פרפר נחמד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרפר נחמד
מתוך סרטון הפתיחה של התוכנית (צילום מסך)
מתוך סרטון הפתיחה של התוכנית (צילום מסך)
שיר הנושא "פרפר נחמד" בביצוע אילנית
סוגה ילדים
יוצרים שושנה צחור
כותבים דתיה בן דור, חנן פלד, שרה שלום, טיטי אקס, אילנה לופט
בימוי

יעל גרף, טיטי אקס, אריה בן ציון, בובי לקס

מוזיקאים ופסנתרנים: עוזי אסנר, רפי קדישזון רוני לרנר ומישה בלכרוביץ רוב התוכניות מ-1995 נוגנו והולחנו (לא מעט) על ידי עוזי אסנר
מנחים

הטלוויזיה החינוכית (1982–2004):
דודו זר, עוזי חיטמן, עפרה ויינגרטן, שלומית הגואל-טריגר, עפרה חזה, אפי בן ישראל, אדוה עדני, גיא פרידמן, אלינור אהרון, רמה מסינגר

כאן חינוכית (2021−): משי קלינשטיין, אורי בנאי, אסתר רדא, בן יוסיפוביץ'
מדבבים איילת לוין, עירית שילה, איציק גייר, ז'יל בן דוד, אבי יקיר, יוני חן, צלילה ינאי, גליה ישי, עמי ויינברג
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 17
מספר פרקים 212
הפקה
מפיק שושנה צחור, עינת דקל ויצמן
אתר צילומים אולפני הטלוויזיה החינוכית, רמת אביב
אורך פרק 25–30 דקות
שידור
רשת שידור הטלוויזיה החינוכית
כאן חינוכית
תקופת שידור מקורית הסדרה המקורית:
31 במרץ 19822004
הסדרה החדשה:
5 בספטמבר 2021 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

פרפר נחמד היא תוכנית טלוויזיה חינוכית ישראלית לילדים, שדנה, באמצעות שיח בין מנחים לבובות, בדילמות וסוגיות שונות מעולמם של הילדים, וכן בתכנים חינוכיים כגון פרקים המוקדשים לחגי ישראל. הפקת התוכנית לטלוויזיה החינוכית החלה בינואר 1982, והפרק הראשון שודר ב-31 במרץ 1982. פרקי התוכנית שודרו פעמים רבות בשידורים חוזרים.

אופי התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קהל היעד של התוכנית, שהוגדר על ידי צוות ההפקה המקורי, הוא בני שנתיים וחצי עד ארבע שנים. היא נועדה בעיקר להשלמת חסכיהם החינוכיים והתרבותיים של הילדים הרבים, שעל פי ממצאי משרד החינוך בתקופת יזומה, לא ביקרו בגני ילדים, ולכן שודרה למענם בעיקר בשעות הבוקר. הסדרה מושתתת על מערך סדור של מטרות לימודיות וחינוכיות ועל שיקול דעת פדגוגי, המודע לעולמו של הילד, לצרכיו ולשלבי ההתפתחות שלו. התכנים מוקנים באמצעות שיח בין מנחים אנושיים לבין בובות בדמויות של בעלי חיים (שבלול, אווזה, צב ואפרוח ובהמשך פינגווין) שירים, משחקים, הצגות, סרטונים ריאליסטיים ואמצעים טלוויזיוניים שונים.

במרכז התוכנית ניצבו דמויותיהן של בובות כפפה שהופעלו על ידי בובנאים: שבי השבלול, אוּזָה האווזה, נולי האפרוחית[1] ובץ הצב. מאוחר יותר הצטרף לבובות הכפפה פינגי הפינגווין, שהיה בובה בגודל מלא, אשר הופעלה וגולמה על ידי השחקנית גליה ישי. לאורך השנים הופיעו בתוכנית בובות נוספות בתפקידי משנה, כמו צ'יפי האפרוח ובובת "הפרפר הנחמד", שהופיעה בדרך-קבע על פרח ודובבה על ידי מיקי קם ואורנה לביא פלינט. את כל הבובות לסדרה עיצבה ובנתה יהודית גרינשפן.

