קארמה (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קארמה
קארמה, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת New Mutants Vol.2 #11 מיוני 2004. אמנות מאת כריס בצ'לו.
קארמה, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת New Mutants Vol.2 #11 מיוני 2004. אמנות מאת כריס בצ'לו.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Team-Up #100
(דצמבר 1980)
יוצרים כריס קלרמונט
פרנק מילר
מידע
שם אמיתי שיאן קוי מאן
כינויים שאן
סטטוס פעיל
מקצוע גיבור-על, ספרן, מורה בית ספר
נטייה טובה
כוחות טלפתיה
דיבוק מוחי
שליטה מוחית
מגן טלפתי
חברה בקבוצה המוטאנטים החדשים, תאגיד האטצ'י
חברה לשעבר בקבוצה האוטופיות
אקס-מן (בית-הספר לילדים מחוננים ע"ש ג'ין גריי)
אקס-מן (בית-הספר החדש ע"ש אקסבייר)
הליונס
מנטורית של יחידת אלפא
אזרחות וייטנאם עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה נוין נגוק קוי (דוד, מת)
טראן קוי מאן (אח, מת)
לאונג קוי מאן (אח)
נא ודא'ו קוי מאן (אחיות)
אויבים מלך הצללים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קארמהאנגלית: Karma, על שם המושג: "קארמה") היא דמות בדיונית של גיבורת-על מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Team-Up #100 מדצמבר 1980 ונוצרה על ידי הכותב כריס קלרמונט והמאייר פרנק מילר.

קארמה היא האלטר אגו של שיאן קוי מאן, בתו של קולונל וייטנאמי. לה ולאחיה טראן היה כוח מוטאנטי, באמצעותו יכלו להיכנס למוחם של אחרים. לאחר ששיאן הצילה את אחיה ממותו על ידי חייל, אחיה גרם לחייל להתאבד. טראן ברח לארצות-הברית עם דודם, נוין, ושיאן נשארה בווייטנאם. כשמשפחתה ניסתה לעבור לארצות הברית, אביה נהרג על ידי פיראטים, ואמה נהרגה בטעות על ידי חיל הים האמריקני. נוין חטף את לאונג ונא בניסיון לסחוט את קארמה, אשר ביקשה עזרה מספיידרמן. ריד ריצ'רדס מקבוצת ארבעת המופלאים המליץ לקבוצת האקס-מן של צ'ארלס אקסבייר על קארמה, וכך היא נעשתה לחברה מייסדת של קבוצת המוטנטים החדשים.

בשעה שקארמה ריצתה שירות אצל נוין, אקסבייר ודניאל מונסטאר נחטפו על ידי הסמוראי הכסוף ו-וייפר. שקארמה יצאה לחלץ אותם היא נהרגה לכאורה על ידי וייפר, אך מתגלה כי נחטפה על ידי מלך הצללים. אמפת' פנה אל סאן-ספוט ומאגמה, וגילה להם כי שיאן חיה. למשמע גילוי זה, הקבוצה יוצאת לחלץ אותה. לאחר שהצוות מחפש אותה במדריפור ובקהיר, הם מגייסים את סטורם לעזרתם אך משאירים מאחור את מונסטאר, וורלוק ומג'יק. כשהצוות מאתר אותה, קארמה מביסה את מלך הצללים בקרב טלפתי ובורחת.

קארמה עברה הרפתקאות רבות, ביניהן קרב נגד מכשפת. לאחר שקבוצת המוטנטים החדשים מתפרקת, סייקלופס שולח את קאנונבול להרכיבה מחדש, וקארמה מצטרפת לקבוצה ומסייעת להם להיאבק בלגיון. קארמה עזבה את המוטנטים החדשים כדי לטפל בפרצוף, אחד מתינוקות אינפרנו. לאחר הפילוג בין סייקלופס לבין וולברין, פרצוף וקארמה מצטרפים לאקס-מן של וולברין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.