צ'קריטה ג'וניורס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'קריטה ג'וניורס
מידע כללי
כינוי פונבררו, טריקולור, צ'אקה
תאריך ייסוד 1 במאי 1906
אצטדיון צ'קריטה ג'וניורס, בואנוס איירס
(תכולה: 20,844)
נשיא הקטור לופס
מאמן קלאודיו ביאג'ו
ליגה ליגת המשנה הארגנטינאית
האתר הרשמי
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מועדון הספורט צ'קריטה ג'וניורסספרדית: Club Atletico Chacarita Juniors) הוא מועדון ספורט מהעיר בואנוס איירס, ארגנטינה. המועדון נוסד ב-1 במאי 1906 על ידי קבוצת סוציאליסטים.

הכדורגל הוא הספורט הבולט בו משחק המועדון. בעונה האחרונה הקבוצה שיחקה בליגה השלישית בארגנטינה, ובה סיימה את העונה במקום הראשון באזור A ועלתה לליגה השנייה. הקבוצה שיחקה 60 עונות בליגה הראשונה בארגנטינה, וסיימה מקום ראשון בליגה פעם אחת, ב-1969 (תואר שבו זכו 17 קבוצות לאורך כל השנים).

הקבוצה שיחקה גם בשנות ה-80 בליגה C, ליגת כדורגל לא מקצוענית בכדורגל הארגנטינאי. הקבוצה היריבה למועדון היא מועדון הספורט אטלנטה, והדרבי ביניהם מכונה "הדרבי של ויז'ה קרספו". זהו אחד המפגשים הגדולים בין שתי קבוצות ארגנטינאיות בגלל הקהל הגדול שיש לשתי הקבוצות. היריבות התחילה בשנת 1922 בגלל שצ'קריטה הקימה את האצטדיון שלה במרחק של 100 מטר מהאצטדיון של אטלנטה. זה נמשך עד שנת 1930, ובשנת 1945 צ'קריטה העבירה את אצטדיונה מויז'ה קרספו לסאן מרטין, אך היריבות הגדולה נמשכת עד היום. ב-30 בינואר 2011 נפתח לקהל האצטדיון המחודש של צ'קריטה לאחר חמש שנים ושלושה חודשים בהם שופץ ולקבוצה לא היה מגרש ביתי. במשחק ההשקה הקבוצה שיחקה נגד ארחנטינוס ג'וניורס במשחק שהסתיים בתיקו 0-0. באותו משחק היו 19,000 צופים והזמר אל פולאקו הופיע לאחר המשחק. נשיא הקבוצה משנת 2012 עד היום הוא הקטור לופס.

שחקנים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אצטדיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

האצטדיון של צ'קריטה נפתח מחדש ב-30 בינואר 2011, לאחר שנסגר לבניה מחדש (מטעמי בטיחות מושבי העץ הישנים הוחלפו במושבים מודרניים העשויים מבטון) במאי 2008. כחלק מחגיגות הפתיחה, המועדון ארגן משחק ידידות בין צ'קריטה ג'וניורס לבין ארחנטינוס ג'וניורס, שנגמר 0-0. למאורע המיוחד הזה רק 13,260 מושבים היו פנויים. כאשר השיפוץ ייגמר כולו האצטדיון יכיל קהל של עד 35,000 מושבים.

מושל מחוז בואנוס איירס, דניאל סיולי, היה הדמות הראויה לציון הגדולה ביותר באירוע הפתיחה והיה גם האדם אשר חתך את הסרט המציין את פתיחתו הרשמית של האצטדיון. פעולה זו בוצעה מול פסלו של איסאק לופס, מחווה לשוער, ששיחק את המספר הרב ביותר של משחקים במדי המועדון: 343 משחקים, מ-1937 עד 1952. לבסוף הייתה תצוגה צבעונית של זיקוקים אשר סגרו את הטקס בשכונת ויז'ה מאיפו.

האצטדיון החדש הוקם באותו המיקום שבו היה קודמו, בשכונת ויז'ה מאיפו, בפרטידו סן מרטין. המשחק האחרון ששוחק על ידי צ'קריטה ג'וניורס לפני השיפוץ היה ב-21 באוקטובר 2005, במסגרת הפרימרה B נסיונל. יריבתה הייתה קבוצת הכדורגל טיגרה (בעלת יריבות חזקה עם צ'קריטה ג'וניורס). "אל פונבררו" ניצח את טיגרה באותה המשחק 3-0.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'קריטה ג'וניורס בוויקישיתוף