צ'וצ'אריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוף בנפה

צ'וצ'אריה (Ciociaria) היא נפה היסטורית במחוז לאציו באיטליה, שגבולותיה כיום לא מוגדרים. עד המאה ה-19 היא הייתה בשלטון האפיפיור אשר חל על נפת "סטטו פונטפיצ'ו" (Stato Pontificio) ממחוז "קמפניה ומריטימה" (Campagna e Marittima), לא כולל נפות "טרצ'ינה" ו"אגרו פונטיני". היום הנפה ההיסטורית כוללת את צפון נפת "פרוסינונה" (Frosinone) במחוז לאציו.

תושבי החבל מכונים "צ'וצ'ארי" (Ciociari) או ביחיד "צ'וצ'ארו" (Ciociaro). במובן הרחב, המושג "צ'וצ'ארה" מתייחס גם לדרום מחוז לאציו ונושק לדרום אברוצו ומוליזה.

האזור במפת תבליט של אוסף מפות בוותיקן

בימי הביניים כונה האזור בשם "קמפניה". הניב המקומי כונה "צ'וצ'ארו" (ciociaro), ולאחר מכן כונה הניב "קומפנינו". בזמנים המאוחרים המושג "קאמפניה רומנה" (Campagna Romana) הפך למקובל בתור נושא לציור אצל ציירים באירופה.

שם האזור נגזר משמם של סנדלים מסורתיים אשר שימשו את רועי הצאן העניים ביותר שבמרחב בעת שרעו את העדרים בהרי האפנינים.

זוג סנדלים מסורתיים (Ciocie)

"צ'וצ'אריה" הוא שם של אסטרואיד שמספרו 21799.

האונס אחרי הקרב על מונטה קאסינו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ההשתוללות במונטה קאסינו

בימים שלאחר הקרב על מונטה קאסינו

ביצעו חיילי גוּמיֶהצרפתית: Goumier, בני שבטים ערביים ממרוקו ששירתו בצבא הצרפת) השתוללות בסביבה הכפרית של "צ'וצ'אריה" עם רצף של מעשי אונס המוני של נשים ונערות.[1] קורבנות האונס קרויות באיטליה "מרוקינאטה" (Marocchinate) מהמושג "Marocco". הסרט לה צ'וצ'ארה המבוסס על ספרו של אלברטו מורביה "שתי נשים" בבימויו של ויטוריו דה סיקה ובכיכובה של סופיה לורן קיבל את השראתו מאירועי היסטורי זה.

קישורים חיצוניים (באיטלקית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'וצ'אריה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Massacres and Atrocities of WWII in the Axis Countries, באתר George Duncan's Historical Facts of WWII