קוואנגמיונגסונג 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוואנגמיונגסונג 3
מידע כללי
סוכנות חלל הוועדה הקוריאנית לטכנולוגיית חלל
מפעיל הוועדה הקוריאנית לטכנולוגיית חלל עריכת הנתון בוויקינתונים
יצרן הוועדה הקוריאנית לטכנולוגיית חלל
תאריך שיגור 12 באפריל 2012
הלוויין השני: 12 בדצמבר 2012
משגר אונחה
אתר שיגור אתר שיגורים סוחה
משימה
סוג משימה לוויין חישה מרחוק
לוויין של כדור הארץ
אפואפסיד 500 ק"מ
פריאפסיד 500 ק"מ
מידע טכני
משקל 100 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
ערוצי תקשורת UHF
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוואנגמיונגסונג 3קוריאנית: 광명성 3호‏, Kwangmyŏngsŏng, בעברית: כוכב זוהר) הוא שמו של לוויין מתוצרת קוריאה הצפונית, ששוגר ב־12 באפריל 2012, אך לא הגיע לחלל בגלל כישלון המשגר.

הלוויין שוגר כחלק מהאירועים לציון יום הולדתו המאה של מייסד קוריאה הצפונית ושליטה הראשון, קים איל-סונג. על פי הצהרות דוברים רשמיים של קוריאה הצפונית, הלוויין הוא לוויין חישה מרחוק המצויד במצלמות, לשם ביצוע משימות שונות של הערכת יבול חקלאי.

הלוויין הוא בעל תצורה של תיבה, והוא עטוי תאים פוטו־וולטאיים לשם הפקת חשמל הנדרש לפעולתו במסלול. משך החיים המתוכנן ללוויין הוא שנתיים, והוא אמור להיות משוגר למסלול מעגלי קוטבי בגובה של 500 ק"מ.

NORAD, פיקוד ההגנה האווירית של ארצות הברית וקנדה, פרסם הודעה לפיה השלב הראשון של הטיל נפל כ־165 קילומטר ממערב לסיאול, וכי שני השלבים האחרים כשלו. גם קוריאה הצפונית הודתה בכישלון השיגור.[1]

לוויין חלופי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הודעה רשמית של קוריאה הצפונית בדבר שיגור לוויין נוסף בשם זה במהלך חודש דצמבר 2012 פורסמה בראשית דצמבר. בהודעה הרשמית של ממשלת קוריאה הצפונית מצוין שמו של הלוויין כ־"קוואנגמיונגסונג 3-2". הלוויין שוגר בהצלחה לחלל ב-12 בדצמבר 2012.[2] למרות השיגור המוצלח, תצפיות על הלוויין הראו שהוא נמצא במסלול ללא שליטה[3].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]