קורט האמל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קורט האמל
Kurt Hummel
תוכנית טלוויזיה Glee
הופעה ראשונה עונה 1, פרק 1, "פיילוט"
הופעה אחרונה עונה 6, פרק 13, "חלומות מתגשמים"
יוצרים ראיין מרפי
בראד פלצ'וק
איאן ברנן
גילום הדמות כריס קולפר
מידע
כינויים פורצלן (על ידי סו סילבסטר), ליידי האמל (על ידי סנטנה לופז)
מין זכר
מקצוע תלמיד בתיכון מקינלי (עונות 1-3)
מתמחה באתר "ווג" (עונה 4)
סטודנט ב"ניאד"ה" (עונות 4–6)
נטייה הומוסקסואל
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים לימה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אבא: ברט האמל
אמא חורגת: קרול הדסון
אח חורג: פין הדסון
בעל: בליין אנדרסון
פונדקאית: רייצ'ל ברי
חברים רייצ'ל ברי
מרסדס ג'ונס
סנטנה לופז
בריטני פירס
קווין פאבריי
טינה כהן-צ'אנג
סאם אוונס
מייק צ'אנג
ארטי אברהמס
נוח פאקרמן
אויבים דייב קארופסקי
"הוורבלרס"
סבסטיאן סמית'
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קורט האמלאנגלית: Kurt Hummel) הוא דמות בדיונית בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "Glee". את דמותו משחק כריס קולפר. קורט הופיע לראשונה בפרק הפיילוט של התוכנית והוא אף אחד מחברי המקהלה "כיוונים חדשים" המקוריים. בנוסף, במהלך העונה הראשונה, קורט יוצא מהארון, וכתוצאה מכך הוא סובל מבריונות מתמשכת עד לעונה השלישית.

במהלך העונה השנייה, קורט פוגש את בליין אנדרסון מהמקהלה המקבילה, "הוורבלז". בליין הופך למורו הרוחני של קורט יחד הם נקראים קליין, ובצירוף תמיכת אוהדים לזוג הנקראים "קליינרים"- הובילו את המפיק, ראיין מרפי, לחבר ביניהם רומנטית. מערכת היחסים ביניהם התקבלה על ידי הביקורת, והשניים כונו "אחד הזוגות הטלוויזיוניים האהובים ביותר של המילניום" על ידי ג'רט ויסלמן, כתבת ה"ניו יורק פוסט"[1].

במקור, קולפר נבחן לדמותו של ארטי אברמס (התלמיד הנכה), וביצע באודישן את השיר "mr. cellophane" מתוך המחזמר "שיקגו". ריאן מרפי כל כך התלהב מהאודישן של קולפר, שהוא יצר במיוחד בשבילו את דמותו של קורט האמל. על מנת לשמור על האיזון בין מספר התלמידים במקהלת "כיוונים חדשים", ריאן הוציא מהתוכנית דמות שנקראה "רג'יש". שמו של קורט נגזר מקורט פון טראמפ (דמות מצלילי המוסיקה), אותו קולפר שיחק כילד, ושם משפחתו, האמל, נגזר מסדרת פסלוני החרסינה הגרמניות "Hummel figurines".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הפיילוט, קורט נבחן באודישן למקהלת "כיוונים חדשים" ולבסוף הוא גם מתקבל. אף על פי שהוא מסתיר בהתחלה את עובדת היותו הומוסקסואל, החברים האחרים במקהלה מניחים שהוא כזה. לאחר שמרסדס מנסה להתחיל איתו, קורט מגלה לה שהוא הומוסקסואל, והשניים מפתחים חברות קרובה. לאחר מכן, קורט מצטרף לקבוצת הפוטבול בסיועו של פין הדסון (קורי מונטית') על מנת להרשים את אביו האלמן, ברט האמל (מייק אומאלי), ומסייע לקבוצה הכושלת לנצח במשחק הראשון שלה בבעיטת שובר שוויון. קורט חושף בסוף את ההומוסקסואליות שלו לאביו, שמגיב לא רק באהבה ובקבלה, אלא גם מפתיע את קורט ומספר לו שהיה מודע לכך. לאחר אירועים אלו, קורט עוזב את קבוצת הפוטבול כאשר המאמן קן טנקה (פטריק גלאגר) מאלץ את חברי "כיוונים חדשים" לבחור בין פוטבול לשירה.

