ברין (מסע בין כוכבים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קונפדרצית הברין)
ברין
ברין, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".
ברין, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".
ברין, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".
הופעה ראשונה שנת 1996, בפרק העונה הרביעית של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" בשם "Indiscretion".
נתונים
טריטוריית מגורים רביע אלפא

ברין הוא גזע חייזרי בדיוני המופיע ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים". הם מוזכרים לראשונה בפרק "The Loss", פרק העונה רביעית של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", ששודר לראשונה בשנת 1990. קיימות התייחסויות רבות לגזע זה במספר מפרקי "מסע בין כוכבים: הדור הבא" ו-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר", אולם הם לא נראו על המסך עד לשנת 1996, בפרק העונה הרביעית של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" בשם "Indiscretion". ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" הם היו מעורבים באופן משמעותי, בסופו של קו העלילה המרכזי של הסדרה, ב-1999, אשר במהלכו נחשף מידע רב אודות גזע זה. המראה החיצוני האמיתי של הברין מעולם לא נראה בפני הצופים, אשר מעולם לא ראו את הברין על המסך ללא הקסדות שלהם.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברין מוזכרים לראשונה בפרק "The Loss", פרק העונה רביעית של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", ששודר לראשונה בשנת 1990. על פי הפרק, מדובר באחת ממספר גזעי חייזרים, אשר אמפתיים אינם מסוגלים לחוש, בדומה לפרנגי. התייחסויות רבות לגזע זה במספר מפרקי "מסע בין כוכבים: הדור הבא" ו-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר", אולם הם לא נראו על המסך עד לשנת 1996, בפרק העונה הרביעית של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" בשם "Indiscretion". בפרק זה נראו הברין מפעילים מתקן כרייה, שממנו דוקאט ומייג'ור קירה מחלצים את הבת של דוקאט, טורה זיאל. על פי רוברט יואיט וולף, תסריטאי/מפיק בסדרה, לאחר שבעבר השתמשו בהם רק כהטעיות, מאז האזכור הראשון שלהם ב-"מסע בין כוכבים: הדור הבא", וכבדיחה מתגלגלת על ידי צוות ההפקה, סוף סוף הם היו הנבלים בפרק. המראה האמיתי שלהם חבוי מתחת מסכות, על פי התסריטאי/מפיק איירה סטיבן בהר, משום ש"לא הייתי ממש במצב-הרוח כדי להמציא גזע חייזרים חדש. אז אמרתי, 'בואו לא נראה אותם. בואו פשוט נשים אותם בתחפושת כי הם בדרך כלל חיים בקור"[1].

המראה של מסכות הברין, הכולל "חוטם", עוצב בהשראת ההצעה החזותית כי הם גזע של "בעלי זרבוביות", כמו לזאב ארקטי[1].

תלבושות הברין היקשו על השחקנים לשחק, שכן הם היקשו הן על הראייה והן על הנשימה: היה רק חור אחד קטן במקור, כ-20 ס"מ מאפו של השחקן, על פי הפעלולן טוד סלייטון, אשר גילם את דמותו של תו'ט גור. התלבושות כללו גם נעליים גדולות, מגושמות, והתלבושות היו עשויות שכבות, כשל ארמדילו, אשר הקשו על התנועה. הקסדות, אשר היה מסובך לשים אותן ולהוריד אותן, היו מחוברות עם מגנטים, ולפיכך מועדות לנפילה, בעת שמישהו נתקל בהם.

הכפתורים המדליקים את האורות של הקסדה היו בתוכה, דבר שמחייב את השחקנים להסיר את הקסדה, על מנת להדליק ולכבות את האורות. מסיבות שאינן ידועות לאיש מאנשי ההפקה, הסוללות שאליהן היו מחוברים האורות הספיקה למשך דקות בודדות, בטרם נגמרו[2].

על מנת לשמור על תדמית הברין כגזע מסתורי, הקולות של הברין נעשו בהשראת אלבומו של לו ריד - "Metal Machine Music", כאשר צוות הפוסט-פרודקשן קיבל הנחיה להאזין לו כאשר הם יוצרים את הקרקור האלקטרוני המשמש כקולות הברין[2].

