פרויקט סטיב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרויקט סטיב הוא רשימה של מדענים בעלי השם הפרטי "סטיב" (והטיותיו-סטיבן, סטפן וכדומה), ש"תומכים באבולוציה". הפרויקט נוצר על ידי המרכז הלאומי לחינוך מדעי כפארודיה על עצומות בריאתניות כגון "מחלוקת מדעית עם דרוויניזם". השם "סטיב" נבחר כמחווה לסטיבן ג'יי גולד[1]. מספר המדענים ברשימה, נכון ל-2024, הוא 1,493.[2] מכיוון שלאחוז אחד מהאמריקאים קוראים סטיבן, המספר משקף בערך 100,000 מדענים שתומכים באבולוציה.

נוסח העצומה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבולוציה היא עיקרון חיוני, המאחד של כל מדעי הביולוגיה. ראיות מדעיות תומכות באופן מכריע ברעיון שכל היצורים החיים חולקים אב קדמון משותף. אמנם יש ויכוחים לגיטימיים על דפוסי ותהליכי האבולוציה, אך אין ספק מדעי רציני כי האבולוציה התרחשה או כי הברירה הטבעית היא מנגנון מרכזי בהתרחשותה. אין זה ראוי מבחינה מדעית ובלתי אחראי מבחינה פדגוגית שפסבדו מדע הבריאתנות, כולל אך לא רק "התכנון התבוני", ייכנס לתכנית הלימודים של בתי הספר הציבוריים למדע של האומה שלנו.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאם דמבסקי ממכון דיסקברי, שעל העצומה שלו הנקראת "מחלוקת מדעית עם דרוויניזם" חתמו, נכון ל-2007, שמונה אנשים בשם "סטיב"[3], אמר כי:

אם פרויקט סטיב נועד להראות כי הרוב הניכר של הקהילה המדעית מקבלים את התפיסה הנטורליסטית של האבולוציה, אז המרכז הלאומי לחינוך מדעי (NCSE) יכל לחסוך את האנרגיות (שהשקיע בפרויקט), כי העובדה הזו מעולם לא הוטלה בספק. השאלה המעניינת יותר הייתה האם מדענים רציניים כלשהם דוחים את התפיסה הנטורליסטית של האבולוציה[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ NCSE Project Steve official webpage, National Center for Science Education, February 16, 2003
  2. ^ List of Steves, באתר הפרויקט.
  3. ^ A Scientific Dissent from Darwinism, Discovery Institute website
  4. ^ Project Steve - Establishing the Obvious: A Response to the NCSE, William Dembski, Center for Science and Culture, Discovery Institute, March 19, 2003.