בהמשך העונה, קורט מתחרה נגד רייצ'ל ברי (ליאה מישל) על הסולו "Defying Gravity" מהמחזמר "מרשעת". אך לאחר שברט מקבל שיחת טלפון הומופובית, קורט מפסיד בכוונה בתחרות כדי למנוע מאביו הטרדות נוספות. בפרק "הבלדה", קורט מתחבר עם חבר המקהלה והקוורטרבק, פין הדסון, ומפתח כלפיו רגשות רומנטיים. בידיעה שגם רייצ'ל נמשכת לפין, קורט מנסה לחבל בסיכויים שלה איתו. בפרק "כוחה של מדונה", קורט ומרסדס אינם מרוצים מהסולואים המעטים שלהם, הם הפך מצטרפים גם לקבוצת המעודדות של התיכון, ואף על פי שמרסדס עוזבת מיד, קורט נשאר בתחרות אליפות המעודדות הלאומית, ומבצע סולו מרכזי שמזכה אותם באליפות המעודדות הלאומית השישית ברציפות שלהם.

קורט מציג את אביו לאימו של פין, קרול, בתקווה שאם השניים יתחילו לצאת, זה יקרב אותו לפין. פין בתחילה מדוכא כשהוא מגלה שאימו נמצאת במערכת יחסים רצינית, אבל מתחיל להתקרב לברט, מה שמעורר את קנאתו של קורט, שמנסה למשוך בחזרה את תשומת לבו. ברט מזמין את קרול ופין לעבור לגור עמו ועם קורט. מודע למשיכה של קורט אליו, פין לא מרגיש בנוח עם שינה באותו החדר יחד עם קורט. העניינים מסלימים, כשלבסוף פין מאבד את עשתונותיו וקורא לריהוט החדש של קורט "מתרומם". ברט, שנכח בחדר, נוזף בו. בסוף העונה, כאשר שני בריונים מציקים לקורט, פין מגן עליו.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב מוקדם של העונה, ברט עובר התקף לב, ונופל לתרדמת במשך מספר ימים, ואילו קורט מבוהל מהמחשבה שהוא עלול לאבד אותו. כאשר חברי "כיוונים חדשים" שרים שירים דתיים במטרה לנחם אותו, קורט, שאינו מאמין באלוהים, מרגיש מנוכר, ומתייחס כלפיהם בזלזול. ברט חוזר להכרה, וקורט מתחרט על התנהגותו כלפי חבריו. בפרק "דואט", תלמיד חדש בשם סאם אוונס, מצטרף ל"כיוונים חדשים", וקורט, שחושד שהוא הומו, מבקש ממנו לשיר איתו דואט. פין מנסה להניא את קורט מכך במחשבה שעל ידי כך, סאם יהפוך את עצמו למטרה. לאחר שברט מציין שייתכן שקורט מנצל את סאם, קורט מחליט לשיר דואט עם עצמו. עם אמפתיה יוצאת דופן, רייצ'ל מבחינה שקורט בודד ואומלל, ומבינה כמה קשה לו להיות התלמיד היחיד שמחוץ לארון בתיכון. היא מזכירה לקורט שחברי המקהלה מעריכים אותו מאוד ושהוא לא לבד, ומבקשת ממנו לשיר איתה דואט.

בפרק "אף פעם לא נושק", קורט הולך לרגל באקדמיית דלטון אחרי המקהלה שלהם, "הוורבלז", המתחרים החדשים של "כיוונים חדשים" ופוגש את בליין אנדרסון (דארן כריס), שמפלרטט איתו בזמן שהוא שר את "Teenage Dream". קורט מספר לבליין שהוא סובל מבריונות הומופובית כלפיו, ובליין משכנע אותו לעמוד על שלו. כאשר הבריון, דייב קארופסקי, מתעלל פעם נוספת בקורט בחדר ההלבשה, קורט מתעמת איתו, ודייב הנסער מנשק אותו, אך קורט דוחף אותו משם. קורט ובליין מנסים לדבר עם דייב על היותו הומו בארון, אך זה האחרון מכחיש את הנשיקה. הבריונות מעצימה, ודייב מאיים להרוג את קורט אם הנשיקה המשותפת תתגלה. לאחר שברט מגלה על האיום של דייב על קורט, הוא מושעה. ברט וקרול מתחתנים, אבל כאשר ההשעיה של דייב מבוטלת, ברט וקרול מחליטים להשתמש בכסף שהם חסכו לירח הדבש עבור שכר הלימוד להעברתו של קורט לאקדמיית דלטון, אשר אוכפת מדיניות של אפס סובלנות נגד בריונות.

