אינויאשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קיקיו)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט וניסוחים לא אנציקלופדיים, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט וניסוחים לא אנציקלופדיים, ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
אינויאשה
סוגה שונן, הרפתקאות, דרמה, פנטזיה, היסטוריה, רומנטיקה
יוצר רומיקו טקהאשי
מאנגה
יוצר רומיקו טקהאשי
מאייר רומיקו טקהאשי
הוצאה Shogakukan (יפן)
התפרסם לראשונה במגזין Shonen Sunday
תקופת הפרסום המקורית 13 נובמבר 1996 – 18 יוני 2008
מספר הכרכים שהתפרסמו 56
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי רומיקו טקהאשי
אולפני אנימציה סאן רייז
רשת שידור Nippon TV (יפן)
Adult Swim (ארצות הברית)
ערוץ הילדים (ישראל)
תקופת שידור מקורית 16 באוקטובר 200013 בספטמבר 2004
מספר העונות 7
מספר הפרקים 167
אנימה: אינויאשה: המערכה האחרונה
אורך פרק 24 דקות
במאי רומיקו טקהאשי
אולפני אנימציה סאן רייז
רשת שידור Nippon TV (יפן)
Adult Swim (ארצות הברית)
תקופת שידור מקורית 3 באוקטובר 200929 במרץ 2010
מספר העונות 1
מספר הפרקים 26
סרטים
  1. Inuyasha THE MOVIE: Affections Touching Across Time
  2. Inuyasha THE MOVIE: The Castle Beyond the Looking Glass
  3. Inuyasha THE MOVIE: Swords of an Honorable Ruler
  4. Inuyasha THE MOVIE: Fire on the Mystic Island

אינויאשהיפנית: 犬夜叉; "אינו" – כלב ו"יאשה" – שֶׁד) היא סדרת מאנגה שנוצרה על ידי רומיקו טקהאשי אשר פורסמה ביפן במגזין היפני "Weekly Shōnen Sunday" בין 13 בנובמבר 1996 עד 18 ביוני 2008. עלילת הסדרה מתמקדת בחצי שד, בתלמידת תיכון, בנזיר תאוותן, בשד שועל ובמחסלת שדים, אשר חוברים יחדיו במהלך תקופת הסנגוקו ומנסים לאתר את כל רסיסי תכשיט ארבע הנשמות על מנת למנוע מהם להגיע לידי נבלי הסדרה. בפרט עוסקת הסדרה בדמותו של הנבל הראשי נאראקו.

בעקבות הצלחת סדרת המאנגה, הופקה סדרת אנימה אשר התבססה על עלילת המאנגה. הסדרה שודרה מה-16 באוקטובר 2000 עד ה-13 בספטמבר 2004 ברשת הטלוויזיה היפנית Yomiuri TV והכילה 167 פרקים. בישראל, שודרה הסדרה במהלך העשור הראשון של המאה ה-21 בערוץ הילדים, בגרסה היפנית המקורית, עם כתוביות בעברית וללא צנזור תכנים פרובוקטיביים.

מלבד סדרת האנימה, הופקו גם ארבעה סרטי קולנוע באורך מלא וסרט OVA (סרט קצר אשר יצא ישירות ל-DVD). כמו כן, לאורך השנים הופקו גם משחקי וידאו שונים לסדרה.

צוות הסדרה כולל שמות כמו מאסאמי האטה, המוכר בזכות עבודות כמו הפעמון של צ'ירין, וסוסומו נישיזאווה, הבמאי של היקארו נו גו.

הסדרה המקורית הסתיימה. לאחר שידור האנימה המקורית, הופק המשך לאנימה הנקרא "InuYasha: The Final Act", המבוסס על המשך המאנגה מכרך 66 עד 56.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנים רבות לפני עלילת הסדרה, כוהנת קדומה ושמה מידוריקו, כולאת את נשמתה ואת נשמתם של שדים מרושעים בתוך אבן המכונה "אבן ארבע הנשמות" (שִיקוֹן נוֹ טַאמַה, ביפנית: 四魂の玉). האבן מתגלגלת מיד ליד כאשר כולם רוצים לנצל את כוחה העצום למטרותיהם האישיות: שדים ובני אנוש כאחד.

בתקופת הסנגוקו, התקופה בה מתרחשת עלילת הסדרה, האבן מגיעה לידי מספר כפריים שחוששים מהכוח שמידוריקו טמנה בה. היא נמסרת לאמתחתה של קיקיו, כוהנת שינטו צעירה ובעלת כוחות רוחניים חזקים מאוד, זאת על מנת שתשמור על האבן ותטהר אותה. קיקיו הורגת את השדים הרוצים להניח את ידיהם על האבן באמצעות חץ וקשת, ובו בזמן משמשת גם כרופאת בני הכפר. השמועה על האבן ועל קיקיו מגיעה לאוזניו של שד למחצה (הֵאנְיוֹ, ביפנית: 半妖) ששמו אינויאשה. אינויאשה, השואף להפוך לשד מלא, רואה את הפוטנציאל שבאבן ומנסה לגנוב אותה כדי להפוך לשד מלא אך קיקיו מסכלת את ניסיונותיו פעם אחר פעם. היא מצליחה לקרוא אותו כספר פתוח והשניים מתחילים להיפגש זה עם זה על מנת לדבר בלבד. השניים מתאהבים, וקיקיו מציעה לאינויאשה להפוך לבן אנוש - כיוון שכאשר הדבר יקרה, האבן "תיעלם" לעד וקיקיו תוכל להיות אישה רגילה, ובכך הם יוכלו לחיות יחד לנצח. אינויאשה, שתחילה תיעב את היותו בן-אדם, מסכים להצעתה של קיקיו, ומתחיל להראות צדדים אנושיים בו.