היסטוריה ותרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוכב הבית של הברין נקרא "ברין", על פי הפרק "Til Death Do Us Part" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" משנת 1999. הכוכב הוא "שממה קפואה", על פי הנאמר בפרק "Indiscretion". עם זאת, בפרק "The Changing Face of Evil" מ-1998, נאמר על ידי וואיון כי הקור די מתון. בהתחשב בטבעו של וואיון, הידוע כמי שאיננו ראוי לאמון, לא ברור לאיזה מידע כדאי להאמין. בקרב הברין, היריון בגיל צעיר זו תופעה שכיחה, על פי הפרק "Elogium", מהעונה השנייה של "מסע בין כוכבים: וויאג'ר" (1995). עם זאת, לא נאמר מפורשות מה נחשב "צעיר" בתרבות הברין. לברין אין דם[3]. לא נחשף כיצד מבוצעות פונקציות בפיזיולוגיה של הברין, אשר באופן נורמלי מתבצעות באמצעות הדם במינים אחרים. למרות שתזונתו איננה ידועה, לוטננט-קומנדר וורף ואזרי דקס קיבלו לאכול ממרח אצות כאשר היו אסירים של הברין, בפרק "Til Death Do Us Part".

מבחינה היסטורית, הקלינגונים היו בין ראשונים לגלות את ההשלכות של ההמעטה בערכם של הברין. כפי שנחשף בפרק "Til Death Do Us Part", במהלך תקופת האימפריה הקלינגונית השנייה, הקנצלר מוו'גא הורה על צי שלם של ספינות מלחמה קלינגונית לפלוש ולכבוש את עולם הבית של הברין. הצי לא חזר, ומעולם לא נשמע ממנו שוב. לרומולאנים יש פתגם, שאומר: "לעולם אל תפנה את גבך לברין". פתגם זה נאמר לראשונה (וגם מודגם...) בפרק "By Inferno's Light" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" משנת 1997, שבו ברין, שבוי של הדומיניון במחנה מעצר, שולף אקדח מתוך נרתיק שעל חגורתו של שומר ג'מהדאר, אשר הפנה אליו את הגב, והשתמש בו על מנת להרוג שני שומרים. עד לאותו הרגע, אותו ברין לא עשה דבר, מלבד לשבת בשקט, ולא נתן שום אינדיקציה לכך שהוא מהווה איום.

הברין הקימו את קונפדרצית הברין המבודדת ברביע אלפא (החלק של גלקסיית "שביל החלב" שבו נמצאים כדור הארץ וכן כוכבי הבית של הפרנגי, הקרדאסים וחלקים מהאימפריה הקלינגונית ומאימפריית הכוכבים הרומולאנית). הברין הקימו מאחזים ליד ה-"Black Cluster"[4]. כמו כן, הם הקימו מתקני כרייה, בהם שומרים ברינים ועבדים אשר נחטפו מספינות חלל, כמו טורה זיאל - ביתו החצי קרדאסית-חצי באג'ורנית של דוקאט הקרדאסי, אשר ספינת ההובלה שהייתה עליה התרסקה על פני כוכב לכת שהיא בשליטת הברין[5].

על אף חוסר ההזדהות הפוליטית שלהם, על פי הפרק "Hero Worship" הברין הפכו לבני-ברית חזקים של הדומיניון מרביע גמא, במהלך מלחמת הדומיניון אשר פרצה ונמשכה במשך שתי העונות האחרונות של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". בפרק "Til Death Do Us Part"[6] נחשף כי הברין הפכו בני-ברית של הדומיניון. לאחר שזה מתרחש, הברין תוקפים את כדור הארץ, ומשמידים חלקים נרחבים של סן פרנסיסקו, בטרם כוחותיהם נהדפים ונסוגים. כמו כן, הם הוכיחו את עצמם כאויב חזק במהלך הקרב על צ'ינטוקה, בו הם נלחמו לצד הקרדאסים והדומיניון, נגד הפדרציה ובני-בריתה - האימפריה הקלינגונית והרומולאנים. במהלך קרב זה, הברין עזרו להשמיד צי של ספינות, בהן - הדיפאיינט. לברין הייתה אחריות גדולה בעניינים צבאיים. הנציגים המובילים של הקונפדרציה לדומיניון, שנקראו "ת'וטים" (במקור: Thots; ביחיד: ת'וט; - ככל הנראה דרגה המקבילה לגנרל), כגון ת'וט גור ות'וט פראן, קיבלו סמכויות נרחבות, למורת רוחו של "לגאט" דמאר הממורמר, מנהיג קרדאסיה, מעצמה משמעותית מרביע אלפא אשר הצטרפה לדומיניון קודם לכן. זה היה אחד הגורמים אשר הביאו את דמאר להחליף צדדים, ולהוביל למרד קרדאסיה החופשית בדומיניון. לאחר שהקרדאסים התקוממו נגד הדומיניון, הדומיניון והברין הובסו בקרב על כוכב הבית של קרדאסיה, בפרק הכפול המסיים את הסדרה - "What You Leave Behind". מעמדו של הברין ברביע אלפא, לאחר כניעתו של הדומיניון, מעולם לא הובהר.

