קים ת'איל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קים ת'איל
Kim Thayil
קים ת'איל (משמאל)
קים ת'איל (משמאל)
לידה 4 בספטמבר 1960 (בן 63)
סיאטל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת וושינגטון, Rich East High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים סאב פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קים ת'איל (אנגלית: Kim Thayil; נולד ב-4 בספטמבר 1960) נודע בעיקר כגיטריסט להקת הגראנג' סאונדגארדן, אותה הקים עם כריס קורנל והירו ימאמוטו.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ת'איל נולד בסיאטל בשנת 1960 וגדל בפארק פורסט, פרבר של שיקגו. חלק מילדותו עברה עליו בדרום הודו, במדינת קראלה, ממנה היגרו הוריו לארצות הברית. הוא נחשב לאחד ממוזיקאי הרוק הבולטים ממוצא הודי.

ת'איל הכיר את ימאמוטו בבית הספר התיכון ריץ' איסט שבפארק פורסט. הם עברו יחד לוושינגטון לאחר סיום הלימודים ושם למד ת'איל באוניברסיטת וושינגטון. כריס קורנל היה שותפם לחדר ויחד איתו הם הקימו את סאונדגארדן ב-1984. להקתם הייתה הראשונה מגל להקות הגראנג' הסיאטלי שחתמה חוזה בחברת תקליטים גדולה (A&M Records), זכתה בצמד פרסי גראמי ומכרה 3 אלבומי פלטינה. סאונדגארדן התפרקה באפריל 1997.

מאז ההתפרקות ניגן ת'איל בגיטרה בלהקות "פיג'נהד" ו-"The Presidents of the United States of America". הוא גם השתתף בפרויקט המטאל "פרובוט" של דייב גרוהל ו-"No WTO Combo" עם ג'לו ביאפרה וקריסט נובוסליק.

בשנת 2003 הוא נבחר על ידי המגזין "רולינג סטון" למקום המאה ברשימת "100 הגיטריסטים הגדולים של כל הזמנים"[1]. הוא מנגן בגיטרות Guild S-100, גיבסון לס-פול, גיבסון פיירבירד, פנדר טלקאסטר וגז'מאסטר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קים ת'איל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]