קראש בנדיקוט (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קראש בנדיקוט)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר על דמויות ללא צורך והיעדר מידע רלוונטי אחר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: פירוט יתר על דמויות ללא צורך והיעדר מידע רלוונטי אחר.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
קראש בנדיקוט
Crash Bandicoot
כללי
תאריך הוצאה 9 בספטמבר 1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרת משחקי וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Eurocom, Vicarious Visions, Polarbit AB, Beenox, Naughty Dog, חברת דימפס, Radical Entertainment, Traveller's Tales, Toys for Bob עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Activision עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
פלטפורמות פלייסטיישן, זיבו, נינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4, Xbox, Microsoft Windows, N-Gage, iOS, Xbox 360, Nintendo DS, Xbox One, פלייסטיישן 2, Wii, נינטנדו גיימקיוב, PlayStation Portable, Game Boy Advance, אנדרואיד עריכת הנתון בוויקינתונים
www.crashbandicoot.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קראש בנדיקוטאנגלית: Crash Bandicoot) הוא זיכיון משחקי וידאו. הסדרה עוקבת אחרי הבנדיקוט קראש. הסדרה כוללת 13 משחקי קונסולה, ארבעה משחקים ניידים, משחקי מובייל וכללה גם סדרת מנגה.

המשחקים הראשונים בסדרה היו בלעדיים לחברת סוני, אך לאחר שהזכויות על הסדרה הועברו לחברה Vivendi Universal החלו להפיץ משחקים גם עבור קונסולות המשחקים של נינטנדו ומיקרוסופט. משחקיהם הראשיים של הסדרה הם משחקי פלטפורמה, אך יצאו מספר ספין-אופים כגון משחקי מרוצים ומשחקי חברה ממוחשבים. נכון לשנת 2008, הסדרה מכרה מעל ל-40 מיליון משחקים.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קראש בנדיקוט - דמויות
  • קראש בנדיקוט - גיבור הסדרה. בנדיקוט אשר התפתח לאחר שד"ר קורטקס הכניס אותו למכונת ההתפתחות שהמציא (ה-Evolvo-Ray). קראש לא מדבר במהלך כל משחקי הסדרה, מלבד בשני משחקים "קראש של הטיטאנים" שבה נאמר מילה אחת בסיום המשחק (פנקייקס) ובמשחק סקיילנדרס אימג'יניישן דמותו של קראש מדברת במהלך כל המשחק (וגם בסדרה Skylanders Academy, בדיבובו של גלעד קלטר). המתקפה הידועה ביותר של קראש היא מתקפת הסיבוב המהיר שלו, מתקפה המלווה את דמותו של קראש מאז המשחק הראשון בסדרה.
  • קוקו - אחותו של קראש. מופיעה לראשונה ב"Crotex Strikes Back". דמותה של קוקו חכמה בהרבה מזו של קראש. קוקו היא מומחית באומניות לחימה ומומחית מחשבים. כמו כן, בניגוד לקראש קוקו מדברת.
  • ד"ר ניאו קורטקס - הנבל הראשי בסדרת המשחקים. ד"ר קורטקס הוא מדען מרושע. הוא פיתח את קראש ודמויות נוספות בעזרת ה-Evolvo-Ray.
  • נינה קורטקס - אחייניתו של קורטקס. במשחק "Crash of The Titans" נינה כובלת את ד"ר קורטקס ומשתלטת על התפקיד לחסל את קראש ולהרוס את האי וומפה. ב"Crash Twinsanity" (שם מופיעה לראשונה) קראש המרושע (הכפיל המרושע של קראש מהיקום העשירי) חטף את נינה וברח כשקורטקס ראה את זה הוא אמר "הבת... אה...אחיינית! שלי". קטע זה רומז שאולי נינה היא למעשה בתו של ד"ר קורטקס, אך היא למעשה אחייניתו (שכן נינה עצמה מכנה את ניאו קורטקס כדוד שלה). למרות החזות המאיימת שלה, נינה אוהבת חיות חמודות ולפיכך הד"ר המודאג שלח אותה לאקדמיית הרשע שבה הוא עצמו למד.