טכנולוגיה וציוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק "Scorpion", פרק סיום העונה השלישית של "מסע בין כוכבים: וויאג'ר" משנת 1997, לוטננט טובוק מציין כי הברין משתמשים בטכנולוגיה אורגנית בספינות החלל שלהם, במהלך שיחה על ספינות החלל הביו-אורגניות של גזע 8472. בספינות שלהם מותקנים מכשירי הסוואה וכלי נשק מסוג "משבשים", על פי הפרק "Hero Worship".

בסרט "מסע בין כוכבים: דורות", ויליאם רייקר מציין את הברין, כאחד מבין שלושה מינים בלבד, בעלי גישה לכלי נשק מסוג מסוים (Type-III hand-held disruptors).

במהלך הקרב על צ'ינטוקה, קרב מלחמת הדומיניון שהתרחש בפרק "The Changing Face of Evil" הברין פרשו נשק מרסן אנרגיה, אשר יכול בבת אחת להשבית את כל ספינות החלל של בעלות הברית. הקלינגונים גילו כי בעקבות שינוי במנועי הספינה - הופכות הספינות הקלינגוניות לחסינות מפני נשק זה, למרות שפעולה זו לא ניתנת ליישום על ספינות של הפדרציה או של הרומולאנים, מאחר שהן פועלות באופן שונה. הברין השתמשו בכלי הנשק שלהם, וכך שיתקו את הדיפאיינט וכן צי של ספינות חלל של בעלות הברית, וכך הפכו אותן לפגיעות ולחסרות הגנה, מה שאיפשר לברין להשמיד אותן בקלות.

הקסדה של חליפות הברין כוללת אמצעי-ראייה, אשר זוהר בצבע ירוק או בצבעים ירוק ואדום[7], וכן "מקור" הניתן להסרה. החליפות של הברין מגיעות בשני סוגים: הראשון הוא חליפה רגילה, אותה לובשים רוב הברין; השני הוא גרסה מהודרת יותר, אותה לובשים ת'וטס או נציגים בכירים, אשר יש לה בטנת זהב ופסי זהב ייחודיים, במורד החלק העליון של הקסדה וה-"מקור", כפי שנראה בפרקים מאוחרים יותר של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", כמו "Strange Bedfellows".

הופעות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הברין השתתפו ב-Palio שנערך על חלל עמוק 3, על פי "Interface", פרק העונה השביעית של "מסע בין כוכבים: הדור הבא" משנת 1993[8].

פורעי-חוק ברינים תקפו את פרי-הייבן (Free Haven), מושבה באג'ורנית, בפרק "To the Death" מהעונה הרביעית של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", משנת 1996.

דמות של ברין הופיע ב-"מסע בין כוכבים: וויאג'ר" כהולוגרמה, בפרק "Flesh and Blood", מתוך העונה השביעית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Erdmann, Terry J.; Star Trek: Deep Space Nine Companion; Pocket Books; 2000; Page 277.
  2. ^ 1 2 Erdmann; 2000; Pages 702-703.
  3. ^ הפרק "In Purgatory's Shadow" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".
  4. ^ הפרק "Hero Worship" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", עונה 5, משנת 1992.
  5. ^ הפרק "Indiscretion" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".
  6. ^ פרק זה משנת 1999 הוא הפרק ה-2י מבין 9 הפרקים האחרונים של הסדרה, אשר מתארים את סיומו של קו העלילה העיקרי של הסדרה.
  7. ^ In the episode "In Purgatory's Shadow", the captive Breen's visor had these discreet lights, but the visor of Thot Gor, seen in the finale arc, glowed entirely green.
  8. ^ Okuda, Michael; Okuda, Denise; The Star Trek Encyclopedia; 2nd Edition; 1997; Pages 54-55.