באותו הזמן, טיפלה קיקיו בשודד בשם אוֹנִיגוּמוֹ, שנפצע אנושות בשרפה והתאהב בקיקיו בעת שדאגה לו. שדים, שנמשכו למחשבותיו הרעות, מופיעים בפניו ערב אחד ומציעים לו עסקה - הוא יקבל גוף חדש בתמורה לגופו ונשמתו העלובה. בלי להסס, אוניגומו מסכים, ומאות השדים מתמזגים בתוכו ויוצרים ממנו את נַארַאקוּ - חצי שד חזק, ערמומי ומרושע. נאראקו מעוניין להשיג את האבן לעצמו, כדי שיוכל להינשא לקיקיו ובפועל למנוע ממנה להינשא לגבר אחר. ביום שבו קבעו אינויאשה וקיקיו להיפגש על מנת להפוך את אינויאשה לבן אנוש, נאראקו מסכסך ביניהם במכוון: הוא פוצע את קיקיו אנושות בעודו מתחזה לאינויאשה, ומאיים להרוג את אינויאשה האמיתי, כאשר הוא מתחזה לקיקיו. אינויאשה החש פגוע ונבגד גונב את האבן, אך קיקיו, בעודה גוססת, משלחת בו חץ ומרתקת אותו לעץ הזמן (גושינבוקו) - ובכך גוזרת עליו שנת נצח. מיד לאחר שאינויאשה נכנס לתרדמת נצחית זו, קיקיו נכנעת לפצעיה ומתה, כאשר בקשתה האחרונה היא שאחותה הקטנה קַאֵדֶה תשרוף את האבן ואת גופתה.

500 שנים לאחר מכן, בעידן המודרני בטקיו נולדה קַאגוֹמֶה, גלגול נשמתה של קיקיו. קאגומה נולדה כאשר האבן בבטנה. בגיל 14, היא עוצרת על יד הבאר שבמקדש השינטו בחצר ביתה, על מנת לסייע לאחיה הצעיר סוֹתַה למצוא את חתול המשפחה, שכביכול נפל פנימה. משהתקרבה לפתח הבאר, שדה שהייתה רדומה בקרקעיתה מתעוררת מנוכחות האבן, וחוטפת את קאגומה אל תוך הבאר. מתברר שהבאר היא בעצם פתח למעבר בזמן, והשתיים חוזרות לתקופת הסנגוקו, 50 שנה לאחר שנאראקו סכסך בין אינויאשה לבין קיקיו, כאשר קאגומה מצליחה להימלט. היא הולכת לאיבוד בתקופה הלא מוכרת, בזמן שבו לא הייתה עדיין קיימת, ומגיעה לעץ הזמן. בעץ הזמן רואה קאגומה את אינויאשה - שבמפתיע לא הזדקן כלל וזאת בשל היותו מרותק לעץ הזמן - לראשונה, ונדהמת לגלות שאוזניו הן אוזני כלב ושהוא חסר אוזניים אנושיות, זאת על אף מראהו האנושי. מיד לאחר מכן היא נלקחת לכפר, שם אחותה הקטנה של קיקיו, קאדה - שמילאה את מקומה של אחותה ככוהנת הכפר - מבחינה מיד בדמיון בינה ובין אחותה המתה, ומסיקה כי קאגומה היא גלגול נשמתה של קיקיו.

השדה שחטפה את קאגומה שבה לקחת מקאגומה את האבן, וקאגומה המבולבלת, שלא יודעת דבר אודות מה שקורה סביבה ואודות האבן, נלכדת. השדה כובלת אותה לעץ הזמן בסמוך לאינויאשה, ומגעה מעיר אותו. קאגומה, המפחדת עד להתפקע להיות קורבן של השדה, שולפת את החץ שבחזהו של אינויאשה. דבר זה הוכיח את היותה גלגול הנשמה של קיקיו - היחידה שיכולה הייתה לשלוף את החץ. אינויאשה הורג את השדה, אך לא לפני שזו מספיקה לפצוע את קאגומה בבטנה והאבן יוצאת מגופה. לאחר שהשדה חוסלה, אינויאשה פונה כדי לחסל את קאגומה, כאשר הוא חושב אותה לקיקיו. בעזרת קאדה, קאגומה מצליחה לעצור אותו על ידי שרשרת שהרכיבה קאדה על צווארו, ומגיבה רק לפקודתה של קיקיו. בהיותה גלגול נשמתה של קיקיו, קאגומה מפעילה את השרשרת על ידי הפקודה "שב" (אוסווארי), הגורמת לאינויאשה להימשך בכוח ובכפייה כלפי הרצפה - פקודה שמשתרשת בשרשרת ורק קאגומה יכולה להפעילה ולהסירה, כאשר אינויאשה מנסה להסירה ללא כל הצלחה. לאחר שמוסבר לו שאין המדובר בקיקיו, הוא מתחיל להתייחס לקאגומה בזלזול, בחוסר סבלנות ובשנאה כלפיה.

