פרננדו מאירלס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פרננדו מיירלס)
פרננדו מאירלס
Fernando Meirelles
לידה 11 בספטמבר 1955 (בן 68)
סאו פאולו, ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת סאו פאולו עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • מסדר ההצטיינות בתרבות של ברזיל (2016)
  • Brazilian Cinema Grand Prize for Best Director עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרננדו מאירלספורטוגזית: Fernando Meirelles; נולד ב-9 בנובמבר 1955) הוא תסריטאי, מפיק ובמאי קולנוע ברזילאי. היה מועמד לפרס אוסקר בשנת 2003 בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר על סרטו "עיר האלוהים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאירלס נולד למשפחה בת המעמד הבינוני בעיר סאו פאולו, ברזיל, בה גם גדל. בעקבות אביו, שהיה רופא גסטרו ידוע, ביקר בצעירותו במדינות שונות באסיה, באמריקה הצפונית ובמדינות נוספות. בגיל 12 קיבל במתנה מצלמת וידאו פשוטה והחל לצלם סרטונים עם חבריו. הצילום הפך לתחביב עבורו, ובשנה האחרונה ללימודי אדריכלות באוניברסיטת סאו פאולו, לא הגיש מאירלס את עבודת הגמר שלו על נייר, אלא קנה מצלמת וידאו והכין סרט תיעודי.

יחד עם קבוצת חברים החל מאירלס לעסוק בקולנוע ניסיוני ויחדיו חברת הפקה בשם "מבט אלקטרוני" (Olhar Eletrônico). בשנת 1982 הפיקה החברה תוכניות טלוויזיה בתחום האירוח וכן תוכניות ילדים, וחברי הקבוצה השתתפו בתוכניות אלו. תוכניות האירוח הוצגו בסגנון חדשני ומהפכני לאותה תקופה, כשענייני אקטואליה הוצגו בשילוב של הומור מהול בחוסר רשמיות מוחלטת, עד כדי בוטות.

בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20 נכנס מאירלס לתחום הפרסום וב-1990 סגר את חברת "מבט אלקטרוני" והקים עם חבריו את חברת הפקות "סרטים 02" (O2 Filmes) שהתמחה בסרטי פרסומת. בסוף שנות ה-90 היה מאירלס למנהל סרטי הפרסום המבוקש והמפורסם ביותר בברזיל, ורבים סוברים שהיה גם הטוב ביותר בתחומו.

בשנת 1997 קרא מאירלס את רב המכר "עיר האלוהים" (Cidade de Deus) של פאולו לינס. על אף שהתסריט דרש 350 משתתפים החליט מאירלס להסריטו. מאירלס ארגן צוות שכלל טכנאים מקצועיים, אולם השחקנים שבחר לא היו שחקנים מקצועיים, אלא תושבי פבלות מפרברי ריו דה ז'ניירו . בברזיל הייתה הצלחתו של הסרט "עיר האלוהים" מרשימה. הסרט זכה בפרסים רבים בזירה הלאומית והבינלאומית כאחד. בשנת 2003 היה מועמד לפרס אוסקר בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר עם סרטו זה, אך לא זכה בפרס. בשנת 2004 הוקרן הסרט בפסטיבל קאן וזכה בפרס אוסקר בארבע קטגוריות שונות.

מאירלס היה מועמד בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר גם ב-2005 עם הסרט "הגנן המסור", אבל גם בפעם הזו לא זכה. הגנן המסור צולם בקניה. היה זה סרטו הראשון של מאירלס בשפה האנגלית.

בשנת 2007 הפיק מאירלס את הסרט "השירותים של האפיפיור" שבוים על ידי אנריקה פרננדז וסזאר שרלונה וזכה במספר פרסים בפסטיבל הסרטים גרמאדו.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמפיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרננדו מאירלס בוויקישיתוף