ציור (1946)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציור
Painting
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
מידע כללי
צייר פרנסיס בייקון (צייר)
תאריך יצירה 1946
טכניקה וחומרים שמן ופסטל על בד פשתן
ממדים בס"מ
אורך 197.8
רוחב 132.1
גובה 77.875 אינץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
זרם אמנותי אמנות מודרנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר יצירה 229.1948 (המוזיאון לאמנות מודרנית) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המוזיאון לאמנות מודרנית, ניו יורק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"ציור" (באנגלית: Painting) הוא ציור מאת הצייר הבריטי פרנסיס בייקון משנת 1946. הציור, הנחשב לאחת מן היצירות החשובות שלאחר מלחמת העולם השנייה.

במרכז התיאור הסוריאליסטי של בייקון נמצאה תיאור של דמות, מופשטת למחצה, המוסתרת תחת מטריה שחורה. במקום בו אמור להימצא כיס החליפה שלה מתואר כתם צהוב. היא מוצבת על מעין בימה מעוגלת, חלל האופייני לציורים נוספים של בייקון. מאחורי הדמות מצויה גווייה פשוטת עור, התלויה בעזרת חבלים. הגווייה המאזכרת יצירות ידועות כגון "שור שחוט" (1655) מאת רמברנדט, או ציורו של חיים סוטין "בקר שחוט". צורות גרפיות בצבע ורוד בהיר מדגישות את תנוחת הגווייה והופכות אותה למעין תיאור של צליבה.

בייקון העיד בראיון עמו כי הציור והדימויים שבו נולדו מתוך מקריות ש"הצטברה" בציור.

האמן וידידו של בייקון גרהם סטרלנד (Graham Sutherland) ראה את הציור בסטודיו של בייקון והמליץ לסוחרת האמנות שלו, אריקה בראוזן (Erica Brausen), לצפות ביצירה. בראוזן ביקרה בסטודיו בסתיו 1946 ורכשה את היצירה תמורת 200 פאונד. היצירה הוצגה בכמה תערוכות קבוצתיות וביניהם בתצוגה הבריטית של "התערוכה הבינלאומית לאמנות מודרנית" ( Exposition internationale d'arte moderne), שהתקיימה ב-1946 במוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית (כיום מרכז ז'ורז' פומפידו).

בשנת 1948 קנה אוצר האמנות אלפרד באר (Alfred H. Barr) את הציור עבור המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. בייקון, ששהה באותה עת במונטה קרלו, כתב לסטרלנד וביקש ממנו למרוח פיקסטיב (ציפוי הגנה שקוף) על חלקי הפסטל שבציור לפני שישלח לארצות הברית, במטרה להגן עליו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]