זמן קצר לאחר השגת האבן, היא אובדת שוב כאשר שד עורב גונב אותה. בניסיון למנוע את הגנבה, קאגומה יורה חץ אל הציפור. אך מכיוון שלא הייתה עדיין מנוסה בירייה בחץ וקשת, היא בטעות פוגעת באבן, שמתנפצת לאלפי רסיסים המתפזרים בכל רחבי הארץ. על אינויאשה וקאגומה לאחד כוחות, כך שיוכלו לאחד את כל הרסיסים לאבן אחת שלמה ולמנוע מהם להגיע לידי נאראקו הרשע, שיצא ממחבואו עם שיבת האבן, כאשר אינויאשה נשבע לחסלו על מנת לנקום על מה שקרה לפני 50 שנה. בדרכם מצטרפים אליהם שִיפוֹ - שד שועל צעיר שאביו נרצח, מִירוֹקוּ - נזיר רודף שמלות בעל חלל אוויר דמוי חור שחור בכף ידו הימנית, שנגרם בידי קללה שהוטלה על ידי נאראקו, וסאנגו - ציידת שדים אנושית אשר אחיה נשלט בידי נאראקו על ידי רסיס אבן, המחזיק אותו בחיים. החבורה עוברת במסעה קשיים רבים ונאלצת להתמודד עם סכנות רבות, פוגשת אנשים חדשים ונאלצת להתמודד עם שדי העבר כאשר קיקיו חוזרת לחיים. יחסו של אינויאשה כלפי קאגומה משתנה משמעותית, כאשר הוא נקשר אליה ומגונן עליה (כמו גם על שאר בני החבורה), והיא, מצידה, מתאהבת בו.