  • אקו אקו - רופא אלילים רב עצמה, אשר מת לפני זמן רב. נשמתו עדיין מתקשרת באמצעות מסיכה קסומה. לאקו אקו כוחות ריפוי ואף משמש כמד החיים של קראש וכמו כן הוא מסוגל להיצמד לפנים של קראש וכך לאפשר לו להיות בלתי פגיע למספר שניות. כמו כן הוא מסוגל להיצמד למפלצות מסוימות כדי לתת לקראש שליטה עליהם. שמו מגיע מביטוי באי הפסחא, שמשמעותו "מדריך רוחני", שם התואם לתפקידו במשחקים. באופן אירוני, אקו משמעותו ביפנית "רשע", כך ששמו העברי מתרגם ל"רשע רשע", דבר הנוגד את אישיותו, אך תואם לעיסוקו בעודו בחיים, דהיינו כישוף.
  • אוקה אוקה - התאום הרשע של אקו אקו. מופיע לראשונה ב"Warped". לרוב, אוקה אוקה וד"ר קורטקס עובדים יחדיו, על אף שנראה שד"ר קורטקס פוחד מאוד מאוקה אוקה, ואוקה אוקה גם לא ממש מחבב את קורטקס. לאחר שהחליף את קורטקס באחייניתו נינה, החליט קורטקס לעמוד על שלו ולהשתמש באוקה אוקה בתור "כלי עזר" למכשירים שלו ושל בריו כדי לשלוט במוטציות. שמו הוא בעצם כשל אחיו רק מהסוף להתחלה. אוקה משמעותו בבולגרית "רשע", כך ששמו העברי מתרגם ל"רשע רשע", דבר המסמל את אישיותו.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ד"ר נ.ג'ין - יד ימינו של קורטקס שמאופיין בטיל התקוע בראשו ובמבטא דומה מאוד לשחקן פיטר לורה. נ.ג'ין היה פיסקאי בתעשיית ההגנה עד שאחד מטילי הניסוי הגרעיניים שלו ניתקע בראשו שלו. מאוחר יותר הצטרף לד"ר קורטקס. נ.ג'ין מטורף ושאר הדמויות סולדות ממנו. הופיע לראשונה ב"Crotex Strikes Back".
  • טייני טייגר - טייני הוא טיגריס טסמני גדול וטיפש שעובד בשביל ד"ר קורטקס, אך נוצר על ידי ניטרוס בריו כדי לחבל בתוכניות של קורטקס. הסיבה שטייני עבר לצידו של קורטקס עד היום לא ברורה. במשחק "Crash of the Titans", טייני נהיה יותר חכם (בלשון המעטה) וכמו כן פרודיה על המתאגרף לשעבר מייק טייסון, דבר שציער מעריצים רבים של הסדרה. הופיע לראשונה ב"Crotex Strikes Back".
  • קראנץ' בנדיקוט - קראנץ', כמו קראש, נוצר על יד קורטקס במשחק "Wrath of Cortex". קראנץ מאופיין בכוח פיזי רב והוא נשלט על ידי קורטקס עד שקראש שחרר אותו. לקראנץ' יש יד רובוטית. במשחק Crash Tag Team Racing, הוא מהווה פרודיה על מיסטר טי (אך במהלך רוב המשחקים יש לו אישיות משלו).
  • ד"ר נפריוס טרופי - טרופי הוא מדען אשר מסוגל לשלוט בזמן. הוא נושא איתו "מזלג" ענק, אשר משמש אותו לתקיפה. הוא בנה את מכונת ה"Time Twister", מכונה אשר מאפשרת לנסוע בזמן לתקופות שונות. המכונה נהרסה לאחר שלא הצליחה להחזיק מעמד לאחר שקראש הביס אותו. מופיע לראשונה ב"Warped".
  • ד"ר ניטרוס בריו - מדען אשר עבד יחד עם קורטקס. הוא המציא ה-"Evolo Ray", אך קורטקס לקח את הקרדיט לעצמו בגלל חוסר הערכה עצמית של בריו והסתכסך איתו, סכסוך שנמשך עד עכשיו. בריו למד מהטעות הזאת ולפיכך הוא התחיל לומר שהוא המציא הרבה דברים כגון תהליך המחזור, התנ"ך, סלינקי ועוד.
  • דינגודייל - חצי דינגו וחצי תנין אשר נוצר על ידי קורטקס. בעל מבטא אוסטרלי כבד ומרבה להשתמש בלהביור ומכל גז (או חומר דליק אחר) שהוא סוחב על גבו. מופיע לראשונה ב"Warped".
