צעירים בליבם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צעירים בליבם
Young at Heart
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על Four Daughters עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי גורדון דאגלס
הופק בידי הנרי בלאנק
תסריט לנור קופי, ג'וליוס אפשטיין
עריכה ויליאם זיגלר
שחקנים ראשיים דוריס דיי, פרנק סינטרה
מוזיקה ריי הינדורף
צילום טד מקורד
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה דצמבר 1954
משך הקרנה 117 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צעירים בליבם (אנגלית: Young at Heart) הוא סרט דרמה רומנטית מוזיקלית שהופקה באולפני האחים וורנר. את הסרט ביים גורדון דאגלס והוא היה גרסה מחדשת לסרט "ארבע האחיות" משנת 1938. בסרט זה משתפים פעולה בפעם היחידה שניים מגדולי כוכבי המוזיקה של אותן השנים, פרנק סינטרה ודוריס דיי. הסרט צולם בשחור לבן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במדינת קונטיקט שבארצות הברית, מתגורר הפרופסור למוזיקה האלמן גראוגרי טאטל (רוברט קית') עם שלוש בנותיו, החולקות עמו את אהבתו למוזיקת מקהלה. פראן (דורותי מלון) בתו הבכורה, מתארסת לאחר שבעה מפגשים בלבד לרוברט נרי (אלן האלה הבן) השמנמן והמצליח. אמי (אליזבת פרסר), הלא החלטית לגבי מעריצה ארנסט ניקולס (לוני צ'פמן), לא ממהרת להתחתן בקרוב. לבת הצעירה לורי (דוריס דיי) אין מחזר ולדעתה הבעיה עם רוב הזוגות הצעירים היא שאין הם צוחקים מספיק, כי ברגע שהם מתחתנים הם הופכים לרציניים מידי. לורי מציעה בבדיחות הדעת לאמי הצעה של "כפול או כלום", או שהן יתחתנו יחדיו או שהן יישארו רווקות מזדקנות.

זמן קצר לאחר מכן, אלכס ברוק (גיג יאנג), מלחין בעל ביטחון עצמי רב ואוהב כלבים, מציג את עצמו לגאורגי כבנו של חבר ותיק. בעזרת שטף דיבורו וביטחונו העצמי הוא מצליח לתמרן את גאורגי כך שיזמינו להתגורר באחד החדרים בבית משפחת טוטל. בזמן שהוא מלחין מחזמר שאותו הוא הוזמן לכתוב לברודוויי. אלכס מקסים את שלוש בנותיו של גאורגי, אך מתאהב בבתו הצעירה לורי ואף מעניק לה צמיד בעת בילוי משותף בחוף הים. לא חולף זמן רב וברני סלואן (פרנק סינטרה) מגיע העירה כדי לעבוד עם אלכס על המחזמר, ולמרות התנהגותו הקודרת לורי ודודתה מסבירות לו פנים. לורי, לאחר שהקשיבה לברני מונה את חוסר מזלו ומתלונן על כך שהגורל פנה נגדו, מנסה לשפר את גישתו כלפי החיים. היא מכירה בכישרונו הבלתי מנוצל ומעודדת אותו להשלים שיר שכתב ולא סיימו. אף על פי שהוא מסתיר את הרגשתו האמיתית מאחורי מחוות ציניות, מאמציה נוגעים לליבו. זמן קצר לאחר מכן כאשר אלכס מציע אירוסים ללורי היא מסכימה באומרה, "זה יכול להיות כיף", השניים מודיעים על כך במסיבת יום ההולדת של גאורגי. מופתעת מההודעה מחליטה פראן להקדים את תאריך חתונתה. אמי, שהתאהבה בחשאי באלכס, נכנסת למצוקה רגשית, אך לורי טועה ולא מבינה את הסיבה לדמעותיה. לאחר מכן מתחיל ברני להימנע מלפגוש את המשפחה, אך לורי מחפשת אותו ביום חתונתה. לאחר שהיא מוצאת אותו הוא מודה באהבתו אליה, ואף מגלה ללורי כי אחותה, אמי, מאוהבת בסתר באלכס, בעלה לעתיד. על אף שהיא מסרבת להאמין לו בתחילה, לורי מבינה במהירות כי ברני צודק בדבריו לגבי אמי. בחושבה כי היא עושה את הדבר הנכון לגבי כולם, היא שולחת מברק למשפחתה ובו היא מודיעה כי היא בורחת להתחתן עם ברני, המברק מגיע כאשר החברים והמשפחה מתאספים לטקס החתונה. ארנסט, חברה של אמי, מבין כי המשפחה נמצאת בשיתוק ולוקח שליטה על האירוע, ומודיע לקהל האורחים כי החתונה מבוטלת.