לצד הבובות ניצבו מנחים שונים ששיחקו את עצמם, עמם ניתן למנות את דודו זר, עוזי חיטמן, עפרה ויינגרטן, אפי בן ישראל, שלומית טריגר-הגואל ועפרה חזה. המנחים הפגינו לרוב יחס הורי לבובות, ופעמים רבות אמצו גישה דידקטית ומדריכה. כמו כן הופיעו בתוכנית דמויות חוזרות כגון סבא נחמן (אברהם מור) ו"פרופסור פיתגורס" (שלרוב שוחק על ידי דודו זר) שלימד את הילדים דברים חשובים במגוון נושאים יחד עם פיט, העוזר השלומיאל שלו.

המסרים החינוכיים הועברו לילדים הצופים בבית, באמצעות סיפורים, שירים ומיצגים חזותיים בפני הבובות. השירים נכתבו והולחנו לרוב על ידי דתיה בן דור. הליווי המוזיקלי שהתלווה לתוכנית לאורך השנים בוצע בידי עוזי אסנר, רפי קדישזון ומישה בלכרוביץ. תסריטאית שרה שלום.

היסטוריית התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטלוויזיה החינוכית - העונות הראשונות והדור החדש (1984–2004)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הראשון של התוכנית, שנקרא "ידיים", שודר ב-31 במרץ 1982.

ב-1995 נפטר יוני חן, מפעיל הבובה "בץ", ועקב בעיות תקציב, ב-1997 הוחלט להפסיק את צילום פרקי התוכנית לתקופה בלתי ידועה (במקור לשנה). ההחלטה הביאה למחאה של הורים ואנשי חינוך שהלכה וגברה, עד שבאותה השנה הגיעה לדיון בוועדה לחינוך לגיל הרך בכנסת. בעקבות הדיון, שבו השתתפו אנשי חינוך ושני חברי כנסת, נקבע שיש להקצות תקציב להמשיך הפקת פרקים חדשים לתוכניות.

בפרקים "מהדור המחודש", בין השנים 19982004, נעשה שימוש בתפאורה חדשה וכל הבובות, מלבד נולי, עוצבו מחדש. בנוסף, דמות הבובה פינגי וכמה מהמנחים המקוריים חדלו להופיע בתוכנית. בתוכנית זו הצטרפו לצוות המנחים גיא פרידמן, אדוה עדני ואלינור אהרון לצד אפי בן ישראל ודודו זר הוותיקים. כמו כן בשנים אלו השתתפו כשחקנים אורחים בכמה פרקים, רמה מסינגר, דרור קרן, רותם אבוהב וגיליה שטרן. בשנתיים האחרונות של הפקת פרקי התוכנית הנחו אותה גיא פרידמן ואלינור אהרון. עם הזמן, תדירות ההפקה של תוכניות חדשות הלכה ופחתה עד שפסקה בשנת 2004. הפרק האחרון ששודר נקרא "סימנים"[2].

לאחר סיום התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 הוכרז כי יש כוונה לצלם תוכניות חדשות בסדרה, עם הבובות בעיצובן הישן ועם התפאורה הוותיקה[3][4]. בסופו של דבר כוונה זו לא יצאה לפועל מסיבה לא ידועה. מאז הופיעו מספר פעמים הבובות באירועים טלוויזיוניים חד פעמיים: בשנת 2016 בחגיגות 50 שנים לטלוויזיה החינוכית ובאותה השנה גם בתוכנית הסאטירה "גב האומה". כמו כן הופיעו הבובות בפסטיבלי ילדים ומופעים שונים עד שנעלמו[5].

כאן חינוכית (2021-הווה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 בפברואר 2020 הודיע תאגיד השידור הישראלי כי "פרפר נחמד" צפויה לחזור לעונה חדשה שתשודר בכאן חינוכית[6]. על פי הידיעות שהתפרסמו, יש כוונה ללהק מנחים חדשים אך ייתכן שמפעילי הבובות המקוריים ישובו לתפקידיהם. בהמשך נחשפו הבובות החדשות אשר עוצבו מחדש על ידי מריה גורביץ[7]. לראשונה התוכנית צולמה מחוץ לאולפני הטלוויזיה החינוכית.