  • ריפר רו - קנגורו משוגע. כשנתפס על ידי קורטקס, הוא חטף מה-Evolvo Ray לפחות פעמיים, מה שגרם להתנהגותו המשוגעת. ריפר רו נהיה לפסיכולוג (למרבה האירוניות), אך פיצוץ אחד יכול להחזירו לאופיו המשוגע. הבוס הראשון במשחקים "Cortex Strikes Back" ו-"Crash Team Racing". צחוקו המופרע לקוח מהסרט "היפהפייה והיחפן" (הצבוע מגן-החיות). הופיע לראשונה כבוס השני במשחק הראשון.
  • פאפו פאפו - המנהיג בשבטו. גבר שמן בתחתונים עם לולאת וי הפוכה בשיער לקדימה (מה שמסביר שהוא מהווה פרודיה על ג'ק מקינלי) ואיפור. הבוס הראשון במשחק הראשון.
  • האחים קומודו - שני קומודואים אחים, מו וג'ו, אשר מתמחים בחרבות. ג'ו הוא גבוה ורזה, ואילו מו הוא גדול ושמן. הופעתם הראשונה הייתה ב"Cortex Strikes Back".
  • נייטרוס אוקסייד - חייזר חובב מרוצים מכוכב שנקרא Gasmoxia. הופיע לראשונה ב-Crash Team Racing כאנטגוניסט הראשי, אשר איים להרוס את כדור הארץ ולהפוך אותו לחניון, ואת תושביו לעבדים שלו. שמו של אוקסייד מהווה פארודיה לגז הצחוק.

המשחקים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כותר תאריך הוצאה פלטפורמות מספר מכירות כיום
Crash Bandicoot 1996 פלייסטיישן 6.8 מיליון עותקים
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back 1997 פלייסטיישן 5.17 מיליון עותקים
Crash Bandicoot 3: Warped 1998 פלייסטיישן 5.7 מיליון עותקים
Crash Team Racing 1999 פלייסטיישן 2.2 מיליון עותקים
Crash Bash 2000 פלייסטיישן 1.9 מיליון עותקים
Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex 2001 פלייסטיישן 2, Xbox, נינטנדו גיימקיוב 2.763 מיליון עותקים (בפלייסטיישן 2 בלבד)
Crash Bandicoot: The Huge Adventure 2002 Game Boy Advance
Crash Bandicoot 2: N-Tranced 2003 Game Boy Advance
Crash Nitro Kart 2003 פלייסטיישן 2, Nintendo GameCube, Xbox, Game Boy Advance, N-Gage לא ידוע
Crash Bandicoot Purple: Ripto's Rampage 2004 Game Boy Advance
Crash Twinsanity 2004 פלייסטיישן 2, Xbox לא ידוע
Crash Tag Team Racing 2005 פלייסטיישן 2, Nintendo GameCube, Xbox, PlayStation Portable לא ידוע
Crash Boom Bang! 2006 נינטנדו DS לא ידוע
Crash of the Titans 2007 פלייסטיישן 2, PlayStation Portable, Wii, נינטנדו DS, Game Boy Advance, Xbox 360 לא ידוע
Crash Bandicoot Nitro Kart 3D 2008 iPhone OS
Crash: Mind over Mutant 2008 נינטנדו DS, פלייסטיישן 2, PlayStation Portable, Wii, Xbox 360 לא ידוע
Crash Bandicoot Mutant Island 2009 BlackBerry
Crash Bandicoot Nitro Kart 2 2010 iPhone ,iPod Touch
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy 2017 פלייסטיישן 4, Microsoft Windows, Nintendo Switch, Xbox One 2.5 מיליון עותקים
Crash Team Racing Nitro-Fueled 2019 פלייסטיישן 4, Nintendo Switch, Xbox One
Crash Bandicoot 4: It's About Time 2020 פלייסטיישן 4, Xbox One, Xbox Series X, פלייסטיישן 5, נינטנדו סוויץ', מחשב אישי (דרך Battle.net)
Crash Bandicoot: On the Run 2021 iOS, אנדרואיד

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Naughty Dog - המפתחים המקוריים של קראש בנדיקוט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קראש בנדיקוט בוויקישיתוף