במהלך סדרת ההמשך אינויאשה: המערכה האחרונה כל הדמויות מחזקות את עצמן ביכולת אישית או יכולת של כלי הנשק, קיקיו מתה, נאראקו מצליח להשלים את אבן 4 הנשמות והופך לעכביש עצום. אינויאשה, סשומארו וחבורותיהם נכנסים אל תוך נאראקו נלחמים בו, ובסוף מנצחים ומשמידים את נאראקו סופית.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אִינוּיָאשָה (犬夜叉): שד למחצה - אביו היה שד ואימו בת אנוש - בן העידן הפיאודלי. לאחר מות אימו, בהיותו קטן, היה צריך לדאוג לעצמו ופיתח אופי מתגונן וקשוח. בתחילה יצא בעקבות אבן ארבע הנשמות כדי להפוך לשד מלא, אך התאהב בקיקיו והסכים להפוך לבן אנוש. תוכנית זו לא יצאה לפועל, משום שהוא נפל במלכודת של נאראקו ורותק על ידי קיקיו הגוססת לעץ למשך חמישים שנה. שוחרר על ידי קאגומה, ומאז שניהם נאלצו לאחד כוחות כדי למצוא את רסיסי האבן ולחסל את נאראקו. עם הזמן השניים פיתחו זה אל זה רגשות. אינויאשה הוא אחיו למחצה של סשומארו, עמו הוא מסוכסך. מחזיק בחרב טטסאיגה, שנאמר עליה שיכולה לחסל 100 שדים במכה אחת בלבד. כמו כן, הוא היחיד שיכול לעבור דרך הבאר מתקופה אחת לשנייה בכוחות עצמו ובאופן בלתי תלוי. יעשה הכל עבור חבריו. נקרע בין קיקיו לבין קאגומה.
  • קַאגוֹמֶה (日暮かごめ): נערה בת 15 ובת העידן המודרני. קאגומה היא גלגול נשמתה של קיקיו לאחר מותה, ועל כן היא נולדה עם אבן ארבע הנשמות בתוך בטנה, והיא לא יודעת על זה או מרגישה אותה. ביתה בעת המודרנית הוקם על שרידי המקדש של קיקיו בעידן הפיאודלי. במקדש שבשטח ביתה, ישנה הבאר המאפשרת את המעבר בזמן. קאגומה נכנסה לבאר לראשונה, כששדה מהעידן הפיאודלי בקרקעית הבאר חשה בנוכחות האבן וחטפה אותה. השדה כבלה אותה לעץ הזמן לצד אינויאשה, ומגעה העיר אותו. בהיותה גלגול נשמתה של קיקיו, קאגומה הייתה היחידה שהצליחה לשלוף את החץ ולשחררו, על מנת שיציל את חייה. לאחר התנפצות האבן, נאלצים קאגומה ואינויאשה לשתף פעולה על מנת לאסוף את החלקים, לחברם לכדי אבן אחת שלמה, ולבסוף להביס את נאראקו. היא מסוגלת לחצות את הבאר על בסיס קבוע באמצעות רסיסי אבן בלבד ונלחמת באמצעות חץ וקשת והיא בעלת כוחות טיהור. כמו כן, קאגומה היא היחידה המסוגלת להפעיל את שרשרת הפקודה שעל צווארו של אינויאשה, המושכת אותו בכוח כלפי הקרקע בכל פעם שקאגומה אומרת "שב!" (אוסווארי), כעונש. לאחר מכן היא מתאהבת באינויאשה ומקנאת בקיקיו, שבכל פעם שדרכיה ודרכי החבורה נפגשות, רגשותיו של אינויאשה כלפיה צפים.
  • נַארָאקוּ (奈落): הרשע העיקרי בסדרה. חצי אדם וחצי שד שבניגוד לאינויאשה לא נולד ככזה, אלא החל את חייו כבן אנוש. נאראקו היה בחייו המקוריים שודד ופושע בשם אוֹניגוּמוֹ (איש העכביש) ונכווה בכל גופו בתאונה, וטופל בידי קיקיו, שבה הוא התאהב. אוניגומו הקריב את גופו והפך אותו למקום משכן לשדים. אלה התמזגו בו ויצרו בתוכו את נאראקו - כאשר בתוך נאראקו עדיין שוכן ליבו האנושי, זהותו כאוניגומו. היה זה שסיכסך בין אינויאשה לקיקיו המאוהבים כדי להשיג לעצמו את אבן ארבע הנשמות, אך נכשל כאשר אינויאשה לא מת מהחץ ששופד בחזה שלו, והאבן נשרפה ביחד עם גופתה של קיקיו. נאראקו מחזיק ברוב רסיסי האבן ובשל ליבו האנושי המאוהב לא יכול היה לפגוע בקיקיו. אך לאחר השינוי שעבר ולאחר שליבו הוצא מתוך גופו, המגבלה הוסרה. מכיוון שליבו האמיתי נמצא מחוץ לגופו, הוא בן אלמוות, לא חשוב כמה פעמים יושמד גופו או כמה פעמים יושחת. נאראקו הוא בעל התגשמויות נפרדות רבות שנוצרו מגופו, מרושע וערמומי, ונדמה שהוא תמיד צעד אחד לפני כולם.
  • מירוקו (仏教): נזיר צעיר בן שמונה עשרה רודף שמלות בעל חור שחור בידו הימנית אשר מסוגל לשאוב לתוכו כל דבר באשר הוא וכאשר הוא נשאב הוא לעולם לא חוזר. החור נגרם כתוצאה מקללה שהטיל נאראקו על סבא של מירוקו ועברה במשפחה ומטרתה בסופו של דבר לשאוב את מי שהקללה הוטלה עליו במקרה הזה מירוקו לאותו החלל בידו הימנית ולהורגו. מירוקו הוא רודף שמלות כפייתי הנוהג למשש נשים יפות בסביבתו (בעיקר את סאנגו) במהלך הסדרה כל פעם שהחבורה נתקלת בנשים יפות מירוקו נוהג לשאול אותן אם הן תועלנה להוליד לו ילד, ולכאורה זה נתפס כמעשה של סוטה היות שהוא ידוע כרודף שמלות . אך באחד הפרקים מתגלה הסיבה האמיתית והיא שככל שהוא מתבגר החלל הבידו הימנית גדל ולכן הוא בסכנה מתמדת אז כל שהוא רוצה זה צאצא שימשיך את שושלתו ובנוסף ימשיך את משימת חייו שהיא להביס את נאראקו ובכך בעצם להסיר את הקללה מידו. במהלך הסדרה מתאהב בסאנגו ואף עושה עמה הסכם שלאחר שהם יביסו את נאראקו הם יתחתנו. בסוף הסדרה בפרק האחרון כאשר הזמן קופץ קדימה בשלוש שנים לאחר הקרב האחרון עם נאראקו אנחנו רואים שהוא נשוי לסאנגו וחי איתה ביחד בכפר יחד עם הכוהנת קאדה ועובד ביחד עם אינויאשה בגירוש וחיסול שדים .
  • קִיקְיוֹ (桔梗): הכוהנת (מִיקוֹ 巫女) שהתאהבה באינויאשה 50 שנה קודם לכן והכניסה לפני מותה את אינויאשה לשנת נצח. נפלה במלכודת של נאראקו וריתקה את אינויאשה לעץ הזמן, בטרם מתה מפצעיה. קיקיו הוחזרה למעין מצב ביניים, בין חיים למוות (מה שאומר שהיא ספק חיה ספק מתה בזמן הנוכחי), על ידי המכשפה אורסו. בהמשך קמה לתחייה, כשהיא עדיין סבורה שאינויאשה אשם במותה, אך כאשר מגלה את התרמית שביצע נאראקו, מצטרפת למלחמה נגדו, כאשר היא פועלת לבדה. קאגומה היא גלגול נשמתה, קיקיו לא אוהבת אותה אך מעריכה את כוחותיה וטוב ליבה. קיקיו נלחמת באמצעות חץ וקשת והיא בעלת כוחות טיהור חזקים. עם זאת, נשארת בעלת רגשות כלפי אינויאשה.
