קייזר צ'יפס (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייזר צ'יפס
Kaizer Chiefs F.C.
מידע כללי
תאריך ייסוד 1970
אצטדיון סוקר סיטי
(תכולה: 94,736)
יו"ר Kaizer Motaung עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן סטיב קומפלה
ליגה PSL
www.kaizerchiefs.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייזר צ'יפסאנגלית: Kaizer Chiefs) הוא מועדון כדורגל דרום אפריקאי מהעיר יוהנסבורג, המשחק בליגת ה-PSL, ונחשב לאחד המוצלחים בדרום אפריקה.

יושב ראש הקבוצה הוא קייזר מוטאנוג ומאמן הקבוצה הוא מושין ארטוגל הטורקי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הכדורגל הוקם ב-7 בנובמבר 1970 בעיירה סווטו, פרבר של יוהנסבורג, אשר היה עיר המיועדת לשחורים בתקופת האפרטהייד. מאז הקמתו נחשב המועדון לאחד מבין שלושת המועדונים היוקרתיים ביותר בליגת PSL יחד עם ממלודי סאנדונס ואורלנדו פירטס. המועדון צבר 80 תארים ב-36 שנים, כשהחשוב מביניהם ברמה הבינלאומית הוא גביע אפריקה למחזיקות גביע בשנת 2001.

המועדון הושעה על ידי התאחדות הכדורגל האפריקאית מפעילות בינלאומית בין השנים 2005 ו-2009, לאחר שהקבוצה החליטה שלא להשתתף בגביע CAF, טורניר מקביל בחשיבותו לגביע אופ"א). זאת הייתה הפעם השנייה, בה הקבוצה לא הסכימה ליטול חלק בתחרות.

מגרש האימונים של הקבוצה נמצא ב"קייזר צ'יפס ווילג'" בעיירה נטורנה, 6 קילומטרים דרומית ליוהנסבורג.

ענות 2001/2 הייתה העונה הטובה ביותר שהייתה למועדון, כאשר הושגו ארבעה תארים בארבעה חודשים.

בעונת 2002/3 קיבל המועדון את 'פרס ההגינות' בקוריאה הדרומית, ובאותה שנה לראשונה זכו באליפות ליגת ה-PSL.

אצטדיון אמחוסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייזר צ'יפס אמור היה להיות מועדון הכדורגל הראשון בדרום אפריקה, אשר אצטדיון יהיה בבעלותו הפרטית. האצטדיון הנבנה בעלות של כ-695 מיליון ראנד אמור לארח את משחקי הבית של הקבוצה החל משנת 2012 ובו 55,000 מקומות ישיבה. עד אז לא היה לקבוצה אצטדיון ביתי, אלא שיחקה בשני אצטדיונים: אצטדיון FNB ואצטדיון אליס פארק.

מקאראפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק סוער ב-1979, שבמהלכו הושלכו בקבוקי בירה, השתמש אוהד הקבוצה אלפרד בלויי בקסדה ממקום עבודתו כדי להתגונן מהבקבוקים המושלכים. לקראת המשחקים הבאים צבע אותה בצהוב ובשחור, כצבעי הקבוצה. בהמשך, לבקשת אוהדים אחרים, החל לייצר קסדות נוספות כאלו, כפריט לצורך עידוד הקבוצה והזדהות עימה. הקסדות הנקראות "בלויי מקאראפה" הפכו פופולריות, ומשמשות אוהדים בענפי ספורט שונים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייזר צ'יפס בוויקישיתוף