קצה המחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קצה המחר
Edge of Tomorrow
קצה המחר
קצה המחר
מבוסס על כל מה שאתה צריך זה להרוג
בימוי דאג לימן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ארווין סטוף, גריגורי ג'ייקובס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ז באטרוורת' (אנ')
ג'ון-הנרי באטרוורת'
כריסטופר מק'קווארי
עריכה

ג'יימס הרברט

לורה ג'נינגס
שחקנים ראשיים טום קרוז
אמילי בלאנט
ביל פקסטון
ברנדן גליסון
מוזיקה כריסטוף בק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דיון ביב
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני לג'נדרי, Village Roadshow Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 במאי 2014
משך הקרנה 113 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט דיסטופי, סרט פעולה מדע בדיוני, מדע בדיוני צבאי, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 178 מיליון דולר
הכנסות 370.5 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו allyouneediskill
www.edgeoftomorrowmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קצה המחראנגלית: Edge of Tomorrow) הוא סרט פעולה-מדע בדיוני אמריקני בכיכובם של טום קרוז ואמילי בלאנט. הסרט בוים על ידי דאג לימן והוא עיבוד לנובלה היפנית "צריך רק להרוג" (ביפנית: オール・ユー・ニード・イズ・キル) מאת הירושי סאקוראזאקה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת בעתיד הלא רחוק כאשר גזע חייזרים עוין המכונה "מימיקס" (חקיינים) פולש לכדור הארץ, מצליח להשתלט על מרבית יבשת אירופה, ומנסה כעת להשמיד את המין האנושי. צבאות העולם מתקשים לעמוד במתקפת החוצנים. הסרט נפתח בסיקור תקשורתי ממנו למדים שהחייזרים תמיד חזו מראש את מהלכי צה"מ (צבא ההגנה המאוחד) עד לקרב בעיר ורדן שרק בו צה"מ הצליח לנצח בקרב, ומשם, הוא החל להתכונן לצליחה של תעלת למאנש בחושבו שיוכל לנצח במלחמה.

הקצין האמריקני מייג'ור ויליאם קייג' (מגולם על ידי טום קרוז), הוא דובר שאחראי על מערך יחסי הציבור של הצבא. פחות מיממה לפני הקרב הגדול של כוחות הקואליציה שמתוכנן להיערך נגד החייזרים בחופי צרפת, קייג' מתבקש על ידי גנרל ברינגהם לסקר את נחיתת הכוחות על החוף. קייג' מסרב מכיוון שחושש למות בקרב ומאיים על הגנרל להשתמש בכישורי היחצ"נות שלו כדי להביא להאשמתו בכישלון האפשרי של הקרב, וכשהגנרל מורה לעוצרו באשמת סירוב פקודה, קייג' מנסה לברוח ומהומם על ידי המשטרה הצבאית. הוא מתעורר כשהוא באזיקים במחנה הטירונות שהוקם בנמל התעופה לונדון הית'רו, שם הוא מגלה שהוא הורד לדרגת טוראי ונחשב לעריק, ועל אף חוסר הניסיון שלו הוא מצוות לכיתה ג'יי כדי לצאת איתם לקרב כחייל לכל דבר.

הפלישה נכשלת והמימיקים צפו אותה מראש והציבו מארב לכוחות הצה"מ וטבחו בהם. קייג' מצליח להרוג מימיק אחד, אך נהרג בשדה הקרב תוך דקות ספורות מתחילת הקרב כשהוא מכוסה בדמו של המימיק. לאחר מותו הוא מתחיל להתעורר בכל פעם בהית'רו באופן מסתורי לבוקר האתמול, והוא חווה את אותם אירועים שקרו ביממה לפני הקרב הקטלני, בעודו היחיד שיש לו זכרונות מהיום ה"קודם", כאשר בכל פעם על אף נסיונותיו לשנות את העתיד, הוא נהרג שוב ושוב בשדה הקרב. אף על פי כן, בעקבות הניסיון הרב אותו הוא צובר כתוצאה מלולאות הזמן, מיומנויות הלחימה של קייג' גוברות במידה ניכרת בהדרגה והוא מסוגל כעת לחזות את המהלכים של החוצנים.

