קורטה סקוט קינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קורטה סקוט קינג
Coretta Scott King
לידה 27 באפריל 1927
מריון (אלבמה), ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 30 בינואר 2006 (בגיל 78)
רוזריטו, המדינות המקסיקניות המאוחדות עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה פלורידה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
בן או בת זוג מרטין לותר קינג (19531968) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קורטה סקוט קינג עם בעלה מרטין לותר קינג, תמונה משנת 1964
מצבה לזכר בני הזוג קינג במרכז קינג שבאטלנטה.

קורטה סקוט קינגאנגלית: Coretta Scott King;‏ 27 באפריל 192730 בינואר 2006) הייתה פעילת זכויות אדם אפרו-אמריקאית בארצות הברית ואשתו של פעיל זכויות האדם מרטין לותר קינג. היא הייתה ממנהיגות התנועת לזכויות האזרח בשנות השישים והיא השתמשה במוזיקה לקידום לזכויות האזרח.

אחרי ההתנקשות במרטין לותר קינג, ב-1968 קינג הקימה את מרכז קינג לשינוי חברתי לא אלים באטלנטה ופעלה בהצלחה להכיר ביום הולדתו של לותר קינג כיום חג לאומי.

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא נישאה למרטין לותר קינג בשנת 1953. לאחר הירצחו בשנת 1968 המשיכה את פועלו והפכה לפעילה מרכזית בתנועה לשוויון זכויות נשים והתנועה לזכויות להט"ב בארצות הברית.

בשנת 1968 ייסדה קורטה את "מרכז קינג למען שינוי חברתי ללא אלימות", (אנגלית :King Center for Nonviolent Social Change) - מרכז מחקר אקדמי לקידום זכרו ומורשתו של מרטין לותר קינג.

בשנת 1995, קינג עברה לטבעונות. היא נחשפה אל הפילוסופיה לזכויות בעלי חיים בזכות בנה, דקסטר סקוט קינג, פעיל זכויות בעלי חיים וטבעוני מסוף שנות השמונים שדוגל בפילוסופיית אי האלימות של אביו, ורואה במעבר לטבעונות צעד לוגי מתבקש הנגזר ממשנתו של אביו[1][2].

היא נפטרה ביום 30 בינואר 2006, במרכז רפואי אלטרנטיבי במקסיקו, סיבת המוות העיקרית נקבעה ככשל נשימתי שנבע מקריסת מערכות בגין בעיות בריאות קשות ובהן סרטן השחלות וסדרה של אירועי שבץ מוחי. היא נקברה בטקס רב משתתפים ביום 7 בפברואר 2006 בכנסיית המסיון של הלידה מחדש במדינת ג'ורג'יה.

ב-2014 הוענקה לזוג מדליית הזהב של הקונגרס, העיטור האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית. המדליה נמסרה לילדיהם של מרטין לותר קינג וקורטה סקוט קינג ונמסרה לשימור בסמית'סוניאן.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קורטה סקוט קינג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמריקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.