבה שמיפ הוא בובת "בנגרו" (בנגרו היא בובה המשלבת בין שתי חיות שנות כגון: פרה וצפרדע) לאחר שבובתה הקודמת התגלתה כמכוערת. מיפ הוא סוכן חשאי בדומה לפרי הפלטיפוס והוא יכול להילחם באמצעות אמנות לחימה דומה לאמנות הלחימה שפרי משתמש בה. מיפ מסוגל לירות קשתות מפיו ששורפות את כל מה שהן נוגעות בו. מיפ נלחם נגד מיטש: יצור הדומה למיפ ופיניאס חשב שהוא אביו. מיטש אוסף יצורים נדירים מבתיהם אך הוא הכי אהב את הבלון שלו שדופנשמירץ קורא לו בלוני ואילו מיטש שינה את שמו לקולין. מיטש באותו הגודל של מיפ אך בעל חליפת שריון הגורמת לו להיראות גדול. לאחר שמיפ ניצח את מיטש הוא תלש את שפמו שיכול לתרגם שפות והודה לפיניאס, פרב וקנדיס על העזרה. מיפ נקרא בשמו מכיוון שהוא אומר רק מיפ. לאחר שהוא ניצח את מיטש מופיעה מאחוריו מפלצת ירוקה ענקית, מיפ אמר שהיא חמותו מה שאומר שהוא נשוי.

דמויות משנה נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סוזי ג'ונסון (קארי וולגרן): אחותו הקטנה של ג'רמי והפחד הכי גדול של קנדיס וגם של ביופורד. בכמה פרקים היא בונה מתקנים משוכללים כדי למנוע מקנדיס "לגנוב" ממנה את ג'רמי.
  • בטי ג'ו פלין: סבתם של פיניאס וקנדיס פלין, אמה של לינדה פלין, סבתו החורגת של פרב פלטשר, מתגוררת במחנה של קלייד פלין ביער דאנוויל.
  • קלייד פלין: סבם של פיניאס וקנדיס פלין, אביה של לינדה פלין, סבו החורג של פרב פלטשר, בעל מחנה ביער דאנוויל, מארח את משפחת פלין-פלטשר בכל קיץ.
  • רג'ינלד (רג') פלטשר: סבו של פרב פלטשר, אביו של לורנס פלטשר, סבם החורג של פיניאס וקנדיס פלין, מתגורר בלונדון, בעברו אהב לקפוץ מעל ערוצים בעזרת אופנוע הנקרא "המקרל הקדוש", בעברו נודע כ"מוכר הדגים המעופף".
  • וויניפרד פלטשר: סבתו של פרב פלטשר, אמו של לורנס פלטשר, סבתם החורגת של פיניאס וקנדיס פלין, מתגוררת בלונדון, הופיעה במספר פרקים.
  • אירווינג: ילד חנון המעריץ את פיניאס ופרב, כל החדר שלו מלא בפוסטרים של פיניאס ופרב. יש לו אח גדול בשם אלברט ששונא את פיניאס ופרב ובאחד בפרקים עוזר לקנדיס להכות את פיניאס ופרב. חבר של פיניאס ופרב. מופיע בחלק מהפרקים. אמא שלו שרה לו שירים שהוא שר אותם בספיישל "פיניאס ופרב - מצילים את הקיץ". בעל משקפיים. יש לו אלבום עם כל ההמצאות של פיניאס ופרב. יש לו אח גדול והוא עזר לקנדיס לכסח את פיניאס ופרב.
  • פינקי: הצ'יוואווה של איזבלה מופיע במספר פרקים, גם הוא סוכן חשאי בסוכנות של פרי הפלטיפוס ונלחם במעצבת אופנה מרושעת.
  • שרלין דופנשמירץ: גרושתו של היינץ דופנשמירץ, מופיעה במספר פרקים. ונסה מנסה להוכיח לה שאבא שלה (היינץ) מרושע, כמו קנדיס עם פיניאס ופרב, אך כמו קנדיס לא מצליחה לעשות זאת.
  • נורם: רובוט אשר נבנה על ידי דופנשמירץ. ברוב הפרקים משתמשים בנורם כשהוא מתערב בחייהם של פיניאס ופרב. דופנשמירץ יצר את נורם בשביל מטרתו הקבועה: לכלוא את הסוכן פ'. באותו פרק שבו הוא נבנה, רואים דופנשמירץ ופרי סרט על האויב של הפלטיפוס. לבסוף המסקנה היא שהפלטיפוסים נכחדים מהעולם בגלל האדם. לכן נורם נבנה. בכמה פרקים צוין שנורם רואה את דופנשמירץ בתור האבא שלו.

בנות הצופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנות הצופים (באנגלית: The Fireside Girls) הן חבורת בנות מיוחדות מחוג הסיור 46321. הלבוש שלהן הוא מדים מיוחדים וכובע "ברט" כתום, ובתלבושת גם סרט צהוב אשר עליו מדביקים את האותות. המספר הגבוה של האותות ביום אחד הוא 50. האות הכי נפוץ בין הבנות הוא אות ה"עזור לשכניך". לבנות יש דפיקה סודית והן תמיד מוכנות עם בלוני מים למקרה של "פולשים". בתוכן:

  • איזבלה: מנהיגת בנות הצופים או "הצ'יף" שלהן, באחד הפרקים מראים שהיא יכולה לשנות את קולה לקול חזק וגברי.
  • אדיסון: בעלת שיער חום. בדרך כלל סובלת בשביל הקבוצה.
  • גרטשן: מעין הסגנית של איזבלה, אחותה הגדולה של קייטי. מרכיבה משקפיים, יש כאלה שאומרים שהיא אוהבת את פרב, אבל אין תשובה מפורשת לכך.
  • ג'ינג'ר: בעלת שיער שחור ועור חום. מאוהבת בבלג'יט. אחותה של סטייסי היראנו
  • מילי: בעלת שיער חום נפוח, יש כאלה שאומרים שהיא מאוהבת בג'נגו.
  • קייטי: בעלת שיער בלונדיני עם קוקיות. אין לה תפקיד משמעותי בסדרה. אחותה של גרטשן והילדה הכי קטנה - בת 3.
  • הולי: בעלת שיער הדומה לקייטי ועור כהה. בעלת נחישות רבה להשיג אותות ולהיות כמו איזבלה.

