קייט מוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט מוס
Kate Moss
לידה 16 בינואר 1974 (בת 50)
Addiscombe, אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה תיכון רידלסדאון עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
www.katemoss.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייט מוסאנגלית: Kate Moss; נולדה ב-16 בינואר 1974), היא דוגמנית-על אנגליה.

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוס נולדה בלונדון, אנגליה ללינדה רוסינה ולפיטר מוס. הוריה התגרשו כשהייתה בת 13.

בצעירותה למדה בבית הספר היסודי "ריג'וויי", ובתיכון "רידלסדאון".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוס החלה לדגמן בגיל 14, עבור סוכנות הדוגמניות שרה דוקס, והתפרסמה כשצולמה בשחור-לבן עבור הירחון "The Face" בגיל 15. מוס הייתה שונה מהדוגמניות המובילות באותה תקופה, כמו סינדי קרופורד, קלאודיה שיפר ונעמי קמפבל, בכך שלא הייתה גבוהה וגופה לא היה מעוגל כמקובל באותה תקופה.

בשנת 1999 מוס דורגה על ידי הירחון "מקסים" במקום התשיעי במצעד הנשים הסקסיות ובמקום השמיני בשנת 1995. במצעד דומה בירחון "Celebrity Sleuths" משנת 2004 דורגה במקום השמיני. במרץ 2007 זכתה בפרס "האשה הכי סקסית" של NME.

בשנת 2007 הופיעה בפעם הראשונה ברשימת הנשים העשירות ביותר בבריטניה של מגזין "Sunday Times", בו דורגה במקום ה-99 עם הון של 45 מיליון ליש"ט.

בשנה שקדמה ליולי 2007 הרוויחה מוס 9 מיליון דולר, והמגזין פורבס דירג אותה במקום השני ברשימת הדוגמניות המרוויחות ביותר.

סגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוס הובילה את ה"הרואין שיק" בשנת 1993 בקמפיין של קלווין קליין, כולל תמונת עירום לבושם "אובססיה". תמונות שלה ושל דוגמניות דומות הובילו לביקורת מאת נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון שהתבטא נגד ההרואין שיק. מוס נעשתה למהפכנית בתחום תעשיית האופנה ושינתה את המוסכמות לגבי גוף אידיאלי וגובה לתצוגות אופנה. בתחילת שנות ה-2000 דגמנה בתצוגות אופנה.

מעצבת אופנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 במאי 2007 קולקציה שעוצבה על ידי מוס הופצה ברשת החנויות "טופשופ" והגיעה בתפוצה קטנה גם לישראל. טופשופ דיווחו ששילמו למוס 3 מיליון ליש"ט עבור הקולקציה. הקולקציה כללה 50 פריטים וביניהם בגדים, תיקים, נעליים וחגורות במחירים בין 12 ליש"ט ועד 150 ליש"ט. מוס עיצבה גם קולקציית הלבשה תחתונה לטופשופ שהופצה ברשת החנויות "טופשופ" ב-25 באוקטובר 2007.

עבודת צדקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוס תומכת באגודות שונות למחקר הסרטן. ב-1990 היא הופיעה בקמפיין לחולצות של אגודה למחקר סרטן השד, וב-2007 עיצבה קמע לשרשרת כדי לסייע לעמותת חקר הסרטן בבריטניה.

שערוריית הקוקאין[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 בספטמבר 2005 חשף ה"דיילי מירור" סרטון אשר בו נראית מוס מסניפה קוקאין. עקב חשיפת הסרטון החליטו מספר חברות אופנה מובילות למשוך את החוזים שנחתמו עמה. בין החברות היו שאנל, H&M ובורברי. במקביל הגישה מוס תביעה נגד העיתון וזכתה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מספר מערכות יחסים עם ידוענים כמו מריו סונרטי וג'וני דפ, נכנסה מוס להריון מבן זוגה לשעבר ג'פרסון האק. ב-29 בספטמבר 2002 נולדה בתם, ליילה גרייס מוס.

זמן לא רב קודם ללידת בתה נפרדה מוס מג'פרסון האק. לאחר מכן הייתה במערכת יחסים ארוכה עם הזמר פיט דוהרטי, סולן הליברטינז. דוהרטי תכנן להתחתן עם מוס בקיץ 2007, אך ביולי 2007 הם נפרדו.

כיום מוס מתגוררת בלונדון עם בתה. ביולי 2011 התחתנה עם ג'יימי הינס, גיטריסט להקת "הקילז". הם התגרשו בשנת 2015.

מוס היא הסנדקית של הדוגמנית והשחקנית איריס לאו בתו של השחקן ג'וד לאו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]