Cappella

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קפלה (להקה))
Cappella
מקום הקמה ברשה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה יורודאנס, מוזיקה אלקטרונית, Eurotrance עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים מרקורי רקורדס, קבוצת אווקס, ZYX מיוזיק עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חברים לשעבר
Marcus Birks עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Cappellaעברית: קפלה) הייתה להקת יורודאנס שהוקמה בשנת 1989 על ידי המפיק האיטלקי ג'אנפרנקו בורטולוטי (Gianfranco Bortolotti). הלהקה עברה מספר שינויים בקשר להרכב הלהקה, כאשר היא הצליחה בעיקר בתחילת שנות ה-90 כשחברי הלהקה היו קלי אוברט (Kelly Overett) ורודני בישופ (Rodney Bishop).

הלהיט המצליח ביותר של הלהקה היה "U Got 2 Let The Music", שיצא בשנת 1993 והגיע למקום השני במצעד השירים בבריטניה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1989, בראשית דרכה של הלהקה, היא כללה זמר יחיד והוא אטור פורסטי (Ettore Foresti). באותה שנה, הוציאה הלהקה את השירים "Push The Beat" ואת השיר "Helyom Halib" שדורג אחד-עשר במצעד השירים הבריטי.

שלוש שנים מאוחר יותר, קפלה הוציאה את השיר "Take Me Away" שזכה להיות אחד משלושים השירים המצליחים בבריטניה באותה השנה. השיר למעשה הוא דגימות קול מהשיר "Love Sensation" של Loleatta Holloway - אותו שיר שנעשו בו דגימות קול באופן לא חוקי לשיר "Ride On Time" של הלהקה Black Box בשנת 1989.

בשנת 1993 ההצלחה של קפלה רק הולכת ומתעצמת לאחר שהשיר "U Got 2 Know" שיצא באותה שנה (מנגינת השיר לקוחה מהשיר "Happy House" של הלהקה Siouxsie and the Banshees) כובש את בריטניה ומגיע למקום השישי במצעד השירים השנתי. באותה שנה, מצטרפים ללהקה חברים חדשים: קלי אוברט (Kelly Overett) ורודני בישופ (Rodney Bishop), ואילו אטור פורסטי (Ettore Foresti) עוזב אותה. רודני מתגורר בלונדון וקלי היא רקדנית לשעבר בלהקה SL2 והיא מתגוררת באיפסוויץ' שבבריטניה. באוקטובר של אותה שנה, הלהקה הוציאה את השיר "U Got 2 Let The Music" שהפך ללהיט כלל עולמי.

בשנת 1994, יצאו להיטים נוספים כמו "Move On Baby" שהגיע למקום הראשון בגרמניה ובשווייץ, "U & Me" שהגיע למקום העשירי בבריטניה והשיר "Move It Up" שהגיע למקום השישה-עשר. במקביל, קלי החלה את קריירת הסולו שלה ופרסמה את הסינגל "Follow Your Heart". לשיר לא הייתה הצלחה גדולה והוא התפרסם בעיקר בבריטניה. לאחר פרסום הסינגל ולאחר ההופעה החיה המבישה שלה בתוכנית "Top Of The Pops", החלו לצוץ חשדות בנוגע לקולה האמיתי של קלי. קולה של קלי בשיר "Move On Baby" וקולה בהופעות חיות ובסינגל שלה היו שונים לחלוטין. מיד לאחר זאת, עזבה קלי את הלהקה, והחשדות הפכו למוצקות - קלי היא לא זאת ששרה את השירים של הלהקה. התברר שאת השירים "Move On Baby" ו- "Don't Be Proud" שרה אן-מריה סמיץ' (Ann-Marie Smith).

בקיץ 1995, אליסון ג'ורדן (Allison Jordan) הצטרפה ללהקה. כמו קלי, גם תפקידה של אליסון היה רק להציג את השירים בהופעות חיות ובווידאו-קליפים, ולא לשיר את השירים. השיר "Tell Me The Way" התפרסם וזכה להצלחה גדולה במדינות רבות ובעיקר באיטליה.

בינואר 1996 פרסמה הלהקה את השיר "I Need Your Love" ואת אלבומם "War In Heaven" שלא זכה להצלחה של אלבומם הקודם "U Got 2 Know". את רוב השירים מהאלבום "War In Heaven" שרה הזמרת Zeitia Massiah. ככל הנראה, אליסון היא זו ששרה את השירים "Turn It Up And Down" ואת גרסת האלבום של השיר "Do You Run Away Now". ניתן להשוות את קולה של אליסון בשני שירים אלו לקולה של אליסון בשיר "Boy From New York City" שהוציאה לפני שהצטרפה ללהקה, בזמן קריירת הסולו שלה בשנת 1992.

עם השנים, הלהקה הוציאה מספר שירים נוספים שלא זכו להצלחה משמעותית, ובשנת 1999 עזבו רודני בישופ (Rodney Bishop) ואליסון ג'ורדן (Allison Jordan) את הלהקה.

הלהקה נותרה ללא חברים, אך היא המשיכה להוציא שירים שברובם כללו דגימות קול משירים אחרים וחידושים לשירים קודמים של הלהקה.

בשנת 2000, כאשר נותרה הלהקה ללא חברים, החלו לצוץ שמועות שהלהקה הולכת להתאחד ולחזור לפעול. על פי חברת הקלטות איטלקית:

The Return of the Media Star: From Media Recording Studios is ready a new bumper sound, emblematic for the history of dance music: the new Cappella single. The title is unknown but the style is very happy energy massive. Stay in tune for other Cappella news.

בשנת 2001 יצא חידוש "פרומו" לשיר "U & Me", ובקיץ 2002 הוציאה הלהקה גרסה חדשה לשיר "U Got 2 Know".

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Helyom Halib (1989)
  • U Got 2 Know (1994)
  • War In Heaven (1996)
  • Cappella (1998)
  • Best of (2005)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]