בדלטון, קורט מצטרף ל"וורבלז". בהמשך, "כיוונים חדשים" ו"הוורבלז" עוברים את השלב של התחרות המקומית, ושתי הקבוצות ממשיכות הלאה לתחרות האזורית. קורט מתאהב בבליין אשר בתחילה לא מודע לרגשותיו של קורט, גם לאחר חיזוק הקשר שלהם. בליין מגייס את עזרתו של קורט על מנת לשיר סרנדה לג'רמיה, עוזר-מנהל בחנות גאפ, בו בליין מתאהב. כתוצאה מכך ג'רמיה מפוטר ודוחה את בליין. קורט חושף את רגשותיו כלפי בליין, ובליין אומר לקורט שאכפת לו ממנו - אך הוא נוראי ברומנטיקה ואינו רוצה להסתכן בפגיעה ביחסים שלהם. אשר הוורבלרז מתכוננים להופיע בתחרות האזורית לשירת מקהלות, קורט מתוודה שהוא מקנא בכמות תפקידי הסולו שבליין מקבל. בפגישה קבוצתית לאחר מכן קורט מגיע באיחור ומודיע שקנרית הקמע של הקבוצה מתה; הוא שר "Blackbird" לכבוד הציפור. בזמן שקורט שר, לבליין מגיע לתובנה ומאוחר יותר מספר לקורט שהוא גומל לו על רגשותיו ומנשק אותו. בתחרות האזורית השניים שרים דואט בשם "Candles" (של "הי מונדיי"). "הוורבלרז" מפסידים ל"כיוונים חדשים", אך בזמן שקורט מאוכזב, בליין אומר לו כי על אף שהפסידו - במציאות הם ניצחו, מה שהופך את ההפסד לבעל ערך.

אחרי שקורט חוזר לתיכון מקינלי, הוא מזמין את בליין להיות הדייט שלו בנשף (שנערך בשנת הלימודים הלפני אחרונה). שניהם נדהמים כאשר קורט זוכה בתואר "מלכת הנשף" בעקבות מספר רב של הצבעות חשאיות לבחירת מלך ומלכת הנשף. דייב קארופסקי, שזכה לתואר "מלך הנשף", עוזב כדי להימנע מלרקוד עם בחור בריקוד המסורתי בין מלך ומלכת הנשף, וקורט רוקד במקומו עם בליין. לאחר שקורט חוזר מהתחרות הארצית המתקיימת בניו יורק, הוא ובליין מכריזים על אהבתם האחד לשני.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליין עובר לתיכון מקינלי, מה שמאפשר לזוג לבלות ביחד בשנתו האחרונה של קורט. קורט ורייצ'ל מחליטים שהם רוצים להירשם ל"ניאד"ה", אקדמיה לאומנויות הבמה, אבל מרגישים מאוימים כשהם פוגשים כמה מהמתחרים שלהם. מה שגורם להם להחליט שהתיק האישי שלהם צריך לכלול יותר הישגים: רייצ'ל מציעה למר שוסטר להעלות את המחזמר סיפור הפרברים ולקחת אותה לתפקיד הראשי, מריה, וקורט רץ לנשיאות הכיתה. בריטני מתנדבת להיות מנהלת הקמפיין שלו, והוא מסכים. אבל כשהוא מתנגד לכרזות שלה בטענה שהם מדגישים יותר מדי את המיניות שלו, היא מחליטה לרוץ לנשיאות הכיתה בעצמה. קורט מנסה להיבחן לתפקיד הראשי במחזמר, טוני, אבל ארטי לא משוכנע שהוא מספיק גברי כדי לשחק אותו, ונותנים את התפקיד לבליין במקומו, אף על פי שהוא לא מעוניין וקורט מקבל את תפקידו השולי של השוטר קרופקי. כאשר רייצ'ל מאמינה שהיא לא תתקבל כמריה, היא נבהלת ומחליטה לרוץ לנשיאות הכיתה וקורט מתקומם נגדה. בסופו של דבר, רייצ'ל מחליטה לפרוש ולתמוך בקורט, אך הוא בכל זאת מפסיד לבריטני.

מאוחר יותר, סבסטיאן סמית', הקפטן החדש של "הוורבלז" משכנע את קורט ובליין ללכת איתו ל"שערורייתי", בר של הומואים. כשהם עוזבים, בליין השיכור מנסה לשכנע את קורט לקיים איתו יחסי מין במכונית. קורט מסרב, והשניים רבים. לאחר ערב פתיחת סיפור הפרברים, הם מתנצלים אחד כלפי השני, ומחליטים ללכת לביתו של בליין, שם הם מקיימים יחסי מין בפעם הראשונה. כאשר "כיוונים חדשים" מתחרים עם "הוורבלז" באופן לא רשמי, סבסטיאן זורק כוס ברד שמכיל גושי מלח על קורט, אבל בליין מתערב והוא נפגע בעינו, אך מאוחר יותר מחלים. מאוחר יותר, קורט מצליח להגיע לגמר של "ניאד"ה", ביחד עם רייצ'ל.

