קייטי קוריק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייטי קוריק
Katie Couric
לידה 7 בינואר 1957 (בת 67)
מחוז ארלינגטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Katherine Anne Couric עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
תקופת הפעילות מ-1979 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק NBC News, חדשות CBS, חדשות ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Ellie Monahan עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
קישורים חיצוניים
טוויטר katiecouric
www.katiecouric.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין אן "קייטי" קוריקאנגלית: Katherine Anne "Katie" Couric; נולדה ב-7 בינואר 1957) היא עיתונאית ואשת טלוויזיה אמריקאית-יהודייה, המנחה את מהדורת החדשות הגלובלית של יאהו!. בשנים 20062011 הגישה קוריק את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ CBS, בעבר הייתה כתבת בתוכנית התחקירים 60 דקות ובשנים 20062009 הגישה את תוכנית הראיונות המקוונת השבועית "@katiecouric".

ב-5 בספטמבר 2006 קוריק הפכה לאשה הראשונה שמגישה לבד מהדורת חדשות באחת משלוש רשתות השידור הגדולות בארצות הברית. בין השנים 1991 עד 2006 קוריק הייתה מגישה בתוכנית הבוקר "Today" של רשת NBC. במאי 2011 נודע כי קוריק תעבור לרשת ABC ותיכנס למשבצת השידור של אופרה וינפרי, לאחר שזו סיימה את תוכניתה לאחר 25 שנה,[1] והנחתה שם עד שנת 2014.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייטי קוריק נולדה וגדלה בארלינגטון שבווירג'יניה. קוריק היא בתה של אלינור טולי, עקרת בית וסופרת במשרה חלקית, וג'ון מרטין קוריק ג'וניור, מנהל יחסי ציבור ועורך חדשות בעיתון "The Atlanta Journal-Constitution" ובסוכנות הידיעות "United Press International". אמה של קוריק היא יהודייה, אף על פי כן, קוריק גדלה כפרסביטריאנית. סבה וסבתה של קוריק מצד אמה היו ילדים של מהגרים יהודים מגרמניה.

מ-1975 ועד 1979 קוריק למדה באוניברסיטת וירג'יניה. מיד לאחר שסיימה את לימודיה בקולג', קוריק החלה את הקריירה שלה במערכת החדשות של ערוץ ABC בוושינגטון. בשנת 1980, החלה לעבוד כעורכת בערוץ CNN. בין השנים 1984 עד 1986 עבדה בתור כתבת בתחנה מקומית של NBC במיאמי. בין השנים 1986 עד 1988 עבדה בתור כתבת בתחנה מקומית של NBC בוושינגטון.

בשנת 1989 קוריק הפכה למגישה במהדורת החדשות של NBC. בשנת 1991 קוריק החלה לעבוד בתוכנית הבוקר "Today" של רשת NBC, שם זכתה לחשיפה משמעותית. קוריק המשיכה לעבוד בתור מגישה בתוכנית הבוקר "Today" עד שנת 2006. במקביל, לאורך שנות התשעים והעשור הראשון של המאה ה-21 עבדה גם כמגישה של התוכנית "Dateline" ששחזרה פשעים פליליים. במהלך השנים בהם עבדה כמגישה בתוכנית הבוקר של NBC, קוריק זכתה לראיין אישים בולטים רבים מתחום הפולטיקה והבידור ברחבי העולם, בהם הנשיאים ג'רלד פורד, ג'ימי קרטר, ג'ורג' בוש האב, ג'ורג' בוש הבן וביל קלינטון. כמו כן, קוריק ראיינה בין היתר גם את ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, הילרי קלינטון (הראיון הטלוויזיוני הראשון של קלינטון) ואת הסופרת ג'יי קיי רולינג.

ב-5 בספטמבר 2006 קוריק הפכה למגישה של מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ CBS, ובכך הפכה למעשה לאשה הראשונה שמגישה לבד מהדורת חדשות באחת משלוש רשתות השידור הגדולות בארצות הברית. במקביל קוריק עבדה גם ככתבת בתוכנית התחקירים 60 דקות - הראיון הנודע ביותר של קוריק בתפקיד זה היה עם הטייס צ'סלי סלנברגר של טיסה 1549 של יו אס איירווייז אשר ביצעה נחיתת חירום בנהר ההדסון. במהלך השנים בהם עבדה כמגישה של מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ CBS, קוריק זכתה לראיין אישים בולטים רבים מתחום הפולטיקה והבידור ברחבי העולם, בהם הנשיא ג'ורג' בוש הבן, מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס, הסנאטור ג'ון אדוארדס, שרת החוץ הישראלית ציפי לבני, הזמרת נורה ג'ונס והשחקן מייקל ג'יי פוקס.

אחד מהראיונות הנודעים ביותר של קוריק בתפקיד מגישת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ CBS היה הראיון שערכה במהלך שנת 2008 עם שרה פיילין, המועמדת הרפובליקנית לתפקיד סגנית הנשיא. הראיון שודר לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2008. הראיון, בו פיילין התבלבלה במושגים בסיסיים ודברה בשלב מסוים בחוסר קוהרנטיות מוחלט, פגע רבות בתדמיתה של פיילין ובקמפיין לנשיאות של מקיין, וצוין על ידי רבים בתור הגורם המכריע ביותר בשינוי של דעת הקהל נגד פיילין. עבור הראיון קיבלה קוריק פרס מצוינות בעיתונות על שם וולטר קרונקייט.

החל משנת 2009 קוריק מגישה גם את תוכנית הראיונות המקוונת השבועית "@katiecouric". האישים הבולטים הרבים שראיינה בתפקיד זה כוללים בין היתר את הפרשן הפוליטי גלן בק, סגן הנשיא לשעבר אל גור, השחקן יו ג'קמן, הגברת הראשונה מישל אובמה וכן את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.[2]

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוריק התחתנה עם ג'יי מונהאן בשנת 1989, לזוג נולדו שתי בנות. ג'יי מונהאן מת מסרטן המעי הגס בשנת 1998, בגיל 42. ביוני 2014 התחתנה בשנית עם הכלכלן ג'ון מולנר, בחתונה פרטית בביתה שבלונג איילנד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייטי קוריק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]