ב-5 באפריל 2021, נחשפו ארבעת המנחים החדשים של "פרפר נחמד": משי קלינשטיין, אורי בנאי, אסתר רדא ובן יוסיפוביץ'. כמו כן נחשף כי העונה החדשה צפויה לעלות במהלך הסתיו הקרוב בכאן חינוכית[8][9][10][11]. עמי ויינברג ואיילת לוין יחזרו להפעיל את בץ ונולי, ז'יל בן-דוד יפעיל את שבי במקום אבי יקיר ומיטל רז תפעיל את אוזה במקום עירית שילה[12].

בסוף אפריל 2021, פורסם שנינט טייב תבצע את שיר הפתיחה המחודש[13].

ב-16 באוגוסט 2021, נחשף שיר הפתיחה המחודש ותאריך עליית התוכנית החדשה ל-5 בספטמבר 2021[14][15].

העונה החדשה עלתה ב-5 בספטמבר 2021 עם הפרק הראשון "איך דמיון מתגלגל".

ב-29 בינואר 2023 עלתה העונה השנייה של הגרסה החדשה.

תפאורת התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות הפקת התוכנית התחלפה התפאורה שבע פעמים: התפאורה הראשונה (19821983) הורכבה מבתי הבובות ושולחן ומספר אביזרים. תפאורה זו התאפיינה בכך שהייתה פשוטה יחסית ולא הצריכה הגדרה כלשהי.

התפאורה השנייה (19841995) נשאה את צורתה המשודרגת של התפאורה הראשונה שנצבעה בצבעים חדשים ועוד מספר אביזרים שנוספו אליה. זו התפאורה המוכרת ביותר אשר הייתה בשימוש במשך 11 שנים ולכן מזוהה ביותר עם התוכנית. במהלך השנים הפכה צורתה של תפאורה זו ממשהו שאינו מוגדר בהתחלה, לסוג של בית שבו "התגוררו" כל הדמויות של התוכנית.

התפאורה השלישית (19951996) נכנסה לשימוש בפרק "עוברים דירה" משנת 1995 ובו כל הדמויות של פרפר נחמד עוברות לגור בדירה חדשה. מבחינה ויזואלית קיים דמיון בין הגרסה הזאת לקודמתה עם שינויים קלים בבתי הבובות. בנוסף, הושם יותר דגש בתפאורה זו על דברים שמאפיינים בית.

התפאורה הרביעית (1997) שימשה בשני הפרקים ששודרו לקראת חגיגות החמישים למדינת ישראל. התפאורה הזאת תוארה כחצר של בניין שבו הבובות עצמן גרות בו בקומת הקרקע, והמנחים שמשו כמין שכנים שלהן.

התפאורה החמישית (19982004) נכנסה לשימוש בפרקים שצולמו החל משנת 1998. גרסה זו התאפיינה בבית קבוע בצורת פטריה המוקף בחצר. לתפאורה זו היו שני מצבים קבועים: אחד בחצר שמחוץ לבית אשר בה התרחשו רוב הסצינות. המצב השני היה בתוך הבית עצמו אשר התאפיין בחדרים ובסלון שבמרכזו אח.

התפאורה השישית (2003) שימשה לסדרת סרטוני הסבר קצרה ששודרה במלחמת המפרץ השנייה. התפאורה הזאת הייתה מין חדר שינה ששימש גם כממ"ד.

התפאורה השביעית (2021) נכנסה לשימוש בפרקים ששודרו ב"כאן חינוכית" החל משנת 2021. התפאורה הזאת התאפיינה כמין גן ילדים בעיצוב עכשווי, שכלל חזרה של בתי הבובות.

מוצרים נלווים לתוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצאו לאור קלטות וידאו, ספרים ואלבומים של "פרפר נחמד", והם זוכים להצלחה, במיוחד אלה המוקדשים לחגי ישראל. כמו כן, נמכרו שני תקליטים עם שירי התוכנית.

בשנת 1991 ייצרה חברת תלמה חטיף המשתמש בשם התוכנית. ב-1996 שונה שמו ל"פרפר", וב-2005 הופסק שיווקו.

בתחילת שנות האלפיים נמכרו בובות של דמויות התוכנית.