  • סאנְגוֹ (珊瑚): מחסלת שדים אנושית. נאראקו השתלט על אחיה קוהאקו, גרם לו לרצוח את משפחתו ולפצוע את סאנגו, בכוונה להרוג אותה. נאראקו האשים במעשה את אינויאשה וסאנגו יצאה להורגו על מנת לנקום. לאחר שהאמת יוצאת לאור, סאנגו מצטרפת לחבורה ביחד עם קירארה, שדת חתול ובת לווייתה, בשאיפה לחסל את נאראקו השקרן. סאנגו מפתחת רגשות כלפי מירוקו, ואחיה מוחזק חי על ידי רסיס אבן, שאסור שיופרד ממנו כי אחרת הוא ימות - וסאנגו נקרעת בין הרצון לשמור על אחיה בחיים והצורך לאחד מחדש את אבן ארבע הנשמות. בסוף הסדרה במהלך הפרק האחרון כאשר הזמן קופץ קדימה בשלוש שנים אחרי הקרב האחרון עם נאראקו רואים שהיא נשואה למירוקו וחייה איתו בכפר ובמהלך הפרק יולדת את ילדם השלישי.
  • שִיפוֹ (七宝): שד שועל צעיר. שיפו התייתם כאשר אביו נרצח על ידי האחים רעם. לאחר שאינויאשה נקם בשמו באחים רעם, שיפו הצטרף לחבורתו. אינויאשה מציק לו ספק ברצינות ספק בצחוק. שיפו נקשר במיוחד לקירארה וקאגומה, אשר האחרונה מגנה עליו מפני אינויאשה.
  • סֶשוֹמַארוּ (殺生丸): אחיו הגדול למחצה (מאותו אבא) של אינויאשה. שד כלב מלא. למרות הקשר המשפחתי הוא שונא את אינויאשה, בשל חציו האנושי, ורואה בו חרפה לזכר אביו. סשומארו איבד את ידו השמאלית בקרב עם אינויאשה על טטסאיגה. הוא מחזיק באחותה ההפוכה של טטסאיגה, טנסאיגה - החרב שיכולה להציל 100 אנשים במכה, וטוקיג'ין - חרב שחושלה מניבו של השד שהצליח לשבור את טטסאיגה. ג'אקן ורין הם בני לווייתו. סשומארו אדיש, שקט וחזק מאוד, וניתן לדעת איזו סוג דמות הוא לפי משמעות שמו: "הרג שלמות" (Killing Perfection). במערכה האחרונה ידו של סשומארו חוזרת והוא מקבל יחד איתה גם חרב חדשה בשם בקוסאיגה.
  • קִירָארַה (雲母): בת לווייתה הנאמנה של סאנגו. שדת חתול חובבת אדם, בעלת שתי צורות: קטנה ודמוית חתולה בעלת שני זנבות, ודמוית פומה המסוגלת לעוף ולהילחם. סאנגו ומירוקו רוכבים עליה בדרך כלל כאשר החבורה נודדת ממקום למקום. אמנם לא מסוגלת לתקשר, אך מבינה היטב את כל מה שקורה סביבה וכל הנאמר לה.
  • קוֹהַאקוּ (琥珀): אחיה הקטן של סאנגו הנמצא תחת שליטתו של נאראקו, ומשמש כמשרתו ועבדו. קוהאקו נאלץ ללחום באינויאשה וחבורתו בפקודתו של נאראקו. רוב הזמן הוא לא זוכר דבר מחייו הקודמים כולל את סאנגו. חייו תלויים ברסיס האבן שבגבו, ואם יופרד ממנו הרסיס - הוא ימות. לקראת הפרקים האחרונים בסדרה פוגש בכוהנת קיקיו והיא נותנת לו אפשרות להמשיך לחיות גם ללא רסיס האבן שנמצא בצווארו. בסוף הסדרה, שלוש שנים לאחר הקרב עם נאראקו, קוהאקו עובד כמחסל שדים ביחד עם קירארה.
  • קָאגוּרַה (神楽): "מכשפת הרוח". התגשמות של נאראקו המשמשת כרוצחת שכירה המטפלת בבעיותיו. נאראקו מחזיק בליבה ויכול להורגה מתי שיחפוץ בכך. קאגורה, הכמהה להיות חופשייה, זוממת לבגוד ביוצרה ולהורגו. מאוהבת בסשומארו, אם כי דבר זה לא נאמר בפירוש אך מתברר ב"אינויאשה: המערכה האחרונה".
  • קָאנַה (神無): התגשמות נוספת של נאראקו, הנראית כילדה צעירה ולבנה. בכוחה יכולה קאנה לגנוב נשמות בעזרת המראה האמין שלה, והיא בת לווייתו הנאמנה ביותר של נאראקו.
  • גָ'אקֶן (邪見): שד המשרת את סשומארו ומתלווה אליו לכל מקום, זאת מכיוון שסשומארו הציל את חייו. הוא עבד נאמן לו, אם כי פחדן וממהר להיכנס ללחץ.
  • רִין (りん): ילדה מתוקה וחייכנית שהתייתמה משני הוריה ואחיה במתקפה של שודדים, ומאז החלה לחיות לבד ונדדה בין כפרים. יום אחד, שדי הזאב של קוגה חדרו לכפר בו חיה והרגו אותה. לאחר זמן מה, סשומארו מצא אותה ומאחר שהייתה טובת לב כלפיו בעת שהיה פצוע קשה ואיבד את ידו בקרב נגד אינויאשה על טטסאיגה, זכר לה את זה ורצה לנסות את כוחה של חרבו החדשה טנסאיגה, שביכולתה להחיות מהמתים וכך חייה ניצלו. לאחר מקרה זה, היא מתלווה אליו לכל מקום. הוא קשור אליה באופן מעורר תמיהה ויוצא דופן, כיוון שהוא שד שונא אדם.
  • קוֹגַה (鋼牙): המנהיג הצעיר של שבט שדי הזאב. קוגה מנסה לאתר את נאראקו ולחסלו, כיוון שנאראקו חיסל את כל אחיו לשבט חוץ ממנו ושני שדים נוספים שהם בני לווייתו. קוגה מחזיק בשני רסיסי אבן אותם הוא נעץ ברגליו, והם מקנים לו מהירות עצומה וכוח בפלג גופו התחתון. הוא מאוהב בקגומה ומעוניין לשאת אותה לאישה, אך אהבתו נתונה ליופייה ויכולתה של קגומה לראות רסיסי אבן. כחלק מנימוס, נוהג לפנות לקגומה בכינוי "האישה שלי", מה שמעורר את הרכושנות וכעסו של אינויאשה. השניים (הוא ואינויאשה) שונאים את זה את זה, כאשר קאגומה בדרך כלל לצידו של קוגה. למרות זאת, כאשר היה חשש לחיי אינויאשה, מתברר כי הוא זה שבאמת חשוב לה.
  • מְיוֹגַה (冥加): פרעוש שהיה מיודד עם אבי אינויאשה וסשומארו, ולאחר מות אביו מתלווה לאינויאשה. מיוגה מעורב בכל, ובעל ידע רב על הארץ ועל שדים, אותו הוא חולק עם החבורה כאשר הם נאלצים להתמודד עם סכנה כלשהי. עם זאת, הוא פחדן מאוד ובורח בעת סכנה. מאידך, מציל את אינויאשה ובני החבורה מספר פעמים במקרה של הרעלה, כאשר הוא שואב את הרעל מדמם.
  • קַאֶדֵה (楓): אחותה הצעירה של קיקיו שתפסה את מקומה לאחר שאחותה מתה. הגנה על הכפר מפני שדים ורוחות רעות ב-50 השנים הבאות. קאדה היא הראשונה שהבחינה בכך שקאגומה היא גלגול נשמתה של קיקיו. החבורה נוהגת לחזור לבקרה בכפר כל כמה זמן כדי להתייעץ עמה, לעדכנה או להתאושש ממתקפה.
  • שִינִידַמָצ'י (死魂虫): קבוצת יצורים (דמוי צלופח מעופף) אוספי נשמות. אוספים עבור קיקיו נשמות אבודות של מתים כדי להמשיך את הקיום שלה.
  • הַאצִ'י (八衛門): שד דביבון חביב וחברו של מירוקו. האצ'י משנה צורה ולעיתים מסייע לחבורה לנדוד ממקום למקום כאשר כולם רוכבים עליו בצורתו הגדולה המסוגלת לעוף.
  • טוֹטוֹסַאי (刀々斎): מחשל חרבות שיצר עבור אביהם של אינויאשה וסשומארו את חרבותיהם: טטסאיגה שיועדה לאינויאשה - חרב המסוגלת להרוג 100 שדים במכה, ו"טנסאיגה" שיועדה לסשומארו - חרב המסוגלת להחיות 100 שדים במכה. לאחר מות האב, החרבות עוברות בירושה על פי בקשתו לילדיו.
  • מִידוֹרִיקו (翠子): כוהנת קדומה שנחשבה לחזקה ביותר שהתהלכה על פני האדמה. נשמתה של מידוריקו לכודה בתוך ארבע הנשמות יחד עם נשמתו של שד, והן נלחמות ללא הרף.

