קשה (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קשה
Kesha
הזמרת קשה, 2019
הזמרת קשה, 2019
לידה 1 במרץ 1987 (בת 37)
עמק סן פרננדו, קליפורניה, ארצות הברית
שם לידה קשה רוז סברט
שם במה Ke$ha
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2005
מקום לימודים Franklin High School, Brentwood High School, קולג' ברנרד עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת • כותבת שירים • רקדניתראפריתמפיקה מוזיקלית
סוגה פופהיפ הופמוזיקה אלקטרוניתדאנס
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, גיטרה
חברת תקליטים RCA, Kemosabe Records
פרסים והוקרה
keshasparty.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קֵשָה רוז סברטאנגלית: Kesha Rose Sebert; נולדה ב-1 במרץ 1987), הידועה יותר בשמה הפרטי קֵשָה (Kesha; בעבר בתור Ke$ha), היא זמרת, פזמונאית, שחקנית, וראפרית אמריקאית. בשנת 2005 כאשר הייתה בת 18 בלבד, הוחתמה בחברת התקליטים Kemosabe Records. הצלחתה פרצה לראשונה בתחילת 2009 לאחר שהשתתפה בשיר "Right Round" של הראפר האמריקאי פלו ריידה.

המוזיקה והדימוי של קשה דחפו אותה להצלחה מיידית, אלבום הבכורה שלה "Animal" הגיע למקום הראשון במספר מדינות בהם מצעד הבילבורד 200 בארצות הברית והוכתר כתואר פלטינה. במהלך הקריירה שלה היא השיגה 3 להיטים במקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100, "Tik Tok", "We R Who We R", ו-"Timber" כאורחת בשיר. במקביל המשיכה לכתוב שירים לאמנים אחרים. אלבומה השני,"Warrior" הוציא את הלהיט "Die Young" שהגיע למקום ה-2 במצעד ארצות הברית. קשה זכתה בפרס ה-EMA, הועמדה ל-3 פרסי ה-AMA, ל-5 פרסי ה-VMA ומכרה מעל ל-76 מיליון עותקים בעולם.

מאז 2013, נמצאת במחלוקת משפטית שכללה סדרה של תביעות עם המפיק ד"ר לוק אשר הפיק את כול המוזיקה שלה עד לאותה שנה. קשה האשימה אותו בהתעללות פיזית, מינית רגשית ואפליה תעסוקתית נגדה, ואילו לוק טוען להפרה של חוזה והשמצה על ידה. בתקופה זו קשה הצליחה להוציא לאור סינגל יחיד בשם "True Colors". בשנת 2017 חזרה לתעשיית המוזיקה עם אלבומה השלישי, "Rainbow" שכלל את השיר "Praying". שניהם קיבלו מועמדות לפרס גראמי והפכו למועמדויות הראשונות שלה לפרס זה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קשה נולדה בלוס אנג'לס, קליפורניה, אמה, פטרישיה רוז,[1] היא זמרת כותבת שירים שכתבה את השיר, "Old Flames Can't Hold a Candle to You" משנת 1980 שנעשה לפופולרי לאחר שהזמרת דולי פרטון הכלילה אותו כסינגל באלבומה, "Dolly, Dolly, Dolly".[2] פטרישיה היא אם חד הורית אשר נאבקה כלכלית בזמן שפרנסה את עצמה, את קשה, ואת אחיה הגדול, הם הסתמכו על תשלומי רווחה ועל תלושי מזון כדי להסתדר.[3] קשה אמרה כי אין לה ידיעה על זהותו של אביה,[3] אך העלתה השערות כי הוא עשוי להיות המוזיקאי מיק ג'אגר.[4] עם זאת, אדם בשם בוב צ'מברלין אמר כי הוא אביה האמיתי ופנה אל המגזין "Star" ב-2011 עם תמונות ומכתבים, בטענה שהם מוכיחים את הקשר הקבוע שלהם לפני שמלאו לקשה 19 שנה.[5] אחד הסבים של קשה היה ממוצא פולני.[6]