באמצע שנות התשעים נמכרו גם חוברת הפעלה של התכנית וכן גם תחתיות לכוסות ולצלחות עם דמויות התכנית שבצדן האחורי היו פעילויות כמו מבוכים שניתן היה להשתמש בהם עם טוש מחיק.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוזה, בץ והקלטות של תוכניות בבניין הטלוויזיה החינוכית הישראלית. אפריל 2018
שבי

הבובות ומדבביהן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים אורחים: יגאל בשן, יוסי ידין, ליא קניג, עודד בן חור, נסים גרמה, רמה מסינגר, אברהם מור, אבי קושניר, פטר ורטהיימר, שרי צוריאל, אייל גפן, יניב פולישוק, גיליה שטרן, זוהר זמיר, דרור קרן, דובי גל, מוסקו אלקלעי, חנן גולדבלט, גיתית שובל, אלי גורנשטיין, אלברט כהן, גדי יגיל, הראל סקעת, ציפי מור, ציפי שביט, עזרא דגן, יעקב בודו, דני רובס, חני נחמיאס, ג'וליאן שגרן, אבי יפה ועוד.

גרסת כאן חינוכית (2021-הווה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים אורחים: חוה אלברשטיין, חיים כהן, יגאל עדיקא, גאולה אבן-סער, עידו מוסרי, אפרת אביב, מוריס כהן, רותי תמיר, הראל סקעת, אביהו מדינה, ציפי מור, נעם קליינשטיין, שחר חסון, ירדנה ארזי, קובי אוז, יובל סגל, יוסי מרשק, יארא אזרייק, תומר שרון, אורי הוכמן, גיא לואל, מאי קורץ, אביבה נגוסה, אלון נוימן, אבי גרייניק, גולן אזולאי

שיר הפתיחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פרפר נחמד (שיר)

את שיר הפתיחה לתוכנית, אשר נקרא "פרפר נחמד", כתבה לאה נאור, הלחינה נורית הירש וביצעה הזמרת אילנית. מילות הפזמון החוזר (”אז בוא אליי פרפר נחמד”) הן מחווה לשיר ילדים קלאסי מאת פניה ברגשטיין.

את סרטון ההנפשה המלווה את שיר הפתיחה צייר והנפיש טוביה קורץ, אשר צייר גם את "ציפי ציפור" מהתוכנית "רגע עם דודלי", והפיקה שושנה צחור.

בגרסת 2021 ביצעה את השיר נינט טייב במקום אילנית עם הנפשה חדשה.

