צוותי הווי פיקוד צפון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף צוות הווי גולני)

במקביל ללהקת פיקוד הצפון, פעלו בפיקוד הצפון להקות משנה וצוותי הווי, ביניהם צוות הווי פיקוד צפון, שלישיית פיקוד צפון, להקת אילן, להקת גולני, צוות הווי גולני. צוות הווי צפון ב-1973 היה שלישית מיכל עם מיכל וול (תדמור)שמוליק וילוז'ני ויורם ביתן.הצוות הופיע בעיקר בצפון ,בגולן ומעבר לקו סוריה לבנון לחיילי צהל במלחמת יום הכיפורים, לאחר שנה הצוות הפך ללהקה עם השיר "אל תתנו לו "שכתבו מנחם מלינק מילים ואילן גילבוע לחן כמו כן את השיר אשה בארובה יוסי ברוקס זל ביצע.צוות הווי פיקוד צפון הוקם בשנת 1971 ופורק בשנת 1975. בזמן זה הפיק שתי תוכניות.

התוכנית הראשונה נקראה "פלאים בצפון" שהופקה ב-1971. בשירי התוכנית היו "פלאים בצפון", "עמנואלה", "אולי ננסה", "צהוב של לימונים", "בלדה לבת האסטרונאות", "סבא צפון". השירים הללו יצאו על תקליט משותף עם צוות הווי גולני, ותפסו על התקליט צד אחד בו. הצוות מנה שבעה זמרים, בהם אלי מנטבר וגדעון זר (אחיו של דודו זר). עם הצוות עבד בעיקר אלדד שרים כמנהלה המוזיקלי. הצוות פורק באותה שנה.

בשנת 1975 הצוות הוקם מחדש עם אנשים אחרים שהפיקו תוכנית חדשה שלא נשאה שם, היא הייתה תוכניתה השנייה של להקה. הצוות הקליט שלושה שירים לסינגל שיצא יחד עם שירים נוספים של צוותי הווי נוספים, בין השירים שלהם היו "על הבוקר", "בוא נרד לטבריה" ו"שולה מעפולה" (נקרא גם "מעשה בבתולה"). זו הייתה הופעתו האחרונה של צוות הווי פיקוד צפון.

שלישיית פיקוד צפון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלישיית פיקוד צפון
פיקוד פיקוד צפון
מקימים אפי נצר
תקופת הפעילות 1966–הווה (כ־58 שנים)
תוכניות 1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלישיית פיקוד צפון הוקמה בשנת 1966, הייתה לשלישיית הבנות הראשונה בצה"ל ומנתה את חוה אלברשטיין (אלט וגיטרה), חיותה דביר (אלט) ומירי פליקס (סופרן). השלישייה הזו פעלה יחד עם אפי נצר כמנהל המוזיקלי שלה, והפיקה שתי תוכניות שלא נשאו שם. בין שיריה אפשר למצוא את השירים "קוראים לנו ללכת", "סודות", "יש לו", "שיר מקאברי (בלדה אירית)" וגם גרסת כיסוי ל"שיר אפור" שבמקור היה של שלישיית גשר הירקון שנתיים קודם לכן. שלישייה זו הקליטה את השירים לרדיו בלבד על תקליטי שדרים, לפעמים אפילו מאולפן ההקלטות הביתי של נצר, ולא הוציאה תקליטים מסחריים בצורה מסודרת לשוק האזרחי. השלישייה פורקה באותה שנה.

להקת אילן[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת אילן
פיקוד חטיבת גולני, פיקוד צפון
תקופת הפעילות 19521954 (כשנתיים)
תוכניות 5
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להקת אילן הוקמה בשנת 1952 והייתה שייכת לחטיבת גולני. הלהקה למעשה הפיקה בשנתיים, חמש תוכניות ובסוף שנת 1954 אוחדה יחד עם להקת פיקוד הצפון שזה עתה הוקמה. בין חברי להקת אילן: אביבה מרקס, אברהם דוד, אדולפו פלטה, אסתרק'ה נהרי, חנה אהרוני, מירי מגנוס, משה לזרה, נטע ברדיצ'בסקי, צביה חדד ברזילי, פולדי שצמן, פפה פלטה, צדוק סביר, שאול בן-עטר. כשאוחדה יחד עם להקת פיקוד צפון היה שם כבר בין היתר השחקן יעקב בודו.

להקת גולני[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת גולני
פיקוד חטיבת גולני, פיקוד צפון
תקופת הפעילות 1969–הווה (כ־55 שנים)
תוכניות 1
התוכנית הראשונה במוצב רוח
תקליטים 1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להקת גולני הוקמה ב-1969, בזמן מלחמת ההתשה הלהקה הפיקה את התוכנית "במוצב רוח", בבימויו של עזרא דגן וניהולו המוזיקלי של המלחין יעקב הולנדר, ממנה הצליחו השירים "עלמות"(דודו ברק/יעקב הולנדר) ו"ששת ימי המעשה", שמילותיהם נכתבו על ידי דודו ברק ויורם טהרלב (בהתאמה). "ששת ימי המעשה" נכתב עבור הצגת הבידור "דבר מצחיק קרה לי בדרך לסואץ" שעלתה שנתיים קודם לכן. התוכנית יצאה על אריך נגן מסחרי, והיה לאריך הנגן הראשון שהוציאה להקת משנה בפיקוד צפון. היו בו 12 שירים, עשרה מהם לא חדרו לתודעת הציבור. שירי התוכנית: ששת ימי המעשה, תנו לרקוד סירטאקי, הבלתי אפשרי, זוכר אני, לא אכפת לה, מרש גולני, עלמות, צהריים, חורף ברמה, סופו המר של הרס"ר, נומה ילדון, ערב טוב.

צוות הווי גולני[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות הווי גולני
פיקוד חטיבת גולני, פיקוד צפון
תקופת הפעילות 19711973 (כשנתיים)
תוכניות 1
התוכנית הראשונה זה לא הולך ברגל
תקליטים 1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צוות הווי גולני הוקם ב-1971, פעל שנה בלבד והפיק את התוכנית "זה לא הולך ברגל", עם עיבודים והדרכה מוזיקלית של אריה לבנון. התוכנית הייתה קרש קפיצה לנורית גלרון שהייתה חלק מהצוות, ולצידה שרה בדישי ואבי בטלהיים. בין שיריו בלטו במיוחד השירים: "מוצאי שבת" ו"ג'בל רוס" (בעברית: הר דב). שירים נוספים היו: זה לא הולך ברגל, המלאך של גולני, גו גולני, הלוך וחטוף.

התוכנית יצאה על תקליט משותף עם צוות הווי פיקוד צפון ותפסה צד אחד בו, שכלל את ששת השירים הללו. שיר נוסף שהיה חלק מהתוכנית, היה "עשר המכות". הוא לא יצא על התקליט, אלא על תקליט שדרים בודד לרדיו בלבד.

הצוות פורק, וכעבור שנתיים הוקם מחדש, במהלך מלחמת יום כיפור, בשל המלחמה, והופיע עם כמה שירים חדשים, הבולט בהם הפך ללהיט ענק, "על שלושה פשעי דמשק" שכתבה זרובבלה ששונקין והלחין יאיר מילר (לימים הוקלט השיר על ידי סולן הלהקה משה הלל). הצוות פורק כעבור מספר חודשים מועטים ולא קם מחדש שוב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]