פרנק ולקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פרנק וולקר)
פרנק ולקר
Frank Welker
פרנק ולקר ב-2022.
פרנק ולקר ב-2022.
לידה 12 במרץ 1946 (בן 78)
דנוור, קולורדו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1960
מקום לימודים מכללת סנטה מוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Kaitlyn Taccone (2 בינואר 1996–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.frankwelker.net/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנק ולקראנגלית: Frank Welker; נולד ב-12 במרץ 1946 בדנוור, קולורדו) הוא מדבב אמריקאי. ולקר דיבב מגוון רחב של דמויות בסדרות אנימציה רבות, והתפרסם בעיקר בזכות קולו כמגהטרון בסדרת האנימציה הרובוטריקים.

ולקר נכלל ברשימת 100 הכוכבים הרווחיים ביותר בכל הזמנים.[1]

הקריירה כמדבב[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיים לימודים בקליפורניה, ולקר החל להשתתף בפרסומות טלוויזיה. עוד בעת לימודיו הוא השתתף במחזות בית הספר ואף פתח במופע סטנד-אפ.

לפי ג'ון דימאג'יו ובילי ווסט, מדבבי הסדרה פיוצ'רמה, ולקר ידוע כ"אלוהי המדבבים" בזכות עבודתו הרבה, המקיפה כ-1,200 דיבובים שונים. בין ההפקות שלקח בהן חלק ניתן למנות את:

דיבוביו של ולקר אינם מסתכמים בדיבוב דמויות, אלא גם ביצירת אפקטים קוליים למגוון רחב של חיות ודמויות נוספות, כמו למשל דמותו של טוטורו בגרסה המדובבת לסרט האנימה "השכן הקסום שלי טוטורו"; אפקטים קוליים בסרטים "שודדי התיבה האבודה", הג'ונגל מת מצחוק", "היום השלישי", "הפלישה ממאדים", "סטארגייט", "אליס בארץ הפלאות", "האי של ד"ר מורו", "האחים סופר מריו", "נער הזהב", "אנקונדה", "הגרינץ'" ו"מין מסוכן", כמו גם סרטי האנימציה "מולאן", "אלאדין", "מלך האריות", "אוליבר וחבורתו", "פוקהונטס", "בת הים הקטנה", "בת הים הקטנה 2: השיבה לים", "באג לייף", "באז שנות אור ממפקדת הכוכב: ההרפתקה מתחילה", "101 דלמטים", "גן עדן לכלבים 2", "פליקס החתול: הסרט", סרטי סקובי דו וסרטי "המסע לעמק החלומות". בין היתר תרם את קולו לסרט "מורטל קומבט" בדמותו של שאו קאהן (ויצירת אפקטים קוליים לגוֹרוֹ), את קולו של השד מלבולג'יה בסרט "ספון" ואת קולותיהם של אבו וראג'ה ושל רולו הליצן בסרטים "שובו של ג'אפר", "אלאדין ומלך הגנבים" ו"הקטר הקטן" בהתאמה.

ולקר דיבב דמויות ממשחקי הווידאו "סטיץ': ניסוי 626", "באלדורז גייט" ו"ספור".

עבודתו ברובוטריקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-80, ולקר דיבב רבות מהדמויות הנשנות של הסדרה הרובוטריקים: עשר דמויות שקרניקים (מגהטרון/גלבטרון, סאונד וייב, סקיי וורפ, ושש הקלטות לייזרביק, ראבאג', ראמבל, פרנזי, באזסו וראט-באט) ושלוש דמויות רובוטריקים (מיראז', טריילברייקר ווילי).

ולקר התבקש להיבחן לדמותו של מגהטרון בסרט הלייב אקשן "רובוטריקים", אולם בעיות בלוח הזמנים שלו מנעו ממנו השתתפות. אולם, ולקר דיבב במשחק המחשב שנעשה על הסרט, כמו גם פיטר קאלן (קולו של אופטימוס פריים). נוסף על כך, הוא מדבב את דמותו של סאונדווייב בסרטי ההמשך "רובוטריקים 2: הנקמה" ו"רובוטריקים 3". בסרט "רובוטריקים 4: עידן ההכחדה", ולקר שב לדבב את דמותו של גלבטרון. בסרט "רובוטריקים: האביר האחרון" הוא מדבב את דמותו של קנופי.

וולקר דיבב שתיים מדמויותיו הנודעות ביותר - מגהטרון וסאונד וייב - בסדרת האנימציה "רובוט צ'יקן". בשנת 2010 הוא חזר לדבב דמויות מהרובוטריקים, יחד עם פיטר קאלן, בסדרת האנימציה החדשה "רובוטריקים פריים".

תפקידים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד הקריירה כמדבב, ולקר הופיע במספר תפקידים קולנועיים וטלוויזיוניים, ביניהם בסדרה "משפחת פרטרידג'" ובסרט "מלכוד 22", כמו גם בתוכניות אירוח שונות. ולקר הופיע בתפקיד מדבב בפרק בסדרת הטלוויזיה "סיימון וסיימון".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרנק ולקר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]