וין אדאמי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קאי ווין)
וין אדאמי
Winn Adami
וין אדאמי
וין אדאמי
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה ראשונה עונה 1 של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה אחרונה פרק סיום הסדרה של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
מספר הופעות 14 פרקים של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
גילום הדמות לואיז פלטשר
מידע
גזע באג'ורנית
מין נקבה
מקצוע ודק
קאי
ממלאת מקום השר הראשון (ראש ממשלה בפועל)
שיוך באג'ור
רוחות הפא
אזרחות באג'ורנית
תאריך פטירה 2375
סיבת המוות נהרגת על ידי דוקאט במערות האש של באג'ור
דמויות קשורות
חברים השר ג'ארו
דוקאט
אויבים בנג'מין סיסקו
קירה נריס
בראייל אנטוס
קייקו או'בריאן

קאי וין אדאמיאנגלית: Winn Adami) היא דמות בדיונית אנטגוניסטית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", המופיעה בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". דמותה מגולמת בידי השחקנית לואיז פלטשר.

בתחילה וין משמשת כ-"ודק", אשת כמורה באג'ורנית. בהמשך, ובעקבות מותה של קאי אופקה סולאן, היא מתמנה לתפקיד ה-"קאי", המנהיגה הרוחנית העליונה של העם הבאג'ורני, ובמשך זמן קצר אף משמשת כממלאת-מקום השר הראשון (תואר המקביל ל-"ראש ממשלה בפועל"). בסופו של דבר, וין מתנערת מ-"הנביאים האמיתיים" של באג'ור (החייזרים החיים בתוך חור התולעת), והולכת בעקבותיהם של אויביהם - "נביאי השקר" (רוחות הפא).

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

וין אדאמי החזיקה את התואר "ודק" במהלך הכיבוש הקרדאסי של באג'ור, וטענה לאחר מכן כי הוכתה נמרצות על שלימדה לימודי דת. היא בזה לבאג'ורנים אשר נלחמו בתאי התנגדות מחתרתיים, משום שחשה שהיא לא קיבלה מספיק הכרה על עזרתה במאבק לשחרור באג'ור.

ודק וין, בהופעתה הראשונה בסדרה, מביעה התנגדות ללימודיה של קייקו או'בריאן בבית-הספר שהקימה על תחנת החלל חלל עמוק 9[1]. בפרט, היא מתנגדת לכך שקייקו מלמדת אודות חור התולעת מנקודת מבט מדעית-אינפורמטיבית בלבד, במקום ללמד את המיתוסים הדתיים הבאג'ורניים, המתייחסים אל חור התולעת כאל "המקדש השמיימי". וין רואה בלימודים המבוססים על מדע בלבד כחילול הקודש, ובסופו של דבר - השפעתה מובילה לכך שכל התלמידים הבאג'ורניים מפסיקים את לימודם בבית הספר. מאוחר יותר, פצצה מתפוצצת בתוך בית-הספר. קומנדר סיסקו נפגש על באג'ור עם ודק בראייל, ומבקש ממנו לנזוף בווין באופן פומבי, לפני שהיא מעוררת עוד אלימות, אולם הוא מסרב להיכנס לעימות. וין מנחה את אחת מתומכיה להתנקש בבראייל, היריב העיקרי של וין בעצרת הוודקים. במהלך נאומו של בראייל, הקורא לקץ הסכסוך בנוגע לבית-ספר, מתבצע ניסיון ההתנקשות - אשר נכשל. למרות חשדותיה של מייג'ור קירה, מעורבותה של וין בניסיון ההתנקשות מעולם לא הוכח.

מאוחר יותר, וין, השאפתנית והאופורטוניסטית, מטפחת קשרים עם קבוצה קיצונית של באג'ורנים בשם "המעגל", המונהגת על ידי השר ג'ארו אסה. מטרתו של חוג זה הייתה לסלק מבאג'ור את כל ההשפעות החיצוניות, לרבות הפדרציה. מטרה זו משרתת את וין, המעוניינת להיפטר מקומנדר סיסקו, שכן היא ממורמרת שהוא, שאיננו באג'ורני, נבחר להיות השליח של הנביאים. הגמול שאנשי המעגל מציעים לה בתמורה לתמיכתה בהם: הערובה להפיכתה לקאי הבאה. אולם בסופו של דבר מתגלה כי הקרדאסים היו אלו אשר סיפקו ציוד ונשק לאנשי "המעגל". מייג'ור קירה מצליח להסתנן אל תוך ישיבת מועצה, ומציגה את הראיות לכך בפני השרים. וין מיד "עוברת צד", ואומרת בפומבי לשר ג'ארו כי אם אכן הוא מאמין שהקרדאסים לא סיפקו נשק לאנשי "המעגל" - לא צריכה להיות לו התנגדות כי הראיות ייבחנו.