אמה עברה עם המשפחה לנאשוויל, טנסי, ב-1991, בתקווה להתפרסם על ידי שירים, לעיתים קרובות הביאה את קשה ואת אחיה לאולפני הקלטות, ועודדה את קשה לשיר כשהבחינה בכישרונה הקולי.[3] בהגעתם לעיר קשה החלה ללמוד בתיכון פרנקלין אך טענה כי היא לא מתאימה אליו וכי הסגנון הלא קונבנציונלי שלה (מכנסיים קצרים תוצרת בית ושיער צבוע סגול) גרם לתלמידים סביבה לא לחבב אותה.[7] בלהקה אשר הצעידה את התיכון היא ניגנה בסקסופון וחצוצרה ותיארה את עצמה ל-NPR כסטודנטית חרוצה. לאחר שהשיגה ציון כמעט מושלם ב-SAT, היא התקבלה אל מכללת ברנרד באוניברסיטת קולומביה אך בחרה לעזוב לפני סיום לימודיה כדי להתקדם בקריירה שלה.[8][9][10]

בנוסף בשיעורי לימודיה לכתיבת שירים, קשה למדה גם איך לכתוב שירים על ידי אמה שלימדה אותה בחזרה מהתיכון.[3][8] קשה החלה להקליט הדגמות אשר אמה תוכל לתת לאנשים שהיא מכירה בתעשייה. בנוסף השתתפה בלהקה "Lagen".[11][11] היא עזבה את התיכון בגיל 17, לאחר שהשתכנעה על ידי המפיקים ד"ר לוק ומקס מרטין לחזור ללוס אנג'לס כדי להמשיך בקריירה ולהשיג את תעודת הבגרות השונה שלה לאחר מכן הנקראת GED. באותו זמן השתתפה משפחתה בתוכנית המציאות "החיים הפשוטים" המחפשת משפחה "אקסצנטרית",[12] לארח את פריס הילטון וניקול ריצ'י. הפרק שודר בשנת 2005. לאחר מכן ד"ר לוק התעניין יותר ויותר בכישרונה והחתים אותה בחברת התקליטים שלו "Kemosabe Records" על חוזה של כ-6 אלבומים כאשר הייתה בת 18. בכך החלה לאסוף חומרים לאלבום הבכורה שלה.[13]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאוחר יותר אחרי שחתמה על החוזה, שרה קשה ברקע השיר "Nothing in This World" של פריס הילטון אך לא הוזכרה כשותפה בשיר.[12] היא עבדה עם כמה כותבים ומפיקים בזמן שהחברה הגיעה לסיום ובנוסף כתבה את השיר "This Love" לצמד הזמרות האוסטרלי "The Veronicas". תוך כדי תחילת הקריירה שלה, קשה עבדה כמלצרית.[3] בקליפ לשיר "I Kissed a Girl" של קייטי פרי אשר יצא לאור ב-10 ביוני 2008 השתתפה במספר סצנות, ובנוסף שרה קולות רקע בשירה של בריטני ספירס, "Lace and Leather". בדצמבר 2008 שמע המוזיקאי פלו ריידה להצעתו של ד"ר לוק לשלב את קשה בשירו "Right Round". השיר יצא בינואר 2009 וזכה להצלחה מסחרית נרחבת בכך שהגיע למקום הראשון בארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, קנדה, אירלנד, ועוד וברחבי העולם מכר מעל 12.5 מיליון עותקים. עם זאת, קשה לא זכתה לפרסום או רווח מהשיר מאחר שלא קיבלה קרדיט על השתתפותה וסירבה להשתתף בקליפ שלו ואמרה כי "היא רוצה לעשות שם לעצמה על תנאי משלה". השיר גם הוביל לסימן את הדולר בשם הבמה שלה (Ke$ha), הוא סימל את האירוניה בכך שיכלה לשמוע את השיר בכל מקום, בזמן שהיא הייתה מצויה בקשיים כלכליים ולא זכתה לשכר ממנו כלל.[14] למרות זאת, בזכות השיר גורמים בתעשייה התוודעו לה ובמהלך 2009 חתמה על חוזה בתקליטי RCA, והמשיכה את העבודה על אלבום הבכורה שלה. תקרית אירעה כאשר דלף שיר שלה בשם "Styrfoam" ובו באחת השורות נשמעת אומרת "בעוד 10 שנים, בריטני ספירס, בריטני...מי?".[15] אך קשה הצהירה כי מדובר בשיר אותו הקליטה כשהייתה בת 15, והיא מצטערת שאי פעם הקליטה אותו, והביעה הערכה רבה לספירס.