כמה חודשים לאחר מכן, ארני ולורי חיים בצורה חסכונית בעיר ניו יורק מהכסף שברני מרוויח כנגן פסנתר בברים. על אף שפרסם כמה שירים שלא הצליחו, לורי ממשיכה לעודד אותו לסיים את השיר אותו החל לכתוב בתקופה בה רק הכירו. בגלל מחסור בכסף לממן את הנסיעה, מחמיץ ברני הזדמנות להרוויח כסף רב בסיבוב הופעות עם להקה בדרום אמריקה. למרות בעיותיהם הכספיות ודיכאונו המתגבר של ברני, מבינה לורי כי היא באמת ובתמים אוהבת אותו, אפילו לאחר שתבע ממנה בהתקף קנאות כי תמשכן את הצמיד, אותו נתן לה אלכס בפגישתם בחוף הים. בחג המולד, פודה ברני את הצמיד והם נוסעים לבית משפחתה של לורי לחג. אלכס, שהמחזמר שכתב הפך להצלחה, מצטרף גם הוא אל המשפחה בחג. כאשר לורי ואלכס מוצאים רגע לבד, היא מחזירה לאלכס את הצמיד, אך ברני, שצפה בהם, חושב בטעות כי לורי עדיין מאוהבת באלכס. אלכס שצריך להגיע אל תחנת הרכבת, מוסע לשם בידי ברני במכוניתו של רוברט, בעלה של פראן. רוברט נוסע עימם ויורד בבית המרקחת וברני ואלכס ממשיכים אל תחנת הרכבת. בדרכו חזרה אל בית משפחת טאטל בסופת שלגים עזה, גורם ברני בכוונה לתאונה, לאחר שנסע ללא אורות ונגד כיוון התנועה. בינתיים אימי, שעתה היא מאורסת לארנסט, מתוודה בפני לורי כי בעבר היא אהבה את אלכס, אך רגשותיה השתנו כאשר ראתה איך ארנסט טיפל במשפחה המזועזעת לאחר שהיא וברני ברחו כדי להתחתן. כאשר לורי מתחילה לבכות על כך שהיא אינה יכולה לגרום לברני להאמין כי היא אוהבת אותו, מודיעים לבני משפחה על התאונה בה מעורבת מכוניתו של רוברט. בהאמינה כי רוברט נפצע באופן קשה, בוכה פראן על כך שהיא לקחה את בעלה רוברט כמובן מאליו. אך כאשר המשפחה מגיעה אל בית החולים, הם מבינים כי ברני הוא זה שנפצע קשה. לורי, הבוכייה מספרת לברני, מחוסר ההכרה, כי היא נושאת את ילדם. על אף שהרופאים נותנים תקווה מועטה להצלתו, נלקח ברני אל חדר הניתוח. שנה לאחר מכן, לאחר שהתאושש, בזמן שהוא, לורי והתינוק חוגגים את חג הפסחא בבית המשפחה, מנגן ברני את השיר שסוף סוף הצליח לסיים.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירים מפסקול הסרט ראו אור באלבום משותף של דוריס דיי ופרנק סינטרה, שנקרא גם הוא "Young at Heart". האלבום הגיע אל המקום ה-11 במצעד הבילבורד והסינגל של האלבום הגיע אל המקום השני במצעד. האלבום נחשב לאלבום בו חזר סינטרה אל פסגת המוזיקה לאחר סדרה לא מוצלחת של אלבומים. השיר, "Young at Heart", היה כל כך מוצלח עד שהסרט נקרא על שמו ולא ההפך, כפי שבדרך כלל נהוג, עד לאותו הזמן הסרט שנמצא בשלבי עריכה מתקדמים, עדיין היה ללא שם.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרנק סינטרה - ברני סלואן
  • דוריס דיי - לורי טאטל
  • גיג יאנג - אלכס ברוק
  • דורותי מלון - פראן ברוק
  • אליזבת פראסר - אמי טאטל
  • רורסט קית' - גאורגי טאטל
  • לוני צ'אפמן - ארנסט ניקולס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צעירים בליבם בוויקישיתוף