הקפיטול (משחקי הרעב)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקפיטולאנגלית: The Capitol) היא בירתה של המדינה הבדיונית פאנם המופיעה בטרילוגיית משחקי הרעב.

בעיר, בה רוב אזרחי המדינה מתגוררים, קיימת טכנולוגיה מתקדמת ותושביה עשירים. העיר ממוקמת בחלקה הצפון-מערבי של אמריקה, לכיוונם של הרי הרוקי, המהווים מעיין הפרדה בין הקפיטול למחוזות. בראש הקפיטול עמד דיקטטור עריץ, ששמו הנשיא סנואו. הנשיא החזיק בפאנם ביד רמה, על ידי שומרים שהוצבו בכל מחוז הנקראים אוכפי שקט שמטרתם לדאוג לסדר ולמנוע התפרעויות ומרד במחוזות.

היחס למחוזות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי התמוטטה של אמריקה, ולפני המרד, המחוזות נמצאו בשלטונה של הקפיטול. שלטון הקפיטול לא התקבל במחוזות, והמרד, שגרר את ה"ימים האפלים" החל. בתום המרד, מחוז 13 הושמד כליל על ידי רחפות של הקפיטול והיווה סמל לחששות מפני הבירה. המחוזות חויבו לשרת את אזרחי הקפיטול, בכך שהם יוצרים ושולחים להם את המשאבים הנתונים בידיהם כגון: פחם, עץ, יבולים חקלאיים, ועוד. בגלל העברה זו, למחוזות כמו 11 ו-12 אין די משאבים כדי לספק את התושבים, ורבים מהם גוועים ברעב. עם זאת, המחוזות 1, 2 ו-4 נמצאים ביחס טוב עם הקפיטול והם זוכים ליחס חם יותר מהם. המחוזות לא זוכים להביע את דעתם בניהולה של הקפיטול, והממשלה מקדישה את כל כולה לפיתוח הבירה. ראשי המחוזות נאלצים לעקוב על כמויות הסחורה ולבדוק שהייצור עומד בדרישת הקפיטול. הבירה מודעת לכל התקלות הקיימות במחוזות (למשל: רעב, אלימות, מחלות) אך הממשלה אינה מתעניינת בנושאים הללו. נערי הקפיטול אינם צריכים להשתתף ב"משחקי הרעב", להבדיל מנערי המחוזות.

הביסוס המציאותי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכיוון שפאנם נמצאת על שטחה של ארצות הברית והיא ההמשך שלה לאחר ההתמוטטות, הקפיטול הוא במידה רבה אלגוריה לקפיטול של ארצות הברית שהוא מקום משכנם של של שני בתי המחוקקים הפדרליים.