2010: פריצת דרך, Animal[עריכת קוד מקור | עריכה]

קשה ב-2011 בסבב ההופעות Get Sleazy Tour

לאחר שנכשלה במשא ומתן עם חברות התקליטים, "Lava Records" ו-"Atlantic Records" ב-2009, חתמה קשה על חוזה עם "RCA Records" באמצעות חותמת ד"ר לוק.[16] עם כ-6 שנים אשר עבדה על אלבום הבכורה שלה שבמהלכו כתבה כ-200 שירים למענו, החלה לסיימו עם לוק ומקס מרטין.[17] האלבום מכיל ז'אנרים של סינת'פופ ודאנס-פופ. ביציאתו בינואר 2010, "Animal" הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד 200 בארצות הברית בנוסף לקנדה ויוון,[18] עד היום מכר מעל 2.5 מיליון עותקים והגיע לתואר פלטינה. הסינגל המוביל מהאלבום, "Tik Tok" שבר שיא כאשר הפך לשיר הנשי עם המכירות השבועיות הגדולות ביותר בהיסטוריה עם כ-610,000 עותקים דיגיטליים מאז 2003. השיר שהה כ-9 שבועות רצופים במקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 והפך לשהייה הארוכה ביותר של סינגל בכורה נשי מאז "You Light Up My Life" של דבי בון בשנת 1977.[19] נכון ל-2017 השיר מכר מעל 16.1 מיליון עותקים ברחבי העולם, ב-2010 הוכתר כסינגל הנמכר בעולם,[20] והוא מוכתר כשיר הדיגיטלי החמישי הנמכר בהיסטוריה.[21] בשנת 2010 קשה הועמדה ל-3 פרסי AMA בהן "אמן השנה", הועמדה ל-6 פרסי בחירת הנוער, וזכתה פרס "פריצת השנה" של פרסי ה-EMA.

הסינגלים הבאים מהאלבום גם קיבלו הצלחה רבה, "Blah Blah Blah" הגיע למקום הראשון בקוריאה הדרומית וקיבל תואר פלטינה כפולה, "Your Love Is My Drug" כבש את מצעד הדאנס של בילבורד ומכר מעל 3.1 מיליון עותקים בארצות הברית, ו-"Take It Off" הגיע לפסגת מצעד הונגריה והוכתר כתואר פלטינה. כול הסינגלים מהאלבום נכנסו לעשרת המובילים במצעד הבילבורד הוט 100. בין הוצאת הסינגלים מהאלבום, קשה השתתפה ב-2 סינגלים מוצלחים של הזמרים Taio Cruz ו-3OH!3 בשם, "My First Kiss" אשר הגיע למקום ה-9 בארצות הברית ו-"Dirty Picture" שהגיע למיקום ה-6 בבריטניה. ביולי 2010, סרטון בו רוקדים חיילי צה"ל בחברון לצלילי Tik Tok הפך לפופולרי בעולם ואף זכה לתגובה ממנה.[22]

2010–2011: Cannibal[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום השני של קשה יצא ב-22 בנובמבר 2010. האלבום הוא גרסת EP לאלבום הקודם, שכולל בתוכו 9 רצועות כולל רצועת בונוס, רמיקס של "Animal". האלבום הגיע בשיאו למקום ה-15 במצעד הבילבורד. הסינגל הראשון מתוך האלבום נקרא: "We R Who We R", והוא הגיע למקום הראשון בבילבורד בעזרת הורדות דיגיטליות בלבד, ללא כל קידום או קליפ. זהו מקרה נדיר והפעם ה-17 בהיסטוריה.