התוכנית בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ב-22 ביוני 1999, הנפיק השירות הבולאי סדרה של שלושה בולים בנושא התוכנית. בבולים, בעיצובו של טוביה קורץ, מופיעים כוכבי התוכנית וכן תמונות מסרטון הפתיחה שלה.
  • בתוכנית "החרצופים" משנת 1996, הופיעו דמויותיהם של אוזה ושבי בביתם של החרג'וקים.
  • בפרק של "זהו זה!" משנת 1994, הוצג מערכון פרודי על התוכנית, ובו המנחים מוני מושונוב ואבי קושניר מגלמים את דמויותיהם של אוזה ושבי בהתאמה, ודב גליקמן מופיע בדמותו של יאסר ערפאת[16].
  • במשחק המחשב "תככי הרייטינג" הוצגה גרסה פרודית של פרפר נחמד עם דמויותיהם של שבי (שלא ניתן לו שם במשחק), בץ (שנקרא שם בוּץ) ושל דודו (שנקרא שם בשם גוגו).
  • במשחק המחשב "פיפוש", הראשון בסדרה, דודו זר דיבב את עצמו במשחק ואת דמותו של צוציק. בראיון שנעשה עמו ועם צוציק הוא סיפר שהוא שחקן שייקספירי, וכן תיאר במילותיו כמה מהמשפטים המפורסמים שאמר בפרפר נחמד כמשפטים דרמטיים. בנוסף ראשה של אוזה הוא אחד הראשים שנמצאים באוסף הראשים של דר' מרג'ורי קול רם.
  • בתוכנית הבידור "רמי ורד" הייתה פינה בשם "צרצר נחמד", בה היו שלוש דמויות: בובו, זוזה וכץ.
  • בתוכנית המערכונים "דומינו גרוס", הוצג מערכון פרודי על התוכנית. במערכון גילם רועי בר נתן את דודו זר ושגית סול את עופרה ויינגרטן.
  • בפרסומת ל"מנה חמה" של אסם, אשר הופקה בשנת 2004, היו שתי בובות: לולי ופץ. לולי הייתה ציפור ופץ היה ארנב, ואילו את דמותו של דודו זר גילם השחקן חן חגי. זר כעס על הדרך שבה הוא הוצג, והגיש תביעה נגד יוצרי הפרסומת.
  • בספיישל של תוכנית הבידור "צחוק מעבודה" שנעשה על שנות השמונים, הציגו את אוזה כשהיא נשואה היום לאיש העסקים יצחק תשובה ואת נולי משתתפת בתוכנית הדוקומנטרית "אבודים", שם היא מגלה שאימה בושלה.
  • בתוכנית המערכונים "מטר שבעים" הופיע דודו זר בשיר פארודי המדבר על מצב הדמויות האיום כביכול, שנים לאחר התוכנית, לאחר שנשכחו בידי הציבור[17].
  • בטקס פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה 2003, הייתה מחרוזת של בובות, בין היתר הופיעו מנחי פרפר נחמד אפי בן ישראל ודודו זר יחד עם אוזה, בץ, נולי ושבי. והם שרו לצד בובות נוספות.
  • באחד מתוכניות הספיישל "פיצוחים 50" הופיעו אחד ממנחי התוכנית גיא פרידמן יחד עם בץ והם התחרו מול מנחי "זומביט".
  • ב"שיר הסלפי" מ"פסטיגל 2014", שאותו כתב והלחין רולי אייזן, הופיעה השורה: ”הייתי בפרפר נחמד, // עשיתי סלפי אוּזה.”
  • במרץ 2016 הופיעו בתוכנית "גב האומה" ארבע הבובות: אוזה, נולי, שבי ובץ. יחד עם מנחי "גב האומה", הם שרו פארודיה על השיר "תמיד נשאר אני" בשם "אבל אני נשארתי תימני". כמו כן, ביולי 2018 הופיעו נולי, אוזה ובץ בלבד, וביחד עם מנחי "גב האומה", שרו את "שלום לכם" בהקשר לאי סגירת הטלוויזיה החינוכית.
  • בתוכנית הסאטירה "היהודים באים" נעשתה פרודיה על פרפר נחמד בכיכובם של הבובות: מה מה הכבשה ובולי התרנגול. בתפקיד דודו היה הבדרן יניב ביטון.
  • בסרטון בשנת 2016, הוצג בץ כצב היפסטר, כשלצידו בין היתר כיכב הבדרן דודו ארז.
  • בטקס פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה 2016, היו שני מערכונים הנקראים "שולחן הבובות" שם אוזה הופיעה יחד עם מוישה אופניק מרחוב סומסום ורינה ממפלצות קטנות.
  • בינואר 2018 הופיעה נולי בתוכנית "שש עם" בקריאה שלא לסגור את הטלוויזיה החינוכית.
