קוקר ספניאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קוקר ספאנייל)
קוקר ספניאל
קוקר ספניאל אנגלי
קוקר ספניאל אנגלי
ארץ מוצא

קוקר ספניאל אנגלי - בריטניה

קוקר ספניאל אמריקאי - ארצות הברית
שימושים

קוקר ספניאל אנגלי - איתור סמים וחומרי נפץ

קוקר ספניאל אמריקאי - שעשועים ולוויה
קבוצה כלבי רטריבר וספניאל
תכונות
משקל 12-16 ק"ג
גובה כתפיים 40 ס"מ
תוחלת חיים 10-18 שנים
אופי פיקח, ממושמע, צייתן, אנרגטי, חברותי ונאמן
אילוף הסתגלות גבוהה
תיאור צבעם שחור או זהוב. פרוותם ארוכה ולרוב מתולתלת, אוזניהם גדולות מאוד ביחס לראשם.

קוקר ספניאלאנגלית: Cocker Spaniel) הוא גזע של כלב ציד בגודל בינוני. ישנם שני גזעים של כלבי קוקר ספניאל: קוקר ספניאל אנגלי וקוקר ספניאל אמריקאי. מקורו של הקוקר ספניאל באנגליה. מקובל לחשוב שהמלה "קוקר" נגזרה מהשימוש שנעשה בו לציד חרטומן היערות ("Woodcock" באנגלית)[1].

באנגליה, שימש הקוקר ספניאל ככלב ציד וצד עופות. כלבי הקוקר ספניאל האנגליים הגיעו לאמריקה בסוף המאה ה-19. עופות הציד באמריקה היו על פי רוב קטנים יותר מהעופות האנגליים, לכן ממדי הכלב הוקטנו ונעשו בו שינויים נוספים בדרך של הרבעה סלקטיבית. במהרה התפתח סוג שונה מהקוקר ספניאל האנגלי, ובשנות ה-30 של המאה ה-19 הקוקר ספניאל האמריקאי הוכר כגזע נפרד.

הקוקר ספניאל נחשב לאחד מגזעי הכלבים החכמים ביותר ולבעל אופי צייתן וחברותי ביותר[2]. בישראל משמשים כלבי הקוקר ספניאל ככלבי משטרה. הם משמשים בתפקידי איתור סמים וחומרי נפץ בשל נאמנותם וחוש הריח החזק שלהם.

תסמונת הזעם[3][עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מהכלבים מגזע הקוקר ספניאל נושאים מחלה תורשתית בשם "Rage Syndrome" (בעברית- "תסמונת הזעם"). המחלה נפוצה בעיקר אצל זכרים, והסימפטומים מתחילים להופיע כבר בגיל שבעה חודשים (אם כי נצפו מקרים שהסימפטומים החלו להופיע כבר בגיל שלושה חודשים).

הסימפטום של המחלה הוא בעצם תוקפנות ללא התגרות מצד האובייקט שהוא בדרך כלל הבעלים או חיית מחמד אחרת, הכלב שסובל מהמחלה יחל לתקוף את האובייקטים שלידו בפתאומיות. בנוסף לתוקפנות הפתאומית, ניתן לצפות בשינוי באישונים של הכלב.

התקיפה מסתיימת בפתאומיות, בדיוק כפי שהחלה. ברוב המקרים, הכלב מגיע אל הבעלים ומתחנף כאילו וידע שעשה מעשה רע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוקר ספניאל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]