הסינגל השני מתוך האלבום, "Blow", הוכרז כסינגל ב-8 בפברואר 2011. הקליפ הרשמי, שבו הופיע השחקן ג'יימס ואן דר ביק, יצא לאור ב-25 בפברואר 2011.[23] במקביל לעבודתה על האלבום שלה ועל קידומו, כתבה קשה את השיר "Till The World Ends" לזמרת בריטני ספירס, והשיר שימש כסינגל השני מתוך אלבומה. קשה אמרה בריאיון ל-MTV בקשר לשיר: "אני מחשיבה את עצמי ככותבת שירים מעל לכל, זה כבוד בשבילי לכתוב לאחת מהאייקונים הגדולים של מוזיקת הפופ". בראיון שערכה ספירס בנושא היא ציינה שזהו השיר האהוב עליה באלבום. בנוסף, הוצא לאור רמיקס לשיר יחד עם ספירס, מינאז' וקשה.

ב-15 בפברואר 2011, יצאה קשה לסיבוב הופעות הנקרא "Get Sleazy Tour".

ב-22 במרץ, הוציאה לאור את אלבום הרמיקסים הראשון שלה, "I Am the Dance Commander + I Command You to Dance: The Remix Album".

קשה מופיעה בתוכנית Today ב-2012

2012–2013 Warrior[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 בספטמבר 2012, יצא לאור הסינגל: "Die Young" וב-30 בנובמבר של אותה שנה יצא לאור אלבומה השני, "Warrior".

ב-17 בינואר 2013, יצא לאור הסינגל השני, "C'Mon". באותו חודש הצהירה כי היא ביסקסואלית בהודעה היוצאת נגד בריונות כלפי להט"ב.[24] ב-23 באפריל של אותה שנה, החלו ב-MTV שידוריה של "Kesha: My Crazy Beautiful Life", תוכנית העוסקת על חייה האישיים והמקצועיים. התוכנית חזרה לעונה שנייה ב-23 באוקטובר. שבוע לאחר מכן, ב-30 באפריל, יצא לאור הסינגל השלישי שלה, "Crazy Kids", בשיתוף ויל.איי.אם.

ב-23 במאי, יצאה קשה לסיבוב ההופעות השני שלה, "Warrior Tour". ב-8 בנובמבר, חל סיבוב ההופעות, "North American Tour 2013", בשיתוף הזמר פיטבול.

2013–2016: פרשת ד"ר לוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש ינואר 2014, קשה התאשפזה בעקבות הפרעות אכילה והחלה לעבוד על אלבום האולפן השלישי שלה. לאחר סיום שיקומה היא בחרה להוריד את הסמל $ מתוך שם הבמה שלה ולהשתמש בו כשמה הפרטי.[25] בחודש אוגוסט 2014 המגזין "Teen Vogue" פרסם כי קשה כתבה כ-14 שירים חדשים בעת שיקומה.[26] באוקטובר של אותה שנה תבעה קשה את מפיקה ד"ר לוק על תקיפה מינית, הטרדות, אלימות, התעללות רגשית, כפייה לשימוש בסמים ואלכוהול, והפרת נוהלי עסקים בקליפורניה שנמשכו כעשור במשך עבודתם המשותפת. התביעה נמשכה כשנה, במהלכה ד"ר לוק הציג הקלטה שבה קשה נראתה מודה שמטרת התלונות שלה עליו, הייתה להשתחרר מהחוזה ביניהם. לפני שחיפשה צו מניעה כדי להשתחרר מחברת התקליטים "Kemosabe Records". ב-10 בפברואר 2016, פסק שירלי קורנרייך מבית המשפט העליון בניו יורק נגד בקשה זו.[27]

בשנת 2014 שימשה כשופטת בתוכנית הריאליטי "Rising Star", הגרסה האמריקאית לתוכנית המציאות הישראלית "הכוכב הבא", שבוטלה לאחר עונה אחת.

לאחר פסיקת בית הדין נעמדו לצד קשה ידועניות רבות כגון, ליידי גאגא, לורד, קלי קלארקסון, לילי אלן, איגי אזליה, אריאנה גרנדה,[28] דמי לובאטו, וטיילור סוויפט שהגדילה לעשות ואף תרמה רבע מיליון דולר למאבקה.[29][30] ב-6 באפריל דחה קורנרייך את המקרה ואמר כי "גם אם הטענות בדבר תקיפה מינית מתקבלות כאמת, תקופה של כ-5 שנים נגמרה על שתי טענות אונס ספציפיות ביותר, אחת מהן התרחשה ב-2005 והשנייה ב-2008".[31] בפברואר 2016 קלטת סודית שהודלפה לאתר הרכילות "TMZ", הציגה את קשה כשהיא מעידה תחת שבועה בשנת 2011 ומספרת שמעולם לא נאנסה, הותקפה מינית או סוממה על ידי לוק.[32] כחודש וחצי לאחר מכן, הוציאה עם המפיק המוזיקלי זד את השיר "True Colors", באישור סוני מיוזיק.[33]

2017–2018: Rainbow[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-5 ביולי 2017, הודיעה קשה באמצעות חשבון האינסטגרם שלה כי היא מוציאה לאור סינגל חדש בשם, "Praying", ביום למחרת. השיר קיבל הצלחה ברחבי העולם וזכה לביקורות חיוביות מהמעריצים והמבקרים. בארצות הברית הגיע למקום ה-22 במצעד הרשמי, הוכתר כתואר פלטינה ופלטינה כפולה בקנדה ואף משולשת באוסטרליה.[34] ברחבי העולם נכנס לעשרת הגדולים בהולנד, אוסטרליה, ו-2 מצעדי הבילבורד. הקליפ שלו נצפה כ-75 מיליון פעמים ב-VEVO. ב-11 באוגוסט הוציאה לאור את אלבומה השלישי, "Rainbow". ביציאתו זכה לביקורות משבחות על הז'אנרים שלו והגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד 200 בארצות הברית ולמצעד הרשמי בקנדה, בשתי המדינות הגיע למעמד אלבום זהב.[35] מהאלבום יצאו לאור 2 סינגלים נוספים, "Learn to Let Go" שהופיעה עימו בטקס ה-EMA ו-"Woman" שכבש את מצעד שירי הדאנס של בילבורד. תחילה יצאו כסינגלים שיווקים עם השיר "Hymn" אך לאחר מכן הפכו לסינגלים רשמים ו-Hymn נשאר כסינגל השיווקי היחיד. באותה שנה השתתפה בסרט הקולנוע "סיפור רפאים", כרוח רפאים בדמותה של ילדה קטנה.

בטקס פרסי גראמי ה-60, האלבום קיבל מועמדות בקטגוריית "אלבום הפופ ווקאל הטוב ביותר", ו-"Praying" ל-"ביצוע הפופ סולו הטוב ביותר". אלה הן 2 המועמדויות הראשונות של קשה לפרס. בנוסף יצאה לסיבוב ההופעות הרביעי שלה, "The Rainbow Tour" לקידום האלבום. הסבב הוא הסבב סולו הראשון שלה מאז "Warrior Tour" משנת 2013, הוא החל בברמינגהם 26 בספטמבר 2017, והסתיים במלבורן ב-8 באפריל 2018.[36][37][38][39] סך הכול כלל כ-29 הופעות ב-3 יבשות שונות, אמריקה הצפונית, אוקיאניה, אירופה.

2019–הווה: High Road[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין התאריכים 17–21 בפברואר 2019, יצאה קשה לסבב הופעות קבוע שנקרא "Kesha's Weird and Wonderful Rainbow Ride".

ב-2 ביוני, קשה הוציאה את הסינגל "Rich, White, Straight Men", השיר נהפך לזמין בשירותי הסטרימינג ב-7 ביוני בלבד. ב-25 ביולי, קשה הוציאה את הסינגל "Best Day", מתוך הפסקול של הסרט "אנגרי בירדס - הסרט 2".

ב-21 באוקטובר, קשה הכריזה שתוציא את אלבום האולפן הרביעי שלה שנקרא "High Road", באותו היום חשפה את הטריילר של האלבום. ב-24 באוקטובר, הוציאה את הסינגל הראשון "Raising Hell".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קשה צמחונית, והצהירה שהיא מתנגדת לניסויים בבעלי חיים.[40] היא ביסקסואלית,[41] ופעילה למען זכויות להט"ב וכן למען זכויות בעלי חיים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות משותפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות קבועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2019: Kesha's Weird and Wonderful Rainbow Ride
  • 2020: Kesha's Weird and Wonderful Rainbow Ride Round 2

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קשה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rachel Brodsky, "Ke$ha Once Snuck Into Prince's House & 5 Other Fascinating Things We Learned From Her Interview With Vinny Guadagnino". MTV News (באנגלית). נבדק ב-17 בפברואר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Review: Kesha's Battle Cry of Many Colors on 'Rainbow'". Rolling Stone. נבדק ב-2018-02-17.
  3. ^ 1 2 3 4 5 Elizabeth Day, Ke$ha: She's a walking, talking living dollar | interview, the Guardian, ‏2009-11-29 (באנגלית)
  4. ^ "Kesha's MySpace Profile from 2008 is Better Than DJ Khaled's Snapchat". Noisey (באנגלית אמריקאית). 2016-01-08. נבדק ב-2018-02-17.
  5. ^ "Ke$ha dad: 'She lied about knowing me'". Digital Spy (באנגלית). 2011-01-21. נבדק ב-2018-02-17.
  6. ^ Polska, Grupa Wirtualna (2010-01-15). "Kesha - "Potrafię imprezować naprawdę mocno" (rozmowa z Keshą) - strona 2 -". muzyka.wp.pl (בפולנית). נבדק ב-2018-02-17.
  7. ^ "Ke$ha tells us all kinds of awesome, crazy stuff: 'Have I made out with chicks? Hell yeah.'". EW.com (באנגלית). נבדק ב-2018-02-17.
  8. ^ 1 2 "$uper$tar Ke$ha Top$ Chart$". NPR.org (באנגלית). נבדק ב-2018-02-17.
  9. ^ "Ke$ha's Disneyland Debauchery". Esquire (באנגלית אמריקאית). 2012-12-04. נבדק ב-2018-02-17.
  10. ^ "Ke$ha before the $: See the high school footage unearthed on YouTube". EW.com (באנגלית). נבדק ב-2018-02-17.
  11. ^ 1 2 "Ke$ha, Anti-Glitz Music Star Setting Sales Records". Newsweek (באנגלית). 2010-10-07. נבדק ב-2018-02-17.
  12. ^ 1 2 "Ke$ha: A Music Mix Q&A on her Top 5 hit 'Tik Tok,' the origin of her name, and why she's not welcome in Paris Hilton's home". EW.com (באנגלית). נבדק ב-2018-02-17.
  13. ^ "Ke$ha: The Billboard Cover Story". Billboard. נבדק ב-2018-02-17.
  14. ^ NIKA KORCHOK, The Kesha Manifesto, ‏29 במרץ 2015
  15. ^ MyLovelyKesha (2011-09-27), Ke$ha (Kesha) - Styrofoam (HD) - (Download), נבדק ב-2018-02-17
  16. ^ "Ke$ha: The Billboard Cover Story". Billboard. נבדק ב-2018-02-23.
  17. ^ Ke$ha Interview - Tik Tok Singer - Seventeen.com, ‏2010-01-16
  18. ^ WebCite query result, www.webcitation.org (באנגלית)
  19. ^ "Ke$ha's "TiK ToK" Continues Record-Breaking Run". Rolling Stone. נבדק ב-2018-02-23.
  20. ^ "The Nielsen Company & Billboard's 2010 Music Industry Report" (באנגלית). נבדק ב-2018-02-23.
  21. ^ "Ke$ha's 'Warrior': The Billboard Cover Story". Billboard. נבדק ב-2018-02-23.
  22. ^ JAMES MONTGOMERY, KE$HA STRIPS DOWN AND GLITTERS UP IN 'TAKE IT OFF' VIDEO, ‏21 ביולי 2010 (באנגלית)
  23. ^ keshaVEVO (2011-02-25), Ke$ha - Blow (Official Music Video), נבדק ב-2019-05-17
  24. ^ דני זאק, ‏הזמרת קשה יוצאת מהארון: "אני ביסקסואלית – ושותפה למאבק בבריונות", באתר ‏מאקו‏, 6 בינואר 2013
  25. ^ "Ke$ha Is No More, Singer Drops the Dollar Sign From Her Name". E! Online (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-02-10.
  26. ^ "Kesha Stuns On The Cover Of 'Teen Vogue', Opens Up About Her Eating Disorder And Rehab Stint". idolator (באנגלית אמריקאית). 2014-06-25. נבדק ב-2018-02-10.
  27. ^ "Kesha sobs as judge keeps deal with alleged rapist producer". NY Daily News (באנגלית). נבדק ב-2018-02-10.
  28. ^ סוכנויות הידיעות, ‏ההפסד המשפטי הכואב של קאשה, באתר ‏מאקו‏, 21 בפברואר 2016
  29. ^ מערכת גיא פינס, הזמרות הגדולות נרתמות למען קאשה, באתר nana10‏, 23 בפברואר 2016
  30. ^ מיטל קויפמן, מלכה: טיילור סוויפט תרמה רבע מיליון דולר לזמרת קאשה, במדור "פנאי פלוס" באתר ynet‏, 22 בפברואר 2016
  31. ^ Judge Rejects All Of Kesha's Claims Against Dr. Luke | ThinkProgress, ‏2016-04-12
  32. ^ מיטל קויפמן, צפו: קאשה מתוודה שד"ר לוק לא אנס אותה, במדור "פנאי פלוס" באתר ynet‏, 24 בפברואר 2016
  33. ^ אביעד לוי, אמיתיים: קאשה וזד משתפים פעולה בסינגל חדש, ‏29 באפריל 2016
  34. ^ "ARIA CHART WATCH #458 | auspOp". auspOp (באנגלית אמריקאית). 2018-02-03. נבדק ב-2018-02-10.
  35. ^ "Gold & Platinum - RIAA". RIAA (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-02-10.
  36. ^ https://www.tunespeak.com/tour/597f47b71d96c50fbf000169?p=597f47b71d96c50fbf00016b, www.tunespeak.com
  37. ^ "Kesha Announces North American Rainbow Tour, Her First Solo Trek Since 2013". Billboard. נבדק ב-2018-02-10.
  38. ^ "Kesha announces North American Rainbow tour". Consequence of Sound (באנגלית אמריקאית). 2017-08-01. נבדק ב-2018-02-10.
  39. ^ Kesha Official Site, www.keshaofficial.com (באנגלית)
  40. ^ Ke$ha's Sexy Revelation, PETA, ‏2010-07-21 (באנגלית)
  41. ^ Ke$ha Bisexual: Pop Star Says She Doesn't 'Love Just Men', web.archive.org, ‏2014-04-03