  • במרץ 2018 הבובות אוזה ובץ קיבלו חיקויים בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", וגילמו אותם הבדרנים שני כהן ואודי כגן. וביוני 2021 דמותו של שבי קיבלה חיקוי ב"ארץ נהדרת" והופיעה בתור בובה שהפעיל אותה אורי לייזרוביץ'.
  • סרטון שהופץ בפייסבוק בשנת 2018, ובו בץ מברך על הפרס שבו קיבלה הטלוויזיה החינוכית במסגרת פסטיבל "פלייקון" מטעם יוטיוב, בגין מספר מנויים שכלל כיותר מ-100,000 מנויים על הערוץ "חינוכית ראשונים בעולם", כשעל הדרך מפרקים אנשים את הסט של פרפר נחמד ומכניסים את בץ לתוך הקופסה שלידו. הסרטון מהווה מחאה של עובדי הערוץ כנגד סגירת החינוכית.
  • דמותו של בץ כיכבה בתשדיר של מחזור בקבוקים של תאגיד המיחזור אל"ה לצד המגיש דן כנר.
  • באחד התוכניות של "דודו מספר לגולו", גולו התוודה לדודו שהוא התאהב באוזה לאחר שהוא צפה בתוכנית "פרפר נחמד".
  • בשנת 2018 יצא סרטון שבו עופרה ויינגרטן מקריאה את העלילה של "משחקי הכס" כסיפור מתוך פרפר נחמד. על כריכת הספר במקום סמל הפרפר של התוכנית, היה דרקון[18].
  • בספיישל "שלום כיתה א'" ששודר בחינוכית בשנת 1994, היה קטע שבו כיכבו שבי ואוזה ובו הם ברכו את העולים לכיתה א'.
  • הדמויות של בץ ואוזה כיכבו בסרטונים של מועדון החינוכית "אחלה דודס" שיצאו בין השנים 1998–2000.
  • באחד הפרומואים של "זהו זה!" ב-1983 כיכבו הבובות של פרפר נחמד.
  • עקב היעלמות הבובות של פרפר נחמד ומבצע החיפוש שלהן, פורסם סרטון בכאן בכיכובו של פינגי הקורא למצוא את חבריו: בץ, אוזה, נולי ושבי ולהחזירן לכאן חינוכית[19]. בנוסף דמויותיהן של בץ, אוזה, נולי ושבי, יחד עם קישקשתא, פורסמו על קרטוני החלב של טרה במטרה למצוא אותן[20][5][21][22][23].
  • דמותו של פינגי הופיעה בסרטון הפתיחה של תוכנית הסטירה "יתוש בראש" כשהיא שודרה לראשונה בשנת 2004, לקראת ראש השנה.
  • דמויותיהם של נולי ובץ התארחו בספיישל "בוחרים בחפרנים 2020" כשהם מופיעים בין היתר, בפרודיה של התכנית "להציל את חיות הבר", "להציל את חיות הבד".
  • בסרטון פרסומת של רשת "שופרסל" שפורסם ביולי 2020 שליחת הרשת "גילי" (שמגלם אילן פלד) עורכת הצגת תיאטרון בובות לאפי בן ישראל עם בובות מאולתרות של נולי ובץ עשויות משקית ניילון ואבטיח, כשהיא שרה שיר המבוסס על השיר "מי שטוב לו ושמח".
  • בסדרה "סברי מרנן", בפרק "חג המחזמר", הופיעה השורה בשיר של ריקי: ”גם אם אוזה תתחתן פתאום עם בץ.”
  • באחד מפרקי הסדרה "שמש", שמש אמר שששי אינו יודע להבדיל בין אוזה לשבי.
  • באחד התוכניות של "מי בא אל קישקשתא" שוחח קישקשתא עם שבי.
  • דמותו של בץ כיכבה בספיישל של התכנית "תריץ אחורה" שעסק בטלוויזיה החינוכית.
  • בתוכנית "ערב אדיר" נעשתה פרודיה על פרפר נחמד שמתרחשת בהתנחלויות. בכיכובם של דודו (המגולם על ידי רועי בר נתן) והבובה של בץ. ובמערכון אחר באותה תוכנית, שבהם השניים מככבים, בץ מחליט להיות ראפר ולקרוא לעצמו "צבלימינל" (פרפרזה לשמו של הראפר סבלימינל). כמו כן, בץ כיכב במערכון נוסף שבו כיכבו פיסטוק, רגע וחביתוש.
  • התכנית פרפר נחמד הוזכרה בתוכנית התחקירים הסטירית "שערורייה" בהקשר של דוגמה לתוכנית טלוויזיה לילדים בפרק "התכנית שלא שודרה".
  • אחד הספרים שאמיר (אדיר מילר) קורא בסדרה "רמזור" נקרא "פרפר לא נחמד, מאת: דודו זר".
  • בחגיגות ה-40 שנה של החינוכית בשנת 2006 חברת גוגל ציירה דודל לכבוד החגיגות, דמותה של אוזה הופיעה לצד דמותו של קישקשתא ולמעלה הראו פרפרים כמהווה את שם התוכנית.
  • המנחים והבובות התארחו, כל אחד מהם בנפרד, ב"אנחנו כאן" בתקופת "מלחמת חרבות ברזל".