כלי נשק בולטים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טסאיגה – חרבו של אינויאשה שהייתה עשויה בהתחלה מניב אביו של אינויאשה, ולאחר שהיא נשברה- מניבו של אינויאשה עצמו. חזקה מאוד, בעלת יכולת שינוי צורה לניב ענקי.

יכולותיה:

  • שחרור גל אנרגיה צהוב. שם- צלקת הרוח.
  • החזרת מתקפת יריב שדי אל התוקף. שם- גל הרתעה.
  • שבירת מחסומים רוחניים. שם- טסאיגה האדומה.
  • ירי של רסיסי יהלום גדולים (חודר כל מגן). שם- קונגוסוא (מטח אדמנטים).
  • לקיחת אנרגיה שדית מיריבים או מכלי נשקם (חותך מערבולת שדית). שם- טסאיגה קשקש הדרקון.
  • יצירת חורים שחורים בצורת להבים. שם- מאדו זאנגטסווה.

באקסאיגה – חרבו של סשומארו, נוצרה מגופו, חזקה במידה מדהימה.

יכולותיה:

  • שחרורים של גלי אנרגיה אדירים
  • לא ניתן לרפא פגיעה מהחרב
  • הפגיעה מתפשטת גם לחלקים לא פגועים

טנסאיגה – חרבו של סשומארו, ירושה מאביו.

יכולותיה:

  • ריפוי מתים
  • פגיעה ברוחות

טוקיג'ין – חרבו של סשומארו. הייתה בעלת עוצמה רבה וירתה גלי כוח כחולים עוצמתיים. הושמדה בידי מוריאמרו.

היראיקוטסו – בומרנג ענק ששייך לסאנגו. עשוי מחתיכות של שדים מתים. ברוב הסדרה לא הפגין יכולת מיוחדת, אך לפתע קיבל יכולת לשבור אנרגיה שדית.

המניפה של קאגורה – הייתה מסוגלת לירות להבי אנרגיה, לשלוט בגופות וליצור רוחות סופה חזקות. הושלכה לאגם בידי קאנה לאחר מותה של קאגורה (לא ברור אם היכולות היו של קאגורה או של המניפה, אבל היא השתמשה בה ביצירתן).

חרב הנחש של ג'אקוטסו – חרב חזקה המורכבת מעשרות להבים שיכולים להיפתח לשרשרת של להבים מחוברים שעפים לכיוון שרוצה ג'אקוטסו (יכולים להסתובב באוויר תוך כדי תעופה).

באנריו – חרב ענקית וחזקה שהחזיק באנקוטסו. כאשר הכניסו בה ובבאנקוטסו רסיסים מהאבן הקדושה הפכה לחזקה מאוד. לא ברור מה היכולות המדויקות, אבל היא:

  • ירתה גל אנרגיה ורוד בשם פטיש דרקון (שקול לעוצמה של צלקת הרוח)
  • גשם של ברקים
  • פיצוצים עוצמתיים בשם הדף של חום. לאחר שבאנקוטסו ערף איתה 1,000 ראשים של שדים הפכה לעוצמתית במידה אדירה וירתה כדורי פיצוץ לוהטים בעוצמה אדירה. הושמדה בידי אינויאשה.

הסבר על המעברים בזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסדרה מתבצעים די הרבה מעברים בזמן בין תקופת הסנגוקו, התקופה בה חי אינויאשה ובה מתרחשת מרבית העלילה, לבין התקופה המודרנית, בה חיה קגומה עם משפחתה וחבריה.

במהלך תקופת הסנגוקו של יפן העתיקה, קיקיו הגוססת מתה מפצעיה לאחר שיורה חץ המשתפד בחזהו של אינויאשה, מרתקת אותו לעץ הזמן ומשאירה אותו במצב של שינה נצחית ומכושפת. גופתה נשרפת ביחד עם אבן ארבע הנשמות, לפי בקשתה. 50 שנה מאוחר יותר, הבאר (שקיימת גם בתקופה העתיקה וגם בתקופה המודרנית, ומשמשת כשער בין התקופות מכיוון שנבנתה מענפים של עץ הזמן) מביאה את קגומה, גלגול נשמתה של קיקיו מהמאה ה-21, מהעתיד לתקופת הסנגוקו. בתקופה זו עברו 50 שנה, כולם הזדקנו, אך לא קרה שום דבר משמעותי.

כאשר קגומה או אינויאשה עוברים דרך הבאר, הזמן בשתי התקופות ממשיך לזרום כרגיל, כלומר, אם קגומה מבלה שבוע ימים בתקופת הסנגוקו, באותו זמן עובר שבוע גם בביתה בתקופה המודרנית ולהפך. יש לשים לב היטב שהתמונה אינה נכונה לגבי המעברים בזמן.