להקות וזמרים מהסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה ישנן מספר להקות וזמרים:

  • לאב הנדל - להקה נוסטלגית ואהובה משנות ה-80. באחד הפרקים, פיניאס, פרב וקנדיס מאחדים אותם למופע קאמבק לכבוד יום הנישואים של הוריהם כשאלה לא מודעים לכך.
  • בטיס' - הבטיס' היא להקת בנות שקנדיס וסטייסי מעריצות. באחד הפרקים, קנדיס וסטייסי מתלוות אליהם בדרך להופעה, אך הבטיס דווקא מתייחסות אליהן כמשרתות.
  • הבלג'יטלס - הלהקה של בלג'יט ראי, הופיעה במופע רוק הקיץ.
  • ג'רמי וה"נלווים"- הלהקה של ג'רמי ג'ונסון. הופיעה במספר פרקים.
  • פיניאס והפרביות - הלהקה של פיניאס פלין, פרב פלטשר, איזבלה גרסיה-שפירו ובנות הצופים. הופיעה בפרק "כוכב נולד" אשר קנדיס הייתה מתמודדת מספר 100 וזכתה לשיר איתם.
  • לינדנה - להקתה של לינדה פלין (אמם של פיניאס וקנדיס פלין) בשנות ה-80. הלהקה התפרקה בשנות ה-90. בחלק מן הפרקים נראה כי חברי הלהקה מנסים לבצע איחוד שלה.
  • מקס מודם והמחשבים - להקתו של לורנס, אשר ניסה להרשים את לינדה (לינדנה) במופע החזרת כוכבי שנות ה-80.
  • אחי פאות הפייסלי - להקת בנים האהובה על סטייסי וקנדיס, באחד הפרקים קנדיס ניסתה להשיג כרטיס להופעה אך לא הצליחה וכדי להשיג כרטיס הייתה צריכה להשיג 50 אותות צופיות ביום.
  • קאובוי פיצי/טייני קאובוי - להקת בנים האהובה על סטייסי וקנדיס. הופיעו איתם בפרק מעונה 3 בשיר "אני אוהב נקניק" כשקנדיס ניסתה להשיג פריטים מקוריים של הלהקה ומוזכרים בפרק בעונה 2 כאשר אמה של סטייסי לא הסכימה לה ללכת עם קנדיס להופעה שלהם כי חשבה שקנדיס לא אחראית.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 הפרק "רכבת הרים"
  2. ^ הפרק "אחי, הלהקה שוב חוזרת"
  3. ^ על פי הפרק "נוצות החנונית" בעונה ה-2 בפרק ה-33
  4. ^ עונה 4 פרק 2
  5. ^ הסרט "פיניאס ופרב - המסע אל יקום המקביל"
  6. ^ 1 2 Robinson, Sherry (2009-04-18). Quick wit, funny characters drive Phineas and Ferb
  7. ^ Yoo, Jean. "Making Of..."Phineas and Ferb"". Disney Channel Medianet. נבדק ב-2009-11-22.
  8. ^ Cornelius, David (2008-08-21). "Phineas and Ferb: The Fast and the Phineas". DVD Talk. נבדק ב-2009-11-05.
  9. ^ H., Carly (2009-06-14). "Summer Fun with Phineas, Ferb, Swampy, and Dan". Scholastic, Inc. נבדק ב-2009-11-27.
  10. ^ Stewart, Susan (2008-02-01). "Bored Stepbrothers, Intrepid Platypus". The New York Times. נבדק ב-2009-09-30.
  11. ^ 1 2 3 Blum, Matt (2008-07-09). "Phineas and Ferb: Kid Inventors and a Secret Agent Platypus". Wired. אורכב מ-המקור ב-2012-12-17. נבדק ב-2009-11-27.
  12. ^ Marsh, Jeff; Povenmire, Dan (2009-07-26). "Phineas and Ferb" creators Dan Povenmire and Swampy Marsh (Audio interview). Audioholywood.net. אורכב מ-המקור ב-2012-03-01. נבדק ב-2009-11-26.
  13. ^ Littleton, Cynthia (2009-11-20). "'Phineas' star Perry makes mark on auds". Variety. נבדק ב-2009-11-26.
  14. ^ Bond, Paul (2009-06-07). "Q&A: Dan Povenmire". The Hollywood Reporter. ארכיון מ-2009-08-22. נבדק ב-2009-08-26.
  15. ^ ראו שיחה:פיניאס ופרב - דמויות#באלג'יט
  16. ^ הפרק "היום השקט ביותר"
  17. ^ הפרק "הבלג'יטלס"
  18. ^ הפרק "ברק יווני"
  19. ^ http://phineasandferb.wikia.com/wiki/User:Topher208/Dan_Povenmire_Correspondence