קארי אנדרווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
קארי אנדרווד
Carrie Underwood
קארי אנדרווד, 2010
קארי אנדרווד, 2010
לידה 10 במרץ 1983 (בת 41)
שקוטה, אוקלהומה, ארצות הברית
שם לידה Carrie Marie Underwood עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2005
מקום לימודים אוניברסיטת המדינה נורת'איסטרן עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קאנטרי, פופ קאנטרי
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, פסנתר, מפוחית פה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Arista Nashville
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קארי מרי אנדרוודאנגלית: Carrie Marie Underwood; נולדה ב-10 במרץ 1983) היא זמרת, שחקנית ופזמונאית קאנטרי אמריקאית, זוכת העונה הרביעית של אמריקן איידול לשנת 2005.

מאז זכייתה, אנדרווד נחשבת לאחת מזמרות הקאנטרי המצליחות בעולם, ומהמשפיעות על הז'אנר. אנדרווד זכתה בתחום המוזיקלי, ביותר מ-60 פרסים על השפעתה והצלחתה בתחום. ביניהם: מועמדת כ-10 פעמים לפרס גראמי, וזכייה ב-7 פרסי גראמי. מועמדת ל-15 פרסי בילבורד וזכייה ב-14 פרסים. מכירת אלבומיה מסתכמת ביותר מ-23 מיליון אלבומים בכל העולם.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדרווד נולדה לסטפן וקרול, במסקוג'י ולאחר מכן עברה לצ'יקוטה, עיירה קטנה באוקלהומה. יש לה שתי אחיות מבוגרות ממנה, שאנה וסטפני. אנדרווד חלמה תמיד להיות זמרת ואף עברה לנאשוויל בניסיון להתפרסם. בשנת 2005 אנדרווד זכתה לפריצתה הגדולה, כשגברה על בו בייס וזכתה בעונה הרביעית של התוכנית אמריקן איידול והפכה לכוכבת בן לילה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארי אנדרווד בהופעה, 2006

2005: Some Hearts[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פריצתה הגדולה באמריקן איידול, ביוני 2005 יצא הסינגל הראשון שלה, "Inside Your Heaven". הסינגל נחל הצלחה מסחררת והגיע למקום הראשון במצעד המכירות האמריקני.

בנובמבר 2005, חודשים ספורים לאחר זכייתה, הוציאה אנדרווד את אלבום הבכורה שלה, Some Hearts, שמכר עד היום מעל ל-6 מיליון עותקים וקיבל פלטינה מחומשת. Some Hearts הוא אלבום הבכורה הנמכר ביותר מאז Fallen של להקת הרוק, אוונסנס מ-2003, והנמכר במהירות הגבוהה ביותר בז'אנר הקאנטרי אי פעם.

כמו כן אלבום הבכורה הנמכר ביותר מכל אלבומי יוצאי אמריקן איידול למיניהם. האלבום הוא גם הנמכר ביותר בשנה של הבילבורד (נובמבר 2005-נובמבר 2006), והאלבום השלישי הנמכר ביותר בשנת 2006. מתוך האלבום יצא לאורו עד כה חמישה סינגלים: "Inside Your Heaven", "Jesus, Take The Wheel", "Don't Forget To Remember Me", "Some Hearts" והאחרון שבהם, "Wasted". כול הסינגלים זכו להצלחה. האלבום זיכתה אותה ב-3 פרסי גראמי: תגלית השנה, זמרת הקאנטרי ושיר הקאנטרי (על "Jesus, Take The Wheel"). הלהיט הגדול ביותר שיצא מן האלבום, והיה לאחד מן הלהיטים של שנת 2007, הוא אחד מן שיריה המצליחים של אנדרווד, "Before He Cheats".

ב-24 באפריל 2007, הוציאה אנדרווד את הסינגל "I'll Stand by You" כחלק מתוכנית ההתרמה "Idol Gives Back". הקליפ של הסינגל מראה את ביקורה של אנדרווד באפריקה, בו היא שרה לילדים וביקרה במרפאות לחולי איידס.

2007: Carnival Ride[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה השני, Carnival Ride, יצא ב-23 באוקטובר 2007. הסינגל הראשון מתוך האלבום נקרא "So Small" והופץ ב-31 ביולי. סינגלים נוספים אשר הוציאה מהאלבום הם "All-American Girl" ,"Last Name", "Just a Dream".

2009: Play On[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומה השלישי, Play On, יצא ב-3 בנובמבר 2009 והגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי. בינתיים, יצאו שלושה סינגלים מן האלבום: "Cowboy Casanova", שזכה להצלחה במוזיקת הקאנטרי, השני, "Temporary Home", שהגיע למקום הראשון במצעד שירי הקאנטרי והפך להיות הלהיט מספר #12 שהגיע למקום הראשון בקריירה המוזיקלית של אנדרווד והסינגל האחרון מהאלבום הוא "Undo It".

באפריל 2009, זכתה בפרס מוזיקאית השנה ב"טקס פרסי מוזיקת הקאנטרי". [1] ושנה לאחר מכן באותו הטקס זכתה שוב בפרס מוזיקאית השנה-האשה הראשונה שזכתה באותו הפרס פעמיים (ושנתיים ברצף, לצורך העניין).

בשנת 2021 הופיעה אנדרווד בתפקיד אורח בסדרה קוברה קאי שם גילמה את עצמה בפרק התשיעי בעונה הרביעית-"הנפילה"

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדרווד הייתה במערכת יחסים בין השנים 2007 ל-2008, עם השחקן צ'ייס קרופורד. בשנת 2008 החלה אנדרווד לצאת עם שחקן ההוקי קרח הקנדי מייק פישר. השניים התארסו בדצמבר 2009[2] והתחתנו ב - 10 ביולי 2010. לזוג ילד שנולד בפברואר 2015 וילד נוסף שנולד ב-2019. בין שתי הלידות אנדרווד עברה שלוש הפלות לא רצויות. באותה תקופה היא כתבה את האלבום Cry Pretty שהושפע מזה מאוד.[3]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי להיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה עבודה מועמדת תוצאה מקור
2020 פרסי איגוד מוזיקת הקאנטרי בדרן השנה קארי אנדרווד מועמדות [4]
זמרת השנה מועמדות
2024 פרס בחירת הקהל זמרת הקאנטרי של השנה מועמדות [5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קארי אנדרווד - פרסים
הקודם:
2018–2021: בלייק שלטון
פרס בחירת הקהל לאמן הקאנטרי של השנה
2022: קארי אנדרווד
הבא: