קרואלה דה ויל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: הגגה ("אחת מהנבלים הכי הקלאסיים", "הפכה לאחת הנבלים הספרותיים שזכו להבלטה בתרבות הפופולרית" וכדו'), סידור התכנים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: הגגה ("אחת מהנבלים הכי הקלאסיים", "הפכה לאחת הנבלים הספרותיים שזכו להבלטה בתרבות הפופולרית" וכדו'), סידור התכנים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
קרואלה דה ויל
Cruella De Vil
דמותה של קרואלה, כפי שהיא נראית בזיכיון דיסני.
דמותה של קרואלה, כפי שהיא נראית בזיכיון דיסני.
שם ספר 101 דלמטים
שם סרט על כלבים וגנבים
על כלבים וגנבים 2: הרפתקאות פאטץ' בלונדון
101 כלבים וגנבים
102 כלבים וגנבים
היורשים
קרואלה
תוכנית טלוויזיה עד עצם היום הזה
יוצרים דודי סמית
גילום הדמות גלן קלוז (101 כלבים וגנבים ו-102 כלבים וגנבים)
ויקטוריה סמורפית (עד עצם היום הזה)
וונדי רייצ'ל רובינסון (היורשים)
אמה סטון (קרואלה)
דיבוב בטי לו גרסון (על כלבים וגנבים)
סוזן בלקסלי (על כלבים וגנבים 2: הרפתקאות פאטץ' בלונדון)
דיבוב בשפה העברית עמליה הדר (על כלבים וגנבים, גרסה עברית)
ענת וקסמן (101 כלבים דלמטים: הסדרה, 102 כלבים וגנבים, על כלבים וגנבים 2: הרפתקאות פאטץ' בלונדון)
מידע
כינויים "אלה דה ויל" (102 כלבים וגנבים)
"קרואלה פיינבורג" (עד עצם היום הזה)
"מלכת האפלה" (עד עצם היום הזה)
"אסטלה" (קרואלה)
סטטוס חיה (בכל הגרסאות)
מתה (עד עצם היום הזה)
מין נקבה
מקצוע פרוונית
בעלת בית האופנה "House of DeVill" (101 כלבים וגנבים ו-102 כלבים וגנבים)
שיוך החברה הגבוהה
סיבת המוות נדחפה מצוק על ידי אמה (רק ב"עד עצם היום הזה")
דמויות קשורות
משפחה אמא: מדליין (עד עצם היום הזה)/ הברונית (קרואלה)
אבא: הברון (קרואלה)
בן זוג: מר דה ויל (ברומן בלבד)/מר פיינברג (עד עצם היום הזה)
בן: קרלוס דה ויל (היורשים)

קרואלה דה וילאנגלית: Cruella De Vil) היא נבל המופיעה ברומן של דודי סמית, "101 דלמטים", אשר ביססה את מעמדה בין הרשעים הקלאסיים של דיסני. בכל גרסאותיה, חוטפת דה ויל בין 97 ל-99 גורים דלמטיים, כדי ליצור לעצמה את "המעיל האולטימטיבי" מפרוותם. בגרסת הלייב אקשן מתברר שקרואלה משתמשת בפרוות גורים, מפני שכשהם גדלים, נעשית הפרווה שלהם גסה ומחוספסת, והיא מבקשת לעצמה מעיל רך ונעים.

קרואלה דה ויל מדורגת במקום ה-39 ברשימת מכון הסרטים האמריקאי, "מאה שנים... מאה גיבורים ונבלים".[1]

משמעות השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמה של קרואלה הוא משחק מילים של צמד המילים הבאות: "אכזריות" ו"שטן", רמז שהודגש על ידי בעלה (ברומן) כשמר וגברת דארלינג התארחו אצלה. "קרואלה" פירושו "אכזריות", ו"דה ויל" פירושו "השטן" (משחק מילים: "De vil"; למעשה, "Devil"). בתרגומים אחרים, שמה משתנה בהתאם: בפולנית היא נקראת "Cruella de mon" (משחק מילים על המחזמר הפולני: "Demon", או "שד" בעברית). באיטלקית, היא נקראת גם "cruella de mon", שמשחק המילים הפעם הוא על צמד המילים "crudele" (אכזריות) ו-"Demone" (שד). בתרגום הצרפתי של על כלבים וגנבים, השם שלה מתורגם כ-"Cruella D'Enfer" (פשוטו כמשמעו; קרואלה גיהנום או קרואלה מהגיהנום). חנוך ברטוב, בתרגום הראשון לעברית, "מאה כלבים ואחד" (1966), קרא לה "עריצה מֵדַיאָש" - עריצה מלשון עריצות, ומדיאש כרמז לאשמדאי.[2]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומן[עריכת קוד מקור | עריכה]

101 דלמטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – 101 דלמטים

בסיפור המקורי מתוארת קרואלה כאישה מפונקת ו"זוהרת" בלונדון, שמכירה את גברת דארלינג, הבעלים של הגורים הדלמטיים, עוד מספסל הלימודים, אם כי לא היו חברות טובות וקרואלה נהגה להתעלל בה. עם זאת, בתחילת הרומן היא ידידותית יותר לגברת דארלינג כאשר הן נתקלות זו בזו, לפני שהיא גונבת ממנה את הגורים השייכים לה ולבעלה.

עושרה של קרואלה נאמד בכ-6 מיליון ליש"ט, והיא האחרונה מאילן היוחסין של משפחתה. היא נשואה לפרוון. לזוג אין ילדים. בחיי הנישואין, מצטיירת קרואלה כרודנית, ואילו בעלה כגבר כנוע וצייתן לחלוטין אליה המדבר לעתים רחוקות. כאשר גברת דארלינג שואלת מה שם המשפחה של קרואלה, קרואלה מתחכמת שאילצה את בעלה לשנות את שם משפחתו לשלה, שלא כדרך המסורת. בארוחת הערב, קרואלה מגישה לאורחיה מאכלים מוזרים בצבעים ובטעמים חזקים כשל פלפל. כאשר מר דארלינג שואל אותה אם לא חם לה מדי בערבי הקיץ עם גלימת הפרווה שלה, צוחקת קרואלה ועונה שהיא אף פעם לא מוצאת שום דבר חם מדי, ואפילו מתלוננת על הקור למרות החום הבלתי נסבל. הדירה שלה מוצגת כגרסה מפוארת של גיהנום, עם חדרי שיש בצבעים צעקניים כגון: ירוק, אדום או סגול. מר וגברת דארלינג פוגשים גם את החתול הפרסי של קרואלה, שהיא מודה שהיא מתעבת ושומרת אותו רק בגלל ערכו.

כשהיא מוזמנת לארוחת ערב חגיגית שנערכת על ידי מר וגברת דארלינג, מביעה קרואלה עניין בכלבי הזוג ומעירה איך היא ובעלה לא חשבו על בגדים מפרוות כלבים קודם לכן. היא רואה את העורות העירומים של הגורים שזה עתה נולדו, נגעלת מהם ומציעה להם להטביע את הגורים; זוהי דרכה להיפטר מבעלי חיים שהיא רואה אותם כחסרי ערך, כולל עשרות הגורים של החתול שלה. בביקור השני בביתם, היא מרימה את הגורים הבוגרים מן הרצפה, מתייחסת אליהם כמו בגדים ואף משתפשפת בהם.

סרטי אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על כלבים וגנבים, על כלבים וגנבים 2: הרפתקאות פאטץ' בלונדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – על כלבים וגנבים, על כלבים וגנבים 2: הרפתקאות פאטץ' בלונדון

בגרסת האנימציה של דיסני, קרואלה מופיעה לראשונה ב"על כלבים וגנבים" שנוצר בשנת 1961. בסרט היא מדובבת על ידי בטי לו גרסון, והאנימציה שלה נוצרה על ידי מרק דייוויס. דיסני ביסס את הגרסה שלו לקרואלה על האישיות ועל הגינונים של טלולה בנקהד. הניתוק של קרואלה המקורית הוחלף על ידי מאניה מטורפת, והיא "זוהרת" בקושי רב. מסיבות בלתי מוסברות, החתול הפרסי ובעלה של קרואלה הושמטו מגרסת דיסני, אך הרכב שלה נשאר, וזכה לעיצוב מאוד ייחודי, בצבעי אדום ושחור.

בסרט, קרואלה הפכה לעשירה על ידי אוסף מעילי הפרווה הגדול שלה, והיא סנובית ומפונקת. קרואלה רוצה לעשות מעיל פרווה מהכלבים של הזוג רדקליף, ומבטיחה לחזור שלושה שבועות מאוחר יותר כדי לאסוף את הגורים כשהם נולדים. בליל לידת הגורים, קרואלה מופתעת בהתחלה כשהיא מגלה שפרוותם של הגורים הם ללא כתם אחד אפילו, אבל מתעודדת כשאניטה אומרת לה שהכתמים יופיעו לאחר מספר שבועות. היא מציעה לקנות את הגורים, אך כל הזמן לועגת לקריירה המוזיקלית של רוג'ר ומתיזה עליו ועל פונגו דיו מהעט הנובע שלה. עם זאת, כאשר רוג'ר קובע בתוקף כי הגורים לא למכירה, היא מסתלקת בזעם ונשבעת לנקמה.

מספר שבועות לאחר מכן, צמד גנבים לא-יוצלחים בשם הוראס וג'ספר גונבים בהצלחה את הגורים, כאשר הזוג רדקליף נמצא מחוץ לביתו. כשקרואלה נחקרת על הגנבה, המשטרה לא מצליחה למצוא שום דבר נגדה, ואניטה לא רוצה להאשים אותה למרות הספקות של רוג'ר. עם זאת, המשטרה עדיין חושדת, אז היא הולכת להסתתר באחוזה הישנה שלה, "הול האל" בסאפוק. באחוזה, הוראס וג'ספר והגורים מתגוררים, מה שמוכיח שהיא הייתה המוח מאחורי הגנבה. היא דורשת מהשניים להרוג ולפשוט עור הגורים באותו הלילה, לפני שעוזבת את הבית בזעם. למחרת בבוקר, קרואלה לומדת כי הגורים נמלטו מהבית בלילה, והיא והשניים מחפשים בכל כבישי הארץ המושלגים, באמצעות המכונית הפתוחה של קרואלה והמשאית של ג'ספר והוראס. למחרת, בערב חג המולד, קרואלה והשניים מבינים שהגורים נמלטו לדינספורט והם מתחילים לחפש שם. בזמן הנהיגה במכונית שלה ברחבי העיר, היא רואה תהלוכה ארוכה של גורים שחורים חולפת על פניה וקופצים לתוך טנדר. משהבינה בשנייה האחרונה שהגורים השחורים הם הגורים בתחפושת, היא רודפת אחרי הטנדר אל מחוץ לעיר. קרואלה מנסה לנגח את הטנדר שבתוכו הגורים הגנובים אל עבר הצוק, אך במקום זאת מתנגשת עם הוראס וג'ספר במשאית שלהם. שלושת הנבלים נופלים במורד ההר התלול. בעודה נעצרת על ידי המשטרה, קרואלה בוכה על אובדן מעיל החלומות שלה, ואילו ג'ספר אומר לה לשתוק.

לאחר אירועי הסרט הראשון, קרואלה חוזרת פעם נוספת לחטוף את הגורים הדלמטיים. בעזרתם של ג'ספר, הוראס ואומן מיוסר בשם לארס שהיא מעריצה את האומנות שלו. בהתחלה היא מבקשת מלארס שיציג את פרוות בתור יצירת אמנות, אך לאחר מכן, לאחר סירובו של לארס להרוג אותם, היא שבה לתוכניתה המקורית להכין מעיל פרווה. לאחר מאבק ממושך מול פאטש ו"חץ מקשת" (שאותם היא חטפה בהמשך), היא מובסת פעם נוספת ונשלחת לאשפוז במוסד פסיכיאטרי.

סדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

101 כלבים וגנבים: הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת האנימציה "101 כלבים וגנבים", דובבה קרואלה על ידי אפריל וינצ'ל, והייתה מבוססת על הגרסה של גלן קלוז מסרטי הלייב אקשן, אבל יחד עם העיצוב מסרטי האנימציה. היא לא לובשת בגדים מפרווה ולא מעשנת (אם כי בפרקים "Smoke Detectors" ו-"Hail to the Chief" היא דווקא כן), והיא שפויה לחלוטין. העלילה שלה בסדרה מתמקדת בעיקר בניסיונות שלה לקחת את "חוות דארלינג" מהזוג דארלינג תוך כדי שימוש בגורים ככופר, בעיקר מפני שהאלמנה סמדלי לא רוצה למכור אותו אליה. היא מנהלת חברת אב-טיפוס שלא בוחלת בכל האמצעים לעשות כסף, למשל קידוח שמן מהביצה ליד "חוות דארלינג" (ובכך מזהמת אותו).

בפרק הספיישל לחג מולד, "A Christmas Cruella", מתגלה שמאז שהייתה קטנה, קרואלה רצתה גור דלמטי, אבל ההורים שלה יצאו תמיד לחופשות והשאירו אותה עם האומנת ועם בגדים בתור מתנות. במהלך שנות העשרה שלה, אירוע נוסף היה הקש האחרון, וחלק משערה השחור נהיה לבן מרוב הזעם שלה. בסופו של דבר, הילדות האומללה שלה היא מה שדחף אותה לעבר הרוע.

עד עצם היום הזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרואלה דה ויל בגילומה של ויקטוריה סמורפית

קרואלה דה ויל מופיעה במחצית השנייה של העונה הרביעית של סדרת הטלוויזיה "עד עצם היום הזה", בו היא מגולמת על ידי השחקנית ויקטוריה סמורפית. בסדרה, קרואלה היא מכשפה עם היכולת לשלוט בכל בעלי החיים כפי רצונה.[3][4]

בילדותה, מתגלה קרואלה כפסיכופתית כאשר היא מרעילה את אביה הביולוגי ואת שני האבות החורגים שלה, ולכן, אמא שלה, מדליין, נועלת אותה בעליית הגג; כדי למנוע ממנה לפגוע באחרים. בבגרותה, היא פוגשת את אייזק (הסופר), שמתחזה לעיתונאי רגיל. דרכו, היא לומדת שעולמה, לונדון של שנת 1920, הוא אחד מרבים. מרוב האהבה שלו אליה, הסופר נותן לה את היכולת לשלוט בבעלי החיים, יכולת שקרואלה משתמשת בה כדי להפנות את הכלבים הדלמטיים של אימה נגדה ולהרוג אותה. קרואלה הורגת את הכלבים ומשתמשת בפרווה שלהם כמעיל. לאחר שגילה את האמת על קרואלה, הסופר נאבק עימה, אך דיו הקסם שלו נשפך על שערה, שמשתנה לצבעי שחור ולבן. עם זאת, הסופר משתמש בטיפת הדיו היחידה שנותרה לו כדי להבטיח שקרואלה לא תוכל יותר להרוג.

מאוחר יותר, היא מגיעה ליער המכושף, בו היא הופכת לאלילת הפרווה הידועה לשמצה. עוץ לי גוץ מגייס אותה, את אורסולה ואת מליפיסנט כדי להשיג את הקללה האפלה, אך הוא נוטש אותן להיהרג על ידי הצ'ארנבוג ששמר על הקללה. בזמן שברחו יחד, קרואלה כורתת ברית יחד עם אורסולה ומליפיסנט. מאוחר יותר, שלוש מלכות האפלה מנסות לקבל סיוע משלגיה והנסיך צ'ארמינג במניעת המלכה הרעה מלהטיל את הקללה. אך עץ החוכמה איתו הם התייעצו מסרב לענות בשל הריונה של שלגיה. יחד עם אורסולה, קרואלה מתבקשת על ידי מליפיסנט לשמור בזמן שהיא יולדת את התינוקת שלה, לילי. כתוצאה מכך, קרואלה נשאבת לתוך שער קסום עם אורסולה והתינוקת של מליפיסנט לעולם שלנו, בשל כישוף שהוטל על ידי שוליית הקוסם.

בעולם שלנו, הנישואין של קרואלה עם מר פיינברג מתפרקים כשה-FBI עוצרים אותו. מר גולד ואורסולה משכנעים אותה להצטרף אליהם במסע למציאת הסופר על מנת שיוכלו לקבל את הסוף הטוב שלהם. קרואלה משחקת כדמות משנית בעלילה, עד שהסופר משתחרר מהספר. מפני שקרואלה לא יכולה להרוג אותו בעצמה, היא מעמידה פנים שהיא מאיימת על הנרי כדי לאלץ את אמה ורגינה לעשות זאת. בסופו של דבר, אמה מתעמתת איתה, ובחוסר ידיעה על ההגבלה שהסופר הטיל על קרואלה, אמה דוחפת את קרואלה מצוק אל מותה, ובכך עושה את הצעד הראשון בליהפך לאפלה.

רחוב 101 דלמטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטי לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרואלה דה ויל בגילומה של גלן קלוז

101 כלבים וגנבים, 102 כלבים וגנבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – 101 כלבים וגנבים, 102 כלבים וגנבים

גלן קלוז גילמה את קרואלה דה ויל בסרט 101 כלבים וגנבים שיצא ב-1996 ובסרט ההמשך שלו שיצא ב-2000, 102 כלבים וגנבים. הסרטים מאתחלים מחדש את דמותה של קרואלה ומציגים אותה כאייקון אופנה נקמנית, סנובית ומאוד זוהרת שמנהלת את בית האופנה, "House of DeVil", שמתמחים באופנת פרוות. אניטה (בגילומה של ג'ואלי ריצ'רדסון) היא תופרת ועובדת של קרואלה דה ויל. בניגוד לסרט האנימציה, גרסת הלייב אקשן נותנת את הסיבה שקרואלה רוצה להשתמש בפרוות הגורים למעילים שלה; מפני שהפרוות של הכלבים הבוגרים לא יהיו רכות כמו פרוות גורים. בתחילת הסרט, מגלים שקרואלה רוצה לעשות שימוש בפרוות הנמר הסיבירי שנמצא בגן החיות של לונדון למעילי הפרווה שלה. הסרט לא היה מוצלח כמו סרט האנימציה, אבל הביצועים של קלוז, והתלבושות שלה, שנוצרו על ידי אנתוני פאוול ורוזמרין בורוז, זכו לתשומת לב מיוחדת, ובמיוחד מהמגזין "Vanity Fair". טפרים בכפפות, שרשרות עשויות משיניים, הוסיפו לרעיון שקרואלה נהנית ללבוש חלקים של חיות מתות. חלק מהבגדים של קרואלה בסרט נעשו מעור או "PVC",. בנוסף, לקרואלה יש תמיד איפור כבד. קלוז הגיבה על איך שהתפקיד הזה היה תובעני כל כך, שנאלצה לנעול מגפיים עם עקבים מחודדים ומחוכים, ובנוסף, היא תמיד עישנה כדי לתת לקרואלה מראה של "נבלה" מסתורית. קלוז גם עמדה על כך שהיא בעצמה תעשה את הפעלול בסרט שבו קרואלה נופלת לתוך בור מלא בבוץ, בניגוד לכפילה שלה.

ב-102 כלבים וגנבים, תחת השפעת טיפול ההיפנוזה של ד"ר אוון פבלוב, קרואלה נרפאה מהתמכרות שלה מפרווה ושוחררה מהכלא על תנאי, שלוש שנים לאחר אירועי הסרט הראשון. היא מתעקשת להיקרא "אלה", מפני ש"קרואלה נשמעת כל כך ... אכזרית". בעודה מסורה לחלוטין להצלת בעלי חיים, היא נבהלת אפילו ממראה קטן של אופנת פרווה, במיוחד מכיוון שיש לה את כל מעילי הפרווה והציור של עצמה במעיל הגורים הדלמטים, עוד מהסרט הקודם. למרות זאת, האישיות החדשה של קרואלה לא נמשכת זמן רב, מכיוון שהשפעת הפעמונים של מגדל הביג בן הצליחו לבטל את ההיפנוזה, והחזירו את קרואלה לאישיות הקודמת שלה. כשהיא הייתה "אלה", קרואלה הפסיקה את ההרגלים האופייניים לה, כגון לבישת בגדי פרוה, ציפורניים ארוכות, עיצובי שיער מוגזמים, ועישון. ברגע שהביג בן טילטל את גלי המוח של "אלה" בחזרה ל"קרואלה", ההרגלים הישנים שלה חזרו. בסוף הסרט, היא נאפית על ידי הגורים בתוך תבנית של עוגה ונעצרת שוב; כשהפעם היא נידונה למאסר העולם, וכל הונה הלך למקלט לכלבים "2nd Chance".

היורשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – היורשים (דיסני)

קרואלה דה ויל מוגדרת כאחת מן הנבלים הראשיים של הסרט, שהבן שלה קרלוס, נוסע ל"אורדון" על מנת ללמוד בבית הספר שם. בעיבוד זה, דמותה של קרואלה מגולמת על ידי וונדי רייצ'ל רובינסון; האפרו-אמריקאית הראשונה בתפקיד זה.[5]

קרואלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קרואלה (סרט)

בשנת 2015, הוכרז על ידי אולפני דיסני על הפקת סרט לייב אקשן שיעסוק בקרואלה דה ויל (בדומה ל"מליפיסנט").[6] את התסריט לסרט, התעתדה לכתוב התסריטאית אלין ברוש מק'קנה (שכתבה את התסריט לסרט השטן לובשת פראדה), והוכרז שהסרט יופק על ידי המפיק אנדרו גאן. הסרט, שמתרחש במהלך שנות ה-70, מגולל את קורותיה של קרואלה דה ויל, בגילומה של אמה סטון, וחושף את האירועים שקדמו לאירועי הסרט האנימציה משנת 1961, "על כלבים וגנבים".

אחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברודוויי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרואלה מופיעה פעם נוספת בתור האנטיגנוסטית הראשית גם במחזמר בברודוויי המבוסס על הרומן המקורי. במחזמר, היא גולמה על ידי רייצ'ל יורק; עם זאת, השחקנית הודיעה בבלוג שלה שהיא עזבה את התפקיד של קרואלה דה ויל כדי שהיא תוכל להמשיך לפרויקטים אחרים. אחריה, התפקיד נלקח על ידי שרה גטלפינגר.

בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרואלה דה ויל הפכה לאחת מהרשעים הספרותיים שזכו לאזכורים רבים בתרבות הפופולרית:

  • להקת "Queen" פרסמו שיר שנקרא "Let me entertain you" ובו מופיע המשפט "I'll Cruella de vil you"
  • השיר "Cruella" של להקת "deadsy" נכתב לזכרה לאחר שמתנקש מסתורי ירה בה בפרק "מי ירה בקרואלה דה ויל - חלק 1"
  • בסרט "אבא מתארס" משנת 1998, פארקר היילי מספרת לאמא שלה שבעלה לשעבר (שהוא אביהן של צמד התאומות) מתחתן עם "קרואלה דה ויל"
  • שחקנית הנוער והזמרת סלינה גומז ביצעה עיבוד מחודש לשיר "קרואלה דה ויל" מתוך הסרט "על כלבים וגנבים"
  • מארק קמפבל שר את גרסת הפאנק של השיר "קרואלה דה ויל" לסרט "102 כלבים וגנבים"
  • הזמרת ליידי גאגא התחפשה לקרואלה דה ויל בהופעת ליל כל הקדושים שלה ב-2010. בהופעה הופיעו תלבושות רבות בהשראת הנבלה
  • בובה מתנפחת של הדמות הופיעה בטקס פתיחת אולימפיאדת הקיץ 2012 בלונדון, לצידם של עוד נבלים כגון: לורד וולדמורטהארי פוטר), מלכת הלבבות (מאליס בארץ הפלאות) וקפטן הוק (מפיטר פן)
  • ב"לויס וקלארק: הרפתקאותיו החדשות של סופרמן", צהובון זול מאשים את לויס בבגידה בבעלה, קלארק קנט, ביחד עם סופרמן. לויס מגיבה מאוחר יותר ואומרת שהיא מתחת לקרואלה במדד הפופולריות
  • הזמרת מלאני מרטינז קיבלה את ההשראה לצבוע את שערה מקרואלה דה ויל.

פארודיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בפרק "Two Dozen And One Greyhounds" מתוך "משפחת סימפסון", מר ברנז משמש כקרואלה דה ויל, רק שבניגוד אליה, הוא מנסה לגנוב את העוזר הקטן של סנטה ואת כלבי הציד של החברה שלו כדי להכין מהם טוקסידו. ניגוד נוסף שאפשר למצוא בין קרואלה דה ויל לפארודיה שלה בפרק, זה שבזמן שקרואלה לא מהססת להרוג, מר ברנז כן מהסס מפני ש"כלבי הציד שלו כל כך חמודים", ולכן הוא משלם למשפחת סימפסון שיהרגו אותם, אך במקום זאת, הם מאמנים אותם להיות כלבי מרוצים. בפרק מופיע גם פארודיה של השיר "Be Our Guest" מתוך הסרט "היפה והחיה".
  • לקוקו לבוצ'ה, היריב של הראגרטס בסרט הספין אוף "הראגרטס בפריז", יש מספר מאפיינים שדומים לקרואלה דה ויל.
  • ב"ג'סי", בפרק "101 lizards", גברת צ'סטרפיילד משחקת תפקיד דומה לשל קרואלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרואלה דה ויל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]