כאשר הבחירות לתפקיד הקאי הבא קרבות, ודק בראייל מסתמן כמועמד הפופולרי והמוביל. ימים ספורים לפני הבחירות ודק וין מקבלת לידיה מידע חדש אודות הטבח בעמק קנדרה (הריגתם של עשרות מורדים באג'ורנים על ידי חיילים קרדאסיים, במהלך הכיבוש), ומרמה את מייג'ור קירה לחקור את מעורבותו בטבח של בראייל, אשר במקרה נמצא במערכת יחסים רומנטית עם קירה באותה העת. בסופו של דבר, בראייל מסיר את מועמדותו, וכתוצאה מכך - וין נבחרת להיות הקאי. אף על פי שמאוחר יותר קירה מצליחה להוכיח את חפותו של בראייל - הוא בוחר שלא לחשף את האמת, והיא שקאי אופקה שיתפה פעולה עם הקרדאסיים - מהלך שהיא למותם של 43 מורדים, לרבות הבן שלה, אבל הציל את חייהם של אלפי באג'ורנים אחרים. במהלך השנים, בראייל שומר על הסוד, על מנת להגן על העם הבאג'ורני ולשמור על דתם[2].

זמן לא רב לאחר מינויה לקאי, כאשר השר הראשון של הממשלה הזמנית הולך לעולמו בנסיבות טבעיות, קאי וין ממונה להיות ממלאת מקומו. במסגרת תפקידה, היא מצליחה להסתכסך עם קבוצת חקלאים בראשות שקאר, מנהיג התנגדות בתקופת הכיבוש, ואיכר כיום. בעקבות ההתקוממות של האנשים, שקאר ואנשיו נערכים להילחם עם כוחות הביטחון שנשלחו על ידי קאי וין. שקאר מצליח להימנע מעימות וליישר את ההדורים עם כוחות הביטחון ללא אלימות. שקאר קורא תיגר על מנהיגותה של וין, ובעידודה של קירה נריס הוא מציג את מועמדותו לתפקיד השר הראשון בבחירות הקרובות. בשל הפופולריות העצומה שלו, וין נאלצת לפרוש מן המירוץ ולהביע תמיכה במועמדותו.

בתקופת כהונתה, הן כוודק והן כקאי, וין תמיד הוכיחה עצמה להיות אנוכית, שחצנית ותאבת כוח. היא הייתה מוכנה לעשות הכל, ולבגוד בכל דבר על מנת לקדם את הקריירה ואת האג'נדה שלה. מאחר שהיא מעולם לא זכתה כי הנביאים יופיעו בפניה בחיזיון, היא קנאית כלפי כל האחרים אשר הנביאים כן הופיעו בפניהם, ובעיקר - שליח הנביאים, שאיננו באג'ורני בעצמו, סיסקו.

בימים האחרונים של מלחמת הדומיניון, וין סוף סוף מאמינה כי קיבלה חיזיון מהנביאים, אשר אומרים לה כי מדריך יופיע בקרוב בפניה. במציאות, חיזיון זה הגיע אליה מאויביהם של הנביאים של באג'ור - מ"רוחות הפא", נביאי השקר; ה"מדריך" שנשלח אליה הוא לא אחר מאשר דוקאט, אשר עבר ניתוח קוסמטי על מנת להיראות כמו באג'ורני.

וין ודוקאט הופכים להיות מאהבים, והוא משכנע אותה שעל מנת להחזיר את באג'ור לשיא ימיה, עליה לשחרר את רוחות הפא, אשר לטענתו הם הנביאים האמיתיים של באג'ור. כדי לעשות זאת, וין משיגה את ה-"קוסט אמוג'ן" - ספר אסור, שמתגלה כי דפיו חלקים. כאשר סולבור, משרתה של וין, מגלה מה השניים מתכננים, הוא חושף את זהותו האמיתית של דוקאט ומאיים לחשוף אותם. על מנת למנוע ממנו את הגילוי הזה, וין הורגת אותו, וכאשר טיפת דמו מטפטפת מהסכין אל הספר - הטקסט של ה-"קוסט אמוג'ן" נחשף. מאוחר יותר, כאשר דוקאט מנסה לקרוא את הטקטס לבדו, הוא מתעוור (שכן רק "קאי" יכול לקרוא את הטקסט), והוא מגורש אל הרחוב על ידי קאי וין. לאחר שלמדה את הטקסט, וין מגלה כי יש רק דרך אחת לשחרר את רוחות הפא ממערות האש, ומזמינה את דוקאט לחזור אליה.

בפרק סיום הסדרה "What You Leave Behind", לאחר שמסתיים הקרב על קרדאסיה, וין ודוקאט מגיעים אל מערות האש. סיסקו, בהדרכתם של הנביאים האמיתיים, מגיע אף הוא לשם, על מנת להתעמת עם דוקאט. בעוד שסיסקו ודוקאט נאבקים זה בזה, קאי וין מבינה שהיא עשתה את הבחירות הלא נכונות. בניסיון לתקן את מה שהיא עשתה ולגאול את עצמה, היא מנסה לזרוק את הקוסט-אמוג'ן - הספר של רוחות הפא - אל תוך האש, על מנת להשמיד אותו. אולם בטרם היא מספיקה לעשות זאת, דוקאט הורג אותה ונוטל את הספר לידיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הפרק "In the Hands of the Prophets" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".
  2. ^ הפרק "The Collaborator" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".