  • יש עם זאת לציין שקגומה חוזרת 450 שנה אחורה בזמן לתקופתו של אינויאשה, ומוציאה מליבו את החץ המשופד בחזהו, החץ שקיקיו ירתה עליו. אינויאשה מתחיל להתפרע, הורג את שדת מרבה הרגליים ולקראת הסוף אומר ומכריח את קגומה לתת לה את הפנינה.

סרטי אינויאשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים יצאו לאקרנים ארבעה סרטי קולנוע במקביל לשידור סדרת האנימה, אשר הרחיבו את עלילת סדרות האנימה ואשר עלילתם התמקדה בגיבורים הראשיים בסדרת האנימה.

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור תאריך היציאה המקורי לאקרנים ביפן
1 אהבה אשר מתעלה על הזמן Love Which Transcends Time בתחילת הסרט, נלחם אביו של אינויאשה, שד-כלב חזק, בשד חזק אחר בשם היוגה (Hyouga). אביו של אינויאשה מנצח בקרב, כובל את כוחותיו של היוגה ומקפיא את השדים שמשתייכים לשבט שלו. 200 שנה מאוחר יותר, מנפצת קגומה בטעות את אבן 4 הנשמות לאלפי רסיסים, המתפזרים לאורכה ולרוחבה של יפן הפאודלית. אחד מרסיסי האבן מתגלגל לבנו של היוגה, מנומארו (Menoumaru) ומחזיר אותו לחיים. מנומארו ששב לתחייה, מחזיר לחיים את שתיים ממשרתותיו - הארי (Hari) ורורי (Ruri). מנומארו חושק בכוחותיו של אביו, שנכבלו, כזכור, על ידי אביו של אינויאשה. כדי להשיג אותם, הוא זקוק לטנסאיגה, חרבו המכושפת ורבת העוצמה של אינויאשה. מנומארו, אומנם, לא יודע היכן נמצאת טסאיגה. הוא שולח את הארי ואת רורי כדי לחפש את סשומארו, אחיו הבכור של אינויאשה. בנוסף הוא שולח עקרב ענקי כדי לחפש את החרב אצל אינויאשה. מנומארו מגלה לבסוף שהחרב נמצאת בידי אינויאשה, והוא מנסה מספר דרכים לאורך הסרט כדי להשיג אותה. למשל - עקיצת קירארה עם העקרב הענקי ובכך לשלוט בה; העתקת חלל הרוח של מירוקו; חטיפת קגומה כדי שאינויאשה יבוא לחלץ אותה והשתלטות על גופה כדי לגרום לה להרוג את אינויאשה. 2001
2 הטירה שמעבר למראה Castle Beyond the Looking Glass הסרט מתחיל כאשר החבורה שלנו לוחמת בנאראקו בלי אינויאשה. הלילה הוא לילה חסר ירח, ובלילה שכזה אינויאשה מאבד את כוחות השד שלו. הוא מתחבא כדי שנאראקו לא יגלה זאת. כשהשמש זורחת, אינויאשה מקבל בחזרה את הכוחות שלו, ובעזרת החבורה, זה נראה כי הרגו לבסוף את נאראקו. חלל הרוח של מירוקו, שהיה תוצאה של קללה של נאראקו, נעלם ולבה של קאגורה חוזר אליה לבסוף. החבורה מתפרקת, וכל אחד הולך לדרכו. אינוישה, שיפו וקגומה ממשיכים במסעותיהם יחדיו, סאנגו וקוהאקו, אחיה, חוזרים לכפר כדי לשקם אותו, מירוקו חוזר הביתה וקאגורה וקאנה עוברות את "מראת החיים" לצידה השני. שם פוגשות השתיים נסיכה בשם קֵאגוּיֵה (Kaguya), אשר מבקשת ממנה לשחרר אותה בכך שימצאו חמישה חפצים מיוחדים וישליכו אותם לאגם בהר פוג'י. בתמורה לשחרורה, הנסיכה מבטיחה להראות לשתיים מהו חופש אמיתי. בעוד קאגורה וקאנה אוספות את החפצים, אינויאשה, קגומה ושיפו פוגשים אדם בשם הוג'ו (Hojo), אשר מספר להם על תעלומת הירח המלא ועל גלימת גן העדן. הוא מספר להם שזו המשימה שלו להשמיד את הגלימה. סאנגו וקוהאקו ומירוקו והאצ'י (Hatchi), כל זוג בנפרד, יוצאים למסע לפתור את תעלומת הירח המלא. בהמשך הסרט משתחררת קאגויה מהמראה, ומעבירה את הטירה שלה מעבר למראה. היא מנסה להשיג את גלימת גן העדן. המכשפה מצליחה ומגיע אל גלימת גן העדן ופוגעת בקגומה (לוקחת אותה בשבי) ומשם העניין מסתבך החבורה מתאחדת על מנת להציל את קגומה ואינויאשה חווה את נשיקתו הראשונה עם קגומה על מנת להציל את חייו. לקראת סוף הקרב נאראקו חוזר מתוך גופו של קוהאקו והכל מתחיל מהתחלה. 21 בדצמבר 2002
3 חרבות של שליט מכובד Swords of an Honorable Ruler אביו של אינויאשה נמצא בקרב עם שד בשם ריוקוטסוסי (Ryuutosusei). הוא אומנם מנצח בקרב, אבל מצבו אנוש והוא גוסס. סשומארו מבקש מאביו שיתן לו את החרבות טסאייגה וסונג'ה לקראת מותו. אביו לא מסכים, ויוצא בדרכו לטירה בה עומד להיוולד בכל רגע אינויאשה. צבא הטירה לוחם באביו של אינויאשה ומונע ממנו להיכנס לטירה, בעוד סאטסונה נו טאקמרו (Setsuna no Takemaru) רוצח את איזיואי (Izyoi), אמו של אינויאשה, על כך שילדה חצי-שד (הניו). אביו של אינויאשה הזועם הורג את שומרי הטירה ומחיה את איזיואי בעזרת טנסאיגה (החרב שתורש בירושה לסשומארו). בינתיים החיילים הנותרים מעלים את הטירה באש. מחשש לחיה, אביו של אינויאשה נותן לאיזיואי גלימה חסינה לאש ("גלימת העכברושים", שתתגלגל מאוחר יותר לידיו של אינויאשה), כדי שתוכל לצאת בשלום מהטירה עם בנם שרק נולד. הוא נשאר בטירה כדי להילחם בטאקמרו, מביס אותו ויוצא מהטירה הבוערת. הוא מפקיד את החרבות (טסאיגה, טנסאיגה וסאו'וגה) בידי טוטוסאי (Toutousai), חברו שיצר את החרבות. בעצת מיוגה (Myouga) וסאיה (Saya), שני ידידים נוספים של אביו של אנויאשה, מוחלט שהחרב טסאיגה תורש לאיוניאשה, שהחרב טנסאיגה תורש לסשומארו ושהחרב סונג'ה תישאר בידי סאיה. 30 בדצמבר 2003
4 אש באי המיסטי Fire On Mystic Island הסרט מתחיל בסיפור על שישה ילדים (שני בנים וארבע בנות),שהם שדים למחצה החיים על אי קטן. האי נשלט על ארבעה שדים, המכנים את עצמם "אלי המלחמה". על חמשת הילדים הגדולים (שני הבנים ושלוש הבנות) ישנה צלקת שניתנה להם בידי ארבעת אלי המלחמה כדי למנוע מהם לעזוב את האי. כאשר הם מנסים לעזוב את האי, הצלקת מכאיבה להם כאבי תופת. על הילדה הקטנה, ארי (Ari), לעומת זאת, אין צלקת והיא יכולה לעזוב את האי. ארי בורחת מהאי, אך היא מותקפת על ידי אחד מארבעת אלי המלחמה, וניצלת ברגע האחרון בידי אינויאשה. מסתבר שהיא ואינויאשה מכירים אחד את השני. הם נפגשו לפני 50 שנה, כאשר אינויאשה וקיקיו נקלעו במקרה לאי של ששת הילדים. ארי מתחננת לאינויאשה שיחזור איתה לאי ויעזור לה להציל את חמשת חבריה הכלואים בו, והוא מסכים. כאשר הם (ארי, אינויאשה וחבורתו) מגיעים לאי, הם מגלים מפי הילדים שהילדה הגדולה מכולם מתכוונת להקריב את עצמה לאלי המלחמה, כדי שאלה לא לפגוע בחבריה. אינויאשה ממהר למקדש ומונע ממנה לעשות זאת ברגע האחרון, אך נכלא ביחד איתה במקדש. כאשר אינויאשה משתחרר, אחת הכוהנות מביאה להם מהמקדש את התיבה שמכילה את סוד כוחם של אלי המלחמה - בלעדיה הם חסרי כוחות. אלי המלחמה זועמים ורוצים את התיבה שלהם בחזרה. הם מפעילים כוהנת שהם יצרו מדם שמצצו מקיקיו 50 שנה קודם, כדי שזו תהרוג את אינויאשה ותחזיר את התיבה. העובדה שהכוהנת המזויפת נראית בדיוק כמו קיקיו מקשה על אינויאשה ללחום בה, שכן אינויאשה מאוהב בקיקיו. לבסוף קיקיו משמידה את הכוהנת המזויפת, ואינויאשה מביס את אלי המלחמה ומציל את הילדים. 23 בדצמבר 2004