היחסים של קורט עם בליין נמתחים כאשר קורט מפלרטט על ידי התכתבות עם נער שפגש בעת ההכנה לאודישן של אקדמיית "ניאד"ה" והוא להוט לצאת לניו יורק מיד לאחר סיום לימודים, מה שיפריד בין השניים לפחות עד שבליין יסיים את הלימודים שלו שנה הבאה. כאשר "כיוונים חדשים" זוכים בתחרות הלאומית, הוא ובליין עדיין נשארים זוג בסוף שנת הלימודים, אם כי בליין עדיין לא מרגיש בנוח כלפי ההתרחקות הפיזית הממושכת ביניהם.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורט מצטרף לרייצ'ל בניו יורק לאחר שהוא מגלה שהיא לא מרוצה עם השותפה שלה ומעוניינת לחיות לבדה. בעידודם של בליין ואביו, הוא מחליט למכור את המכונית שלו ולטוס לניו יורק, שם הוא מוצא דירה נטושה לו ולרייצ'ל בבושוויק. קורט מתחיל להתמחות ב-"Vogue.com" ומתיידד עם העורכת שלו, איזבל רייט. קורט נהיה עסוק יותר ויותר בהתמחות שלו, מה שגורם לבליין לבגוד בו. בליין מגיע לניו יורק כדי לספר לקורט על מה שקרה, והם נפרדים, כשלאורך העונה, איזבל מעודדת אותו לנסות לסלוח לבליין. לאחר הפרידה, קורט נבחן פעם נוספת ל"ניאד"ה" עם השיר "Being Alive", כשהפעם הוא מתקבל.

ברט ובליין מבקרים את קורט בחג המולד. ברט מודיע לקורט שהוא חולה בסרטן הערמונית, ואילו בליין מנסה להתפייס עם קורט, מה שהופך את החג למעיק עבור קורט. לאחר מכן, קורט פוגש את אדם קרופורד, סטודנט שמתעניין בו. אחרי החתונה של מר שוסטר ואמה - בה אמה מקבלת רגליים קרות ובורחת, קורט ובליין שוכבים פעם נוספת, אך עדיין לא חוזרים להיות זוג. כאשר סנטנה עוברת לגור עם קורט ורייצ'ל, קורט מנסה למנוע מסנטנה מלספר לרייצ'ל את האמת על ברודי, שהוא ג'יגולו, אך נכשל. כשהוא עדיין עובד ב-"Vogue.com", קורט מופקד על ערב הבלט בניו יורק, ומזמין את רייצ'ל וסנטנה כדי לעזור, והוא ורייצ'ל מעלים חוויות. קורט מצליח לשחד את סנטנה שתבוא איתם לאירוע עם שמלת מעצבים. לאחר מכן, קורט חוזר ללימה בשביל לשמוע את תוצאות הטיפול בסרטן הערמונית של אביו, וכדי לתמוך ב"כיוונים חדשים" בתחרות הלאומית. לאחר הניצחון של "כיוונים חדשים" בתחרות הלאומית, הוא אחד מהמשתתפים בטקס החתונה הפרטי של מר שוסטר ואמה, כשהוא אינו מודע לכך שבליין מתכנן להציע לו נישואין.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הבכורה, "אהבה אהבה אהבה", קורט ובליין חוזרים להיות שוב בני זוג. הצופים מגלים שקורט מודע לכך שבליין מתכנן להציע לו נישואין באקדמיית דלטון, בו הם נפגשו לראשונה, ומרגיש מתוח בשל כך, אך לאחר שבליין מבצע את "All You Need Is Love" ומציע לו נישואין, הוא עונה תשובה חיובית. בחזרה בניו יורק, קורט מתחיל למלצר בדיינר בו רייצ'ל וסנטנה ממלצרות, ומחליט להקים להקה. בפרק "הקוורטרבק", קורט חוזר לליימה פעם נוספת כדי להשתתף באזכרה של פין הדסון, שם הוא מציין ש"למי אכפת איך הוא מת?! יותר חשוב שנזכור איך הוא חי!". מאוחר יותר, בליין וסאם מבקרים בניו יורק את השלישייה, שם קורט ובליין דנים על הקריירות העתידיות של בליין, והוא מעודד את בליין ללכת להיבחן ל"ניאד"ה". מאוחר יותר, קורט, רייצ'ל וסנטנה מקבלים הודעה ש"כיוונים חדשים" הפסידו בתחרות והם מתפרקים. לאחר סיום הלימודים, בליין עובר לגור עם קורט, רייצ'ל וסנטנה (שנמצאת בחופשה עם בריטני), אבל בסוף קורט מבין ששניהם זקוקים למרחב משלהם, אף על פי שהם עדיין ביחד. לאחר שרייצ'ל פורשת מ"ניאד"ה", קורט כועס עליה ומבחין בסכסוך שהתרחש על רקע הומופובי, בו כמה הומופובים הרביצו להומו ברחוב. קורט הנסער מתפרץ לסיטואציה, והאנשים מרביצים גם לו וקורט מגיע לבית חולים. בעקבות המקרה, ב"ניאד"ה" מתייחסים אליו כגיבור. בגלל הדבר הזה ובגלל עלייתו של בליין במשקל, בליין נהיה חסר ביטחון ב"ניאד"ה" מפני שהוא מרגיש שהוא כל הזמן נמצא תחת הצל של קורט, אבל קורט מבטיח לו שהוא יהיה בסדר. לאחר מכן, ג'ון דולוואי, מפיקה גדולה, שומעת את בליין שר ומביעה עניין בו. ג'ון מבטיחה לבליין שהיא תעשה אותו לכוכב, אבל גם מייעצת לו לעזוב את קורט. ג'ון מארגנת מופע ראווה ללילה אחד כדי לקדם אותו ובליין מבקש ממנה לתת לקורט לשיר במופע, אבל היא לא מסכימה. בליין מרחם על קורט, משקר לו ואומר לו שג'ון הסכימה לתת לו לשיר דואט איתו במופע הראווה. לבסוף, קורט מגלה את האמת וכועס על בליין מפני ששיקר לו, אבל מאוחר יותר הם מתפייסים והוא בא לראות אותו במופע הראווה. בליין מזמין את קורט לשיר איתו דואט למורת רוחה של ג'ון. אבל לאור התשואות מהקהל, ג'ון מתרשמת מהדואט ומשבחת אותם. בסוף העונה, בליין חוזר לגור פעם נוספת עם קורט.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורט עם בן זוגו, בליין ורייצ'ל, שנושאת את התינוקת שלהם, בשנת 2020

בתחילת העונה, קורט חוזר לליימה, כדי לבקש סליחה מבליין לאחר שנפרדו, אך הוא מגלה שבליין כבר "המשיך הלאה" והוא בזוגיות כעת עם דייב קארופסקי, אויבו לשעבר. בפרק החמישי, "מטען הכאב - חלק 2", סו מתוודה שהיא רוצה נואשות שקורט ובליין יחזרו להיות זוג, מפני שהיא מעריצה אותם כך. כדי שזה יקרה, היא נועלת את שניהם במעלית ומסרבת לתת להם לעזוב עד שהם יתנשקו. קורט ובליין מתנשקים נשיקה לוהטת, אך עדיין לא חוזרים להיות יחד. בפרק השביעי "מעבר", קורט שר את הדואט, "Somebody Loves You", עם בליין. אחרי הדואט, יש לקורט ובליין שיחה קצרה ובליין מנשק את קורט, ומיד לאחר מכן עוזב. קורט מתחיל זוגיות עם וולטר, מבוגר בן 50; כשבליין מנסה לחזור אליו כשהוא מבין שהוא עדיין מאוהב בו. בפרק השמיני, "החתונה", קורט אומר לוולטר שהוא הולך לחתונה של בריטני וסנטנה יחד עם בליין, ווולטר מעודד אותו לחזור לבליין. קורט רץ לביתו של בליין, שם השניים מתנשקים וחוזרים להיות זוג. בחתונה, בריטני מתעקשת שקורט ובליין יתחתנו לצידה ולצד סנטנה, וקורט ובליין מסכימים ומתחתנים לצידן של בריטני וסנטנה. בסיום הסדרה, שניהם חוזרים לניו יורק. בשנת 2020, בליין וקורט הם זוג מפורסם והם הולכים לבתי ספר לתת נאומים על שוויון. מאוחר יותר באותו היום, הם מתקבצים מסביב עם חבריהם הישנים וצופים ברייצ'ל מקבלת את פרס הטוני בטלוויזיה בשידור החי. הצופים מגלים שרייצ'ל היא בהריון פונדקאי עם התינוק של בליין וקורט, שמרומז על ידי הדמויות שסביר להניח שזו תינוקת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קורט האמל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'רט ויסלמן, It's Chris Colfer's Time, ניו יורק פוסט, ‏21 באפריל 2011 (באנגלית) (ארכיון)