באחת מלולאות הזמן שקייג' חווה הוא פוגש בלוחמת המעוטרת ביותר של הכוחות המיוחדים סרג'נט ריטה ווראטאסקי (מגולמת על ידי אמילי בלאנט), אשר נודעת בכינוי "המלאך של וורדן" בשל חלקה המכריע בקרב נגד כוחות החייזרים בוורדן אשר בו היא הצליחה להרוג מאות חייזרים בעצמה. ווראטאסקי מכירה ביכולתו של קייג' לחזות את אירועי העתיד ומבקשת ממנו שיאתר אותה כאשר הוא "יתעורר" בפעם הבאה. כשקייג' מוצא אותה במחנה הטירונים היא מציגה אותו בפני ד"ר קרטר, מומחה בביולוגיה של המימיקים. השניים מספרים לו שהמימיק שהוא הרג היה מימיק נדיר מסוג "אלפא", הקשור באופן ישיר ל"אומגה" - המוח המרכזי של המימיקים. בכל פעם שאלפא אחד נהרג בשדה הקרב, האומגה מתחיל את היום מחדש עם הזיכרונות של היום הקודם וכך הוא יכול לחזות מראש את צעדי אויביו ולהיערך בהתאם. קייג' קיבל את היכולת הזו כשמת והוא מכוסה בדמו של האלפא. בעבר ווראטאסקי עברה חוויה דומה, וכך קיבלה את היכולת להרוג מאות מימיקים ביום הלחימה בוורדן, אך היא איבדה אותה בעקבות פציעתה בשדה הקרב וקבלת תרומת דם זרה בשל הפציעה. בעקבות כך קייג' וסרג'נט ווראטאסקי מובילים כעת את הלחימה בגזע החייזרים כאשר בעקבות כל לופ שקייג' חווה הוא וריטה מבינים טוב יותר את צעדיהם של האויבים וכתוצאה מכך מתקרבים באופן הדרגתי להבסת האויב על ידי השמדת ה"אומגה".

כאשר קייג' מתחיל לקבל חזיונות המסגירים לו את מיקום האומגה בסכר בגרמניה, הוא וווראטאסקי מנסים באמצעות יכולתו להתעורר כל יום מחדש לפלס נתיב דרך שדה הקרב ולסכר. אבל כשהוא מגלה שכל נתיב שהוא בוחר מביא בסוף למותה של ווראטאסקי, הוא בוחר להגיע לסכר לבדו. שם הוא מגלה שהאומגה לא נמצא וכי החיזיון היה מלכודת שהוצבה בפניו כדי למשוך אותו ולקחת ממנו את היכולת שלו להתחיל את היום מחדש. הוא מספיק להרוג את עצמו לפני שהאלפא המוצב שם יוכל לקחת את דמו. קייג' ווראטאסקי חודרים למטה של גנרל בריגהם במטרה להשיג אבטיפוס של טרנספונדר שנבנה על ידי ד"ר קרטר ואמור לדמות קשר ישיר בין האלפא לאומגה, וכשקייג' מנסה אותו על עצמו הוא מקבל חיזיון שמסגיר לו את מיקומו האמיתי של האומגה במוזיאון הלובר. אך בינם לבין חיילי הגנרל מתפתח מרדף בסיומו השניים נפצעים, וכתוצאה מהפציעה קייג' מקבל עירוי דם ומאבד את יכולתו להתחיל את אותו היום מחדש.

בהבנה שעליהם לחסל את האומגה לפני הנחיתה בנורמנדי, קייג' ווראטאסקי מגייסים חברים מכיתה ג'יי וטסים עימם לפריז. חברי הכיתה האחרים מקריבים את חייהם כדי לאפשר לקייג' ולווראטאסקי לחדור למרתפי הלובר ולזרוק רימוני נפץ על האומגה. השניים נהרגים על ידי אלפא בדיוק כשהאומגה מתפוצץ ומנטרל את כל המימיקים. לאחר שספג לתוכו את דמו של האומגה קייג' מתעורר מחדש ביום הפגישה הראשונה של עם גנרל בריגהם לפני הנחיתה המתוכננת, ושומע אותו מודיע בתקשורת על נחשול אנרגיה מסתורי שפרץ ממעמקי הלובר והרג את כל המימיקים. הוא מגיע בעצמו למחנה הטירונים בהית'רו ומגלה שווראטאסקי ושאר חבריו לכיתה ג'יי חיים ואינם מכירים אותו.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קצה המחר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]