קיפי בן קיפוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קיפי)
קיפי בן קיפוד
קיפי בן-קיפוד בגרסה הראשונה של הסדרה
קיפי בן-קיפוד בגרסה הראשונה של הסדרה
יוצרים אבנר כץ עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקום מגורים רחוב סומסום עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיפי בן קיפוד הוא שמה של בובה מהגרסה הישראלית של תוכנית הטלוויזיה "רחוב סומסום" שהופקה ושודרה בטלוויזיה החינוכית. דמותו נועדה לשמש כמקבילה הישראלית של ציפורת (ביג ברד) מהגרסה האמריקנית של "רחוב סומסום". ישנה דמות מקבילה בשם אספינטה (Espinete) בגרסה של ספרד. את הבובה עיצב האמן אבנר כץ, ששיחק בסדרה את בעל בית הקפה הסמוך לבית של קיפי.

גרסתה הראשונה של "רחוב סומסום" הופקה ושודרה בין השנים 19831987, ולאחר מכן שודרה פעמים רבות בשידורים חוזרים במהלך שנות השמונים ושנות התשעים. את הבובה של קיפי בגרסה זו דיבבה והפעילה שרי צוריאל[1].

בסוף שנות התשעים חזר "רחוב סומסום" בגרסה חדשה בשם "שארע סימסים". בשל התפוררות הבובה המקורית של קיפי בן קיפוד ובשל בעיות זכויות, עוצבה הבובה מחדש. ההפקה האמריקאית אשר הייתה שותפה לקבלת ההחלטות של ההפקה הישראלית, התעקשה לצוות לתפקיד קיפי שחקן זכר, על מנת שיקבל קול גברי יותר. לכן, הוחלפה שרי צוריאל, וגיא פרידמן הוא שדיבב והפעיל את קיפי. קיפי החדש זכה לביקורות קשות מצד העיתונות ומעריצי הסדרה המקוריים ועצומות רבות נחתמו להדחתו ולהשבת קיפי המקורי.

בגרסה החדשה של רחוב סומסום, ששודרה בערוץ הופ! הוחלט לא לשתף כלל את דמותו של קיפי.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיפי הוא קיפוד ורוד שקוציו כתומים. בגרסה הראשונה, לבש קיפי מכנסי-ברך ירוקים עם כתפות בעלות טלאי מאחור וכפפות אדומות. בנדנה בצבע בורדו הייתה כרוכה סביב צווארו, גרב גרביים בדוגמת פסים צבעונית והוא נעל נעלי בית חומות משובצות, שזכו, עקב כך, לכינוי "נעלי קיפי" או "קיפיות". בגרסה השנייה לבש סרבל ירוק מכופתר בכפתורים אדומים בעל כיסים צהובים מכופתרים באדום שהיו בחזית הבגד. לא לבש כפפות, נעל נעלי סניקרס לבנות עם נקודה ופס כתומים, גרב גרביים כחולים, הבנדנה הופיעה לסירוגין עם חולצת הפסים צבעונית ובשונה מן הגרסה המקורית היו לקיפי אוזניים[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]