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2022 פרסי הטלוויזיה לילדים ולנוער תוכנית לגיל הרך פרפר נחמד – עונה 1 זכייה
הניהול האמנותי הטוב ביותר בתיה סגל-פיק ומיכאל פיק מועמדות
המוזיקה המקורית הטובה ביותר צליל בירן, דידי שחר, טל בלכרוביץ' ומתן גוב ארי מועמדות
עיצוב התלבושות הטוב ביותר גל בונט מועמדות

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שושנה צחור, "פרפר נחמד – סדרת תוכניות טלוויזיה לפעוטות", הד הגן, מו (1982), עמ' 243–248
  • שושנה צחור, "פרפר נחמד (בחלקת אלוהים הקטנה שלי...)", הד הגן, 63, 1 (1998), עמ' 53–55

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לאורך השנים הועלתה הסברה כי "נולי" נקראת על שם נולי עומר, בתו של המשורר ע. הלל, אשר הציע-לכאורה לקרוא לבובה על שמה. לדברים לא נמצא תיעוד כלשהו.
  2. ^ פרפר נחמד – סימנים, סרטון באתר יוטיוב
  3. ^ לי-אור אברבך, אז חזור אליי, פרפר נחמד, באתר nrg‏, 18 ביולי 2008
  4. ^ מירב קריסטל, היה נחמד ונחמד שהיה, באתר ynet, 17 בנובמבר 2006, כולל קטע וידאו מתוך הסדרה
  5. ^ 1 2 רן בוקר, לאן נעלמו הבובות המקוריות של "פרפר נחמד" ו"קישקשתא"?, באתר ynet, 25 בנובמבר 2019
  6. ^ מאת מערכת טיים אאוט, "פרפר נחמד" תחזור לעונה חדשה עם כל הדמויות האהובות, באתר טיים אאוט, ‏4 בפברואר 2020
  7. ^ רז שכניק, תתחדש, בץ, באתר ynet, 20 בפברואר 2020
  8. ^ רן בוקר, "פרפר נחמד" - הגרסה החדשה: משי קלינשטיין ואסתר רדא ינחו, באתר ynet, 5 באפריל 2021
  9. ^ "פרפר נחמד" 2021: אלו השחקנים החדשים שלוהקו, באתר "סרוגים", 5 באפריל 2021
  10. ^ שגיא בן נון‏, הגולם נפתח: "פרפר נחמד" חוזרת עם שורה של ליהוקים חדשים, באתר וואלה!‏, 5 באפריל 2021
  11. ^ מעריב אונליין, ‏"פרפר נחמד" חוזרת למסך - אלו המנחים החדשים שנבחרו, באתר מעריב אונליין, 5 באפריל 2021
  12. ^ כאן ארכיון - אוצרות השידור הישראלי - ככה פינגי צריך לגלות שהוא לא משתתף בעונה החדשה של פרפר נחמד? ומי כן ישתתפו? בץ - עמי וינברג, נולי - איילת לוין, אוזה - מיטל רז, שבי - ג'יל בן דוד. מנחים: משי קלינשטיין, אסתר רדא, אורי בנאי ובן יוסיפוביץ' בקרוב בכאן ילדים | פייסבוק, באתר www.facebook.com
  13. ^ מעריב אונליין, ‏פרפר נחמד יצאה רשמית לדרך: נולה, אוזה שבי ובץ הסירו אבק, באתר מעריב אונליין, 3 במאי 2021
  14. ^ מה הקשר של נינט לתוכנית פרפר נחמד?, באתר "סרוגים", 16 באוגוסט 2021
  15. ^ פרפר נולד: נינט טייב חידשה את שיר הנושא האהוב, באתר כאן
  16. ^ ראו פרפר נחמד, בביצוע זהו זה - פרודיה על החינוכית, סרטון באתר יוטיוב.
  17. ^ דודו זר – שכחתם את דודו
  18. ^ https://twitter.com/racheli82/status/1574647086825365505, Twitter
  19. ^ פינגי מחפש את החברים מפרפר נחמד
  20. ^ אריק ליבוביץ', החדש של טרה והחינוכית: הבובות האבודות, באתר מנהלי שיווק מצייצים, ‏2019-11-25
  21. ^ הבובות של "פרפר נחמד" נעלמו ממחסן החינוכית, באתר "סרוגים", 26 בנובמבר 2019
  22. ^ אחרי 20 שנה, פינגי חוזר כדי להציל את הבובות האבודות מ"החינוכית", באתר מעריב אונליין, 26 בנובמבר 2019
  23. ^ ריבלין מתגייס למבצע להשבת בובות החינוכית שנעלמו, דודו זר: "זה לא אני", באתר וואלה!‏, 27 בנובמבר 2019
הקודם:
2021: קפה עמליה
פרס הטלוויזיה לילדים ולנוער – תוכנית לגיל הרך
2022: פרפר נחמד
הבא:
יפורסם בהמשך