יאשהימה: הנסיכה השדה למחצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 במאי 2020, הוכרזה סדרת המשך לאינויאשה הנקראת: יאשהימה: השדה למחצה (מיפנית: 半妖の夜叉姫)[1][2]. האנימה מגוללת את סיפורה של טואווה היגוראשי, בתו של סשומארו, שהופרדה בילדותה מאחותה התאומה סטסונה בעקבות שרפה ביער בעידן הפיאודלי ובעודה מחפשת אותה, מגלה טואווה את המנהרה המקשרת בין העידן הפיאודלי למודרני ובכך מגיעה לעידן המודרני ופוגשת את אחיה של קאגומה, סוטה, המגדל אותה ביחד עם ביתו מיי.

עשר שנים לאחר מכן, המנהרה המקשרת בין התקופות נפתחת בשנית וטואווה מתאחדת עם אחותה, שעובדת עם קוהאקו כמחסלת שדים ועם מורוהא, ביתם של אינויאשה וקאגומה. מהר מאוד מגלה טואווה כי אחותה איבדה את הזכרונות לגביה וכתוצאה מכך, השלוש יוצאות למסע במטרה לשחזר את זכרונותיה של סטסונה כשבמקביל הן לומדות את כוחן של האבנים בעיניהן.

הסדרה החלה את שידוריה ביפן ב-3 באוקטובר 2020 ונכון ל-21 בדצמבר 2020, הסדרה מכילה 24 פרקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אינויאשה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 犬夜叉:続編「半妖の夜叉姫」制作 殺生丸と犬夜叉の娘たちの活躍描く テレビアニメが2020年秋放送, MANTANWEB(まんたんウェブ) (ב־)
  2. ^ VIZ Blog / Announcing Yashahime: Princess Half-Demon!, www.viz.com (באנגלית אמריקאית)